Vanhemmat on tärkeitä ja ihania

16-v tyttö

Hei tässä on tällainen 16-vuotias tyttö, joka luki hieman tätä "Äiti ja isä" palstaa ja huomasin, että kaikki aiheet ovat tyyliin "Äitini on hirveä!!" "vanhemmat ei osta 100000€ puhelinta nyt ragettaa". Tätä asiaa en nyt oikein ymmärrä. Vanhemmat ovat tuoneet meidät kaikki tähän maailmaan ja he rakastavan meitä ja jos vähän paremmin tutustuisitte niin huomaisitte, että vanhemmat on todella kivoja. Vanhemmat saattavat joskus hieman suuttua, mutta yleensä he tekevät kaiken teidän omaksi parhaaksenne. Esim. jos vanhemmat suuttuu tupakoimisesta niin siihen on erittäin hyvä syy nimeltä elämä ja terveys. Ja kaikilla vanhemmilla ei tosiaankaan ole varaa ostaa mitään hulluja juttuja ja tämä myös opettaa nuoria pärjäämään omilla voimillaan.

Itse rakastan vanhempiani erittäin paljon, varsinkin isääni joka on hauska ja jonka kanssa aina saa kivaa juttua aikasekseen. Minulla ei ole yhtikäs mitään valittamista vanhemmistani, jotka ovat onnistuneet elättämisessäni ja pitäneet minut elämän oikealla laidalla. Ennen kuin valitatte vanhemmistanne, voisitte ensin hieman vilkaista olisiko syy ihan omassa itsessänne.

14

99

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Toinen onnekas

      "Omena ei kauaksi puusta putoa" Huonot vanhemmat kasvattavat todennäköisemmin huonoja lapsia. Olet onnekas että sinulla on hyvät vanhemmat.

    • otus B)
      • tyhmästä päästä.. jne

        HAHAHA! Oisko sen kannattanu miettii ennenku tekee tollai. Seuraukset on kestettävä


      • otus B)
        tyhmästä päästä.. jne kirjoitti:

        HAHAHA! Oisko sen kannattanu miettii ennenku tekee tollai. Seuraukset on kestettävä

        Entäs kaks muuta linkkiä. ;)


      • mieti pälli
        otus B) kirjoitti:

        Entäs kaks muuta linkkiä. ;)

        Ei niistä sanottu mitään, mutta otsallakin trollit näkee. Ei sellaisia kannata linkata.


    • otus B)
    • otus B)
    • Niinkö muka??

      Minä olen 19-vuotias nuorimies enkä tunne rakkautta kumpaakaan vanhempaani kohtaan, tunnen että täysi-ikäiseksi tuleminen on huonontanut suhtautumistani vanhempiini.

      Mutta etenkin äitini jaksaa vaan rakastaa ja rakastaa, en oikein pidä siitä, onneksi muutan pian pois. Kunnon keskustelu tunteistani on tosin onneksi johtanut siihen, ettei äiti sentään enää suhtaudu minuun niin huolehtivaisesti kuin vielä kun täytin 18.

      Isällä taas ongelmana että hän liian helposti suuttuu ja huutaa kovaa tai haukkuu minua idiootiksi. Esimerkiksi jos likaan jotakin, laitan jotain sopimatonta facebookiin tai hän huomaa jonkin pakkomielteen sun muun kummallisen ominaisuuden minussa.

      Mutta miksi pelkään isääni? Kaikki eivät pelkää vanhemman huutoa ja karjumista. Siksi, koska olen aikoinaan ollut yksinäinen (vailla hyvää kaveria jolla yhteisiä kiinnostuksen kohteita) ja sitä ennen koulukiusattu. Pelko jää jälkeensä, vaikka ongelmat olisivat jo takana.

      • kohta 19v. tyttö

        Tunnen rakkautta vain äitiäni kohtaan -toisinaan. Isäni on samantapainen kuin sinulla, en jaksa enää pelätä häntä. Jos hän käy käsiksi, niin käykööt.


    • 16-v tyttö

      Korjataas tässä sellainen juttu että aloittaessani tämän keskustelun tarkoitin suht normaaleja vanhempia, en sellaisia jotka raiskaa yms. Tarkoitin sellaisia vanhempia, jotka ei ole täysiä sekopäitä. Tällä keskustelulla yritin panostaa siihen, että jos vanhemmat rankaisee jostakin jota nuori on tehnyt väärin (tupakointi, varastelu, ryyppääminen, kännitappelut....) niin sehän on silloin oikein ja jos on tällainen perus keskiverto perhe niin ei kaikille voi aina ostaa jotakin iPhonea tai jotain muuta ylihinnoiteltua paskaa joka hajoaa joka toinen päivä. Ja SUURIN OSA maailman tai ainakin Suomen vanhemmista ovat aivan normaaleja mutta nuo raiskaajat ja hakkaajat vaan tulee aina uutisissa esiin.

      • otus B)

        Juuri niin miks sitten tulla tänne lukemaan näitä kaskusteluja. Miks joku jolla EI ole ongelmaa tulis tänne avautuu.


    • PERWOOO

      Vanhemmat eivät ole tärkeitä! Ainakaan mutsi. >_< haukkuu mua paskahousuks, paskaks, paskapääks ja huutaa PAINU HELVETTIIN.

    • SePoika

      Noh.. Mun faija on narsisti ja ajattelee vain rahaa eikä ole ollut elämäni rinnalla. Vaikkakin meillä rahaa on ja saan kaikkea se ei välttämättä tarkoita että oltaisiin onnellisia. Mun perheessäkin on tapahtunu niin paljon asioita ja tabuja mitä ei ihan normiperheessä tapahdu. Mun mutsi on ollut taas aina tosi tärkee vaikkakin useastikkin jättää mut pikaruoan pariin koska mutsi unohtaa tai vastaavaa työn takia. Mutsi myös kuskaa treeneihin ja kauppaan. Joskus en osannu näitä asioita kunnioittaa mutta näin vanhempana näen että kuinka paljon mun mutsi tekee mun vuoksi ja olen siitä kiitollinen. Riitoja tulee myös välillä vanhempien kanssa koska esim faijani vaatii liikaa tai että äitini unohtaa huolehtia lapsista mutta muistakaa että pysykää rauhallisina ja puhukaa vanhemmille niin miten haluaisitte niiden puhuvan teille.

      Lopulta näin kokeeneena ihmisenä voin kertoa että raha tuo onnea vain vähäksi aikaa ei pitkäksi. Ei ne iphonet ja hollisterit tuo mullekkaan onnea kuin max 3h ja lopulta taas "normaali". Eli vaikka ette saa jotain ajatelkaa kaksi kertaa että kuinka paljon töitä sen haluamansa tavaran takia joutuu OMAT vanhemmat tekemään töitä.

      • otus B)

        Kyl mäki ne työt pystyisin tekemään... Jos saatana en ois kaikkien milelestä lapsi!!!!

        Joo nyt tänne tulee kaiken maailman porukkaa sanoo et "mee kotiin leikkimään pentu". Niille sanon työntäkää löylykauhat perseeseen poikittain. Olen puhunut.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      106
      7548
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      37
      2822
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      35
      2412
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      113
      2129
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      17
      1809
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      10
      1553
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1416
    8. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      36
      1399
    9. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1387
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      9
      1337
    Aihe