Olen miettimässä passattia seuraavaksi autoksi nelivetoisena ja ainakin 2.0TDI koneesta olen kuullut aika "rumaa" tarinaa. Ainakin pumppusuuttimet (Siemens) on hajonneet yksi kerrallaan. Onko muita yhtä kriittisiä ongelmia? Auto tulee ajoon, ei näyttelyesineeksi eli sen on siirryttävä sallitussa ajassa pisteestä A pisteeseen B varmasti ja luotettavasti.
Volkswagen Passat koneella 2.0TDI (bkp)
6
1880
Vastaukset
- pumppari
Pumppusuutintekniikkaa ei ole enää vähään aikaan uusissa autoissa ollut, mutta jos etsit käytettyä niin sitten niitä vielä saa.
Itsellä oli aikoinaan 1,9 pumppari diiseli Passatissa ja ei mitään ongelmia, tosin ajoin vain 110 tkm sillä. Monet ajaneet paljon enemmänkin ilman ongelmaa. Tuosta parilitraisesta pumpparikoneesta ei ole kokemusta. - VarmaPeli
Kiitoksia kommenteista. Yllättävää, että täällä saa myös asiallisia kommenteja.
Huvittuneena olen seurannut Tojota-Volkswagen keskusteluita. Pitäisi ajaa molemmilla ennen kommentoimista. Toivon, että tähän keskusteluun niitä ei tule. Minulla olut 2,0 BMB moottorilla 5/007 alkaen. Moottoritekniikassa ei koskaan mitään ongelmaa, öljyt olen vaihdellut 24-30000 km väleillä. Takaisinkutsussa vaihtoivat öljypumpun akselin ja pumpun rattaat kun autolla oli ajettu 120000 km. Auto tuotu käytettynä saksasta 20000 km ajettuna ja 7 kk vanhana. Nyt mittarissa 270000 km ja lisää kertyy. Nyt 250000 km jälkeen olen vaihtanut etutukivarsien puslat kaikki kerralla kun aion ajaa vielä ainakin seuraavat 150000 km. Ehkä jarrulevyt joutuu vaihtaa ennen 300 000 km. Muita vikoja on ollut sähköisen käsijarrun käyttönapin vaihto 160000 km. Perusvarma peli kuljettaa pisteestä A piteeseen B luotettavasti ja n erittäin hyvä ajaa kuormalla tai kuormattuna. Minulla ei ole webastoa joten raitis kun on yli -20 pakkasta. Letkulämmitin varmistaa käyntiinlähdön erittäin hyvin. Nokkapeitto on paikoillaan aina kun talvirenkaat laitan alle. Hyvin tyytyväinen olen kulkuvälineeseeni.
- .....
Kiva kun toisilla käy säkä. Minulla ei käynyt, ainakaan hyvä säkä. Oli kylläkin 2,5 TDI. Ei ole enää, eikä varmasti tule.
- Passatin
Edellisellä 2,0 TDI ajoin 240000 km ja edelleenkin puolitutulla käytössä nyt 350 000 km mittarissa ja nykyisellä 2,0 TDI pyörähti hiljattain 270 000 km mittariin. Säännöllisesti Long Life huollettu eikä kumpikaan kone edes syö öljyä, kuten vanhemmat VW:n Dieselit. Nykyisellä ajattelin rikkoa 500000 km viivan. Koneelle ei ole tarvinnut tehdä muuta kuin ajaa. Webasto ollut kummassakin, se ehkä takaa optimaalisen käyntilämpötilan ja lämmityksen käyttöön otettaessa.
- VAGinisti
Lienet jo auton hommannut, joten viestini tulee myöhässä... Mutta BKD tyypin moottorissa käytetään Boschin pumppusuuttimia, joista ei ole kuulunut samaa moitetta kuin Siemensistä.
Pääsääntöisesti 2.0TDI koneista 140heppanen versio on kestävämpi, kuin 170 hp malli.
Hiukkassuodattimen täyttöaste kannattaa tarkastaa/tarkastuttaa, tosin siihen löytyy nykyään edullisemmat lääkkeet, eikä BKD koneisissa käsittääkseni vielä tuota loukkua ole. (DPF)
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miten voit manipuloida katsojalukuja?
Palstatrolli ja väsynyttä sontaa palstalle suoltava Varmakkakkiainen on viime aikoina vedonnot siihen, että hänen ketjuj212217- 651050
- 107960
Nainen sä olet
arvokas muista se. Yritän pitää pienen kontaktin yllä vaikka turhaahan tämä on. Toivottavasti joulu meni hyvin ja otat r70903Jos olisin
Ollut ns. pelimies olisin myös käyttänyt tilaisuutta hyväksi. Välillä vain tuntuu että olisit itse nimenomaan halunnut p54885- 43873
Minun on niin vaikeaa uskoa, että
todella kaipaisit minua. Pelkään vieläkin, että minua kusetetaan.55848Luotathan?
Muistan kun olit vihainen minulle. Niin järkyttävän söpönä ja silti niin vastustamattoman ihanana en ole ikinä ketään na30838KRP alkaa tutkia Ulvilan murhaa
Jokohan nyt löydetään riittävä näyttö Annelin tuomitsemiseen miehensä murhasta tai taposta.9828Voi kun pian voisi varmuudella sanoa
mitä tämä on. Suuri, suuri rakkaustarina vai pelkästään pitkä ja kipeä oppitunti. :(46779