Äitien kuuluu hoitaa lapset

Terho Petteri

aina 5 v asti päävastuullisesti.
Miesten kuuluu sitten opettaa harrastuksia, opettaa läksyissä ja toimia päävastuussa.
Miesten ei kuulu heräillä yöllä ja vaihdella vaippoja ja vahtia vauvoja. Se ei ole miehekästä.

25

158

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • provo-Terho

      Mites sitten YH-isät, antavat lapsen/lapset omalle äidilleen eli mummille hoitoon 5-vuotiaaksi asti? Älä nyt viitsi... :D

    • Terhi Petra

      Sinä et ole miehekästä miestä nähnytkään. Miehekäs mies siivoaa, laittaa ruokaa ja hoitaa lapsiansa siinä missä vaimonsakin ....ja on onnellinen parisuhteessaan.

    • eläkää sovussa

      Niin ja tärkeintä on rakastaa lasten äitiä, niin lapsillakin on turvallista.
      Lapsilla on oikeus molempiin vanhempiin, yksinhuoltajia on liikaa tässä maassa.

      • mieskin kärsii siitä

        Tuosta olen samaa mielltä. On liikaa noita perheenrikokjia joista on kiva hajoittaa ja itkettää lapsia kun kaipaa isää. Miten niistä pääsisi eroon tai miten ne tunnistaa?

        Lapsettomien on helppo rikkoa kun heillä ei ole mitään menetettävää, he eivät osaa ajatella miehen vaimoa ja lapsia ym sukulaisia, pereheenrikkojat ovat niin itsekkäitä että eivät osaa edes hävetä.


      • Isä
        mieskin kärsii siitä kirjoitti:

        Tuosta olen samaa mielltä. On liikaa noita perheenrikokjia joista on kiva hajoittaa ja itkettää lapsia kun kaipaa isää. Miten niistä pääsisi eroon tai miten ne tunnistaa?

        Lapsettomien on helppo rikkoa kun heillä ei ole mitään menetettävää, he eivät osaa ajatella miehen vaimoa ja lapsia ym sukulaisia, pereheenrikkojat ovat niin itsekkäitä että eivät osaa edes hävetä.

        Jos pidät lapseni äidin uutta miestä perheenrikkojana, niin ei hän nyt ainakaan lapseton ollut, vaan kolmen lapsen isä.
        Metsään meni taas sun päätelmäsi.

        * * * * * R U O K I  T R O L L I  P Ä I V Ä S S Ä * * * * *


      • Isä

        "Niin ja tärkeintä on rakastaa lasten äitiä, niin lapsillakin on turvallista."

        Minen ainakaan jaksanut rakastaa lapseni äitiä sen jälkeen, kun äitiyslomalla muutti uuden miehen kainaloon.
        Yksinhuoltajaa hänestä siis ei tullut: hän on perheellinen ja lapsi on yhteishuollossa.


      • ...
        Isä kirjoitti:

        "Niin ja tärkeintä on rakastaa lasten äitiä, niin lapsillakin on turvallista."

        Minen ainakaan jaksanut rakastaa lapseni äitiä sen jälkeen, kun äitiyslomalla muutti uuden miehen kainaloon.
        Yksinhuoltajaa hänestä siis ei tullut: hän on perheellinen ja lapsi on yhteishuollossa.

        Oletko sinä tuo Terho Petteri-avaaja? Olisi kannattanut "heräillä yöllä ja vaihdella vaippoja ja vahtia vauvoja", niin vaimo ei olisi niin helposti lähtenyt äitiysloman jälkeen toisen miehen kainaloon.


      • Isä
        ... kirjoitti:

        Oletko sinä tuo Terho Petteri-avaaja? Olisi kannattanut "heräillä yöllä ja vaihdella vaippoja ja vahtia vauvoja", niin vaimo ei olisi niin helposti lähtenyt äitiysloman jälkeen toisen miehen kainaloon.

        En ole aloittaja.
        En tietenkään yöllä hoitanut lasta, koska menin aamulla töihin. Töitten jälkeen kyllä sitten hoidin vauvaa. Ja eukon lähdön jälkeen sitten tarvittaessa öisinkin.

        Lapsen äiti siis lähti jo äitiyslomalla.


      • ...
        Isä kirjoitti:

        En ole aloittaja.
        En tietenkään yöllä hoitanut lasta, koska menin aamulla töihin. Töitten jälkeen kyllä sitten hoidin vauvaa. Ja eukon lähdön jälkeen sitten tarvittaessa öisinkin.

        Lapsen äiti siis lähti jo äitiyslomalla.

        No, niin. Siinäpä sen virheen teit.

        Kun vauva on syntynyt, molempien vanhempien kuuluu hoitaa vauvaa myös yöllä. Kyllähän se helkkaristi väsyttää, mutta niin väsyttää äitiäkin olla koko päivä vauvan käytettävissä.

        No, nyt on myöhäistä neuvoa sinua.


      • Isä
        ... kirjoitti:

        No, niin. Siinäpä sen virheen teit.

        Kun vauva on syntynyt, molempien vanhempien kuuluu hoitaa vauvaa myös yöllä. Kyllähän se helkkaristi väsyttää, mutta niin väsyttää äitiäkin olla koko päivä vauvan käytettävissä.

        No, nyt on myöhäistä neuvoa sinua.

        Miks mun ois pitänyt hoitaa vauvaa yöllä kun päivällä olen töissä. Äiti on äitiyslomalla, hänhän silloin hoitaa nuo asiat.
        Jos työssäkäyvältä jää yöunet nukkumatta, hän ei voi korvata sitä työpaikalla päikkäreillä, kuten äitiyslomalainen voi tehdä.

        En tiedä miten olisin pystynytkään hoitamaan yöllä vauvaa.
        Turha kuvitella, etten ois herännyt aina silloin kun äitikin, mulla nyt vaan ei sattunut olemaan tissejä joista tulee maitoa.

        Ja toisaalta pyysin saada pitää ainakin toisen vanhempainvapaista, jolloin äidiltä olisi poistunut vauvavastuu vaikka kokonaan jos niin olisi halunnut, mutta hän kieltäytyi ehdottomasti luovuttamasta minulle "vapaata".
        Eron jälkeen (kun vauva oli 6kk) vastuu siirtyikin sitten 40 h/vk. palkkatyöaikaani lukuunottamatta kokonaan minulle.

        Ja ennen eroakin viikonloput olivat äidille täysin vapaita (yösyöttöjä lukuunottamatta).


      • ...
        Isä kirjoitti:

        Miks mun ois pitänyt hoitaa vauvaa yöllä kun päivällä olen töissä. Äiti on äitiyslomalla, hänhän silloin hoitaa nuo asiat.
        Jos työssäkäyvältä jää yöunet nukkumatta, hän ei voi korvata sitä työpaikalla päikkäreillä, kuten äitiyslomalainen voi tehdä.

        En tiedä miten olisin pystynytkään hoitamaan yöllä vauvaa.
        Turha kuvitella, etten ois herännyt aina silloin kun äitikin, mulla nyt vaan ei sattunut olemaan tissejä joista tulee maitoa.

        Ja toisaalta pyysin saada pitää ainakin toisen vanhempainvapaista, jolloin äidiltä olisi poistunut vauvavastuu vaikka kokonaan jos niin olisi halunnut, mutta hän kieltäytyi ehdottomasti luovuttamasta minulle "vapaata".
        Eron jälkeen (kun vauva oli 6kk) vastuu siirtyikin sitten 40 h/vk. palkkatyöaikaani lukuunottamatta kokonaan minulle.

        Ja ennen eroakin viikonloput olivat äidille täysin vapaita (yösyöttöjä lukuunottamatta).

        Juu, tuo on yleinen harhaluulo, että äitiyslomalainen voi nukkua päikkäreitä. Kuten sanoin sinua on myöhäistä neuvoa, eikä sinulle mikään puhe päähän menisi kuitenkaan.

        Voin kertoa sinulle omasta elämästäni. Kun esikoisemme syntyi, hän nukkui todella vähän yöllä. Mieheni nousi vaihtamaan lapselle vaippaa ja minä hoitelin syötöt. Olimme molemmat loppuun uupuneita, mutta onneksi tuo vaihe meni lopulta ohi ja lapsi alkoi nukkumaan paremmin. Muistan olleeni huolissani, kuinka mieheni jaksaa töissä ja pelkäsin, että hän ajaa työmatkalla kolarin. Tämä kokemus lähensi meitä ja varmasti sen vuoksi rakastan miestäni enemmän kuin kuvitella voit.

        Näin että hän on valmis tekemään paljon lapsemme ja perheemme vuoksi. Uskalisn jopa tehdä lapselle kaksi pikkusisarusta ja onneksi näiden kanssa vauva-aika sujui paremmin. Kolmannen lapsen kanssa ei enää tarvittu kuin yksi yösyöttö klo 4 aamuyöstä. Tuolloinkin mies yleensä heräsi ennen minua, koska olin häntä väsyneempi ja nukuin sikeämmin. Hoidin kyllä syötön, kunhan mieheni sai vain ravisteltua minut hereille.

        Jos olisit ollut mieheni kaltainen olisit ehkä vieläkin liitossa lapsesi äidin kanssa. Sinun asenteestasi paistaa, että ainoastaan SINÄ olet itsellesi tärkein.


      • Isä
        ... kirjoitti:

        Juu, tuo on yleinen harhaluulo, että äitiyslomalainen voi nukkua päikkäreitä. Kuten sanoin sinua on myöhäistä neuvoa, eikä sinulle mikään puhe päähän menisi kuitenkaan.

        Voin kertoa sinulle omasta elämästäni. Kun esikoisemme syntyi, hän nukkui todella vähän yöllä. Mieheni nousi vaihtamaan lapselle vaippaa ja minä hoitelin syötöt. Olimme molemmat loppuun uupuneita, mutta onneksi tuo vaihe meni lopulta ohi ja lapsi alkoi nukkumaan paremmin. Muistan olleeni huolissani, kuinka mieheni jaksaa töissä ja pelkäsin, että hän ajaa työmatkalla kolarin. Tämä kokemus lähensi meitä ja varmasti sen vuoksi rakastan miestäni enemmän kuin kuvitella voit.

        Näin että hän on valmis tekemään paljon lapsemme ja perheemme vuoksi. Uskalisn jopa tehdä lapselle kaksi pikkusisarusta ja onneksi näiden kanssa vauva-aika sujui paremmin. Kolmannen lapsen kanssa ei enää tarvittu kuin yksi yösyöttö klo 4 aamuyöstä. Tuolloinkin mies yleensä heräsi ennen minua, koska olin häntä väsyneempi ja nukuin sikeämmin. Hoidin kyllä syötön, kunhan mieheni sai vain ravisteltua minut hereille.

        Jos olisit ollut mieheni kaltainen olisit ehkä vieläkin liitossa lapsesi äidin kanssa. Sinun asenteestasi paistaa, että ainoastaan SINÄ olet itsellesi tärkein.

        Ai ett kun mä olin aamunpäivän 8 tuntia töissä ja sen jälkeen illat sekä viikonloput hoidin vauvaa, niin en tehnyt tarpeeksi vaan olisi pitänyt vielä yötkin hoitaa. Joillain naisilla on aika älyttömiä vaatimuksia.
        Sun mielestäsi äidin tarvitsee huolehtia vauvasta vain sen 40 tuntia viikossa kun puoliso on töissä?

        Ja kyllä minä viikonlopuista opin millainen rytmi vauvalla oli.


      • Isä
        ... kirjoitti:

        Juu, tuo on yleinen harhaluulo, että äitiyslomalainen voi nukkua päikkäreitä. Kuten sanoin sinua on myöhäistä neuvoa, eikä sinulle mikään puhe päähän menisi kuitenkaan.

        Voin kertoa sinulle omasta elämästäni. Kun esikoisemme syntyi, hän nukkui todella vähän yöllä. Mieheni nousi vaihtamaan lapselle vaippaa ja minä hoitelin syötöt. Olimme molemmat loppuun uupuneita, mutta onneksi tuo vaihe meni lopulta ohi ja lapsi alkoi nukkumaan paremmin. Muistan olleeni huolissani, kuinka mieheni jaksaa töissä ja pelkäsin, että hän ajaa työmatkalla kolarin. Tämä kokemus lähensi meitä ja varmasti sen vuoksi rakastan miestäni enemmän kuin kuvitella voit.

        Näin että hän on valmis tekemään paljon lapsemme ja perheemme vuoksi. Uskalisn jopa tehdä lapselle kaksi pikkusisarusta ja onneksi näiden kanssa vauva-aika sujui paremmin. Kolmannen lapsen kanssa ei enää tarvittu kuin yksi yösyöttö klo 4 aamuyöstä. Tuolloinkin mies yleensä heräsi ennen minua, koska olin häntä väsyneempi ja nukuin sikeämmin. Hoidin kyllä syötön, kunhan mieheni sai vain ravisteltua minut hereille.

        Jos olisit ollut mieheni kaltainen olisit ehkä vieläkin liitossa lapsesi äidin kanssa. Sinun asenteestasi paistaa, että ainoastaan SINÄ olet itsellesi tärkein.

        Jas miksei äitiyslomalainen vois nukkua päikkäreitä? Harvemmin ne vauvat yön hereillä oltuaan on hereillä myös aamuvarhaisesta iltapäivään asti.


      • ...
        Isä kirjoitti:

        Jas miksei äitiyslomalainen vois nukkua päikkäreitä? Harvemmin ne vauvat yön hereillä oltuaan on hereillä myös aamuvarhaisesta iltapäivään asti.

        No meidän vauva syötyään kello neljän jälkeen aamuyöstä, heräsi seuraavan kerran aamu-kuudelta. Ja kyseessä oli siis tämä kolmas lapsemme, joka nukkui "hyvin". :)

        Luulen, ettei sinulla ole vaimoa tai lasta ollut lainkaan, kun noin vähän tiedät lapsiperhe-elämästä. Mahdatko alla assi-"poika"?


      • ...
        Isä kirjoitti:

        Ai ett kun mä olin aamunpäivän 8 tuntia töissä ja sen jälkeen illat sekä viikonloput hoidin vauvaa, niin en tehnyt tarpeeksi vaan olisi pitänyt vielä yötkin hoitaa. Joillain naisilla on aika älyttömiä vaatimuksia.
        Sun mielestäsi äidin tarvitsee huolehtia vauvasta vain sen 40 tuntia viikossa kun puoliso on töissä?

        Ja kyllä minä viikonlopuista opin millainen rytmi vauvalla oli.

        Juu, huomaa, ettet osaa lainkaan lukea. Tämä voi myös olla syy siihen, että vaimosi lähti fiksumman miehen kainaloon. Anna kun arvaan, et ole saanut edes peruskoulun päättötodistusta?


      • Isä
        ... kirjoitti:

        No meidän vauva syötyään kello neljän jälkeen aamuyöstä, heräsi seuraavan kerran aamu-kuudelta. Ja kyseessä oli siis tämä kolmas lapsemme, joka nukkui "hyvin". :)

        Luulen, ettei sinulla ole vaimoa tai lasta ollut lainkaan, kun noin vähän tiedät lapsiperhe-elämästä. Mahdatko alla assi-"poika"?

        »No meidän vauva syötyään kello neljän jälkeen aamuyöstä, heräsi seuraavan kerran aamu-kuudelta.»

        ..ja ilmeisesti sitten valvoi yhtäjaksoisesti sinne klo 16 pintaan asti, joten päikkäreitä et ehtinyt ottamaan?

        »Luulen, ettei sinulla ole vaimoa tai lasta ollut lainkaan»

        Kyllä ja ei. Vaimoa ei ole ollut, avopuoliso kyllä.

        Tuskin lapseni äiti oli lastenhoidosta ylirasittunut, kun viikonloppuriennoista etsi uuden miehenkin.
        Kuten ehkä mainitsinkin: siitä asti kun vauva oli puolivuotias, hän (ja ekaluokkalainen isosiskonsa) oli minulla 24/7, lukuunottamatta kahdeksantunnin työpäiviäni (ja kun ekaluokkalainen joka toinen viikonloppu meni isälleen), jollon vauvan äiti joutui raatamaan lapsiperheen arkea.

        Lapsen ollessa vuoden, siirryimme sitten tasapuolisempaan jakoon, eli vuoroviikkohuoltajuuteen.


      • ...
        Isä kirjoitti:

        »No meidän vauva syötyään kello neljän jälkeen aamuyöstä, heräsi seuraavan kerran aamu-kuudelta.»

        ..ja ilmeisesti sitten valvoi yhtäjaksoisesti sinne klo 16 pintaan asti, joten päikkäreitä et ehtinyt ottamaan?

        »Luulen, ettei sinulla ole vaimoa tai lasta ollut lainkaan»

        Kyllä ja ei. Vaimoa ei ole ollut, avopuoliso kyllä.

        Tuskin lapseni äiti oli lastenhoidosta ylirasittunut, kun viikonloppuriennoista etsi uuden miehenkin.
        Kuten ehkä mainitsinkin: siitä asti kun vauva oli puolivuotias, hän (ja ekaluokkalainen isosiskonsa) oli minulla 24/7, lukuunottamatta kahdeksantunnin työpäiviäni (ja kun ekaluokkalainen joka toinen viikonloppu meni isälleen), jollon vauvan äiti joutui raatamaan lapsiperheen arkea.

        Lapsen ollessa vuoden, siirryimme sitten tasapuolisempaan jakoon, eli vuoroviikkohuoltajuuteen.

        Ei kyllä hän nukkui myös kahdet päikyt ulkona, joten ei siinä itse voi käydä kuorsaamaan, kun silloin käytiin lähes päivittäin vauvan kanssa ruokakaupassa kävellen ja vietiin sisaruksia kolme tuntia kestävään päiväkerhoon kaksi kertaa viikossa. Onhan niitä kotitöitäkin, kuten pyykin pesua, siivousta, ruuanlaittoa: lounasta (itselle ja vauvan sisaruksille) ja päivällinen sitten kun mies tulee kotiin.

        Itse en ehtinyt koskaan nukkua päikkäreitä silloin kun olin lasten kanssa kotona. Viikonloppuna saatoin nukkua päivällä, kun mies oli kotona.

        Toki raskainta oli sitten, kun itse aloitin työt vauvan ollessa n. 11 kk vanha.


      • Isä
        ... kirjoitti:

        Ei kyllä hän nukkui myös kahdet päikyt ulkona, joten ei siinä itse voi käydä kuorsaamaan, kun silloin käytiin lähes päivittäin vauvan kanssa ruokakaupassa kävellen ja vietiin sisaruksia kolme tuntia kestävään päiväkerhoon kaksi kertaa viikossa. Onhan niitä kotitöitäkin, kuten pyykin pesua, siivousta, ruuanlaittoa: lounasta (itselle ja vauvan sisaruksille) ja päivällinen sitten kun mies tulee kotiin.

        Itse en ehtinyt koskaan nukkua päikkäreitä silloin kun olin lasten kanssa kotona. Viikonloppuna saatoin nukkua päivällä, kun mies oli kotona.

        Toki raskainta oli sitten, kun itse aloitin työt vauvan ollessa n. 11 kk vanha.

        Itkuhälytin oli silloin jo keksitty ja käytössä, siihen kyllä herää aikuinen. Ruokakaupassa ei tarvinnut käydä päivittäin ja silloinkin siellä sai käydä ihan henkilöautolla. Vauvan isosisko oli koulussa, ekaluokkalainen kun oli.
        Ihan turha olisi ollut unelmoida siivoamisesta (yhtä paljon minäkin siivosin), safkakin saattoi olla kerran viikossa valmiina kun tulin kotiin, muulloin jompi kumpi teki päivällisen jossain vaiheessa illalla. En minä näistä kitise, mulle sopi ihan hyvin että tein välillä ruoankin (ja samalla huomiset evääni duuniin, tietenkin).

        Mutta mielestäsi minä siis en tehnyt tarpeeksi ja siksi nainen lähti. Voisitko kertoa mitä minun olisi mielestäsi pitänyt tehdä paremmin?

        Miksi sinulle oli töiden aloittaminen raskainta?


      • ...
        Isä kirjoitti:

        Itkuhälytin oli silloin jo keksitty ja käytössä, siihen kyllä herää aikuinen. Ruokakaupassa ei tarvinnut käydä päivittäin ja silloinkin siellä sai käydä ihan henkilöautolla. Vauvan isosisko oli koulussa, ekaluokkalainen kun oli.
        Ihan turha olisi ollut unelmoida siivoamisesta (yhtä paljon minäkin siivosin), safkakin saattoi olla kerran viikossa valmiina kun tulin kotiin, muulloin jompi kumpi teki päivällisen jossain vaiheessa illalla. En minä näistä kitise, mulle sopi ihan hyvin että tein välillä ruoankin (ja samalla huomiset evääni duuniin, tietenkin).

        Mutta mielestäsi minä siis en tehnyt tarpeeksi ja siksi nainen lähti. Voisitko kertoa mitä minun olisi mielestäsi pitänyt tehdä paremmin?

        Miksi sinulle oli töiden aloittaminen raskainta?

        No minusta itkuhälytin on turhaa krääsää, enkä olisi luottanut sen toimivuuteen. Patterit voivat loppua ja kerran vieras kissakin nukkui vaunujen päällä. Sitä paitsi harva uskaltaa jättää vauvaa kerrostalon pihaan yksinään (onneksi itse muutimme pian omakotitaloon).

        Kirjoituksestasi paistaa, että sinulle oma napa on kuitenkin tärkeämpi kuin perheen etu.

        Töiden aloittaminen oli raskasta, koska työ oli henkisesti stressaavaa ja kolme alle kouluikäistä lasta, joita vietiin kahteen eri hoitopaikkaan, pitivät elämän melko kiireisenä.


      • Isä
        ... kirjoitti:

        No minusta itkuhälytin on turhaa krääsää, enkä olisi luottanut sen toimivuuteen. Patterit voivat loppua ja kerran vieras kissakin nukkui vaunujen päällä. Sitä paitsi harva uskaltaa jättää vauvaa kerrostalon pihaan yksinään (onneksi itse muutimme pian omakotitaloon).

        Kirjoituksestasi paistaa, että sinulle oma napa on kuitenkin tärkeämpi kuin perheen etu.

        Töiden aloittaminen oli raskasta, koska työ oli henkisesti stressaavaa ja kolme alle kouluikäistä lasta, joita vietiin kahteen eri hoitopaikkaan, pitivät elämän melko kiireisenä.

        Ihmisillä on tietysti erilaisia asuntoja. Itse nukutin vauvaa kuistilla, monet kerrostaloasukit taas parvekkeella. Kyllä itkuhälytin luotettava on, ja patterit voi vaihtaa varmuudeksi paljon ennen niiden loppumista.
        Jo vartin päikkärit piristää kummasti (herätyskello on keksitty), mutta työssäkäyvä ei työaikana voi niitäkään ottaa.

        »Kirjoituksestasi paistaa, että sinulle oma napa on kuitenkin tärkeämpi kuin perheen etu.»

        Millä tavalla? Tuota jaksat kyllä toistella, mutta mitään sellaista et ole tuonut esille, jonka mukaan tuijottelin omaa napaani.

        Miksei lapsen isä vienyt lapsia hoitoon?
        Mulla taas oli fyysisesti pirun raskas työ tuohon aikaan, enkä tosiaan voinut nukkua töissä enkä iltapäivisin kotonakaan.


    • Ne ajat ovat ohi

      Onko se sitten "miehekästä", että ajattelee niin kuin mummo? Anoppini oli runsaat kaksikymmentä vuotta sitten sitä mieltä, että lapset hoidetaan kotona. Kuulostat samaan sarjaan kuuluvalta.

      • sä oot sairas

        Mee lussu hoitoon, lupaakko?


      • pwi
        sä oot sairas kirjoitti:

        Mee lussu hoitoon, lupaakko?

        Kommenttisi on outo. Selvennätkö hieman?


      • Sattui varmaan
        pwi kirjoitti:

        Kommenttisi on outo. Selvennätkö hieman?

        Ei se selvennä. Se ei osaa. Mutta kalikka kalahti ...


    • 4-lapsen-isa-kanadasta

      Isa: sa teit hommat oikein, liiankin kanssa. tyot pitaa jakaa tasapuolisesti (molemmille riittaa niita niin kotona kuin kodin ulkopuolella). Lapsiperheen arki ei ole aina herkkua mutta lopussa kiitos seisoo.

      En tieda tilannettasi mutta vaikuttaa silta etta lastesi aiti vain rakaistui toiseen ja varmasti haikailee sun peraan kunhan kasvaa aikuiseksi.

      Yleisesti omasta elamastani oppineena: Perhe-elemassa tarkeinta on molemminpuolinen kunnioitus, pyytettomuus ja toisen arvostus, pienet teot ja huomionosoitukset (yllatykset silloin talloin) ja mukava yhdessaolo. Syyttely pois ja nostakaa kissat poydalla, oli sitten mielessa mita vain. Alkaa tuhlatko aikaa asioiden hautomiseen, elatte omaa elamaanne yhdessa, tehkaa siita elamisen arvoista (tai erotkaa).

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      444
      3245
    2. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      401
      2776
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      119
      2738
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      163
      2143
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      7
      1947
    6. 176
      1380
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1327
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      97
      1206
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      75
      1170
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1020
    Aihe