Hain opintolainaa ja kela myönsi minulle sen. Kun käyn pankissa sopimassa opintolaina jutuista niin kuinka nopeasti saan lainan sitten käyttööni?
Opintolainan hakeminen
4
170
Vastaukset
- pianpian
Parhaassa tapauksessa jo samana päivänä, viimeistään seuraavana pankkipäivänä.
- twainffs
Riippuu pankista. Itse vein sen päätöksen pankkiin joka kuulemma nopeutti lainan saamista. Pari päivää kesti saada tilille rahat ja että laina näkyi verkkopankissa. Kannattaa vertailla lainan hoito ja nostokuluja.
- 3245678
Helpoimmalla pääset, kun haet (ja otat) lainaa samalta pankilta jolta myös muut pankkipalvelusi tulevat, korot ovat kuitenkin sen verran pienet.
Jos satut OP-pankissa olemaan, niin normaali työaikoina voit avata livechatin ja sitä kautta neuvotaan ja vastataan kysymyksiin. Pankkiin ei tarvitse edes mennä fyysisesti, hakemuksen pankille voi tehdä myös verkossa, jossa myös itse sen tein. Tein oman hakemukseni perjantaina, ja rahat sain nostettua maanantaina puoliltapäivin.
Jos olet oikea villisielu niin tuon opintolainan voi halutessaan sijoittaa, jolloin on mahdollisuus sillä myös tienata, tosin aika riskaabelia touhua. Tunnen muutaman opiskelijan jotka tämän tekivät vanhempiensa avustuksella jotka itsekkin sijoittavat ja ovat sillä kuulemma mukavasti tienanneetkin. Itse en suosittele mutta.. päätös on sinun.- 3245678
Niinkuin twainffs sanoi kannattaa vertailla varsinkin noita nostokuluja. Omalla kohdalla ensimmäinen nosto sisälsi noin 30€ hoitokulut ja tämä sisälsi sen että nostokuluja ei ole. Muutamalla ystävälläni on nostokulut jokaisesta erästä noin 15€/kerta. Voit myös valita, että rahat menevät suoraan tilille joka kuukaisi ja täten nostokuluja ei ole (ainakaan OP-pankissa). Itse tosin päätin, että nostan aina vain tarpeen, ja saan summankin itse päättää, tosin nyky ruoan hinnoilla voin sanoa, että 2v olen joka kuukaisi maksimin joutunut nostamaan, opinto- ja asumistuen jälkeen ei jää kuin 5€ käteen.
Ja saapahan joskus sentään hiukan "hurviteltuakin". Tosin itsellä hurvittelu tarkoittaa enemmänkin elokuviin menoa, harrastuksia yms. "terveellisiä" huveja. Alkoholiin menee vuodessa noin 50€, toisin kuin joillain opiskelijoilla joilla menee noin 50€/viikonloppu, mutta mikä minä olen tuomitsemaan muiden valintoja
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sä et pääse yli, mä en pääse yli
Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V1441790- 401708
Hei sinä nainen
Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa631440- 681315
Kelan perkeleellinen käytäntö
Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei2181201Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?
Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi2791123- 711113
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää21990- 74955
Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta
Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps106898