Alanyaa:n helmikuussa

maka1

Olemme aiemmin matkanneet Turkkiin syyskuussa. Onko helmikuussa minkälainen sää Alanyassa? Meille riittää hyvinkin t-paita kelit, sillä silloin jaksaa tutustua itse nähtävyyksiin. Avioparina matkamme on ollut onnistuneita. Kirjoitukset ovat olleet hyvin negatiivisia Turkista tällä palstalla joten kaipaan myönteisiä kommentteja. On ollut kohde mikä tahansa, itse myös voi vaikuttaa matkan onnistumiseen, olemme sen kokeneet. Olemme matkailleet monessa eri maassa. Mikäli tällä palstalla tulee jatkossa vain negatiivista palautetta, jätän tämän sivuston kokonaan lukematta. Asialliset kommentit ovat asia erikseen. Joka kohteessa on aina jotain epäkohtaa, se on ihan normaalia. Ja matkailu avartaa. On mukava nähdä muutakin kun suomea. Kulttuuri on kulttuuria emme voi sille mitään joka maassa oma tapa.

18

693

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • asdas

      Uittu mitä paskaa.

    • 28x...

      Pas'ka ja vit'tu ovat kiellettyjä sanoja sivustolla. Turkkilaiset kauppiaat huutelevat fuckia perään jollet mitään osta. Se on aivan normaalia ja turkkifanien mielestä on outoa jollet sitä sulata. Niin että ota vain rauhallisesti vastaan kaikki saasta mitä päällesi siellä syydetään.

      Joka helve'tin paikassa yritetään kusettaa aina jos pysähdyt tai suusi aukaiset. Paidanhiha on kävelyretken jälkeen pas'kanen kun ällöt sisäänrepijät ja kusettajat siitä vetelevät.

      Helmikuussa on pas'kat kelit. Kylmää kuin helvetissä, huoneissa ei mitään lämmitystä, jääkylmät kivilattiat. Yleensä suihkuhanoista ei tule kuin kylmää vettä. Pese siinä nyt sitten muniasi, pienet ovat muutenkin.

      Jos taksilla sitten on menossa jonnekin missä ei ole mitään nähtävää ja muutenkin täysin turha reissu niin joutuu karjuntakilpailuun höhlän hampaattoman kuskin kanssa. Ihan sama oletko sopinut hinnan tai et. Keksii kyllä syyn että voi tuplata hinnan. Ainoa selviytymiskeino on huutaa kaikin voimin poliisia. Kyllä äijä kaasuttaa vikkelästi paikalta.
      Harvoilla on toimilupaakaan ajeluunsa, vielä harvemmilla on edes ajokorttia.

      Jos olet pakettimatkalla niin älä helve'tissä osta retkiä oppaalta.
      Maksavat ihan sikana. Mee sinne dösällä. Ei niissä mestoissa kylläkään ole yhtään mitään nähtävää. Rihkamakauppiaita kyllä riittää.

      Matkatoimistojen illanvietot ovat pers'eestä. Älyttömiä tanssiesityksiä ja tekokivaa. Viini mitä tarjotaan on laadultaan juomakelvotonta.
      Äläkä ihmeessä tilaa mitään tiukkaa viinaa mixerinä. Juottavat Sinulle paikallista petroolia mihin voi kuolla.
      Ruoka on kuin sian syöttökaukalosta, tosin lautaselle annosteltuna.

      Reissun paras hetki on kun lentsikan pyörät koskettavat kotomaan pintaa.

      Toivon että tästä tietopläjäyksestä oli apua aloittajalle.

      • Tallasin Lusi

        Yllättävän monta kertaa olet kumminkin käynyt, helmikuussakin...Tolvana parkaa huijattukin joka paikassa.


      • matkaaja30

        Sisäänheittäjät eivät kyllä tartu käsiin kiinni, se on ollut jo pitkään kiellettyä, eli paidanhihasi olet liannut ihan muilla tavoin.

        Eli herra 28x matkakertomus vaikuttaa siltä,että viime reissusta on jo tovi.


    • timpot73

      Kylmä on ja vettä sataa, mutta junttituristeja ei ole. Saldo siis plussan puolella.
      t-paita ei kyllä riitä.

    • Derya.

      Hehe, olipas piiiiitkä faktapläjäys taas yhdeltä palstaluteelta :D

      Mutta asiaan: en suosittele helmikuuta, ei silloin teeppiksellä pärjää. Maaliskuussa on jo sellaisia päiviä, että voi ottaa aurinkoa. Säät ovat maaliskuussakin vaihtelevia, monet hotellit ja ravintolat kiinni talviteloilla.

      Itse suunnittelen maaliskuulle Kappadokian kierrosta. Siis ei mikään rantaloma. Istanbul on suosikkini, sinne voi mennä milloin vain. Olipa ilmat mitä hyvänsä, kaupunki mykistää satumaisuudellaan. Sellaista kulttuuria tämä 28x halveksisi myös täpöllä. Onneksi hänenlaisensa eivät tule Istanbuliin vikisemään joka perkuleen asiasta.

      Iyi youlculuklar ei hyvää matkaa - milloin sitten menettekin!

    • maka1

      En ole ottanut asioista stressiä. Rantalomat ovat asia erikseen, matkustan silloin vaikka varmaan lämpöön kuten Thaimaahan tai Karibialle.
      Ja vielä tästä negatiivisuudesta. Voin kyllä sanoa ettei minulle olla kertaakaan huudeltu epäkohteliaisuuksia ja kauppiaatkin olen selättänyt vain ohi kävelemällä :) Mieheni kanssa liikkuessa, on turvallista, toista se on jos olisin yksin liikkeellä. Mutta kuten sanoi aiemmin, minulla on oma kuva asioista ja jokaisessa maassa on jotain hyvääkin, se on vain nähtävä itse. Myyjät kyllä Turkissa sitkeästi yrittää myydä liikkeissä tavaraa, ensin juodaan teetä ja sitten tehdään kauppaa. Mutta jos en ole ostanut ei ne ole" päälle käyneet". Lieko "turvamieheni" ansiota. Niin ja niitä junttituristeja ei ole silloin siellä :) ja jos ei t-paidalla selviä otetaan vain rennosti muuten. Lopulta äkkilähtö ratkaisee.

      • matkaaja30

        Alanyan reissuja nyt kymmenen jo tehty, eikä minullekaan ole koskaan huudeltu törkeyksiä olen sitten liikkunut yksin tai kavereiden kanssa.
        Sen olen huomannut että kaupanteossa huumoriasenne on hyvä. Ja kaupasta lähtiessä kiitän ja toivotan hyvät päivän jatkot vaikka kauppoja ei olisi tullut. Siihen on kauppiaan varmaan aika vaikea vastata fuck you...
        Ravintolalaskujen ja rahanvaihdon kanssa on pari kertaa yritetty huijata ja siitä jää tietysti huono fiilis, vaikka kyse ei isosta summasta olisikaan. Onneksi netistä löytyy monta Alanya ryhmää, joissa nopeasti leviää tieto huijaavista paikoista. Ja ne paikat saavat sitten jatkossa huijata ihan muita kun suomalaiset matkailijat alkavat boikotoida ko. paikkaa.


      • Tertturiitta
        matkaaja30 kirjoitti:

        Alanyan reissuja nyt kymmenen jo tehty, eikä minullekaan ole koskaan huudeltu törkeyksiä olen sitten liikkunut yksin tai kavereiden kanssa.
        Sen olen huomannut että kaupanteossa huumoriasenne on hyvä. Ja kaupasta lähtiessä kiitän ja toivotan hyvät päivän jatkot vaikka kauppoja ei olisi tullut. Siihen on kauppiaan varmaan aika vaikea vastata fuck you...
        Ravintolalaskujen ja rahanvaihdon kanssa on pari kertaa yritetty huijata ja siitä jää tietysti huono fiilis, vaikka kyse ei isosta summasta olisikaan. Onneksi netistä löytyy monta Alanya ryhmää, joissa nopeasti leviää tieto huijaavista paikoista. Ja ne paikat saavat sitten jatkossa huijata ihan muita kun suomalaiset matkailijat alkavat boikotoida ko. paikkaa.

        Ainakin kiinteissä kaupoissa naiset saattaa olla tosi törkeitä ja näyttäävät kyllä kiukkunsa ,jos kauppoja ei synny.Eikö siinä mikään huumori auta .Lasten vaate liikessä myyjä kehotti menemään helvettiin ,kun en löytänyt lapsenlapselle sopivaa vaatetta.


      • matkaaja30
        Tertturiitta kirjoitti:

        Ainakin kiinteissä kaupoissa naiset saattaa olla tosi törkeitä ja näyttäävät kyllä kiukkunsa ,jos kauppoja ei synny.Eikö siinä mikään huumori auta .Lasten vaate liikessä myyjä kehotti menemään helvettiin ,kun en löytänyt lapsenlapselle sopivaa vaatetta.

        Millä kielellä myyjä sen sanoi?
        Yleensä nimittäin ne äkäiset naismyyjät puhuvat vain turkkia...
        Mutta tosiaankin, olen lastenvaateliikkeessä törmännyt tympeään naismyyjään. Tämän rouvan hinnat olivat tosi kovat ja selkeästi loukkaantui kun emme ostaneet lastenvaatteita, mutta ei silti haistatellut.


      • Tertturiitta
        matkaaja30 kirjoitti:

        Millä kielellä myyjä sen sanoi?
        Yleensä nimittäin ne äkäiset naismyyjät puhuvat vain turkkia...
        Mutta tosiaankin, olen lastenvaateliikkeessä törmännyt tympeään naismyyjään. Tämän rouvan hinnat olivat tosi kovat ja selkeästi loukkaantui kun emme ostaneet lastenvaatteita, mutta ei silti haistatellut.

        Huonolla suomen kielellä töksäytti ,täysin yllätyin moisesta purkauksesta.Löysin sitten liikkeen jos palvelu oli ihan toisenlaista ,sai rauhassa katsella .löysin lapsenlapselle lupaamani vaatteet.


    • Lomalla ruskettuneet

      Oltiin Alanyassa viime vuonna helmikuun alussa. Sattui kelien puolesta todella hyvin -menoiltana oli hurja raekuuro, muulloin koko viikon aikana ei satanut, paistaa porotti vaan. Asteita yli 20, shortsit ja t-paita riittivät.

    • Amaria1

      Helmikuussa 14 olimme viikon kalustamassa asuntoa. Päivällä oli shortsi- ja t-paitakeli. Illat viileitä. Rannalla olimme bikineissä kolmena päivänä, ihanan hiljaista kun ei ollut vielä turistisesonki. Lapset jopa uivat meressä. Kävipä lähes aurinkolomasta.

    • klaukkala1

      sää saattaa olla viileää,sateista, kysy mehmet sakariasta taksiasemilta puhuu hyvin suomea,kaikki hampaat suussa, kohtelias siisti vie vaikka nähtävyyksille eikä ota ylim. käytiin hänen vanh.kotona kui isä vielä eli,puh..num.on kun etsin. mutta löytyy kysymäälläkin. laitan numeron ku löydän.

    • Eibilehile

      Ei ole samanlainen sää kuin syyskuussa. Syyskuussa on merivesi lämmintä mutta helmikuussa ei ole lämmintä. Samoin syyskuussa yöt ovat lämpimät mutta helmikuussa lämpötila on 4-8C yöllä ja sateisina päivinä päivälämpötila 10-15C riippuen tuulen suunnasta. Aurinkoisina päivinä lämpötila 20c illalla tarvitaan takkia.
      Helmikuu on mukavaa aikaa kierrellä nähtävyyksiä ja tehdä päiväretkiä joko lähelle ja sitten Pamukkale, Efesos tai Kappadokia ovat hyviä kohteita tähän aikaan.
      Turisteja on mukavan vähän. Elämä on normaalia. Elämänmeno hiljenee pimeänä aikana.

    • Anna-46v

      Hei!

      Olen ollut kerran helmikuussa, ilmat oli silloin loppukuussa ihan ok..ei toki mitään rantsukelejä, mutta todella mukavaa kierrellä ja kaarrella paikkoja rauhassa, koska ei ole turistitungosta, olen ollut enemmän kuin kerran Alanyassa ja rakastan sitä paikkaa, kaikki lähtee itsestä on mottoni, olen Nainen ja matkustan aina yksin, saan olla rauhassa vaikka tarjontaa olisi, kieltäydyn kauniisti, kunnioitan maata ja sen tapoja ja näytän sen myös, joka ainoa kerta olen ollut melkein ilta kuin ilta Kale kukkulalla ihastelemassa kaunista Alanyaa, sinne siis ja antoisaa lomaa:))

      • 2womania

        Anna -46v kiitos asiallisesta kirjoituksesta, olet liene matkustanut muuallakin kuin kaksi kertaa, oli ilo lukea :))


    • ihmematkaajat

      Kukaan ei voi teille säitä ennustaa, mutta weather underground kertoo Alanyan sää historiaa useammalta vuodelta kun käy katsomassa. Turkkilaiset kulkevat talvivaatteet päällä ja suomalaiset shortseissa. Jos kulette suomessa shortseissa kun on lämpöasteita 12-15 niin ok.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      2123
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      54
      1799
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      56
      1659
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1597
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      5
      1566
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      4
      1484
    7. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      112
      1361
    8. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      6
      1341
    9. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      10
      1306
    10. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      3
      1203
    Aihe