Saukko lemmikiksi

zoomailija

Juuh...viime perjantain Keltaisessa Pörssissä joku rassukka etsi saukkoa lemmikiksi. Mielellään nuori ja koulutettu. Joko kyseessä oli tosi typerä provo, tai tosi typerä ihminen. Saa varmaan jonkun aikaa etsiä saukkoa lemmikiksi. On ilmeisesti nähnyt Elämäni eläimet -sarjassa tai muussa vastaavassa ulkomaan sarjassa lemmikkisaukon ja innostunut siltä istumalta hommasta. Ei vaan ole viitsinyt ottaa selville Suomen lainsäädäntöä. Maailmassa monta on ihmeellistä aasia...=o)

30

15221

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • saukko..

      en tiedä kannattaako saukkoa pitää lemmikkinä,mutta jos saukkomainen eläin kiinostaa niin fretti on mainio vaihtoehto...
      Ja yhtä energinen...

      • Hemppu

        Mun mielestäni laki kieltää ottamasta mitään normaalisti luonnossa elävää eläintä lemmikiksi.


      • hehe
        Hemppu kirjoitti:

        Mun mielestäni laki kieltää ottamasta mitään normaalisti luonnossa elävää eläintä lemmikiksi.

        varmaan sekottanu frettiin


      • 2 päivää
        hehe kirjoitti:

        varmaan sekottanu frettiin

        Pienenä oli saukko kaksi päivää "lemmikkinä" kun löysin sen vinkumasta kaukana joesta erään puskan alta.
        Oli ihan pentu vielä.
        Eikä purrut, mutta kahden päivän syöttämisen jälkeen lähti omille teilleen... :)


      • Sanere
        Hemppu kirjoitti:

        Mun mielestäni laki kieltää ottamasta mitään normaalisti luonnossa elävää eläintä lemmikiksi.

        Vaan todellakin laki kieltää ottamasta vangiksi luonnonvaraista eläintä.


      • Anonyymi
        Hemppu kirjoitti:

        Mun mielestäni laki kieltää ottamasta mitään normaalisti luonnossa elävää eläintä lemmikiksi.

        Eikö koira tai kissa muka elä ulkona?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö koira tai kissa muka elä ulkona?

        Elää, ainakin vähän aikaa. Mutta ei normaalisti elä luonnossa, koska koira täysin jalostettu kotieläin ja kotikissakaan ei luonnostaan esiinny Suomen luonnossa


      • Anonyymi
        Hemppu kirjoitti:

        Mun mielestäni laki kieltää ottamasta mitään normaalisti luonnossa elävää eläintä lemmikiksi.

        normaalisti luonnossa elävää? Mitä vittua nyt seis, kaikki eläimet elävät normaalisti luonnossa. Kissat ja koirat mukaan laskettuna vitun aasi.


      • Anonyymi

        Saukkoja minä haluan mutta en saa vielä koska olen liian pieni olen vasta 10 vuotias😐


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saukkoja minä haluan mutta en saa vielä koska olen liian pieni olen vasta 10 vuotias😐

        olet niin kypsä ikäiseksesi


      • Anonyymi
        Hemppu kirjoitti:

        Mun mielestäni laki kieltää ottamasta mitään normaalisti luonnossa elävää eläintä lemmikiksi.

        Ei kiellä. Tästä oli uutinenkin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saukkoja minä haluan mutta en saa vielä koska olen liian pieni olen vasta 10 vuotias😐

        Ei saukkoa saa ottaa koska se on luonnonvarainen. Ihan sama vaikka oisit kymmenen, sama juttu jos olet vaikka 30v, et saisi ikinä saukkoa!


    • Sanere

      Hah.

      Kyseessä saattoi olla painovirhe ja oli tarkoitus etsiä saukkoKOIRAA...?

    • ..........

      Jeps, pörssissä törmää todellakin mitä ihmeellisimpiin ilmoihin. Kyllä maailmassa hulluja riittää. Veikkaanpa, että jos hän saukkonsa löytää, tuskin kovin kauaa hoitaa. Frettikin on monelle liian vaikea, vaikka lemmikiksi tarkoitettu onkin. Se puree aika lujaa; voi vaan kuvitella, mitä villin saukon leuoilla saa aikaiseksi.
      Toivottavasti, jos jollekin ympäristöön ilmaantuu luontoeläimiä "lemmikeiksi", niin ymmärrätte tehdä asiasta ilmoituksen eläinsuojeluun. Oli kyseessä sitten saukko, siili, orava, tai mikä tahansa.

      • Mustikkauneda

        Kyllä siilin tai oravan saa ottaa lemmikiks mutta ei saukkoa.


      • ititi
        Mustikkauneda kirjoitti:

        Kyllä siilin tai oravan saa ottaa lemmikiks mutta ei saukkoa.

        Ei saa, ellei sitten puhuta siitä että opetetaan ne käymään nurkalla syömässä ruokakupista ruokaa. Saukonkin saa kyllä opettaa hakemaan tuoretta kalaa portaiden juurelta, jos onnistuu.


      • Saukko98
        Mustikkauneda kirjoitti:

        Kyllä siilin tai oravan saa ottaa lemmikiks mutta ei saukkoa.

        No ei kyllä siilii tai oravaa saa luonnosta ottaa lemmikiks, lemmikkisiili eri asia


      • Anonyymi
        Mustikkauneda kirjoitti:

        Kyllä siilin tai oravan saa ottaa lemmikiks mutta ei saukkoa.

        Siiliä tai oravaa ei saa ottaa lemmikiksi. Mitään luonnonvaraisten eläintä ei saa pitää lemmikkinä. Eläintarhatoiminta on aivan eri juttu,ja sekin on kyseenalaista. Esimerkiksi karhu... Kotoperäinen nallukka. Mitä ihmettä semmoinen tekee tarhattuna.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siiliä tai oravaa ei saa ottaa lemmikiksi. Mitään luonnonvaraisten eläintä ei saa pitää lemmikkinä. Eläintarhatoiminta on aivan eri juttu,ja sekin on kyseenalaista. Esimerkiksi karhu... Kotoperäinen nallukka. Mitä ihmettä semmoinen tekee tarhattuna.

        Jos toi tarkotti siperian maa oravaa tai lemmikki siilii ni on eri asia


    • Sun faija

      Kyl noit lemmikkisiilei myyää

    • HATTUPOIKA

      PERKELE minä tarviin saukon lemmikiksi että voin opettaa sen kirimään ja laikkimään pallolla ja siinä onnistun, jos en keltaisen pörssin avulla nii sitten jotenki muuten, älä sää vatipää neuvo mua miten mää hommaan ittelleni saukon

      ystävällisin terveisin eläintenhyväksikäyttäjä

      • Anonyymi

        Ihme vammastelua...


    • ENOLEROBOTTIJR

      EN OLE ROBOTTI

    • Anonyymi

      Ei ei

      • Anonyymi

        Mutta jos kyseessä olikin Anu Saukko ?


    • Anonyymi

      Villieläinten ei saa ottaa lemmikiksi. Jos haluaa villien saukkojen kanssa kavereista,miksei muuta alueelle missä saukot viihtyvät? Sehän syö tuoretta kalaa. Siis särkiä,ahvenia,jne tavaraa,ja se on touhukas eläin,joten jos aikansa katselee saukkojen touhuja,ymmärtää kyllä ettei saukko sovi ihmisasuntoon millään tavalla. Sen elementti on järvi tai meri.

    • Anonyymi

      Se on Per Saukko.

    • Anonyymi

      Oonko ihan väärässä että jos saukon joutuu jostain syystä pelastaa tai muuten joutuu esim villieläin sairaalaan niin se kesyyntyy nii ettei sitä voi enää vapauttaa luontoon että ehkä sillä tavalla sen vois saada lemmiksiksi

    • Anonyymi

      Anu ja Per Saukko on meidän lasten nimet. Älkää tehkö heistä pilaa. T: Olavi Saukko

    • Anonyymi

      Salolainen therian lienee soveliain kumppani eläimiinsekaantujille.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      68
      6783
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      28
      4400
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      272
      2813
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2100
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1663
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1447
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1151
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      305
      1135
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1124
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1091
    Aihe