Joka kodin design

Mies

Sain tarpeekseni halpa-astiastostani ja ajattelin hommata designiä kotiini.

Mitä sanotte kun olen alkanut keräämään Arabian 24h-sarjaa, aion myös ostaa Hackmanin aterimet, joko Savonian (maailman eniten myydyin sarja) tai Tuulian, uusin myös keittiöveitseni ja kaiken hommaan Hackmanin Classic-sarjasta. Niin vielä, juomalaseina käytän Kaj Franckin kartio-laseja (onko niillä joku vanha nimi, no minä käytän uudistuotantoa) sekä Kerttu Nurmisen Verna-laseja, molemmat Iittalan tuotantoa.

Tuota yllämainittua kamaa löytyy joka toisesta kodista, enemmän tai vähemmän. Onko se jonkun mielestä huono asia? Vrt. "tota nyt on joka paikassa, en sitä ainakaan itselleni enää ota"

5

779

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • wickholm

      No ihan hyvä ajatus se minusta on kerätä uuttakin laadukasta astia sarjaa. Eihän siinä ole mitään järkeä jos hankkisi sellaista DESIGN kamaa mistä ei oikeasti edes pidä. Jokainen hankkikoon tyylilleen sopivaa tavaraa muiden mielipiteille ei kannata oikeasti paljon korvaansa lotkauttaa..heh.. 24h sitäpaitti on hieno sarja.

      • Mies

        Jep. Laitoin vaan tuon oman viestini kun luin jonkun kirjoittamana että "en hommaa Block-valaisinta kun kaikilla muillakin on".

        Toki olin päättänyt noiden tavaroiden hommaamisesta jo, enkä ole kysellyt kavereiden mielipidettä. Kunhan vähän koitin saada keskustelua aikaan mutta tää palsta näyttää olevan niin hiljainen ettei täällä synny mylläkkää.

        Tykkään siitä että mulla on Suomikamaa himassa, niiksi lasken nämä Arabiat, iittalat ja muut mitä nyt aloittelen hommaamaan. Ja mä oon sitä mieltä että jos Kaj Franck teki käyttöastioita (esimerkissäni Kartio-lasit) niin se on ihan sama onko ne vanhaa tuotantoa vaiko uutta, Anttilasta eilen ostettua. Toki keräilijälle eri asia mutta mä käytän niitä ruokailuun.. niinkun toki keräilijätkin saattaa tehdä. Ei mitään keräilijöitä vastaan.


      • veppu54

        Hyvää olet keräämässä, minä taas luopumassa... Jos kiinnostaa niin löydät aika läjän 24H, kartioita ja iittalaa huuto.net mulla siellä myynnissä 66 osaa kattava astiasto


    • omaan kotiin

      Ihan OK. Jokaiselle sitä mistä pitää. Pienenä vinkkinä, ellet ole tutustunut Antonio Citterion Iittalalle valmistamaan ruokailuvälinesarjaan, että kannattaa katsastaa - on tyylikästä ja käytännöllistä tavaraa.
      Sokos myy niitä kaiken lisäksi joulutarjouksena, samoin kuin Harri Koskisen Lantern-lyhtyä, joka on harmonisen kaunis. Ja jos kunnon kattilasarjaa ei ole kotona, niin All Steel on ylivoimainen.
      Jos joku etsii sitä Koskisen Block-lamppua, niin Stocka myy joulukuun tarjouksena.
      ( En ole Sokoksen enkä Stockan mainosmies, mutta kerronpahan kaikille mistä juuri nyt saa hyvää tavaraa hieman halvemmalla, ellei satu tietämään)

    • Liemikuutio Nieminen

      ...että itse tykkäät astioistasi, mutta pidän minäkin noista niinkin paljon että kotiin on hankittu. Liikaakin.

      Arabia, Iittala jne on erinomaista peruskamaa. Kivoja käyttää ja katsella, eikä ole katastrofi jos menee rikki - ellei antiikista puhuta. Muita hyviä tärppejä ovat Tonfisk, Majamoo ja pienten pajojen ja käsityöläisten "käyttödesignia". Kalliossa on Helsinginkadun varrella keramiikkapaja Udumbara (piti oikein tarkistaa että kirjoitin oikein). En nyt muista muita nimiä, mutta ainakin Design Forumista löytyy kaikenlaista vaihtoehtodesignia mitä ei ole pakko kerätä kokonaisia sarjoja.

      Niin, ja etenkin kesällä kannattaa käydä Fiskarsissa. Siis paikassa nimeltään.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      112
      8791
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2623
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      128
      2371
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1989
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1736
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1540
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1497
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      9
      1427
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1296
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1219
    Aihe