Finnairin asikaspalvelu

Pettynyt palveluun

Aika huonoa asiakaspalvelua, vai pitäisikö sanoa että asikaspalvelua ei ole ollenkaan koska Finnairilla ei ole mitään sähköpostia mihin voisi lähettää kysymyksiä jotka koskevat jo ostettua lentoa. Ainoastaan twitter tai fecebook tilin omaavat voivat olla ilmaiseksi yhteydessä Finnairiin. Muut joutuvat maksamaan lentolipun lisäksi kalliit puhelinmaksut jos haluavat olla yhteydessä asiakaspalveluun.Tai vaihtoehtoisesti voi tietysti mennä lentokentälle asikaspalvelutiskille mutta kuluja koituu siitäkin jos ei asu lentokentällä.
Näin tietysti vältytään nekatiiviselta palautteelta kun sitä ei voi ilmaiseksi antaa mutta samalla blokataan mahdollisuus hoitaa normaali asikaspalvelu jota lentolipun ostanut asikas ehkä tarvitsisi.
Todella huonoa asikaspalvelua kyseiseltä firmalta.

21

391

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • no voi voi

      Mitähän ne kysymykset jo ostetusta lennosta mahtaisivat olla, joihin ei löydy vastausta nettisivun laajoista ohjeista tai oman varauksen hallinnasta?

      • Pettynyt palveluun

        Se ei kuulu kenellekkään muulle kuin minulle ja Finnairille mikä asia oli kysymyksessä.
        Olin asiasta puhelimitse Finnairin asiakaspalveluun ja asia saatiin selvitettyä. Jouduin tietenkin maksamaan puhelinpalvelumaksun joka minusta on väärin koska olen jo lennot heiltä ostanut ja maksanut ja nyt minulle koitui lisäkuluja heidän virheesä takia jota ei voinut ilmaiseksi hoitaa. He kyllä myönsivät että en voinut hoitaa asiaa muuta kautta ja ilman lisäkuluja mutta sanoivat yrittävänsä parantaa virheen jonka takia tämä tapahtui.

        Vaikka saamani puhelinpalvelu oli hyvin asiallista ja helppoa niin silti ei mielestäni ole kohtuullista että asiakasta laskutetaan heidän ongelmistaan. Vai kuinka moni asiakas olisi tyytväinen jos jokaiselta koneeseen astuvalta asikkaalta perittäisiin reilut 3€ palvelumaksua ilmoittamatta siitä lipun myynnin yhteydessä.


      • finski1
        Pettynyt palveluun kirjoitti:

        Se ei kuulu kenellekkään muulle kuin minulle ja Finnairille mikä asia oli kysymyksessä.
        Olin asiasta puhelimitse Finnairin asiakaspalveluun ja asia saatiin selvitettyä. Jouduin tietenkin maksamaan puhelinpalvelumaksun joka minusta on väärin koska olen jo lennot heiltä ostanut ja maksanut ja nyt minulle koitui lisäkuluja heidän virheesä takia jota ei voinut ilmaiseksi hoitaa. He kyllä myönsivät että en voinut hoitaa asiaa muuta kautta ja ilman lisäkuluja mutta sanoivat yrittävänsä parantaa virheen jonka takia tämä tapahtui.

        Vaikka saamani puhelinpalvelu oli hyvin asiallista ja helppoa niin silti ei mielestäni ole kohtuullista että asiakasta laskutetaan heidän ongelmistaan. Vai kuinka moni asiakas olisi tyytväinen jos jokaiselta koneeseen astuvalta asikkaalta perittäisiin reilut 3€ palvelumaksua ilmoittamatta siitä lipun myynnin yhteydessä.

        Ensin tullaan tänne itkemään asiasta ja kuin kysytään asiallisesti avamaan asiaa niin sitten asia ei kuulu kellekkään..voi voi!


      • kysymys.
        Pettynyt palveluun kirjoitti:

        Se ei kuulu kenellekkään muulle kuin minulle ja Finnairille mikä asia oli kysymyksessä.
        Olin asiasta puhelimitse Finnairin asiakaspalveluun ja asia saatiin selvitettyä. Jouduin tietenkin maksamaan puhelinpalvelumaksun joka minusta on väärin koska olen jo lennot heiltä ostanut ja maksanut ja nyt minulle koitui lisäkuluja heidän virheesä takia jota ei voinut ilmaiseksi hoitaa. He kyllä myönsivät että en voinut hoitaa asiaa muuta kautta ja ilman lisäkuluja mutta sanoivat yrittävänsä parantaa virheen jonka takia tämä tapahtui.

        Vaikka saamani puhelinpalvelu oli hyvin asiallista ja helppoa niin silti ei mielestäni ole kohtuullista että asiakasta laskutetaan heidän ongelmistaan. Vai kuinka moni asiakas olisi tyytväinen jos jokaiselta koneeseen astuvalta asikkaalta perittäisiin reilut 3€ palvelumaksua ilmoittamatta siitä lipun myynnin yhteydessä.

        Jos lipun ostossa nettisivulla oli ongelmia ja jokin meni pieleen, niin mikset sitten soittanut eBusiness Helpdeskiin, jonne voi soittaa normaalin puhelumaksun hinnalla?


      • Pettynyt palveluun
        finski1 kirjoitti:

        Ensin tullaan tänne itkemään asiasta ja kuin kysytään asiallisesti avamaan asiaa niin sitten asia ei kuulu kellekkään..voi voi!

        Mikäs vittu sun päässä viiraa. En tulut täältä pyytämään apua yhteenkää ongelmaan joten se ongelma ei kuulu mitenkään sinulle.
        Tulin avautumaan asiakaspalvelun puutteesta ja sen teinkin. Avauduin asiasta koska mielestäni on väärin laskuttaa siitä että pystyy oikein käyttämään ostamaansa palvelua.
        Olin yteydessä Finnairin sivuilla oleviin muihin yhteystietoihin mutta niistä ilmoitettiin ettei he käsittele ongelmaa vaan käskivät ottamaan yhteyttä maksulliseen numeroon. Kuitenkin loppujen lopuksi totesivat itsekin että heillä ei ole oikeaa kanavaa jota kautta maksutta oisin asian voinut hoitaa vaikka virhe on heidän.
        Eiköhän tämä juttu nyt ole taputeltu. Olen mielipiteeni ilmaissut ja voin vain toivoa että asiaan tulee muutos tulevaisuudessa kuten minulle uskoteltiin.


      • finski1
        Pettynyt palveluun kirjoitti:

        Mikäs vittu sun päässä viiraa. En tulut täältä pyytämään apua yhteenkää ongelmaan joten se ongelma ei kuulu mitenkään sinulle.
        Tulin avautumaan asiakaspalvelun puutteesta ja sen teinkin. Avauduin asiasta koska mielestäni on väärin laskuttaa siitä että pystyy oikein käyttämään ostamaansa palvelua.
        Olin yteydessä Finnairin sivuilla oleviin muihin yhteystietoihin mutta niistä ilmoitettiin ettei he käsittele ongelmaa vaan käskivät ottamaan yhteyttä maksulliseen numeroon. Kuitenkin loppujen lopuksi totesivat itsekin että heillä ei ole oikeaa kanavaa jota kautta maksutta oisin asian voinut hoitaa vaikka virhe on heidän.
        Eiköhän tämä juttu nyt ole taputeltu. Olen mielipiteeni ilmaissut ja voin vain toivoa että asiaan tulee muutos tulevaisuudessa kuten minulle uskoteltiin.

        Kertoo melko paljon sun luonteesta kun heti ollaan kiroomassa täällä :D jospa antaisit Finnairille sitä palautetta sen sijaan että raivoat täällä!


      • finski1
        kysymys. kirjoitti:

        Jos lipun ostossa nettisivulla oli ongelmia ja jokin meni pieleen, niin mikset sitten soittanut eBusiness Helpdeskiin, jonne voi soittaa normaalin puhelumaksun hinnalla?

        Koska silloin homma ois selvinny eikä ois päässy tänne itkemään :D


      • Palveluun pettynyt
        finski1 kirjoitti:

        Kertoo melko paljon sun luonteesta kun heti ollaan kiroomassa täällä :D jospa antaisit Finnairille sitä palautetta sen sijaan että raivoat täällä!

        Vika sun korvien välissä on suurempi kuin oletin. Fiksumpi ois kyllä ymmärtän kun sen selvästi jo kerroin. Olen antanut palautetta ja ollut yhteydessä Finnairiin. He jopa antoivat ymmärtää että yrittävät korjata ongelman ja etten ollut ensimmäinen joka ongelmasta kärsi. Ehkä mielestäsi on oikein kyykyttää asiakasta ja nauraa paskaisesti päälle kun asiakas joutuu maksamaan palvelumaksuja turhasta. Minusta se ei ole oikein.
        Valittamatta asia ei ainakaan parane, mutta tuskin tässä tilanteessa valittamallakaan. Sen nyt olen kuitenkin tehnyt ja toivon että muutkin valittavat koska mitä enemmän valituksia tulee niin sitä vakavammin niihin suhtaudutaan.


      • Palveluun pettynyt
        finski1 kirjoitti:

        Koska silloin homma ois selvinny eikä ois päässy tänne itkemään :D

        Kuten jo mainitsin niin olin yhteydessä niin sain vain vastauksen jossa neuvottiin olemaan yhteydessä maksulliseen asiakaspalveluun.
        Et ehkä osaa lukea tai sitten et vain ymmärrä lukemaasi.
        Noh näitä Finnair uskovaisia riittää joiden mielestä huono asiakaspalvelu ja asiakkaiden kyykytys on täysin sallitua ja oikea tapa toimia.
        Parempaa palvelua saa kun vaihtaa yhtiötä. Sääli että johtoa ei kiinnosta yhtiö vaan ainoastaan oma palkka.
        Se olikin sitten viiminen viesti jonka asiasta kirjoitin niin ei tarvi teidänkään enää puolustella huonnoa palvelua.


      • finski1
        Palveluun pettynyt kirjoitti:

        Kuten jo mainitsin niin olin yhteydessä niin sain vain vastauksen jossa neuvottiin olemaan yhteydessä maksulliseen asiakaspalveluun.
        Et ehkä osaa lukea tai sitten et vain ymmärrä lukemaasi.
        Noh näitä Finnair uskovaisia riittää joiden mielestä huono asiakaspalvelu ja asiakkaiden kyykytys on täysin sallitua ja oikea tapa toimia.
        Parempaa palvelua saa kun vaihtaa yhtiötä. Sääli että johtoa ei kiinnosta yhtiö vaan ainoastaan oma palkka.
        Se olikin sitten viiminen viesti jonka asiasta kirjoitin niin ei tarvi teidänkään enää puolustella huonnoa palvelua.

        Luulin että edellinen postaus piti olla se viimeinen...


      • Periaatteessa...
        Pettynyt palveluun kirjoitti:

        Se ei kuulu kenellekkään muulle kuin minulle ja Finnairille mikä asia oli kysymyksessä.
        Olin asiasta puhelimitse Finnairin asiakaspalveluun ja asia saatiin selvitettyä. Jouduin tietenkin maksamaan puhelinpalvelumaksun joka minusta on väärin koska olen jo lennot heiltä ostanut ja maksanut ja nyt minulle koitui lisäkuluja heidän virheesä takia jota ei voinut ilmaiseksi hoitaa. He kyllä myönsivät että en voinut hoitaa asiaa muuta kautta ja ilman lisäkuluja mutta sanoivat yrittävänsä parantaa virheen jonka takia tämä tapahtui.

        Vaikka saamani puhelinpalvelu oli hyvin asiallista ja helppoa niin silti ei mielestäni ole kohtuullista että asiakasta laskutetaan heidän ongelmistaan. Vai kuinka moni asiakas olisi tyytväinen jos jokaiselta koneeseen astuvalta asikkaalta perittäisiin reilut 3€ palvelumaksua ilmoittamatta siitä lipun myynnin yhteydessä.

        Periaatteessa olet aivan oikeassa. Asiakkaalle ei saa aiheuttaa ylimääräisiä kuluja reklamaation esittämisestä tai muusta sellaisen asian selvittelystä, joka johtuu myyjän tekemästä virheestä. Tämä tietysti olettaen, että kyse oli sellaisesta asiasta eikä esimerkiksi asiakkaan erehdyksestä, vaikka miten ymmärrettävästä.

        Kuluttajaviranomaisilla lienee ohjeita tällaisesta. Heihin voisit olla yhteydessä. Tosin minun käsitykseni on, että kuluttajaviranomaiset ovat jokseenkin hampaattomia ja lähinnä esittävät yrityksille ”ohjeita”.

        Tosin lentoyhtiöitäkin voi yrittää ymmärtää. Jos yhtiöllä on maksullinen neuvontapuhelin ja maksuton reklamaatiopuhelin, niin arvatkaapa kaksi kertaa, onko jälkimmäiseen soittavista valtaosa vain kyselemässä jotain, valittamassa jotain epämääräistä, selvittämässä itse tekemäänsä virhettä jne.

        P.S. Twitter-tilin saa ilmaiseksi, samoin Facebook-tilin. Tokihan Facebook on lähinnä fece(s)book kuten kirjoitit, mutta eihän sitä ole mikään pakko käyttää mihinkään muuhun kuin asiointiin.


    • tippatapsa

      kumma homma kun ollaan niin perseauki että ostellaan lentolippuja mutta sitten ei olekaan rahaa enää soitella maksulliseen numeroon.

      mistä näitä perseaukisia aina tulee?

    • Finski = Shit

      Mistä näitä vähäjärkisiä Finnairuskovaisia oikein sikiää?

      • pannair fiskaa

        Trolleja ne vaan on.


    • Finnair=Paska

      Finnairin asiakaspalvelua ei oikeastaan ole olemassakaan. Ylimielinen asenne asiakkaita kohtaan, töykeys koneissa lentohenkilökunnan taholta ja asiakkaiden kyykyttäminen on kaikki todellisuutta Finnairilla. Ihme, että koko kääpiö on edes enää hengissä, kun törkeä linja on jatkunut jo vuosia. Rupsahtaneet, yli-ikäiset lentoemot kettuilevat koneissa asiakkaille ja nöyryyttävät näitä.

      Ikinä ei haluta hyvittää eikä korvata mitään asiakkaille, myöskään virheitä ei myönnetä eikä pahotella, ja ollaan suoraan sanoen junttimaisia.

      • Masinamestari..

        Joo, kyllä se taitaa olla näin, että Finnairissa on ison jäykän valtionyrityksen
        "valuvikaa", joka ei oikein kunnioita ja huomioi maksavia asiakkaitaan.

        Minä lähden helmikuussa ensikertaa Thomas Cookilla lomalennolle ja
        kyseinen yritys on ottanut käyttöön uudistettuja A321-koneita, joihin on
        uusittu istuimet ja lisätty penkkivälejä nelisen senttiä - olen 190cm pitkä.

        Jos jotain positiivista voi Finnskistä mainita niin varmaan turvallisuus ja
        kotimaisuus (siitä vaan ei voine olla oikein ylpeä). Käsimatkatavaroiden
        painosta ei myöskään taideta olla Finnairilla kovin tarkkoja (max. 8kg).


      • Palautetta kaipaava
        Masinamestari.. kirjoitti:

        Joo, kyllä se taitaa olla näin, että Finnairissa on ison jäykän valtionyrityksen
        "valuvikaa", joka ei oikein kunnioita ja huomioi maksavia asiakkaitaan.

        Minä lähden helmikuussa ensikertaa Thomas Cookilla lomalennolle ja
        kyseinen yritys on ottanut käyttöön uudistettuja A321-koneita, joihin on
        uusittu istuimet ja lisätty penkkivälejä nelisen senttiä - olen 190cm pitkä.

        Jos jotain positiivista voi Finnskistä mainita niin varmaan turvallisuus ja
        kotimaisuus (siitä vaan ei voine olla oikein ylpeä). Käsimatkatavaroiden
        painosta ei myöskään taideta olla Finnairilla kovin tarkkoja (max. 8kg).

        Kerro sitten mikä oli käytännön polvitila.


      • Masinamestari

    • voipaavo1

      Finnairi on ihan hanurista. Käyttäkää norskia.

      • Ei pääse ei

        Kun sillä norskilla ei pääse kaikkialle ainakaan suoraan, ei tuonnekkaan mistä juuri tultiin finskillä. Tietysti jo pienen säästön takia tykkää notkua öitänsä vaihtolentokentillä.


    • Jaakki

      Ostin business luokan lipun ja olin yhteydessä twitterin kautta jossa luvattiin auttaa varaukseni suhteen.
      Esitin kysymyksen ja vastaus oli soita maksulliseen numeroon sama neuvo on lipussa eli ei puhettakaan jostain ilmaisesta numerosta.
      Eli soitto maksulliseen ja 15 minuutin odotus kysymyksen esitys ja vastauksena etten tiedä vaan otan selvää ja taas 5 minuuttia.
      Kenellekähän finski on ulkoistanut tämänkin tehtävä?
      Eli miten kauan finski luulee asiakkaita riittävän
      Kysymykseni koski nimen muuttamista.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      91
      1515
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      170
      1213
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      104
      1060
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      15
      957
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      83
      875
    6. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      66
      803
    7. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      40
      777
    8. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      60
      744
    9. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      743
    10. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      738
    Aihe