Exeon hankinta.

exeo

Kiikarissa on hyvillä ajo-ominaisuuksilla oleva auto (diesel), ja nyt bongasin tällaisen auton.
seat exeo 2009 2.0tdi 143 style ajettu 130 000km hp 13 900€.
Varusteina mm xenonit, 2*alut, autom ilmastointi, vakkari, sispistoke ja lohkolämmitin.
En löytänyt ko automallista kommentteja, ilmeisesti harvinainen Suomessa.
Löytyykö kokemuksia, itse ajoin aikoinaan työmatkaa 1,9tdi toledolla, joka oli pienikulutuksinen ja kestävä auto.
Nyt kuitenkin haen luokkaa isompaa autoa.
Kiitos asiallisista vastauksista:)

15

225

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Erinomainen auto

      Exeon valmistus on lopetettu vuonna 2012, joten kaiketi vähäinenkin kiinnostus sitä kohtaan on hiipunut. Autoa valmistettiin vajaa kymmenkunta vuotta muistaakseni, mutta koskaan se ei Suomessa myynyt suuria määriä. Syy ei ollut auton huonoudessa, vaan ehkäpä enemmänkin markkinoinnissa ja siinä tehdyissä mokissa. Varsinaisesti se ei ollut harvinainen, mutta ei mikään volyymimalli.
      Exeohan markkinoitiin voimallisesti ex-audina eli Audin vanhempaan korimalliin perustuvana 'kierrätysautona'. Tekniikka oli kuitenkin samaa ja yhtä uutta kuin kaikissa muissakin VW-konsernin autoissa. Auto on hyvä ajaa eikä mitään erityisiä tyyppivikoja ole. Harvoissa testeissä missä Exeo oli mukana se pärjäsi erinomaisesti ja miksei olisi pärjännyt, kun oli VW-konsernin tuote ja nämähän kaikki pärjäävät niissä hyvin.
      Itselläni oli aikanaan 2.0 TDI 170 hv:n tehoilla. Vaihdoin sitten samantehoisella dieselillä varustettuun Altea4:een.

      Mokahan tehtiin matkkinoinnissa siinä, että korostettiin sen olevan lähtökohdiltaan Audin A4 vanhempi versio. Tämähän ei ole mitenkään poikkeuksellista VW-konsernissa. Esim Suomessa suosituin Skodamalli eli Octavia on lähtökohdiltaan VW Boran vanhempi malli. Sitä on toki kehitetty siitä, mutta niinhän Exeotakin, mutta Octavian koskaan ei ole korostettu sen olevan vanha Bora.
      Lienee ollutkin sitten tarkoituskin pitää Exeo vain hetken autona. Audifriikithän ja ammatyilaisetkin kovasti kritisoivat Exeon kehittämistä erityisesti Saksassa. Olihan vaara, että A4:lle tulisi vakava halvempi kilpailija, jos Exeon kehittämiseen ja varsinkin markkinointiin satsattaisiin kuten on käynyt Golfillekin Octavista. Onhan VW-konsernista jo kuulunut vaatimuksia, joilla Golfin asema varmistetaan Octavian mahdollisessa puristuksessa tulevaisuudessa. Suomessahan tilanne jo onkin ajankohtainen eli Octavia painaa kovasti Golfia ja Euroopassakin Octavia on myynyt ihan hyvin.

    • Exeonisti

      Itse ostin vastikään 100tkm ajetun 2.0tdi 143 Sportin aut.

      Kävin koeajamassa useaa autoa, moni oli hyvä. Sitten erehdyin puoli vahingossa kokeilemaan Seat Exeo:ta, olin ajanut noin 15m ulos kaupasta autolla niin olin myyty. Auto oli hiljainen ja tukeva, en välitä alkuunkaan meluisista lötköistä.

      Olen melko fanaattinen mitä autoihin tulee. Olen ajanut useilla kymmenillä uusilla autoilla halvasta kalliiseen. Tässä autossa oli mielestäni erittäin paljon vastinetta rahoille. Paljon varusteita ja TODELLA hyvä ajotuntuma. Auto on lähes yhtä hiljainen kuin uudet isot Jaguaarit.

      Kestävyyttä en osaa valitettavasti vielä kommentoida, mutta eihän sen nyt sukutaustojensa takia pitäisi kovin huono ainakaan olla.

    • osta pois

      Exeohan oli Audin B6-version pohjalta kopioitu malli, eli sisätiloiltaan kovin ahdas ja vanhahtava. Autossa ei sinällään teknisesti mitään huonoa, voimalinjaltaan ja alustaltaan jopa hyvä toteutus. Jostain syystä Seatit ei vaan myy Suomessa.

      • Ei myy volyymimallien ta

        Olen aina vähän ihmetellyt noita väitteitä, ettei Seatit myy Suomessa. Mihinkähän tuo väite perustuu?

        Jos vertaa suosittuihin volyymimalleihin, niin sitten ok. Suomessa on 3-4 ylivoimaisen suosittua volyymimerkkiä ja sitten muutama muu myyvempi merkki päälle. Tarkoittaako tuo väite siis sitä ettei Suomessa 'myy' kuin nuo volyymimallit.

        Seattien vuosimyynti on suurinpiirtein samaa luokkaa kuin mitsujen, mazdojen, pösöjen, rellujen, subarujen jne. Melkoisen tavallisia merkkejä nuokin. En ole kuitenkaan kuullut sanottavan, ettei nuo merkit 'myy' Suomessa. On tietysti totta, että Seatin myynti on kovin keskittynyttä suurempiin kaupunkeihin, johtuen suppeasta myyntiverkostosta.


      • usko tai älä
        Ei myy volyymimallien ta kirjoitti:

        Olen aina vähän ihmetellyt noita väitteitä, ettei Seatit myy Suomessa. Mihinkähän tuo väite perustuu?

        Jos vertaa suosittuihin volyymimalleihin, niin sitten ok. Suomessa on 3-4 ylivoimaisen suosittua volyymimerkkiä ja sitten muutama muu myyvempi merkki päälle. Tarkoittaako tuo väite siis sitä ettei Suomessa 'myy' kuin nuo volyymimallit.

        Seattien vuosimyynti on suurinpiirtein samaa luokkaa kuin mitsujen, mazdojen, pösöjen, rellujen, subarujen jne. Melkoisen tavallisia merkkejä nuokin. En ole kuitenkaan kuullut sanottavan, ettei nuo merkit 'myy' Suomessa. On tietysti totta, että Seatin myynti on kovin keskittynyttä suurempiin kaupunkeihin, johtuen suppeasta myyntiverkostosta.

        No hei. Jos nyt puhutaan tuosta Exeosta, niin sitä on Trafin mukaan rekisteröity Suomeen koko sinä aikana kun sitä maahan tuotiin, (eli vuodet 2009 -- 2012), yhteensä vajaa 900 autoa. Käytettynä tuodut eivät ole tuossa mukana, mutta sellaisia ei nyt varmaan ole kuin kourallinen.

        Minusta Exeo on luokiteltavissa Suomessa miltei harvinaisuudeksi. Tosin Exeo ei saavuttanut suosiota oikein missään maassa, Ihmeellistä sinänsä, koska se on teknisesti hyvä auto.


      • Ei myy volyymimallien ta
        usko tai älä kirjoitti:

        No hei. Jos nyt puhutaan tuosta Exeosta, niin sitä on Trafin mukaan rekisteröity Suomeen koko sinä aikana kun sitä maahan tuotiin, (eli vuodet 2009 -- 2012), yhteensä vajaa 900 autoa. Käytettynä tuodut eivät ole tuossa mukana, mutta sellaisia ei nyt varmaan ole kuin kourallinen.

        Minusta Exeo on luokiteltavissa Suomessa miltei harvinaisuudeksi. Tosin Exeo ei saavuttanut suosiota oikein missään maassa, Ihmeellistä sinänsä, koska se on teknisesti hyvä auto.

        Kommentoinkin vastineessani edellisen kirjoittajan väitettä Seat-merkin myyvyydestä.
        Yksittäistä mallia eli Exeota en kommentoinut eikä tuo edellinenkään kirjoittaja maininnut erikseen Exeota tuossa myyvyys-väitteessään: 'jostain syystä Seatit ei vaan myy Suomessa'.

        Suomessakin on useita yksittäisiä automalleja, jotka eivät ole kovin yleisiä.... Exeo on yksi niistä.


      • mallit
        Ei myy volyymimallien ta kirjoitti:

        Kommentoinkin vastineessani edellisen kirjoittajan väitettä Seat-merkin myyvyydestä.
        Yksittäistä mallia eli Exeota en kommentoinut eikä tuo edellinenkään kirjoittaja maininnut erikseen Exeota tuossa myyvyys-väitteessään: 'jostain syystä Seatit ei vaan myy Suomessa'.

        Suomessakin on useita yksittäisiä automalleja, jotka eivät ole kovin yleisiä.... Exeo on yksi niistä.

        Luulisin että yleensä tuolla Seatin "myymättömyydellä" viitataan sisarmerkkien/mallien myyntimääriin. Esim. 1-6/2014 Octaviaa rekisteröitiin 3457 kpl, Golfia 3419 kpl kun Leonia meni vain 552 kpl, eli Leonin myynti oli vain noin 15% siitä mitä Octavia ja Golf myy.

        Pienempään volyymiin vaikuttaa varmasti suppeampi myyntiverkosto. Lisäksi 2000-luvun vaihteen molemmin puolin esim. Toledo oli suosittu auto, mutta sen jälkeen tulleet mallit (esim. Altea) eivät välttämättä oikein vedonneet suomalaiseen makuun ja ostajat kaikkosivat muihin merkkeihin. Myös perheauto-kokoluokan farkun puuttuminen mallistosta ennen farkku-Leonin tuloa vaikutti varmasti myyntiin (Altea XL:n lasken tila-autoksi).

        Exeo ehkä kompastui siihen että se sai liikaa "vanhan Audin" maineen. Exeosta ei myöskään ikinä tehty nelivetomalleja vaikka niitä aluksi lupailtiin; tuo olisi ainakin Suomessa nostanut myyntiä.


      • Ei myy volyymimallien ta
        mallit kirjoitti:

        Luulisin että yleensä tuolla Seatin "myymättömyydellä" viitataan sisarmerkkien/mallien myyntimääriin. Esim. 1-6/2014 Octaviaa rekisteröitiin 3457 kpl, Golfia 3419 kpl kun Leonia meni vain 552 kpl, eli Leonin myynti oli vain noin 15% siitä mitä Octavia ja Golf myy.

        Pienempään volyymiin vaikuttaa varmasti suppeampi myyntiverkosto. Lisäksi 2000-luvun vaihteen molemmin puolin esim. Toledo oli suosittu auto, mutta sen jälkeen tulleet mallit (esim. Altea) eivät välttämättä oikein vedonneet suomalaiseen makuun ja ostajat kaikkosivat muihin merkkeihin. Myös perheauto-kokoluokan farkun puuttuminen mallistosta ennen farkku-Leonin tuloa vaikutti varmasti myyntiin (Altea XL:n lasken tila-autoksi).

        Exeo ehkä kompastui siihen että se sai liikaa "vanhan Audin" maineen. Exeosta ei myöskään ikinä tehty nelivetomalleja vaikka niitä aluksi lupailtiin; tuo olisi ainakin Suomessa nostanut myyntiä.

        Kuten jo ensimmäisessä kirjoituksessani totesinkin, Seatin myynti ei vedä vertoja yleisimpien volyymimallien myyntimääriin. Luehan vaikkapa ensimmäinen kirjoitukseni 5.1. Siinä jo totesin noita nyt kirjoittamiasi asioita...

        Eli mitä oikeastaan yrität kertoa?


      • Toinen kirjoittaja
        Ei myy volyymimallien ta kirjoitti:

        Kuten jo ensimmäisessä kirjoituksessani totesinkin, Seatin myynti ei vedä vertoja yleisimpien volyymimallien myyntimääriin. Luehan vaikkapa ensimmäinen kirjoitukseni 5.1. Siinä jo totesin noita nyt kirjoittamiasi asioita...

        Eli mitä oikeastaan yrität kertoa?

        No, esim. vuoden 2014 rekisteröintitilastoissa Seat on sijalla 16. Myytyjä autoja noin 1800 kpl. Kyllä tästä voidaan vetää se johtopäätös, että Seat ei myy, niinkuin ei myy Mazdat, Rellut, Pösöt tai Subarutkaan. Esim. Kiaa on ostettu noin 4000 autoa enemmän kuin Seatia. Markkinointia ja myyntiä laitetaan syntipukiksi, mutta onko se perimmäinen syy? Tekniikka on kuitenkin pitkälti sama kuin Folkkarissa tai Skodassa.


      • Ei myy volyymimallien ta
        Toinen kirjoittaja kirjoitti:

        No, esim. vuoden 2014 rekisteröintitilastoissa Seat on sijalla 16. Myytyjä autoja noin 1800 kpl. Kyllä tästä voidaan vetää se johtopäätös, että Seat ei myy, niinkuin ei myy Mazdat, Rellut, Pösöt tai Subarutkaan. Esim. Kiaa on ostettu noin 4000 autoa enemmän kuin Seatia. Markkinointia ja myyntiä laitetaan syntipukiksi, mutta onko se perimmäinen syy? Tekniikka on kuitenkin pitkälti sama kuin Folkkarissa tai Skodassa.

        No juu. Tämähän menee jo vähän koomiseksi.

        Missä sitten menee raja, kun joku merkki ei 'myy' tai 'myy'?

        Onko tuo raja muutaman suosituimman volyymimerkin myyntimäärät? Ne myy ja muut ei myy...

        Eiköhän tämä viisastelu jo ollut tässä minun puoleltani...


      • myy ja ei myy
        Ei myy volyymimallien ta kirjoitti:

        No juu. Tämähän menee jo vähän koomiseksi.

        Missä sitten menee raja, kun joku merkki ei 'myy' tai 'myy'?

        Onko tuo raja muutaman suosituimman volyymimerkin myyntimäärät? Ne myy ja muut ei myy...

        Eiköhän tämä viisastelu jo ollut tässä minun puoleltani...

        Mahdoton kai on määritellä mitään rajaa missä menee myyvän ja ei-myyvän merkin raja. Osa merkeistä vielä suuntautuu vain tiettyihin asiakassegmentteihin/tarpeisiin, eikä yritäkään tarjota kaikille kaikkea (esim. Subaru nyt on lähinnä nelivetoa hakevien kohderyhmässä eikä sillä ole tarjolla pikkuautojen kokoluokkaa)

        Jos noita ylläolevia Golfin/Octavian/Leonin myyntilukuja katsoo niin Seatin myynti on kyllä vaatimatonta. Vähän kärjistäen kyse kuitenkin on teknisesti ja muutenkin ominaisuuksiltaan täysin samasta autosta joka vaan syystä tai toisesta VW/Skodan logolla myy paljon enemmän. Oma veikkaus on että osittain syynä on myyntiverkosto, mutta sitten myös yleinen imago (mistä ikinä se sitten tuleekaan), muotoilu, varustepolitiikka (lisävarusteiden saatavuus jne.) ja totta kai myös hinnoittelu.


      • Luetun ymmärtäminen
        myy ja ei myy kirjoitti:

        Mahdoton kai on määritellä mitään rajaa missä menee myyvän ja ei-myyvän merkin raja. Osa merkeistä vielä suuntautuu vain tiettyihin asiakassegmentteihin/tarpeisiin, eikä yritäkään tarjota kaikille kaikkea (esim. Subaru nyt on lähinnä nelivetoa hakevien kohderyhmässä eikä sillä ole tarjolla pikkuautojen kokoluokkaa)

        Jos noita ylläolevia Golfin/Octavian/Leonin myyntilukuja katsoo niin Seatin myynti on kyllä vaatimatonta. Vähän kärjistäen kyse kuitenkin on teknisesti ja muutenkin ominaisuuksiltaan täysin samasta autosta joka vaan syystä tai toisesta VW/Skodan logolla myy paljon enemmän. Oma veikkaus on että osittain syynä on myyntiverkosto, mutta sitten myös yleinen imago (mistä ikinä se sitten tuleekaan), muotoilu, varustepolitiikka (lisävarusteiden saatavuus jne.) ja totta kai myös hinnoittelu.

        Tähän liittyen on pakko kommentoida, että juuri nuo mainitsemasi asiat jotka tässä viestissäsi alleviivaat, on jo niitä mitä tuo toinen kaveri yritti tolkuttaa ;) Luetun ymmärtämistä vähän haltuun, niin saa parempia juttukavereita!

        En lähde omalta osaltani tässä kertaamaan tai viisastelemaan asioilla. Olennaisimmat pointit löytyy tuosta aiemmin kirjoitetusta.


    • bongaa toyo

      Nyt kannattais tiirailla kiikarilla tipuja, eikä vag tuotetta!

    • Seat x5

      Minulla on ollut molemmat autot 77kw Toledo 1,9 tdi ja 105kw exeo tdi 2,0. Toledossa paremmat tilat, mutta exeo parempi ajaa, ja todellakin riittää 143hv kone Suomeen, Speksit pitää paikkansa. Erityisen pihi Exeo ei ollut (2010). Kesällä alin 4,1l/100km ja ka 5,1 talvella tyyppiarvo 5,6l/100km (tuolloin oli tulipalopakkasia Itä-Suomessakin (-36C) pahimmillaan. Jos saat halvalla, miltä tuo vaikuttaakin, niin osta pois. Maskeja tarvitset kovilla pakkasilla=katso, että ne ovat mukana, kun haet. Löytynee takakontista, taisitten tingit kaupan päälle. 2010 lämpenihitaasti.

    • Exeo 170hv.

      On ollut 2009 mallin Exeo TDi 2,0 170hv. Mittarissa alkaa olemaan 190tkm ja autossa on ollut kaksi pientä vikaa koko aikana. Ensimmäinen oli, kun bi-xenonin korkeudensäätöanturiin oli mennyt kosteutta, joka takuuseen kuivattiin ja lisäeristettiin. Toinen vika oli rikkoontunut ajovalopesurin letkuliitin (20€), jonka vaihdosta joutui tunnin korjaamoaikaa maksamaan.

      Olen ollut Exeoon todella tyytyväinen! Aikoinaan vastaavan tehoinen Audi A4 samoilla varusteilla olisi uutena maksanut lähes 10 000€ enemmän, mutta ei ole niin pieni kikkeli, että pelkästä merkistä olisin moisia summia viitsinyt maksaa, vaikka sinällään käteisellä kumman vaan olisin voinut hankkia. :P

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!

      Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit
      Pitkäveto
      3
      2718
    2. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

      Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      158
      1351
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

      Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      49
      1165
    4. Mitä toivot

      ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      127
      1028
    5. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

      Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      18
      1026
    6. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

      Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      207
      1010
    7. Hyvää huomenta 18. luukku

      Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️
      Ikävä
      223
      974
    8. Haluaisin vain varmistua

      Sinusta tarpeeksi.
      Ikävä
      42
      909
    9. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

      Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      299
      908
    10. Olet sä silti

      Ihana ❤️ tykkään
      Ikävä
      72
      875
    Aihe