Hei,
Olen löytänyt, että Berliinissä on kahviloita, joissa voidaan ommella ja siellä on myös ompeluopetusta...Olisiko hyvä avata Helsingin seudulle sellainen kahvila? Olen valmistunut yliopistosta vaatesuunnittelijaksi. Osaan erinomaisesti kaikkea vaatetukseen liittyvää. Kiinnostaisiko tällainen ihmisiä?
Ompelukahvila
9
112
Vastaukset
- kiinnostunut8888
Olipa mahtava idea, mutta miten se ekonominen puoli? Miten se toimisi?
Antaisiko kaupunki ilmaiset tilat kahvilalle?- Allekirjoitan
Samaa mieltä, mikä ettei kannattaisi. Menisin vaikka heti opastamaan.
- en osaa ommella :(
Hiukan aihetta sivuavaa. Tämä oli tosi mukava kirja, joskus sen luin:
http://www.gummerus.fi/fi/kirja/9789512094103/lankakauppasarja/- Mietipä ensin
Kirjaa lukematta:
Kun kauppa sulkeutuu, niin kuka sitä kahvilaa pyörittää? Luulisi kauppiaalla olevan riittämiin kaupan hoitoon liittyvää työtä senkin jälkeen. Ja omaan elämäänkin pitäisi jäädä aikaa kun syödä ja nukkuakin pitää. Ja päästä käymään jossakin kaupan/kahvilan seinien ulkopuolella.
Tietysti tuo ekonominen puoli. Tuottaako lankakauppa niin paljon, että sillä pystyy elämään? Ompelukahvilan tuotto saattaa olla minimaalista siltikin, että joku joskus vähän lankaa tai kahvikupin ostaisi.
- okjuugf
Turussa oli. En tiedä mihin kaatui. Oliko korkeat hinnat vai veikö vanhat kaupat asiakkaat.
Ihan kiva idea. Itse taas pohdin neulekahvilaa. Tai jotain paikkaa, mihin kokoontua ja missä neuletöistä kiinnostuneet voisivat viettää aikaa yhdessä kutimineen ja virkkuineen.
Kahvilan pito tosin minua ei kiinnosta, eikä toiminta itsessään tuota mitään, ja kun jostain pitäisi tilan vuokrarahat saada, niin omat ideani lopahtivat tähän.- okijuhy
Missä kaupungissa olet. Kahvilaamme mahtuisi mukavia kudinpiirejä ?
- helsinkiläinen-
Nonstop ompeluopetusta ja kahvila. Kyllä kannattaa! Ohjauksesta voisi maksaa ihan samalla tavalla kuin jos käy esim kuntosalilla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 794426
Purra on kantanut vastuuta täyden kympin arvoisesti
Luottoluokituksen lasku, ennätysvelat ja ennätystyöttömyys siitä muutamana esimerkkinä. Jatkakoon hän hyvin aloittamaans1164132BOIKOTOIN - Ei mitään Suomi.fi postilaatikoita käyttöön
Ainakaan minulle! Vai että pitäisi alkaa siellä käyädä katselemassa tammikuusta 2026 siis periaatteessa päivittäin että1683112Surullista
Että menetit sen naisen , tosi surullista ja vielä oman tyhmyyden takia ,ymmärrän että se on masentavaa582557Muuttunut käytös
Onko kaivattusi käytös muuttunut? Tiedätkö mistä se johtuu? Haluatko kertoa, mitä tapahtui?672407- 1552350
Lasse Lehtonen vaatii persuja pyytämään anteeksi aasialaisilta
Persut ova romahduttaneet Suomen maakuvan parissa päivässä negatiiviseksi rasismillaan ja se alkaa vaikuttamaan jo Suome562199Väkeä oli liikkeellä
Nyt leijutaan pilvissä. Kun eläinpuistossa oli porukkaa 😆😆 Olihan siellä kun ilmaiseksi pääsivät. Eiköhän se juuri sik422107Hallitus on kaadettava ja Orpon on erottava
Mikään muu hallitus ei ole oman elämäni aikana tuhonnut näin paljon tämän maan taloutta ja työllisyyttä sekä suomen main202093- 522032