kysymys...

nedra

minkä ikäisenä kannattaa(olisi kannattanut) aloittaa judo? sen voi varmaan alottaa ihan millon vaan periaatteessa, mutta minkä ikäisiä aloittelijat yleensä ovat? olen jo pitkään ollut kiinnostunut kaikista taistelulajeista ja sellaisista, mutta ei ole oikein ollut mahdollisuutta aloittaa mitään...olisin kiinnostunut pienestä informaatiosta.

9

1857

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ;))

Judon nyt voi aloittaa minkä ikäisenä vaan ;)) paras ikä on juuri se minkä ikäinen olet ;) paikalliseen seuraan yhteys ja kokeilemaan siitä se alkaa.

• JalliJäbä

Suurin osa judon aloittavista on junnuikäisiä, sanotaan nyt alle 12 vuotta. Aikuisillekin järjestetään peruskursseja, yleensä nimellä kuntojudo. Aloittaa voi minkä ikäisenä tahansa, yli 15-vuotiaana aloittaneista vain tulee äärimmäisen harvoin huippukilpailijoita.

• nedra

jeah...niin mä vähän ajattelinkin. maksaako se paljon?

• JalliJäbä
        nedra kirjoitti:

jeah...niin mä vähän ajattelinkin. maksaako se paljon?

-3kk peruskurssi joitakin kymppejä (meillä Jyväskylässä 80e)
        -judopuku >50e
        -peruskurssin päätteeksi vyökoemaksu ja judopassi pari kymppiä
        -peruskurssin jälkeen vuosittainen jäsenmaksu, joka vaihtelee seuroittain muutamasta eurosta noin sataan euroon, isommissa seuroissa yleensä lähellä sitä satasta, mutta ohjattuja harjoituksiakin on enemmän ja ne ovat yleensä laadukkaampia

Alussa on vähän tuota rahanmenoa, mutta peruskurssin jälkeen judo on todella edullista.

• ;))
        JalliJäbä kirjoitti:

-3kk peruskurssi joitakin kymppejä (meillä Jyväskylässä 80e)
        -judopuku >50e
        -peruskurssin päätteeksi vyökoemaksu ja judopassi pari kymppiä
        -peruskurssin jälkeen vuosittainen jäsenmaksu, joka vaihtelee seuroittain muutamasta eurosta noin sataan euroon, isommissa seuroissa yleensä lähellä sitä satasta, mutta ohjattuja harjoituksiakin on enemmän ja ne ovat yleensä laadukkaampia

Alussa on vähän tuota rahanmenoa, mutta peruskurssin jälkeen judo on todella edullista.

ja täältä saa tiedon seuroista www.judoliitto.fi
        sieltä hakemaan oman seudun judoseura ja soitto sinne.Muista että kilpailu on vain yksi osa judoa ;)) harrastaa voi aivan hyvin ja yleensä seuroilla on randori harjoituksia *kun olet oppinut voit mennä mukaan* ja niissä voi sitten vetää vähän kilpilumielellä. ;)) ja jotkut seurat järjestävät seuran sisäisiä kilpailuita ja jos on polte niin siitä vaan kilpailemaan ja muista menestykseen on vain yksi tie!!! harjoittelu ja taas harjoittelu menestys tulee vain sen kautta.
        ps. tervetuloa joukkoon ;))

• dark.cloud

khyll sen voi alottaa millon vaan, iästä riippumatta :P mutta usein se alotetaan nuorena, itse aloitin n.11v (:

• Ekke1994

mä aloitin judon n. 9 vuotiaana. :D

• maza

Isukkiukko aloitti judon n.25-vuotiaana ja ehti harrastamaan sitä 10vuotta käyden läpi kaikenmaailman kilpailuja..itse olen vasta aloittelemassa judoa (17v) mutta luulisin, että jos intoa on niin voi näinkin "vanhana" päästä pitkälle kilpajudossa.

• oon ite 12, seuran nuorimmat on 6, mutta äitini ja tätini (molemmat vähän päälle 40) harrastavat myös judoa. Ei ole liian myöhäistä aloittaa, jos intoa riittää.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      49
      1506
    2. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      76
      1335
    3. Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua

Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊
      Ikävä
      86
      993
    4. Kaupan työtekijä

Kyllä on pahaa katsottavaa kun myyjällä on purtu kaula, hyvin epäsoveliasta
      Kuhmo
      16
      972
    5. Oletko koskaan suuttunut jostain kaivatullesi?

Mitä hän teki tai mitä tapahtui, mistä suutuit?
      Ikävä
      86
      936
    6. Ai miehillä ei ole varaa maksaa

Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee
      Ikävä
      187
      876
    7. Olet mielessäni

viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s
      Ikävä
      20
      831
    8. Olen paremman näköinen kuin sinä

Jos aletaan sille tielle mies.
      Ikävä
      82
      811
    9. Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta

Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi
      Maailman menoa
      87
      788
    10. Kaipaan seuraasi niin

monella eri tavalla ja tasolla. En tiedä mitä tapahtui, mutta niin vain kävi että ihastuin sinuun.
      Ikävä
      17
      740
    Aihe