Mumbaista Goalle, juna vai bussi?

Koo

Heippa! Olemme lähdössä miesystäväni kanssa Intiaan reppureissulle ensimmäistä kertaa. Lennämme aluksi mumbaihin ja siitä olisi tarkoitus mennä Goalle. Kannattaisiko mennä junalla vai bussilla? Ja kannattaako liput varata täältä Suomesta vai ostaa vasta paikan päältä?

5

267

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mie4t5

Lentokoneella, on halpaa

• pöö

Onko teillä kuinka kiireinen vaihto Mumbaista Goalle? Jos reissu on hyvin aikataulutettu, ostaisin ainakin junaliput etukäteen Suomesta, vaikka ne on hyvällä säkällä mahdollista saada myös Mumbaista haluamana ajankohtana, mutta se vaatii hermoja ja jonottelua. Useat junat on Intiassa buukattu täyteen. Bussiliput on ilmeisesti ihan ok saada paikan päältä erilaisista matkatoimistoista, joita Mumbaista löytyy.

Itse olen ollut Intiassa ollut useamman kerran ja enimmäkseen suosinut junaa, sillä se elämä junassa on hyvinkin mieleenpainuvaa - positiivisella tavalla. :) Ruokaa, snäksejä ja virvokkeita saa.. joissakin vaunuissa on myös kerjäläisiä. Erilaisia vaunuja on useita ja hinnoissa suuria eroja, itse olen aina matkustanut halvimmassa makuuvaunussa eli sleeper classissa.

Sleeper bussit ovat myös oma kokemuksensa. Bussit on ilmastoituja (niissä palelee) ja pääsee pötköttelemään omalle patjalle verhojen taakse. Sleeper bussi on tietenkin kalliimpi vaihtoehto (noin 10e, eli ei sen kalliimpi), kuin sleeper class junassa, mutta junassakin on kalliimpia vaunuja (ac 1 ja 2). Eli hinnat riippuvat täysin siitä, mihin luokkaan päädytte.

Matka on yöllä, joten maisemia ei paljoa näe. Matka bussilla Mumbain ja Goan välillä on hyvin vuoristoinen, joten jos jompi kumpi teistä kärsii matkapahoinvoinnista, varatkaa lääkkeet mukaan. Sen verran mitä omaa kokemusta on, niin busseissa on rauhallisempaa, kuin junissa. Junissa on vessat (ei niin siistit), busseissa ei, mutta matkan aikana bussien pitäisi pysähtyä muutamaan otteeseen. :)

Tää nyt oli ihan ympäripyörä vastaus, mutta riippuu tosiaan täysin siitä, mitä haluaa. :)

• Koo

Kiitos paljon vastauksesta! :) meillä ei ole mitään tiukkaa aikataulua. Ajattelimme viettää mumbaissa päivän tai pari ja jatkaa siitä Goalle. Lähtö on jo ensi perjantaina!

• Reppurit
        Koo kirjoitti:

Kiitos paljon vastauksesta! :) meillä ei ole mitään tiukkaa aikataulua. Ajattelimme viettää mumbaissa päivän tai pari ja jatkaa siitä Goalle. Lähtö on jo ensi perjantaina!

Goair lentää Goalle tunnissa. Momondon kautta tilattiin lennot..

• ketjunaloittaja

Pakko tulla hieman myöhässä kommentoimaan, mutta junalla päästiin oikein mukavasti mumbaista Goalle! Saatiin niinkin nopeat junaliput että parin tunnin päästä lippujen ostosta hypättiin junaan :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi

Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit
      Maailman menoa
      112
      6945
    2. KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!

STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
      Maailman menoa
      391
      6621
    3. Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?

On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei
      Maailman menoa
      65
      3337
    4. Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta

Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-2000011780852
      Maailman menoa
      128
      2889
    5. Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti

Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT
      Maailman menoa
      109
      2484
    6. Huomaatteko Demari Tytti ei esitä pahoitteluitaan

Samanlainen ilmeisesti kuin Marin eli Uhriutuu no he ovat Demareita ja muiden yläpuolella siis omasta mielestään
      Maailman menoa
      38
      2039
    7. Onko kaivattusi

liian vetovoimainen seksuaalisesti?
      Ikävä
      125
      1834
    8. Puolen vuoden koeaika

Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro
      Ikävä
      21
      1697
    9. Tytti Tuppurainen nöyryyttää avustajiaan

Tytti Tuppurainen nöyryyttää SDP:n eduskuntaryhmän kokouksissa sekä avustajia että kansanedustajia. Hän nolaa ihmisiä ju
      Kotimaiset julkkisjuorut
      182
      1367
    10. On todella hassua

Ajatella että pitäisit erityisen kuumana tai seksikkäänä?
      Ikävä
      74
      1257
    Aihe