Kehtaanko mennä satamiin

Sei manlor

Mulla on vanha Barlit, johon on itse asennettu pressun tilalle kova kate avotilaan. Kone hieman savuttaa. Kehtaako tällä vanhalla pahskalla mennä ihmisten ilmoille vai pitääkö vaan kierrellä luonnon satamia.

58

649

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ökyveneilijä

Ehkä yöllä ja päivät pysyy
      kopissa.

• naapuri, köh köh

Purkkari olis parempi mutta kyllä tuokin on ihan soiva peli. Ootko tykännyt? Joko se kone on tiensä päässä vai pitäiskö se huoltaa?

• Merten Dacia

Anna mennä baan, minäkin kehtaan vaikka mulla on Bavaria.

• Ymmärrän

Ja myötähäpeän.

• 2 x kad44
        Ymmärrän kirjoitti:

Ja myötähäpeän.

Ei vene miestä pahenna, vaan mies itse. Antaa kaikkien kukkien kukkia vaan. Kukka=vene

• Hetioitis,ei aamulla

Jos menet, nyt alkaa olla oikea hetki.

• häntäheikki

Älä laita edes vesiin. Lapsille korkeintaa leikkimökiksi. Tosin jos satut veneilemään sisävesillä (ei Saimaa tai Päijänne), mutta esimerkiksi hämäläisten seassa jossain Näsijärvellä voit päräyttää reteesti mihin tahansa laituriin, sillä ei ne hokaa et sää ajat Aurajoen Mossella.

• karua kalustoa

Palstalaisilla on tietty kaikilla upeat, lukuisten pallonkiertojen aateloimat venheet mutta kun kiertelee syksyllä tuolla venesatamissa niin aika karua kalustoa siellä on. Monella on aikaa veneelle just sen yhden heinäkuun viikonlopun verran, korkeintaa joskus kiireessä kalalla...ja muun aikaa aika ja sää tekevät tuhojaan. Eikä tarvitse ihmetellä jos siltä heinäkuun retkeltäkin tullaan meripelastusseuran hinauksessa.

En mitenkään moiti ihmisiä joila ei ole aikaa veneelleen. Sen sijaan tuolalinen satamakierros toi realismia omiin veneajatuksiin: en sittenkään osta sitä loppuunajettua unelmavenettä koska se ei ikinä valmistuisi. Ostan parempikuntoisen ja helppohoitoisen.

Tosiaan, sen verran kulahtaneita veneitä on satamissa että jos Barlit on kulkukunnossa niin tuskin se herättä huomiota. Ellei sitten sillä savulla...nythän sen vielä ehtisi korjata?

• Big Boat

Minä ajan 35v vanhalla meriputkutilla ja ylpeänä. Aina se on sataman rupusin paatti. Tosin olen vesillä noin 150 päivää kesässä. Näit hienoi paatei määkin näen heinäkuussa. Yhes satamas eräs kuuluisa näytteliä ihaili paattiani ja sanoi, että on sataman seksikkäin vene.
        Heh, heh. Näihä se on. Uusissa veneissä haisee kuttaperkka, sun muut liuottimet. Ne on epäterveellisiä.

• Sei manlor
        Big Boat kirjoitti:

Minä ajan 35v vanhalla meriputkutilla ja ylpeänä. Aina se on sataman rupusin paatti. Tosin olen vesillä noin 150 päivää kesässä. Näit hienoi paatei määkin näen heinäkuussa. Yhes satamas eräs kuuluisa näytteliä ihaili paattiani ja sanoi, että on sataman seksikkäin vene.
        Heh, heh. Näihä se on. Uusissa veneissä haisee kuttaperkka, sun muut liuottimet. Ne on epäterveellisiä.

Kiitos rohkaisusta. Tämä Barlit kylle vetelee jo viimeisiä. Kyljet ovat olleet joskus valkoiset, nyt enemmän harmaat. Tuo Perkinsin 49 hp on sen verran hapan että en siihen paljon viitsisi enää satsata. Huollot on kyllä tehty. Öljyt ja sen semmoset.
        Tämä tuli minulle vähän vahingossa velan maksussa.sitä vaan mietin että kannattaako ottaa omaan käyttöön jos vähän paikkoja siistisi ja ajaisi sen mitä kestää.

• eläkeukko
        Sei manlor kirjoitti:

Kiitos rohkaisusta. Tämä Barlit kylle vetelee jo viimeisiä. Kyljet ovat olleet joskus valkoiset, nyt enemmän harmaat. Tuo Perkinsin 49 hp on sen verran hapan että en siihen paljon viitsisi enää satsata. Huollot on kyllä tehty. Öljyt ja sen semmoset.
        Tämä tuli minulle vähän vahingossa velan maksussa.sitä vaan mietin että kannattaako ottaa omaan käyttöön jos vähän paikkoja siistisi ja ajaisi sen mitä kestää.

Tressitöntä veneilyä. Siihenhän tämä vesillä liikkuminen on mennyt, että mennään vain esittelemään rahoitusyhtiöiden vehkeitä noihin vierasvene satamiin. Pitää olla hiton huono itsetunto jos ei Barlitilla ilkeä ajella. Se on sentään jonkun asian harrastajan omin käsin tehty. Itsellänikin on Barlit. Ostaessani tiesin sen olevan paljon aikaa ja työtä vaativa. Useinhan nämä on viritelmiä. Jokainen turaa taitonsa mukaan. Onhan se totta että moni kaunis Barlit on pilattu turaamalla siihen se kova kate. Meriläinen on meriläinen eikä siitä saa nykyajan retkivenettä.Kuvissa kun olen katsellut täyteen ahdettuja sisätiloja en kyllä ymmärrä miksi veneessä pitää olla kaikki kodin mukavuudet.

• Sinne vaan. Ei ole itsellänikään kummoisempi mutta eipä ole isot pääomatkaan sidottuina harrastukseen. Sillä ajaa siinä kuin tyyriimmälläkin. Mitä taas tulee kanssaveneilijöiden mahdollisiin illistelyihin niin niille sopii hymyillä.

Ps. Hyvää Uutta Vuotta kaikille, paattiin katsomatta!

• Rikasjakomea

Lueppa Kippari 12/12 kokemuksia veneestäni. Tän jutun jälkeen et muita paatteja huolisikaan.

• Eipalaa-entinen

Barlit tuo mieleen ajat milloin "ylitöinä" tehtiin vaikka veneitä. Ja metallipuolen opettajat hitsuutti oppilaillaan teräspaatin. Silloin oli etuja joista on ollut vaikea luopua!

• Gen äx
        Eipalaa-entinen kirjoitti:

Barlit tuo mieleen ajat milloin "ylitöinä" tehtiin vaikka veneitä. Ja metallipuolen opettajat hitsuutti oppilaillaan teräspaatin. Silloin oli etuja joista on ollut vaikea luopua!

Joo mut ei haittaa tuota sukupolvea, jota myös suureksi ikäluokaksi kutsutaan. Vanhempansa sotivat sodat ja kävivät kuussa. Lapsensa kehittelivät nykyaikaisen tietotekniikan kaikkine sovelluksineen. Itse lähinnä hippeilivät ja teettivät noita rautapaatteja ylitöinä. Tuota siipeilemistä ovat jatkaneet nousevalla trendillä pitäen edelleen pankkitiliensä saldot kasvavina omien lastensa kustannuksella.

• ole ylpeä puumastasi

Vanha putputi ihan ok.
      Eikä se mitää loppu viel ole kaipaa vaan huoltoa ja rakkautta.
      Ja kyllä mä ainakin kehtaan vanhalla veneellä ihmisten ilmoilla olla, se on TÄYSiN oma eikä pankin leasing vene ja sitä on rakkaudella harrastettu.

• atolli joo

Ei se Kolumbuksenkaan laiva häävi ollut kun lähti matkaan. Rohkeasti vaan tutkimaan maailmaa!

• Rennosti vesillä

Mieluummin oma ja vaatimaton kuin hieno ja velaksi ostettu.

Sillä tyylillä olen sekä autoillut, että veneillyt koko ikäni, eikä ainakaan minun ole tarvinnut kalustoani hävetä. Tosin olen pitänyt vaatimattomat kamppeeni siistissä ja hyvässä kunnossa.

Minua lähinnä säälittävät noilla hienoilla loistoveneillä venelevät ihmiset. - Lyhyt kesäloma ja iso satsaus veneeseen sekä mahdollisesti myös iso velka aiheuttavat lyhyelle kesälomalle sellaisia suorituspaineita, että kireys näkyy naamassa.

• nautiskellen

Samaa mieltä.
        Barlit on pätevä paatti, jolla näkee samat maisemat kuin kalliilla rahoitusveneilläkin ja vieläpä enemmän.

Veneillessä tulee olla vapautunut ja kosketuksissa luontoon. Kun Barlitin polttoaineimupuolella olevan ilmavuodon vielä paikallistaa ja poistaa, on mahdollisuudet elämykseen täydelliset.

• Barshit
        nautiskellen kirjoitti:

Samaa mieltä.
        Barlit on pätevä paatti, jolla näkee samat maisemat kuin kalliilla rahoitusveneilläkin ja vieläpä enemmän.

Veneillessä tulee olla vapautunut ja kosketuksissa luontoon. Kun Barlitin polttoaineimupuolella olevan ilmavuodon vielä paikallistaa ja poistaa, on mahdollisuudet elämykseen täydelliset.

Siksipä Barshitkaupassa on miljonäärejä jonottamassa tuotetta ja valmistaja on rakentamassa kolmatta tehdasta Kiinaan tyydytämään maailmanlaajuista kysyntää.

• miksi ihmeessä

Kireys ... Ja kiire.

Moottorilla suhataan satamasta satamaan koko kesäloma. Purjeet pysyy pussissa.

Poikkeuksiakin on, mutta yhä useampi ei pääse irti arjen kiireistä edes vesillä.

• Yksilökokemus
        miksi ihmeessä kirjoitti:

Kireys ... Ja kiire.

Poikkeuksiakin on, mutta yhä useampi ei pääse irti arjen kiireistä edes vesillä.

Jaa, oletko ajatellut tehdä jotain toisin?
        Jos toistat samaa kuviota, mikään ei tule muuttumaan ja kiireen tunne säilyy, vaikkei sinulla olisi oikeasti kiire.

Kiireen kokeminen on yksilöllistä. Mielenkiintoista tuossa on se, että vaikka työikäiset ovat kiireisempiä kuin eläkkeellä olevat, niin juuri tutkimuspäivänä eroa ei ole. Voi olla niin, että:
        - kiire on käsite, jolla halutaan näyttää, että tehdään töitä palkan eteen
        - ihmiset, jotka ovat kiireisiä, ovat sitä riippumatta siitä onko kiire vai ei

http://tilastokeskus.fi/artikkelit/2013/art_2013-12-09_013.html?s=8

Jos koet ja näet kiirettä ympärilläsi, se johtuu sinusta ja ainoa tapa rauhoittua on muuttaa omaa käytöstä. Tee siitä vaikka uudenvuodenlupaus.

• nettiveneilyä?
        Barshit kirjoitti:

Siksipä Barshitkaupassa on miljonäärejä jonottamassa tuotetta ja valmistaja on rakentamassa kolmatta tehdasta Kiinaan tyydytämään maailmanlaajuista kysyntää.

Sinulla ei kyllä ole siihenkään varaa.

• nettivittuilua?
        nettiveneilyä? kirjoitti:

Sinulla ei kyllä ole siihenkään varaa.

Perustele

• Missä välissä
        miksi ihmeessä kirjoitti:

Kireys ... Ja kiire.

Barlitissa purjeet ??

• mani mani

mulla on niin paljon rahaa että ostan aina sataman kaikki paikat isellenin ja sit nautin rauhallisesta ja väljästä satamasta itsekseni!!

• Hiljaisuutta kaipaava.

Mulla ei ole rahaa. Mutta laitan paatin laiturinpäähän kylkikiinnitykseen, päästän akan irti ja koiran väkyttämään. Poika ajelee jollalla 2hp koneella ympyrää ja minä juon kaljaa avotilassa. Agrekati päriisee laiturilla.
        Yleensä saa olla rauhassa.

• Ei riitä

Ei taida riittää laiturinpitäjälle sun rahat. Jos lupaat syödä ja juoda koko laiturilisen edestä ja siinä sivussa ostaa kaupan tyhjäksi, niin voit olla tervetullut uudestaan. Jos enää mahdut ulos veneestäsi tai veneeseen.

Tai ei silläkään väliä, laiturinpitäjä kuljettaa sut proomulla paikalle - ja lompakon toisella proomulla.

• Köyhät kyykkyyn
        Ei riitä kirjoitti:

Ei taida riittää laiturinpitäjälle sun rahat. Jos lupaat syödä ja juoda koko laiturilisen edestä ja siinä sivussa ostaa kaupan tyhjäksi, niin voit olla tervetullut uudestaan. Jos enää mahdut ulos veneestäsi tai veneeseen.

Tai ei silläkään väliä, laiturinpitäjä kuljettaa sut proomulla paikalle - ja lompakon toisella proomulla.

Kävikö mielessä että "hiljaisuutta kaipaava" saattoi olla itse laiturinpitäjä?

• Ei ongelmaa
        Köyhät kyykkyyn kirjoitti:

Kävikö mielessä että "hiljaisuutta kaipaava" saattoi olla itse laiturinpitäjä?

Omassa laiturissa saa tehdä mitä tykkää niissä rajoissa, missä ihmiset yleensä tekevät asioita.

• Näillä mennään

Niin jotta säälin saa ilman, mutta kateus on ansaittava. Köyhyys näkyy, mutta rikkauden voi peittää. Mutta puhdasta omaatuntoa ja hyvää itse tuntoa ei voi ostaa. Olkaapa kaikki vaan tyytyväisiä niihin omiin velattomiin oikealla työnteolla hankkimiinne purtiloihin. Minua ei ole koskaan kiinnostanut mitä joku muu on mieltä minun veneestä tai autosta.

• purjeet pussiin com

Kyllä ihmetyttää missä kaikki vanhat barlitit ja muut uppikset kesäisin on,
        Saaristomerellä kun kiertää niin ei niitä Nauvossa tai Kustavin ja niin edelleen "rahamiesten" satamissa näe. Kuitenkin kun kotisatamia kiertää vanhoja uppiksia on paljon käytössä tai ainakin vedessä kesäisin.
        Se mikä myös ihmetyttää on uppisten arvostus, verrattuna samanikäiseen purjeveneeseen, veneet saman kokoisia, hinnat todella lähellä toisiaan, mutta toista katotaan kuin halpaa makkaraa.

• Purjeilla erilaista
        purjeet pussiin com kirjoitti:

Kyllä ihmetyttää missä kaikki vanhat barlitit ja muut uppikset kesäisin on,
        Saaristomerellä kun kiertää niin ei niitä Nauvossa tai Kustavin ja niin edelleen "rahamiesten" satamissa näe. Kuitenkin kun kotisatamia kiertää vanhoja uppiksia on paljon käytössä tai ainakin vedessä kesäisin.
        Se mikä myös ihmetyttää on uppisten arvostus, verrattuna samanikäiseen purjeveneeseen, veneet saman kokoisia, hinnat todella lähellä toisiaan, mutta toista katotaan kuin halpaa makkaraa.

Taitavat yleensä ajella vain lyhyitä matkoja lähisaariin ja takaisin. Omakohtaisen kokemukseni mukaan on niin puuduttavaa puksutusta. Vastaavankokoisella purjeveneellä vasta aloin tekemään pitkiä matkoja ja myös viihtymään matkatessani.

• Bossu
        Purjeilla erilaista kirjoitti:

Taitavat yleensä ajella vain lyhyitä matkoja lähisaariin ja takaisin. Omakohtaisen kokemukseni mukaan on niin puuduttavaa puksutusta. Vastaavankokoisella purjeveneellä vasta aloin tekemään pitkiä matkoja ja myös viihtymään matkatessani.

No niinpä. Moottoriveneellä toivoo, että se ajo on pian ohi. Jos on hidas vene niin nopeasti pääsee vain lähelle. Mutta jollain Barlitilla pääsee aika moniin paikkoihin, jonne ei purjeveneillä tai isoilla moottoriveneillä ole asiaa.

• 90% väärässä?
        Bossu kirjoitti:

No niinpä. Moottoriveneellä toivoo, että se ajo on pian ohi. Jos on hidas vene niin nopeasti pääsee vain lähelle. Mutta jollain Barlitilla pääsee aika moniin paikkoihin, jonne ei purjeveneillä tai isoilla moottoriveneillä ole asiaa.

Sun ei kannata hankkia moottorivenettä koska et nauti siitä.
        Toisaalta suurin osa myös matkaveneistä on moottoriveneitä ja purkkareilla suuri osa matkasta tehdään moottorilla.

On vaikea uskoa, että kaikki muut on väärässä ja sinä oikeassa, vai miten sinä asian näet?

• Bossu
        90% väärässä? kirjoitti:

Sun ei kannata hankkia moottorivenettä koska et nauti siitä.
        Toisaalta suurin osa myös matkaveneistä on moottoriveneitä ja purkkareilla suuri osa matkasta tehdään moottorilla.

On vaikea uskoa, että kaikki muut on väärässä ja sinä oikeassa, vai miten sinä asian näet?

On mulla moottorivenekin. Sillä teen retkiä lähisaariin lasten kanssa tai käytän yhteysveneenä. Se on tietysti kätevä, kun matkanteko tapahtuu aina suunnitelmien mukaan ja nopeasti. Puhuin vain omasta puolestani, kun sanoin, että moottoriveneen kanssa toivon pian olevani perillä ja purjeveneellä toivon, että olisin kauan reissussa.

• nuurdikki

Ota se kova kate pois niin sitten kehtaa

• Pekka Perästätulia

Köyhillä on omat reviirit. Uppikset liikkuu omia polkujaan eivätkä ole niin näkysiä kuin liukkarit. Uppiksia näkee mitä omituisimmissa paikoissa touko-kesäkuussa ja elokuusta eteenpäin. Uppiksilla veneillään ja paljon. Siksi meitä ei yleensä näe, emme ole suunapäänä mölisemässä vierasvenesatamissa. Emmekä laita paattiamme paraatipaikalle kokopäiväksi, eli tankkauspiste tai kylkikiinnitys.
        Emmekä ole rosiksessa aallonmuodostuksen takia.

• Jukka Jälkijuna
        Pekka Perästätulia kirjoitti:

Köyhillä on omat reviirit. Uppikset liikkuu omia polkujaan eivätkä ole niin näkysiä kuin liukkarit. Uppiksia näkee mitä omituisimmissa paikoissa touko-kesäkuussa ja elokuusta eteenpäin. Uppiksilla veneillään ja paljon. Siksi meitä ei yleensä näe, emme ole suunapäänä mölisemässä vierasvenesatamissa. Emmekä laita paattiamme paraatipaikalle kokopäiväksi, eli tankkauspiste tai kylkikiinnitys.
        Emmekä ole rosiksessa aallonmuodostuksen takia.

Minäkin kuulun nuorena miehen alkuna (köyhiksikin luokiteltuihin) uppis veneilijöiden porukkaan ja asiasta olen vain ylpeä! Hakkaavasta plaanarin lätykästä en ole ikinä haaveillut. Nyky kielellä ilmaistuna plaanarit ovat SO LAST SEASON (nähty juttu).

Vakavasti puhuen minua itteä uppiksissa kiehtoo juuri vähäinen (n. 2,5 litraa/h) kulutus ja ajatus siitä, että lähitulevaisuudessa sähkömoottoreiden, akkujen ja aurinkokennojen kehitys antaa (taloudellisestikin) mielenkiintoisen vaihtoehdon fossiilimoottoreille. Uppiksissa sähkökone olisi todella toimiva, toisin kuin tehoja kuluttavassa plaanarissa.

Ja sitä paitsi, laihuus on köyhien lahja! Ha ha !

• tunne tuuli
        Jukka Jälkijuna kirjoitti:

Minäkin kuulun nuorena miehen alkuna (köyhiksikin luokiteltuihin) uppis veneilijöiden porukkaan ja asiasta olen vain ylpeä! Hakkaavasta plaanarin lätykästä en ole ikinä haaveillut. Nyky kielellä ilmaistuna plaanarit ovat SO LAST SEASON (nähty juttu).

Vakavasti puhuen minua itteä uppiksissa kiehtoo juuri vähäinen (n. 2,5 litraa/h) kulutus ja ajatus siitä, että lähitulevaisuudessa sähkömoottoreiden, akkujen ja aurinkokennojen kehitys antaa (taloudellisestikin) mielenkiintoisen vaihtoehdon fossiilimoottoreille. Uppiksissa sähkökone olisi todella toimiva, toisin kuin tehoja kuluttavassa plaanarissa.

Ja sitä paitsi, laihuus on köyhien lahja! Ha ha !

Ilmaista luonnonenergiaa on tarjolla, nimittäin tuulta. Suosittelen sulle purjeveneilyä. Tuulivoimalla liikkuminen on paljon viihdyttävämpää kuin millä tahansa äänettömälläkin moottorivoimalla eteneminen tylsän yksitoikkoisesti. Tunnet tuulen veneessä.

• tunne itsesi
        tunne tuuli kirjoitti:

Ilmaista luonnonenergiaa on tarjolla, nimittäin tuulta. Suosittelen sulle purjeveneilyä. Tuulivoimalla liikkuminen on paljon viihdyttävämpää kuin millä tahansa äänettömälläkin moottorivoimalla eteneminen tylsän yksitoikkoisesti. Tunnet tuulen veneessä.

Minä en pidä siitä. Minun mielestäni tuulivoimalla liikkuminen on pitkäveteistä eikä sillä pääse niihin paikkoihin, mihin haluan mennä.

• tunne tuuli
        tunne itsesi kirjoitti:

Minä en pidä siitä. Minun mielestäni tuulivoimalla liikkuminen on pitkäveteistä eikä sillä pääse niihin paikkoihin, mihin haluan mennä.

Minähän kirjoitinkin tuolle nimimerkki Jukka Jälkijunalle, sanojensa mukaan nuorelle miehenalulle, enkä sinulle kaikenkokeneelle :D

• Paljon ei kaikkea
        tunne tuuli kirjoitti:

Minähän kirjoitinkin tuolle nimimerkki Jukka Jälkijunalle, sanojensa mukaan nuorelle miehenalulle, enkä sinulle kaikenkokeneelle :D

En ole vielä kaikkea kokenut. Mm oma kuolema on vielä kokematta.Odotan innolla mitä elämällä on vielä tarjottavana ;)

• kokeile pian
        Paljon ei kaikkea kirjoitti:

En ole vielä kaikkea kokenut. Mm oma kuolema on vielä kokematta.Odotan innolla mitä elämällä on vielä tarjottavana ;)

kannattaa kokeilla tuo vielä kokeilematon asia mahd. pian.
        Saadaan tännekkin jotain järkeä

• Jukka Jälkijuna
        tunne tuuli kirjoitti:

On totta että keppiveneillä pääsee puhtaalla luonnon energialla.
        Itse en kuitenkaan välitä purjeiden ja rikin jatkuvasta säätämisistä sekä siitä että vene kulkee 90 prosenttia ajasta kallellaan.

Katamaraani/trimaraani purjeveneet olisivatkin sitten jo huomattavasti kiinnostavampia, harmi ne ovat Suomessa vielä niinkin harvinaisia.

Tämä on tietenkin mielipide kysymys.

• kokemukset kaikista
        Jukka Jälkijuna kirjoitti:

On totta että keppiveneillä pääsee puhtaalla luonnon energialla.
        Itse en kuitenkaan välitä purjeiden ja rikin jatkuvasta säätämisistä sekä siitä että vene kulkee 90 prosenttia ajasta kallellaan.

Katamaraani/trimaraani purjeveneet olisivatkin sitten jo huomattavasti kiinnostavampia, harmi ne ovat Suomessa vielä niinkin harvinaisia.

Tämä on tietenkin mielipide kysymys.

Keppivene ei keiku vaikka meneekin kallellaan, kovassakaan kelissä. Kalleellaan kulkiessa otankin mukavan asennon, ja juuri kallellaan olosta johtuen saan siinä löhötessä loistavan näköalan suoraan suojan puolella kuohuvaan veteen. Moni purjehtija kokeekin eleettömän matkakatamaraanin tylsemmäksi purjehdittavaksi kuin yksirunkoisen.

• Törkeää
        kokeile pian kirjoitti:

kannattaa kokeilla tuo vielä kokeilematon asia mahd. pian.
        Saadaan tännekkin jotain järkeä

Ajattelitko yhtään, mitä kirjoitit?

• PuSe

Kyllä sillä kehtaa mennä vaikka mihin laituriin. Kiiltäväkylkisten veneiden porukka on tehnyt itse veneestään ongelman. Suurin osa vapaa-ajasta menee veneen pesuun ja vahaukseen, varusteiden suunnitteluun ja niiden asennuttamiseen eri firmoilla jotka laskuttavat sen verran ettei varsinaiseen vesillä oloon ole varaa eikä sen puoleen aikaakaan kun pitää venettä pitää näyttelykunnossa.

Olet pois tuosta oravanpyörästä. Aja veneelläsi keula ja nenä pystyssä!

• unohtuiko vene?

Oletko ihan varma, että sinulla on vene? Jutut on sen verran outoja ja kaukana veneilystä.

• höpöhöpö!
        unohtuiko vene? kirjoitti:

Oletko ihan varma, että sinulla on vene? Jutut on sen verran outoja ja kaukana veneilystä.

Kyllä minäkin haluan että veneeni on kunnossa kun vesille mennään.
        En siellä viihdy jos paatti on nokinen ja paikat rempallaan.
        Älytön ajatus.
        Kyllä kotikin on siistinä mukavampi kuin huonosti pidettynä.

• Miksi ihmeessä
        höpöhöpö! kirjoitti:

Kyllä minäkin haluan että veneeni on kunnossa kun vesille mennään.
        En siellä viihdy jos paatti on nokinen ja paikat rempallaan.
        Älytön ajatus.
        Kyllä kotikin on siistinä mukavampi kuin huonosti pidettynä.

Oletko tehnyt itsellesi veneestä ongelman?
        Eikö sinulla ole varaa käyttää venettä koska olet kuluttanut rahat varusteisiin?

Olet sitten ensimmäinen, joka tekee niin. Poikkeva, joka vahvistaa säännön.

• Pointti hukassa
        Miksi ihmeessä kirjoitti:

Oletko tehnyt itsellesi veneestä ongelman?
        Eikö sinulla ole varaa käyttää venettä koska olet kuluttanut rahat varusteisiin?

Olet sitten ensimmäinen, joka tekee niin. Poikkeva, joka vahvistaa säännön.

En tiedä mistä varusteista nyt puhut. Harja, kihveli, pesuainetta, vaha ja trasselia. Rasvaa, öljyä ja perustyökaluja pieniin huoltotöihin.
        Näillä se hoituu. Ongelmista en tiedä ja viime vuonna 85 veneily vrk.t

• käärinväsitys
        Pointti hukassa kirjoitti:

En tiedä mistä varusteista nyt puhut. Harja, kihveli, pesuainetta, vaha ja trasselia. Rasvaa, öljyä ja perustyökaluja pieniin huoltotöihin.
        Näillä se hoituu. Ongelmista en tiedä ja viime vuonna 85 veneily vrk.t

Kommentoin siihen, että en tunne ihmisiä, jotka tekevät veneestään ongelman ja sijoittavat varusteisiin kaikki rahat. Sinä vastasit että pidät veneesi kunnossa ja pidit älyttömänä ajatuksena sitä, että en tunnistanut ongelmaveneilijöitä tuttavapiiristäni.

Olemme siis samaa mieltä. Vastasit ilmeisesti johonkin, mitä ei ollut minun kirjoituksessani.

• Hannes Viimala

Puse taitaa kirjoittaa kyllä asiaa ja tuntuu jopa osuvan kun lukee noita kommentteja hänen tekstinsä jälkeen. Itsekin olen niitä veneilijöitä jotka ei hirveästi jaksa keskittyä puunaamiseen ja veneen pesemiseen. Sensijaan olen kyllä tarkka siitä että varusteet on ajanmukaiset ja kunnossa.

• Heikki Tuulinen

Kyllähän ne jotkut niitä paatejaan aikalailla puunaa, tulee akan kanssa niitä aina naurettua.

• Kukin tyylillään

Jokainen petaa ja makaa niinkuin parhaaksi näkee. Pääasia on että nauttii valitsemallaan tavallaan. Jos toinen nauttii puunamisesta niin älköön kukaan sivullinen siitä stressaannu. Jos taas toinen nauttii makoilla paskan keskellä niin sama juttu.

• Rikkaus ei köyhyys
        Kukin tyylillään kirjoitti:

Jokainen petaa ja makaa niinkuin parhaaksi näkee. Pääasia on että nauttii valitsemallaan tavallaan. Jos toinen nauttii puunamisesta niin älköön kukaan sivullinen siitä stressaannu. Jos taas toinen nauttii makoilla paskan keskellä niin sama juttu.

Tässä taitaa olla palstan suurin kiistanaihe. Joku aina vetää herneen nenään, kun muut ei jaa samoja arvoja ja tee asioita hänen tavallaan.

Monikulttuurisuus on veneilyssä rikkaus. Identtisyys on mielenköyhyyttäå

• kauneuskatsojansilmissä

Kaikissa satamissa vene kuin vene herättää veneettömissä kateutta ja ihailua.Ei muutako kierteleen "maailman"meriä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      153
      11021
    2. Pieni häivähdys sinusta

Olet niin totinen
      Ikävä
      53
      5259
    3. Taas ryssittiin oikein kunnolla

r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html
      NATO
      45
      2473
    4. Missä olet ollut tänään kaivattuni?

Ikävä sai yliotteen ❤️ En nähnyt sua tänään söpö mies
      Ikävä
      31
      2159
    5. Vanha Suola janottaa Iivarilla

Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia
      Kemijärvi
      13
      1721
    6. Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin

Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,
      Nurmes
      42
      1584
    7. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      31
      1280
    8. Känniläiset veneessä?

Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v
      Nurmes
      35
      1206
    9. Daniel Nummelan linjapuhe 2025

Kansanlähetyksen toiminnanjohtajan Daniel Nummelan linjapuhe tänään. Rehellistä analyysiä mm. evlut kirkosta ja piispo
      Luterilaisuus
      95
      948
    10. TÄSTÄ TAITAA TULLA SUOMEN HISTORIAN SUURIN USKONNONVAPAUDEN OIKEUDENKÄYNTI.

Sinun täytyy hyväksyä se että jos sinä vetoat uskonnonvapauteen, silloin sinun tulee antaa myös muille vastaava vapaus o
      Hindulaisuus
      319
      913
    Aihe