"Viestintäviraston tietoturvaryhmä katsoo, että Internet Explorer -selaimen käyttö on parasta lopettaa..."
http://www.digitoday.fi/showPage.php?page_id=14&news_id=37733
Cert-fi kehottaa luopumaan IE:stä
205
150149
Vastaukset
- I.E & SP2.
- Jaska
Vaihdoin juuri Mozilla firefoxin selaimeksi koneelleni. Ne ketkä eivät ole vielä vahtaneet selainta suosittelen lämpimästi tätä Mozilla FireFoxia.
- Fire
Jaska kirjoitti:
Vaihdoin juuri Mozilla firefoxin selaimeksi koneelleni. Ne ketkä eivät ole vielä vahtaneet selainta suosittelen lämpimästi tätä Mozilla FireFoxia.
Minä myös surffaan ensi minuutteja Mozilla Firefoxilla, ja asennus oli helppo. Latauksen jälkeen asentui 15 sekunnissa ja pari minuuttia meni asetusten terkistamiseen ja viilailuun. Hyvin toimii.
- voi voi
Fire kirjoitti:
Minä myös surffaan ensi minuutteja Mozilla Firefoxilla, ja asennus oli helppo. Latauksen jälkeen asentui 15 sekunnissa ja pari minuuttia meni asetusten terkistamiseen ja viilailuun. Hyvin toimii.
Luuletteko te oikeasti että saatte viruksen tai joku hakkeri tulee koneellenne jos vielä käytätte IE:tä ne samat aukot ovat olleet siellä aina eikä kukaan ole niistä tullut.
- Nasjes
voi voi kirjoitti:
Luuletteko te oikeasti että saatte viruksen tai joku hakkeri tulee koneellenne jos vielä käytätte IE:tä ne samat aukot ovat olleet siellä aina eikä kukaan ole niistä tullut.
Itse asiassa kyllä. Oletko koskaan kuullut spywaresta? Itselläni ei ole tullut koneelle yhtään spywarea taikka viruksia sen jälkeen kun aloin käyttämään Operaa/firefoxia (vaihdoin selainta jo yli vuosi sitten). IE:stä TULEE viruksia. Sen on tietoturva-asiantuntijat todistaneet ja omasta kokemuksestanikin voin näin sanoa. IE päästää kaiken mahdollisen paskan läpi ja en voi todellakaan ymmärtää, miksi jotkut jääräpäät haluavat vieläkin käyttää ehkä yhtä nykypäivän vaatimuksiin suhteutettuna huonoimmista selaimista tietotekniikan historiassa.
Itse kyllä en missään tapauksessa suostuisi enää käyttämään IE:tä, vaikka siinä ei olisi yhtään tietoturva-aukkoa. Esimerkkinä muiden selaimien loistavista ominaisuuksia mainittakoon nyt vaikka pop-up blockeri, adlbockeri, mous gesturet ja tabien käyttö. Muut selaimet (muilla selaimilla tarkoitan lähinnä Operaa ja Firefoxia, koska niistä minulla on kokemusta) ovat myös paljon keveämpiä (=toimivat nopeammin ja varmemmin) - dclxvi
Nasjes kirjoitti:
Itse asiassa kyllä. Oletko koskaan kuullut spywaresta? Itselläni ei ole tullut koneelle yhtään spywarea taikka viruksia sen jälkeen kun aloin käyttämään Operaa/firefoxia (vaihdoin selainta jo yli vuosi sitten). IE:stä TULEE viruksia. Sen on tietoturva-asiantuntijat todistaneet ja omasta kokemuksestanikin voin näin sanoa. IE päästää kaiken mahdollisen paskan läpi ja en voi todellakaan ymmärtää, miksi jotkut jääräpäät haluavat vieläkin käyttää ehkä yhtä nykypäivän vaatimuksiin suhteutettuna huonoimmista selaimista tietotekniikan historiassa.
Itse kyllä en missään tapauksessa suostuisi enää käyttämään IE:tä, vaikka siinä ei olisi yhtään tietoturva-aukkoa. Esimerkkinä muiden selaimien loistavista ominaisuuksia mainittakoon nyt vaikka pop-up blockeri, adlbockeri, mous gesturet ja tabien käyttö. Muut selaimet (muilla selaimilla tarkoitan lähinnä Operaa ja Firefoxia, koska niistä minulla on kokemusta) ovat myös paljon keveämpiä (=toimivat nopeammin ja varmemmin)Jep,
satun tietämään, että Microsoft kaataa kaikki käyttöjärjestelmät, joissa IE ei ole asennettuna ja ja joissa on jokin muu pilipaliselain käytössä. Että siitä vaan laittamaan Opera ja homma on käyttiksen uusi asentaminen koko ajan (ellet ghostaa sitä joka käynnistyksen yhteydessä), he he - Heh
dclxvi kirjoitti:
Jep,
satun tietämään, että Microsoft kaataa kaikki käyttöjärjestelmät, joissa IE ei ole asennettuna ja ja joissa on jokin muu pilipaliselain käytössä. Että siitä vaan laittamaan Opera ja homma on käyttiksen uusi asentaminen koko ajan (ellet ghostaa sitä joka käynnistyksen yhteydessä), he heVai satut sellaista "tietämään"... :)
Ei kannattaisi sinunkaan uskoa kaikkea mitä kuulet. - pupu.89
Jaska kirjoitti:
mistä löydän tuon selaimen...?sen jos kerrot,niin vaihdan kyllä...=)
- olla totta
dclxvi kirjoitti:
Jep,
satun tietämään, että Microsoft kaataa kaikki käyttöjärjestelmät, joissa IE ei ole asennettuna ja ja joissa on jokin muu pilipaliselain käytössä. Että siitä vaan laittamaan Opera ja homma on käyttiksen uusi asentaminen koko ajan (ellet ghostaa sitä joka käynnistyksen yhteydessä), he hemikä nuija!!!!!!!!! vai microsoft kaataa...!!!!! en oo pitään aikaan nauranu näin hyvin!!!! susta tulis hyvä koomikko!!!! pääsispä kiittämää oikee kasvotusten sitä joka sua noin makeesti kusetti!!!
- u2370
pupu.89 kirjoitti:
mistä löydän tuon selaimen...?sen jos kerrot,niin vaihdan kyllä...=)
http://www.opera.com/
http://www.mozilla.org/
Lisää vielä nämä:
Ad-Aware SE Personal Edition 1.05
www.download.com
http://www.safer-networking.org/
Ja lue tämä:
http://www.exu.ilstu.edu/support/home-secure.html
-Kyllä siitä hyvä tulee, ku sen maalaa! - Engineer of Information Tec...
voi voi kirjoitti:
On totta, että ne samat reiät ovat olleet siellä iät ja ajat, eikä niistä ole ainakaan ihan aikojen alusta tullut mitään eikä ollut mukamas haittaa.
Totta, totta.
Tietenkään kaikkia bugeja ei ole ollut ihan alusta asti, IFRAME-tagikin kun on uudempi kuin selain itse, joten se on vasta myöhemmissä versioissa lisätty IEhenkin.
Juju vain piileekin siinä, että sitä mukaa kun turvallisuusaukkoja, tai protokollan erheellisiä käsittelyitä, tai muita omituisia toimintatapoja (millä microsoft, minun mielestäni, on yrittänyt vain korostaa ja parantaa monopoliasemaansa) paljastuu ja löytyy . . . ja joutuu yleiseen tietoon...
Niin nämä henkilöt, jotka seuraavat esim uutisryhmiä (news) - saavat tietää asiassa minuuteissa tai tunneissa!
Normaali-ihmiset, päivissä tai viikoissa.
Ja muutamassa tunnissa on varmasti jo ensimmäinen aukkoa hyödyntävä sivu tehty ja sitä ehkä testataankin, ja kehutaan kavereille että "teimpäs tämmösen".
Jossain vaiheessa joku sitten haluaa oikeasti hyötyä siitä, esim asentamalla aukon kautta spywarea tms...
Ja siihen menee korkeintaan päiviä tai viikkoja!
Ja kauanko IEllä saa odottaa paikkauksia?
Parhaimmassa tapauksessa kuukausia.
Ja miksi? Koska se on suljettua ohjelmistoa, ja vain Windowsin omilla ingengöreillä on luvat ja accessit että pääsevät käpristelemään sen lähdekoodia...
OpenSource ohjelmien kanssa koodaajia on ympäri maailmaa, joku on taatusti hereillä kun mahdollinen bugi ilmaantuu.
Tähän mennessä aina paikkauksia on saanut muille nopeammin kuin IElle.
Mutta kyllä niitä aukkoja muissakin on ollut!
Juju piileekin siinä että kuka paikkaa ja kuka ei, ja missä ajassa.. - mozilla rulaa
dclxvi kirjoitti:
Jep,
satun tietämään, että Microsoft kaataa kaikki käyttöjärjestelmät, joissa IE ei ole asennettuna ja ja joissa on jokin muu pilipaliselain käytössä. Että siitä vaan laittamaan Opera ja homma on käyttiksen uusi asentaminen koko ajan (ellet ghostaa sitä joka käynnistyksen yhteydessä), he hekannattaisi hankkia ennen kokemusta kun rupeaa selittelemään kaatumisista, käytän itse mozilla firefoxia eikä ole koskaan kaatunut eikä tarvinnut asettaa uudestaan. Siinä sitä paitsi on sisäänrakennettuna pop-up killer jos satut edes tietämään sen merkitystä
- Varoituksen!
Jaska kirjoitti:
Vetivät juttunsa takaisin...
http://www.digitoday.fi/showPage.php?page_id=14&news_id=37874 - apua tarvitseva
vaihdoin äsken mozillaan, internet explorerista, pitääkö mun hankkia tähän mozillaanki joku tietoturva/virussuodatin-juttu?
- ltr-
Noi tietoturva riskit on tiedetty kauan aikaa sit. Internet explorerhan vuotaa ku seula. ite oon käyttäny operaa viimiset pual vuotta ja nykysin on firefox.
- Jussi
voi voi kirjoitti:
Toki ne aukot ovat siellä olleet vaikka kuinka kauan mutta niitä ei ole löydetty. Jos niitä ei löydetä, niitä ei voida hyödyntää. Nyt voidaan, kun aukot ovat selvillä. Onnellinen FF:n käyttäjä.
- DJ-FlowFX
Onneksi minä vaihdoin Foxiin jo keväällä... ;D
*tietoturva-aukkoja odotellessa* - Tomme
Vai oletteko koskaan miettineet että miksi internet explorer vie yli 30 megatavua levytilaa, kun "normaalit" selaimet vievät suurinpiirtein 1-5 megatavua.. korkeintaan 10. Mikäs IE:ssä on niin erikoista että se vie nuin paljon?
- Pete
Eihän tuossa IE:ssä edes ole kuin välttämättömimmät selaimein ominaisuudet. Kyllä hiukan ihmetyttää mitä ne ylimääräiset 30 megaa sisältää.
- Nimetön
Pete kirjoitti:
Eihän tuossa IE:ssä edes ole kuin välttämättömimmät selaimein ominaisuudet. Kyllä hiukan ihmetyttää mitä ne ylimääräiset 30 megaa sisältää.
Mikä tilalle kun en oo mikään dataguru, ja haluun ohjelman joka vaan tökätään toimimaan eikä sen tarvis ees maksaa...
- Nikke
Pete kirjoitti:
Noi 30 megaa tulee siitä et jos on vaiks joku työpaikka tai koulu mis on vaikka 400 konetta niin IE:tä pystyy hallitsemaan yhdeltä koneelta mutta jos on vaikka Mozilla niin sen asetukset joutuisi vaihtamaan jokaiselta koneelta erikseen. Eli IE:ssä on verkon ylitse hallittavuus sun muuta paskaa (activeX jne.) mitä toisissa selaimissa ei ole. Itse käytän Mozilla firefoxia jonka olen todennut huomattavasti paremmaksi kuin IE. Ei myöskään tarvitse olla mikään ATK alan nero että osaa sitä käyttää eli suosittelen jokaiseen kotikoneeseen Firefoxia.
- ummikko
Nikke kirjoitti:
Noi 30 megaa tulee siitä et jos on vaiks joku työpaikka tai koulu mis on vaikka 400 konetta niin IE:tä pystyy hallitsemaan yhdeltä koneelta mutta jos on vaikka Mozilla niin sen asetukset joutuisi vaihtamaan jokaiselta koneelta erikseen. Eli IE:ssä on verkon ylitse hallittavuus sun muuta paskaa (activeX jne.) mitä toisissa selaimissa ei ole. Itse käytän Mozilla firefoxia jonka olen todennut huomattavasti paremmaksi kuin IE. Ei myöskään tarvitse olla mikään ATK alan nero että osaa sitä käyttää eli suosittelen jokaiseen kotikoneeseen Firefoxia.
Löytyykö suomenkielisiä selaimia muita kuin IE?
Voiko Microsoftin Outlook Expressiä käyttää edelleen? - Nikke
ummikko kirjoitti:
Voiko Microsoftin Outlook Expressiä käyttää edelleen?http://ftp.mozilla.org/pub/mozilla.org/firefox/releases/1.0/win32/fi-FI/Firefox Setup 1.0.exe
tuosta saat suomenkielisen mozillan ja voit käyttää vielä outlookkia mutta olen kyllä kuullut että siitä pääsee virukset yhtä hyvin läpi kuin IE:stä etten kyllä itse sitä käytä. - ummikko
Nikke kirjoitti:
http://ftp.mozilla.org/pub/mozilla.org/firefox/releases/1.0/win32/fi-FI/Firefox Setup 1.0.exe
tuosta saat suomenkielisen mozillan ja voit käyttää vielä outlookkia mutta olen kyllä kuullut että siitä pääsee virukset yhtä hyvin läpi kuin IE:stä etten kyllä itse sitä käytä.Mistä löytyy Outlook Expressiä vastaava suomenkielinen sähköpostiohjelma?
- Nikke
ummikko kirjoitti:
Mistä löytyy Outlook Expressiä vastaava suomenkielinen sähköpostiohjelma?
On olemassa ainakin vastaava mutten suomenkielisestä tiedä
jos haluat englannikielisen niin tässä olisi Eudora
http://www.eudora.com/
vaihtoehtoisesti Ziplip
http://www.ziplip.com/
kumpikaan ei kyllä taida olla ilmaisia - soul
Nimetön kirjoitti:
Mikä tilalle kun en oo mikään dataguru, ja haluun ohjelman joka vaan tökätään toimimaan eikä sen tarvis ees maksaa...
Eli mozilla tai opera, kummastakin pitäisi olla minun mielestäni netissä ihan ilmaiset versiot olemassa...... en muista sivuja mutta googlella...
- outlookin vihaaja
ummikko kirjoitti:
Mistä löytyy Outlook Expressiä vastaava suomenkielinen sähköpostiohjelma?
Ilmaisia sähköpostiohjelmia on pilvin pimein....
esim. Thunderbird,johon voidaan ladata suomen kielipaketti.
Samasta osoitteesta löytyy myös Mozillan Firefox selain.
http://www.mozilla.org/products/thunderbird/ - jeba
Nimetön kirjoitti:
www.mozilla.org
tosta osotteesta löytyy mozilla firefox selain eikä oo hankala asentaa - Kramppi
totta kai sen täytyy olla vähintään niin iso että
ne kaikki tietoturva-aukot saadaan mahtumaan siihen. - Pete
Nikke kirjoitti:
Sen täytyy olla uskomattoman löysää koodia. Sen siitä saa kun suurin osa softakehityksestä alihankitaan. Oliskohan jo mikkisoftankin aika palkata riveihinsä joku joka osaa ohjelmoida?
- Jonez
Pete kirjoitti:
Sen täytyy olla uskomattoman löysää koodia. Sen siitä saa kun suurin osa softakehityksestä alihankitaan. Oliskohan jo mikkisoftankin aika palkata riveihinsä joku joka osaa ohjelmoida?
Kaippa ne jossain Kiinassa teetetään nykyään kaikki Microsoftin ohjelmat.
- nimetön
ummikko kirjoitti:
Voiko Microsoftin Outlook Expressiä käyttää edelleen?Suosittelen Operaa, osoite on: www.opera.com
Sieltä klikkaat kohdan Download, ruutuun ilmestyy
suomenkielisen Operan lataussivu. - Jonez
Jos välttämättä haluaa pitää Explowderin, niin kannattaa ladata spy sweeperin kokoversio, jossa on IE-suojaus.
- ATKnero
soul kirjoitti:
Eli mozilla tai opera, kummastakin pitäisi olla minun mielestäni netissä ihan ilmaiset versiot olemassa...... en muista sivuja mutta googlella...
Ja kun kaikilla on "mozu" niin ongelmat on samat kuin IE:ssä. Paitsi sitten IE tietenkin toimii paremmin. Sama jos kaikki vaihtaa Windowsin Linuxiin.
- Pöhkökö?
Jos koneessasi on Internet Explorer niin luultavasti myös windows käyttöjärjestelmä, joka hallinnoi koko konetta. Siinä vasta vakoiluohjelma onkin... :)
- koodari-kalle
ATKnero kirjoitti:
Ja kun kaikilla on "mozu" niin ongelmat on samat kuin IE:ssä. Paitsi sitten IE tietenkin toimii paremmin. Sama jos kaikki vaihtaa Windowsin Linuxiin.
ja kaikki ketkä ovat asioihin tutustuneet tosiaankin tietävät että asia ei ole näin. mozilla on suunniteltu alunperin netscapen pohjalta synnyttyään ongelmavapaaksi ja tietoturvaltaan luotettavaksi selaimeksi, samoin kuin käyttäjäystävälliseksi. microsoftin pojilla kun taas ei ole mitään aikeita tehdä lähiaikoina internet explorerista turvallisempaa tai käyttäjäystävällisempää ja suuripia aukkoja siitä ei tulla ikinä korjaamaan koska ne on "ominaisuuksia". jos windowsia käyttää niin ie:n ainoa käyttötarkoitus jäänee windows updatessa päivitysten hakemiseen.
- Mozilla helper for XP
Nimetön kirjoitti:
Kannattaa ladata Mozilla Firefox tollasesta osotteesta ku www.mbnet.fi
- Täti
nimetön kirjoitti:
Suosittelen Operaa, osoite on: www.opera.com
Sieltä klikkaat kohdan Download, ruutuun ilmestyy
suomenkielisen Operan lataussivu.Onko Operan sähköposti ilmainen?
Kertokaa tädille... ummikko kirjoitti:
Voiko Microsoftin Outlook Expressiä käyttää edelleen?Operan sekä mielestäni myös firefoxin saa suomeksi joko suoraan ladattuna netistä tai sitten hakemalla siihen kielipaketin valmistajan kotisivulta. :)
-Viz-- Firefox
soul kirjoitti:
Kirjotan nyt tätä viestii mozilalla ja mun mielest on paljon nopeempi ku ie tai opera...
- Firefox
ummikko kirjoitti:
Voiko Microsoftin Outlook Expressiä käyttää edelleen?Mozillan saa ainakin säädettyy suomenkieliseks ja operasta en oo varma. Eti googlesta Nimellä mozilla firefox nii johan löytyy
- Nimetön
Nimetön kirjoitti:
kiitos kovasti, asensin jo uuden selaimen
ja pelittää hyvin kiitokset neuvoista
*kumartaa* - Firefox Rocks
Firefox kirjoitti:
Kirjotan nyt tätä viestii mozilalla ja mun mielest on paljon nopeempi ku ie tai opera...
Tästä osoitteesta löytyy Firefoxiin laajennuksia mistä IE:n käyttäjöt voi vaan haaveilla!
http://extensionroom.mozdev.org/ - Nimetön
Täti kirjoitti:
Onko Operan sähköposti ilmainen?
Kertokaa tädille...Juu, on se ilmainen.
Kyseessä on POP3-sähköpostiohjelma,joka tulee selaimen mukana ja sitä käytetään selaimen kautta.
Eli et tarvitse hommata sähköpostiohjelmaa erikseen.
- Minä vaan
Okei, internet explorer on sitten paska. Mutta mistäs saan tilalle toisen paremman? Voisiko joku laittaa tänne osoitteen josta ladata.
Pitääkö muuten IE sitten poistaa kokonaan vai riittääkö ettei sitä vaan käytä?
Kiitoksia avusta jo etukäteen!- Thai
ELi tässä ois osote
http://www.mozilla.org/products/firefox/
oikeesta yläkulmasta vaan free download!
Toi selain on vähintäänkin yhtä helppokäyttöinen kuin IE - tarjolla...
Tiputa Mozilla(mozilla.org) tai Netscape(netscape.com) koneellesi ja näin ei IE :tä enää tarvitse käyttää. Poistaa sitä ei tarvitse. Riittää, että sitä ei käytä.. Ja sitä paitsi on tainnut Bill poikineen tehdä nämä Microsoftin käyttöjärjestelmät sellaisiksi, että ei IE:tä pysty poistamaan koneelta? Sama pätee joihinkin muihinkin käyttöjärjestelmän mukana tuleviin ohjelmiin. Niitä täytyy vaan sietää...
- firefoxx
tarjolla... kirjoitti:
Tiputa Mozilla(mozilla.org) tai Netscape(netscape.com) koneellesi ja näin ei IE :tä enää tarvitse käyttää. Poistaa sitä ei tarvitse. Riittää, että sitä ei käytä.. Ja sitä paitsi on tainnut Bill poikineen tehdä nämä Microsoftin käyttöjärjestelmät sellaisiksi, että ei IE:tä pysty poistamaan koneelta? Sama pätee joihinkin muihinkin käyttöjärjestelmän mukana tuleviin ohjelmiin. Niitä täytyy vaan sietää...
On sitten samanlainen möhkäle kuin IE:kin .
- mikä tietosuja?
Thai kirjoitti:
ELi tässä ois osote
Toi selain on vähintäänkin yhtä helppokäyttöinen kuin IEon tunnettua että cia pääsee kaikille koneille joissa on XP ohjelma.sekä ruotsissa luetaan pohjoismaiset sähköpostit.(tuli ohjelma tv:ssä.)
- Minä vaan.
Kiitoksia oikein paljon kaikille. Paitsi sille skeptikolle, joka sanoi että roskaa...
- Kanssaeläjä
mikä tietosuja? kirjoitti:
on tunnettua että cia pääsee kaikille koneille joissa on XP ohjelma.sekä ruotsissa luetaan pohjoismaiset sähköpostit.(tuli ohjelma tv:ssä.)
Ihania "salaliittoteorioita"! Tässä yksi lisää. Oletteko koskaan miettineet miksi joku ihminen tekisi
tietokoneviruksen? Ainut syy minkä minä olen keksinyt on, se että tämä samainen ihminen voi sitten kirjoittaa viruksentorjuntaohjelman ja myödä sitä kalliilla ihmisille. ;) - Puhdasoppinen
Kanssaeläjä kirjoitti:
Ihania "salaliittoteorioita"! Tässä yksi lisää. Oletteko koskaan miettineet miksi joku ihminen tekisi
tietokoneviruksen? Ainut syy minkä minä olen keksinyt on, se että tämä samainen ihminen voi sitten kirjoittaa viruksentorjuntaohjelman ja myödä sitä kalliilla ihmisille. ;)... ja naapurit säteilyttävät meitä satelliittiantenneillaan... :)
- tumpelo
Thai kirjoitti:
ELi tässä ois osote
Toi selain on vähintäänkin yhtä helppokäyttöinen kuin IEJuu, yritin ladata sitä Modzillaa just äsken koneelle, mutta sitten tuli kysymys että haluanko todella tallentaa sen ohjelman kun joku tuottaja on "tuntematon" tai jotain sellasta. Niin että uskaltaako tuon Modzillan sitten ittellensä laittaa?? Ja siis IE:tä ei siis tarvi poistamaan ruveta, vai??
- tietoa
Kanssaeläjä kirjoitti:
tietokoneviruksen? Ainut syy minkä minä olen keksinyt on, se että tämä samainen ihminen voi sitten kirjoittaa viruksentorjuntaohjelman ja myödä sitä kalliilla ihmisille. ;)Itseasiassa Windowsin käyttöjärjekmissä ON salaportti, jonka avulla Yhdysvaltain tiedusteluviranomaiset (NSA)pääsevät koneeseen käsiksi. Asiasta on kyllä keskusteltu.
- Nikke
tumpelo kirjoitti:
Juu, yritin ladata sitä Modzillaa just äsken koneelle, mutta sitten tuli kysymys että haluanko todella tallentaa sen ohjelman kun joku tuottaja on "tuntematon" tai jotain sellasta. Niin että uskaltaako tuon Modzillan sitten ittellensä laittaa?? Ja siis IE:tä ei siis tarvi poistamaan ruveta, vai??
Kyllä uskaltaa mozillan asentaa. Todellakin parempi kuin IE. Eikä myöskään tarvitse poistaa IE:tä, pääasia ettei sitä käytä.
- Thai
tumpelo kirjoitti:
Juu, yritin ladata sitä Modzillaa just äsken koneelle, mutta sitten tuli kysymys että haluanko todella tallentaa sen ohjelman kun joku tuottaja on "tuntematon" tai jotain sellasta. Niin että uskaltaako tuon Modzillan sitten ittellensä laittaa?? Ja siis IE:tä ei siis tarvi poistamaan ruveta, vai??
ELä välitä niistä microsoftin varoitteluista tallennat vaan sen mozilla firefoxin sinne koneelles ja asennat ja sitten poistat sen IE:n helvettiin sieltä koneeltas!
- Laam
Thai kirjoitti:
ELä välitä niistä microsoftin varoitteluista tallennat vaan sen mozilla firefoxin sinne koneelles ja asennat ja sitten poistat sen IE:n helvettiin sieltä koneeltas!
Ei tuota IE:tä pysty poistamaan
- täältä
www.download.com......sieltä Mozilla Firefox-selain
- tumpelo
Thai kirjoitti:
No niin, nyt on se Mozilla tallennettu mun koneelle, mutta mitä sitte pitää tehä?? Mistä mä sen asennan? Ja mistä saa sen ie:n ikonin tilalle työpöydälle jonku firefoxin kuvan mitä kautta napsauttamalla pääsee perinteiseen tapaan nettiin?? Mä kun en tätä konetta tosiaankaan hallitse, joten sori tyhmät kysymykset...
- sir
Thai kirjoitti:
ELi tässä ois osote
Toi selain on vähintäänkin yhtä helppokäyttöinen kuin IEopera aika helppo käyttönen ja siellä on myös suomenkielinen versio olemassa.
http://www.opera.com/ - Nikke
täältä kirjoitti:
http://ftp.mozilla.org/pub/mozilla.org/firefox/releases/1.0/win32/fi-FI/Firefox Setup 1.0.exe
Tuosta suomenkielinen mozilla firefox 1,0
http://ftp.mozilla.org/pub/mozilla.org/firefox/releases/1.0/win32/en-US/Firefox Setup 1.0.exe
tai tuosta sama versio englanninkielellä - Jomuli
tietoa kirjoitti:
Itseasiassa Windowsin käyttöjärjekmissä ON salaportti, jonka avulla Yhdysvaltain tiedusteluviranomaiset (NSA)pääsevät koneeseen käsiksi. Asiasta on kyllä keskusteltu.
... ja jalka on pää, lintu on kala, Bush älykäs, Suomi sivistysmaa ja Erkki Tuomioja tarhapöllö. Ei kannata uskoa ihan kaikkea, mitä TV:ssa ja elokuvissa kerrotaan!
- Jomuli
Laam kirjoitti:
Ei tuota IE:tä pysty poistamaan
jos meinaat vielä joskun käyttää Windows updatea! Ei muuten onnistu ainakaan Mozilla Firefoxin kanssa!
- sir
tumpelo kirjoitti:
No niin, nyt on se Mozilla tallennettu mun koneelle, mutta mitä sitte pitää tehä?? Mistä mä sen asennan? Ja mistä saa sen ie:n ikonin tilalle työpöydälle jonku firefoxin kuvan mitä kautta napsauttamalla pääsee perinteiseen tapaan nettiin?? Mä kun en tätä konetta tosiaankaan hallitse, joten sori tyhmät kysymykset...
kaksois klikkaa sitä ikonia, niin se ohjelma lähtee käyntiin. Sitten vain valitset kyllä ja kyllä ja ok.. älä valitse ei nappuloita.. ihan helppo ja kyllä sä sen osat tehdä.
sitten työpöytään tulee mozilan pikakuvake niinkuin IE:kin
Kun käynistän mozilan niin sen pitäisi kysyy, että haluatko käyttää mozilan ensisiasena selaimena ja vastaat kyllä..siinä:) - Kummitus2
Vaihda Mozilla Firefoxiin se on hyvä. Saat sen osoitteesta www.mbnet.fi
- firefox
täältä kirjoitti:
Asensin juuri Mozilla Firefoxin ja ryhdyin sitä tyytyväisenä käyttämään, niin kohta jo palomuuri alkoi hälyttämään, että somebody is scanning your computer. Tätä ei IE:n aikana tapahtunut koskaan!!
Että onkohan Firefox sittenkään se oikea valinta? - mie
Jomuli kirjoitti:
jos meinaat vielä joskun käyttää Windows updatea! Ei muuten onnistu ainakaan Mozilla Firefoxin kanssa!
ÖÖÖ tulee ingelma jos haluat explorerin pois, koska windowsithan toimii vähän niinku exlorerin avulla, tiäksä. Esim. jos explorer kaatuu et tee kyllä windowsillakaan mitään ennen kun käynnistät explorerin, joten linux on aika kova sana... ja windows updatea pystyy käyttämään mozillalla, jos ensin menee sinne microsoftin sivuille ja sieltä ettii päivitykset...
- esa
firefox kirjoitti:
Asensin juuri Mozilla Firefoxin ja ryhdyin sitä tyytyväisenä käyttämään, niin kohta jo palomuuri alkoi hälyttämään, että somebody is scanning your computer. Tätä ei IE:n aikana tapahtunut koskaan!!
Että onkohan Firefox sittenkään se oikea valinta?IE päästi kaikenmaailman skannaajat läpi mitä firefox ei suinkaan tee! eli ne yrittävät etsiä jotain muuta aukinaista porttia koneelta kun IE:n kautta ei enää koneelle pääse!
- tietää
tietoa kirjoitti:
Itseasiassa Windowsin käyttöjärjekmissä ON salaportti, jonka avulla Yhdysvaltain tiedusteluviranomaiset (NSA)pääsevät koneeseen käsiksi. Asiasta on kyllä keskusteltu.
Ei kannata toistaa tosiasiaa jonka jokainen tietää vaikka sitä ei oikeasti saisikaan tietää. Täällä kuten muuallakin asiasta puhuvat leimataan hörhöiksi tai asiaa aletaan vähätellä ja verrata lentäviin lehmiin ynnä muihin kuten voit lukea. Niiden tarkoitus on vain mitätöidä ja tehdä naurettavaksi tosiasiat jotta niistä puhuminen lopetettaisiin.
- Jonez
mie kirjoitti:
ÖÖÖ tulee ingelma jos haluat explorerin pois, koska windowsithan toimii vähän niinku exlorerin avulla, tiäksä. Esim. jos explorer kaatuu et tee kyllä windowsillakaan mitään ennen kun käynnistät explorerin, joten linux on aika kova sana... ja windows updatea pystyy käyttämään mozillalla, jos ensin menee sinne microsoftin sivuille ja sieltä ettii päivitykset...
Kyllä minulla ainakin toimii komeesti ilman Exploreria.
- tietoa
Jomuli kirjoitti:
... ja jalka on pää, lintu on kala, Bush älykäs, Suomi sivistysmaa ja Erkki Tuomioja tarhapöllö. Ei kannata uskoa ihan kaikkea, mitä TV:ssa ja elokuvissa kerrotaan!
http://www.heise.de/tp/r4/artikel/5/5263/1.html
http://cryptome.org/nsakey-ms-dc.htm
" So the back-up signing key is present because the design that we submitted to the NSA for technical review included a back-up signing key, the NSA opined that this design satisfied US export requirements, and BXA issued the necessary license approvals." - Osama_Bin_Laaden
firefox kirjoitti:
Että onkohan Firefox sittenkään se oikea valinta?ei kannata ennään käyttää internet exploreria ku käy netisä nii se vaan immee viiruksia meki ollaan vaihettu sellaimeksi Mozilla Firefox ja ennen sitä Opera kannattaa teijänki kokkeilla kannattaa hommata palomuuri ja kunnon viiruksen torjunta ohjelma :P T:Osama_Bin_Laaden käykää mun galleria sivulla myös jos ei mozilla FireFox ole hyvä niin vaihda Oopera selaimeen...!
- se toimii sitten...*Krash*
Jonez kirjoitti:
Kokeileppas Taskmanagerista sammuttaa sellanen prosessi kuin explorer.exe niin huomanet mitä tapahtuu... Ei hätää ei se kone siitä hajoa...
- pilkkua viilaten
Jonez kirjoitti:
eikös se ole internet explorer mistä nyt puhutaan, kun täällä toiset puhuu exploreista. nehän kaksi täysin eri asiaa...
- jos
Jomuli kirjoitti:
Käyttää mozilla Firefoxia oletusselaimena, mutta IE:kin on koneella?
- Icebox
sir kirjoitti:
kaksois klikkaa sitä ikonia, niin se ohjelma lähtee käyntiin. Sitten vain valitset kyllä ja kyllä ja ok.. älä valitse ei nappuloita.. ihan helppo ja kyllä sä sen osat tehdä.
sitten työpöytään tulee mozilan pikakuvake niinkuin IE:kin
Kun käynistän mozilan niin sen pitäisi kysyy, että haluatko käyttää mozilan ensisiasena selaimena ja vastaat kyllä..siinä:)Mä latasin sen ohjelman ja laittoin kaikki niinkuin piti mutta nyt ku yritän aukaista sitä niin se sanoo että muodostetaan sivua mozilla.org... ja kohta tulee että sitä ei löydy... auttaakaa mua... haluan saaha jonkun muun kuin IE:n.... vastatkaa äkkiä...
- Kokeile
Icebox kirjoitti:
Mä latasin sen ohjelman ja laittoin kaikki niinkuin piti mutta nyt ku yritän aukaista sitä niin se sanoo että muodostetaan sivua mozilla.org... ja kohta tulee että sitä ei löydy... auttaakaa mua... haluan saaha jonkun muun kuin IE:n.... vastatkaa äkkiä...
Vaihtaa mozillan asetuksista (työkalut-> asetukset-> yleiset) vaihtaa se aloitussivu joksikin muuksi, esim. www.suomi24.fi. En tiedä auttaako tuossa ongelmassa mutta kokeile. ja sitten vois varmaan katsoa sieltä samasta onko yhteydet kunnossa.
- JaanaTuulikki
Nikke kirjoitti:
http://ftp.mozilla.org/pub/mozilla.org/firefox/releases/1.0/win32/en-US/Firefox Setup 1.0.exe
tai tuosta sama versio englanninkielellä"Julkaisijan vahvistaminen ei onnistunut." puuttuu joku julkaisijan vahvistava kelvollinen digitaalinen allekirjoitus..? What? Kuulostaa hiukka epäilyttävält alkaa jotai sellast koneel lataamaa..=|
- vellu
mikä tietosuja? kirjoitti:
on tunnettua että cia pääsee kaikille koneille joissa on XP ohjelma.sekä ruotsissa luetaan pohjoismaiset sähköpostit.(tuli ohjelma tv:ssä.)
Älä ny? luulekko ettei CIA pääse koneille jossa on linux? voi lollo
- man
Thai kirjoitti:
ELi tässä ois osote
Toi selain on vähintäänkin yhtä helppokäyttöinen kuin IEehkä kaikkien aikojen paras selain opera on kanssa hyvä.huonoimmat ehdottomasti IE ja MSN E
- Firefox
www.mbnet.fi sieltä löytyy ainakin mozilla
- Hemppa
Kokeile kirjoitti:
Vaihtaa mozillan asetuksista (työkalut-> asetukset-> yleiset) vaihtaa se aloitussivu joksikin muuksi, esim. www.suomi24.fi. En tiedä auttaako tuossa ongelmassa mutta kokeile. ja sitten vois varmaan katsoa sieltä samasta onko yhteydet kunnossa.
mulla tulee aina semmonen viesti ku yritän aukasta mozillaa,että: "yhteys estettiin otettaessa yhteytta start.mozilla.org:n" mitähän mun pitäs tehdä? käyttis on win2000
- Firefox
Hemppa kirjoitti:
mulla tulee aina semmonen viesti ku yritän aukasta mozillaa,että: "yhteys estettiin otettaessa yhteytta start.mozilla.org:n" mitähän mun pitäs tehdä? käyttis on win2000
Jos käytössä on jokin palomuuri, tarkista että se päästää Firefoxin nettiin.
Lisäksi kannattaa tarkistaa Firefoxista
Työkalut -> Asetukset... -> Yleiset
[Yhteysasetukset... ]
Katso, että valittuna on suora yhteys internetiin.
Tai vaihtoehtoisesti, että mahdolliset välityspalvelimet on määritelty oikein. - pete
Nikke kirjoitti:
tai tuosta sama versio englanninkielelläja toi suomenkielinen on samantapainen käyttää kuin ie selain, toisin itse en ole pitänyt ollenkaan ie:n selaimista juuri tuosta turvallisuus syystä johtuen
- hemppa
Firefox kirjoitti:
Jos käytössä on jokin palomuuri, tarkista että se päästää Firefoxin nettiin.
Lisäksi kannattaa tarkistaa Firefoxista
Työkalut -> Asetukset... -> Yleiset
[Yhteysasetukset... ]
Katso, että valittuna on suora yhteys internetiin.
Tai vaihtoehtoisesti, että mahdolliset välityspalvelimet on määritelty oikein.kiitos, olen nyt netissä firefoxilla..:)
- Profession
vaihda mitään! Roskaa...
- sepi
Newbie.
- Moonshine
sepi kirjoitti:
Newbie.
Kysymys on bisneksestä, ei muusta. Business is business and Moses is Moses.
- sivulle
http://www.celebspulse.com ja saat siihen koneellesi backdoorin etkä edes huomaa. Firefox vain totesi sivun tyrkyttävän ohjelmaa asennettavaksi ja on estänyt sen vaikka epähuomiossa olin jättänyt ruksin kohtaan "webbisivut saavat asentaa ohjelmia".
- spämmääjä
sivulle kirjoitti:
http://www.celebspulse.com ja saat siihen koneellesi backdoorin etkä edes huomaa. Firefox vain totesi sivun tyrkyttävän ohjelmaa asennettavaksi ja on estänyt sen vaikka epähuomiossa olin jättänyt ruksin kohtaan "webbisivut saavat asentaa ohjelmia".
Jos nyt vaikka oletetaan että mulla on jotain 20000-200000 win pc:tä kaapattuna käyttööni tietoturva-aukkojen kautta ja saan n centtiä per postitetut 100000 mainosviestiä.
Se että joku lopettaa IE:n käytön ei auta mitään jos kone on jo kaapattu ja olen siihen softani etäasentanut. Mutta kuitenkin koneiden omistajat virustarkistavat ja puhdistavat koneitaan viimeistään siinä vaiheessa kun huomaavat epätavallista aktiviteettia. Eli käytössäni olevista koneista tapahtuu luonnollista poistumaa.
Jos tunnettuja tietoturva-aukkoja sisältävien ohjelmien kuten IE:n käyttö vähenee, niin minun on vaikeampi paikata poistumaa. IE:n vaihto johonkin toiseen selaimeen on siis selvästi huonoa bisnestä ja uhka monen yritteliään nuoren toimeentulolle.
Ajatelkaapa sitä ja käyttäkää paljon Microsoftin ohjelmia.
- kääk
mulla on internet explorer, voi ei, tulee taas maksamaan.. joskus ku oon laittanu tietokonetta kiinni, niin siihen on tullu jotain että "tietokoneessasi on kaksi käyttäjää, haluatko silti sulkea tietokoneen"
en tiedä kyl oikeen et mitä se meinaa, mutta oon epäilly just jotain tällasta!
pitääkö vaihtaa selainta, ja tuleeko se maksamaan paljo? ku en ite osaa laittaa, eli jonku pitää tullalaittaan se kotiin. mä en oikeen ymmärrä näitä juttuja..- Mr.Bittiavaruus
Kyllä sen IE:n jotenkin pois saa.
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;EN-US;q293907
XP onkin jo vaikeampi kuje.
Onneksi MS:käyttiksiin saa patcheja muutenkin kuin windows updaten kautta.
Terkuin helpdesk from space - Juups
Katso tuolta aiempaa ketjusta osoitteita mistä saat esim. mozille firefow-selaimen. Se on ilmainen ja ladataan netistä. Ei kannata sitä IE:tä poistaa. Olet vaan käyttämättä sen aikaa, kunhan ne sen korjaa. Ja jos olet huolissasi sen yleisestä turvallisuudesta, niin eihän sitä ole pakko käyttää enää koskaan.
- mie
ÖÖ tuolla oli keskusteluissa aikaisemmin se osoite mistä saa mozillan, menet sinne ja lataat sen, sitten asennat vaan, helppoa kun heinän teko!!
Sitten, jos vielä haluat koneestasi turvallisemman niin muistaakseni www.lavasoft.com ja sieltä sellainen ohjelma kun adaware... se ettii vakoiluohjelmat ja poistaa ne..... - eia
Mr.Bittiavaruus kirjoitti:
Kyllä sen IE:n jotenkin pois saa.
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;EN-US;q293907
XP onkin jo vaikeampi kuje.
Onneksi MS:käyttiksiin saa patcheja muutenkin kuin windows updaten kautta.
Terkuin helpdesk from spaceie:n saa pois xplite ohjelmalla.
http://www.litepc.com/xplite.html - epe62
mie kirjoitti:
ÖÖ tuolla oli keskusteluissa aikaisemmin se osoite mistä saa mozillan, menet sinne ja lataat sen, sitten asennat vaan, helppoa kun heinän teko!!
Sitten, jos vielä haluat koneestasi turvallisemman niin muistaakseni www.lavasoft.com ja sieltä sellainen ohjelma kun adaware... se ettii vakoiluohjelmat ja poistaa ne.....ja sen awarenkii saapi nykysin suomenkielisenä jos ei lontoon murre taivu.... lähtöö örkit... heleppoo kun heinänteko...:)
- kääk
mie kirjoitti:
Sitten, jos vielä haluat koneestasi turvallisemman niin muistaakseni www.lavasoft.com ja sieltä sellainen ohjelma kun adaware... se ettii vakoiluohjelmat ja poistaa ne.....okei, kiitti vinkeistä! mut vielä olis tällanen juttu, että ku mulla on tuo sonera virusturva, niin pitääkö hankkii joku uus virusturva-juttu sit siihen uuteen selaimeen?
- kääk
kannattaako mun ladata se toinen selain, ku kone on kuitenki vaan kotikäytössä, eli ei oo mitään hirveen salasia juttuja tässä?
- maalaisjärjellä
Minkä ihmeen vuoksi Exploria siten pitäisi käyttää? Muitakin selaimia löytyy. Esim. Opera voisi olla turvallisempi.
- Jonez
Ittellänikin oli IE ja oli niin hemmetin hidas. Olen koittanut montaa selainta ja Opera on paras ja nopein.
- käytössä
Firefoxia käytetty jo versiosta 0.7 asti eikä enää muuhun vaihdeta!
- Mr.Bittiavaruus
IE käyttäjät voisi sulkea personal tulimuurista (jos on) portin 1639 sisään ja ulos.
"block HTTP requests made during exploitation"
Koskien IFRAME:a - Opera
Tässä linkki suomenkieliseen Opera -selaimeen: http://www.opera.com/download/index.dml?step=3&opsys=Windows&lng=fi&platform=Windows&local=y
- Opera
Tulevassa Opera 7.60:ssa on käyttöliittymä mennyt parempaan suuntaan, kun ovat valmiiksi poistaneet näkyvistä turhat palkit ja valikot.
- Operoija
Opera 7.54 on hyvä ja nopea selain, johon kannattaa tutustua...Suosittelen !
Vaihdoin Operaan eilen, enkä kadu. Sähköpostikin kulkee mukavasti siinä samalla !
- Nimetön
firefox tai opera käyttön ja pari spyware ohjelmaa koneelle nii pitäs pöpöt pysyy ulkona... adaware, spybot vaikka aluks...
- Nimetön
Olen jo aiemmin kysynyt että mikäs sitte
ja asensin nyt sen operan ja kivalle näyttää.. löysin sellaisenki kuin slim browser onko joku käyttänyt onko kokemuksia ??
Kiitokset vaan neuvoista hirmuisesti
TV: minä - Tsiigo
niin, elikäs...kyllä aion ehdottomasti vaihtaa muun selaimen käyttöön kunhan saisi kotona yhteys asiat kuntoon, mutta päätös kuitenkin pitää...
- Jomuli
Yhdyn täysin edelliseen kirjoittajaan. The days of IE are gone, varsinkin kun Nikke kirjoitti, että Mozillan kanssa windows update onnistuu, kun menee sivustolle suoraan lataamaan sen mitä tarvitsee.
- raivostunut
Aina kun IE:stä löytyy joku madon mentävä aukko, minun surffailu loppuu.
mato yrittää avata jotain porttia, mutta yhteydentarjoani erittäin tiukka palomuuri estää yhteyden oton väärään ip-osoitteeseen. samalla käy kuitenkin niin, että myös minun IE-lakkaa toimimasta. Siinä sitten ihmetellään, että missä vika ja ajetaan tuntitolkulla virustorjuntaohjelmia.
Tämän kirjoitin Firefoxilla IE:n oleessa pimeänä.- Jomuli
ja jotenkin musta tuntuu että saamme kiittää tästä kaikesta Microsoftin ylivaltaa. Miltei kaikki hyökkäykset ja porsaanreijät kun etsitään juuri microsoftin ohjelmista. Pitääkö tässä uudelleen alkaa opettelemaan Unixia, vai siirrytäänkö takaisin johonkin DOS-systeemiin, jolla on eri kehittäjä kuin Microsoft?
- kramppi
Olipa kerran Netscape Navigator ja MS Internet Exploader, ja näistä kaikki valitsivat Netscapen, kunnes: ihmiset havaitsivat IE:han on ilmainen, käytänpä sitä.
Lopulta kaikki siirtyivät käyttämään IE:ta ja sekös Redmontin poikia innosti. He päättivät että liitetäänpä IE kiinteäksi osaksi Windowsia, sehän on mukavaa.
Edelleen kaikki käyttivät kiltisti IEta kun oli aina ennenkin niin pruukattu tehdä.
Tarinan opetus:
ihmiset on itse valinneet IEn ja nyt kaikki on ihan kusessa kun ei hommat enää sujukaan niin hyvin.
Itse käytin viimeiseen asti Netscapea ja nyt vain "pakon edestä" nöyrtynyt käyttämään IEta. - auttaa?
http://www.ficora.fi/suomi/tietoturva/varoitukset/varoitus-2004-82.htm
Nii, voisko joku kertoa miten tuo suojautumislataus oikein menee.- Kahvikuppi
Ensin kannattaa tarkistaa tarvitsetko päivitystä.
Mene Ohjauspaneeli-> Java Plug-in josta About välilehdeltä näet mikä versio sinulla on. - Tuota..
Kahvikuppi kirjoitti:
Ensin kannattaa tarkistaa tarvitsetko päivitystä.
Mene Ohjauspaneeli-> Java Plug-in josta About välilehdeltä näet mikä versio sinulla on.Ei mulla ole ohjauspanelissa mitään Java Plug-in kohtaa.
- Nimetön
Tuota.. kirjoitti:
Ei mulla ole ohjauspanelissa mitään Java Plug-in kohtaa.
Ei avaruusraketissakaan ole perämoottoria.
Kenties sinulla ei sitä Javaa ole, koska sitä vaan ei ole.
kertooko joku mulle miten Fiattiin saa valot päälle? - Kahvikuppi
Tuota.. kirjoitti:
Ei mulla ole ohjauspanelissa mitään Java Plug-in kohtaa.
Siinä tapauksessa virallista Sunin Javaa ei ole koneelle asennettu.
Nyt saatat sanoa, että kyllä tässä Java on.
Tämä selittyy sillä, että Microsoft teki oman versionsa Javasta, ja se tuli kaikkien Windowsien mukana ennen Windows XP:tä. Windows XP:ssäkin voi olla Microsoft-java, koska Microsoft jakoi aikanaan vähänaikaa sellaista SP1 korjauspäivitystä jossa se tuli mukana.
Jos kone on uudehko, suosittelen käyttämään Sunin uusinta
Java Runtime Environment 5.0:aa (1.5.0)
http://javashoplm.sun.com/ECom/docs/Welcome.jsp?StoreId=22&PartDetailId=jre-1.5.0-oth-JPR&SiteId=JSC&TransactionId=noreg - vielä
Kahvikuppi kirjoitti:
Siinä tapauksessa virallista Sunin Javaa ei ole koneelle asennettu.
Nyt saatat sanoa, että kyllä tässä Java on.
Tämä selittyy sillä, että Microsoft teki oman versionsa Javasta, ja se tuli kaikkien Windowsien mukana ennen Windows XP:tä. Windows XP:ssäkin voi olla Microsoft-java, koska Microsoft jakoi aikanaan vähänaikaa sellaista SP1 korjauspäivitystä jossa se tuli mukana.
Jos kone on uudehko, suosittelen käyttämään Sunin uusinta
Java Runtime Environment 5.0:aa (1.5.0)
http://javashoplm.sun.com/ECom/docs/Welcome.jsp?StoreId=22&PartDetailId=jre-1.5.0-oth-JPR&SiteId=JSC&TransactionId=noregAapeli "pakotti" lataaman tämmösen Sun Java J2SE50, kun yritin pelata sen peläjä nyt ekan kerran mozilla firefoxin asennuksen ja käyttöönoton jälkeen. Oliko tuo se mitä tarkoitit tai muu ok java?
- Sepe
Onpi Applen Safari, mutta vaatiipa alleen Macintosh rautaakin.
- Lotta
oikeassa :)
- Toni
Hahaaaaaaa hahaaaa haahaaa Macintosh Buahhhh
- puuceemies
Toni kirjoitti:
Hahaaaaaaa hahaaaa haahaaa Macintosh Buahhhh
Mut ei niihin Mäkkeihin silti oo kaikilla varaa.
- Firefox
Firefoxin virallinen suomenkielinen sivusto
http://www.mozilla-europe.org/fi/products/firefox/
Mozilla Firefox esittelyssä
http://firefox.kapsi.fi/- ummikko
Yritin asentaa kielipakettia ohjeiden mukaan, mutta ei onnistu, kun ei löydy Thunderbirdin Toolsista sellaisia kohtia kun neuvotaan
- Juzu.89
Olen itsekki vaihtanu selaimen Mozilla Firefoxiin, kun IE ei enää näyttänyt kuvia ja eräs tyyppi suositteli vaihtamaan, koska IE:n läpi voi helposti tunkeutua...
- Mietteliäs
Itsekin vaihdoin tänään Firefoxiin. Sitä vaan jäin miettimään, että miten vakava juttu tuollainen tietoturva-aukko oikein mahtaa olla. Eli onko esim. pankkiyhteyksien ym. salattujen sivujen käyttö IE:llä turvallista vai vaikuttaako tietoturva-aukko näihinkin?
- TyhmäBlondi
Mietteliäs kirjoitti:
Itsekin vaihdoin tänään Firefoxiin. Sitä vaan jäin miettimään, että miten vakava juttu tuollainen tietoturva-aukko oikein mahtaa olla. Eli onko esim. pankkiyhteyksien ym. salattujen sivujen käyttö IE:llä turvallista vai vaikuttaako tietoturva-aukko näihinkin?
Joo, eli Explorerissa on tietoturva-aukko...vee ii tee tee...harmi, kun en satu olemaan sellanen nörtti ( kaikella kunnioituksella neroja kohtaan ), joka osais vaihtaa selainta ja muuta hienoo. Kiitti taas microsoftin fiksuille... !!!
Onks tää netissä olo vaarallista silti, vaikka koneella ei satu olemaan mitään pankkijuttuja eikä vastaavaa "salaista" tietoo ? Eli vaan sähköposteja ja tuollasta...
Miten helposti tollaset tietoturvaongelmat leviää, jos ei oo esim. laajakaistaa ?
Entäs, jos koneella on hyvä palomuuri ja virusohjelmat ? Auttaako yhtään vai ihan sama, onko niitä ?
Ää...mä oon tyhmä näissä asioissa xD sori jos kysyn tyhmiä...
Viittiskö joku vastata ? - Kpaa
On sullakin syy vaihtaa selainta,ei kuvat näy.Johtuu siitä että olet rässiny selaimen asetuksia,ei muusta Taidat olla rookie tietotekniikan suhteen
- enpäs osaa
niin sitä mietin että minulla on tuo mozilla kyllä käytössä mutta mietinkin sitä että saisinko poistettua tuon ie:n jotenkin täydellisesti koneeltani? löytyykö jostain jokin uninstall nappula?
- Kahvikuppi
Windows ei tarjoa muuta kuin mahdollisuuden poistaa IE:hen johtavat pikakuvakkeet työpöydältä ja valikosta.
Ohjauspaneeli -> Lisää tai poista sovellus -> Lisää tai poista Windowsin osia.
- *The_Goth*
Itse käytän FireFox:ia ja Opera:a
Explorerilta vain pop-uppeja ja porno saitteja sekä viruksia - PirunNyrkki
Vaihtui juuri selaimeksi erittäin helposti ja yksinkertaisesti.Kun ei poistanut exploreria niin haki sieltä vielä sanasanat ja suosikkisivut!Ei niitäkään tarvinnut kirjoitella uudestaan kuten luulin:)Ja nettisivut aukeavat nopeammin kuin Explorerilla koskaan!Suosittelen kaikille selaimen vaihtoa muuhun kuin Internet Exploreriin erittäin lämpimästi!:))))))
- ajattelen vaan
microsoftin tuotteet ovat niin laajalle levinneet, että pienempi osa käyttäjistä altistuu hyökkäykselle, kuin jos käytetään jotain pienempi levikkistä ohjelmaa, jonka tietoturva ongelmia ei havaita, eikä täten korjata niin pian. Eli kakspiippunen juttu tää on...
- DJ-FlowFX
"-- jonka tietoturvaongelmia ei havaita, eikä täten korjata niin pian" Jaa-a, mihinköhän faktaan tämä perustuu?
Avoimen lähdekoodin etu on myös siinä, että mitä enemmän ihmisiä käyttää ohjelmaa, sitä enemmän on myös ihmisiä, jotka kykenevät aukot korjaamaan.
Ainakin minun kokemusteni mukaan Firefoxiin on päivitys ollut jo saatavilla kun aukko on julkistettu (vrt. tämä viimeisin IE:n IFRAME: http://secunia.com/advisories/12959/ löydetty 2.11.2004 eikä vieläkään korjattu) - DJ-FlowFX
DJ-FlowFX kirjoitti:
"-- jonka tietoturvaongelmia ei havaita, eikä täten korjata niin pian" Jaa-a, mihinköhän faktaan tämä perustuu?
Avoimen lähdekoodin etu on myös siinä, että mitä enemmän ihmisiä käyttää ohjelmaa, sitä enemmän on myös ihmisiä, jotka kykenevät aukot korjaamaan.
Ainakin minun kokemusteni mukaan Firefoxiin on päivitys ollut jo saatavilla kun aukko on julkistettu (vrt. tämä viimeisin IE:n IFRAME: http://secunia.com/advisories/12959/ löydetty 2.11.2004 eikä vieläkään korjattu)http://www.digitoday.fi/showPage.php?page_id=14&news_id=37902
- PirunNyrkki
DJ-FlowFX kirjoitti:
http://www.digitoday.fi/showPage.php?page_id=14&news_id=37902
Niinhän mikrokypäräsofta sanoo..No en Exploreria ihan vastaavantoistumisen välttämiseksi asenna etenkin kun muut selaimet ovat nopeampia ja parempi kuin IE.
- mozillia
Hankin heti mozillan ku kuulin explorerin turvariskeistä, ja kyllä kannatti! Mozilla on paljo parempi ku explorer!
- juntti
periaatteesta se on kaikki kiinni huom!käyttöjärjestelmästä" ja onko virus torjunta ja palo muuri päällä
- Operaattori
Pientä täsmennystä tuohon määritelmääsi.
Selaimen aukoille ei mikään virustorjunta tai palomuuri voi yhtään mitään. Kun selain vuotaa ja hyökkääjä pääsee suorittamaan omia omia komentojaan koneella niin maailman yksinkertaisin temppu on ajaa kaikki tietoturva ohjelmat alas.
Entäs sitten ? - Veijo Esso
IE:n käyttäjiltähän puuttuu melkein järjestään se käyttöjärjestelmä koneestaan.
En ole kuullut (vielä) että MS olisi portannut kyhäelmänsä Linuxiin tai Unixiin. Johonkin niitä muistuttavaan kuulemma on.
Mutta kaipa sekin vielä nähtävä on? - spämmääjä
Veijo Esso kirjoitti:
IE:n käyttäjiltähän puuttuu melkein järjestään se käyttöjärjestelmä koneestaan.
En ole kuullut (vielä) että MS olisi portannut kyhäelmänsä Linuxiin tai Unixiin. Johonkin niitä muistuttavaan kuulemma on.
Mutta kaipa sekin vielä nähtävä on?On portattu Solarikseen ja Mac OS X:n, mutta ovat vanhoja ei tuettuja versioita, syystä jotta kyseisillä alustoilla IE ei saanut juurikaan suosiota.
- janne
kyllä kannattaa vaihtaa selainta.ie on hidas ja turvaton,en tiedä miksi.muuten hyvä.mnulla on kaksi mutta selainta.opera ja mozilla.mozilla firewox on paras.sitä käytän enimmäkseen ja on pelannu ja on nopeautta ihan hyvin.opera on kanssa ihan hyvä selain.mutta ie ei oikein ole.mulla on se ie6,versio ja käytän tosi vähän
- missäsvika?
Latasin Mozillan ja kaikki toimikin ihan hyvin hetken aikaa; kunnes hain sp2-päivityksen koneelle. Tuon jälkeen ei selain ole edes suostunut avautumaan, olen yrittänyt myös uudelleenlatausta ja asennusta... Missäs vois vika olla? Palomuuriasetuksissa kenties, vaiko jossain muussa?
- joo-o
missäsvika? kirjoitti:
Latasin Mozillan ja kaikki toimikin ihan hyvin hetken aikaa; kunnes hain sp2-päivityksen koneelle. Tuon jälkeen ei selain ole edes suostunut avautumaan, olen yrittänyt myös uudelleenlatausta ja asennusta... Missäs vois vika olla? Palomuuriasetuksissa kenties, vaiko jossain muussa?
Asensin juuri firefoxin selaimen..mutta mistä löytyy päivityksiä siihen??
- safari
Meillä onkin macci jossa on safari netscape ja ie valmiina joaten ei tarvii mitään päivityksiä.
- juh0
itse vaihdoin tänään mozilla firefoxiin, ja olen erittäin positiivisesti yllättynyt :D suosittelen muillekkin, erittäin hyvä selain
- Buz
Firefox sisältää userContent.css -nimisen tiedoston, jolla voidaan määritellä mitä sisältöä selain näyttää. Sen avulla voi poistaa suurimman osan sivuilla näkyvistä mainoksista. Lisätietoa
http://www.mozilla.org/support/firefox/adblock.html
Nopea ohje userContentin muokkaukseen Windowsissa:
Kopioi alla oleva teksti muistioon ja tallenna se nimellä userContent.css
Tallenna userContent.css oman profiilisi firefox chrome kansioon... esimerkiksi C:\Docúments and Settings\Käyttäjän nimi\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\xxxxxx.default\chrome\userContent.css samasta kansiosta löydät mm. userContent-example.css -tiedoston.
iframe[width="120"][height="600"], a img[width="120"][height="600"],
iframe[width="125"][height="600"], a img[width="125"][height="600"],
iframe[width="150"][height="100"], a img[width="150"][height="100"],
iframe[width="150"][height="600"], a img[width="150"][height="600"],
iframe[width="160"][height="600"], a img[width="160"][height="600"],
iframe[width="300"][height="250"], a img[width="300"][height="250"],
iframe[width="336"][height="280"], a img[width="336"][height="280"],
iframe[width="468"][height="60"], a img[width="468"][height="60"],
iframe[width="470"][height="62"], a img[width="470"][height="62"],
iframe[width="728"][height="90"], a img[width="728"][height="90"],
iframe[width="730"][height="92"], a img[width="730"][height="92"],
iframe[width="600"][height="120"], object[width="125"][height="300"],
iframe[width="180"][height="150"],
iframe[src*="/ad-"],
iframe[src*="/ad."],
iframe[src*="/ad/"],
iframe[src*="/ad_"],
iframe[src*="/ads"],
iframe[src*="/adv"],
iframe[src*="/adx"],
iframe[src*=".ad"],
iframe[src*="_Banner"],
iframe[src*="BET365"],
iframe[src*="/click"],
iframe[src*="?click"],
iframe[src*="googlesyndication"],
iframe[src*="promos"],
iframe[name="bsadframe"],
iframe[id="adFrame"],
iframe[id="splashFrame"],
img[src*="/ad-"],
img[src*="/ad."],
img[src*="/ad/"],
img[src*="/ad_"],
img[src*="/ads"],
img[src*="/adv"],
img[src*="/adx"],
img[src*="/click"],
img[src*="?click"],
img[src*="/toms_skyscraper_"],
img[src$="images/logos/amazon_international.gif"],
img[src*="freshmeat.net/button.gif"],
img[src*="pic.geocities.com/images/"],
img[src*="i.imdb.com/Vpics/"],
img[src*="i.imdb.com/Photos/CMSIcons"],
img[src*="i.imdb.com/Icons/apix/"],
img[src*="i.imdb.com/Icons/kpix/"],
img[src*="i.imdb.com/apix/"],
img[src*="sportsbybrooks.com/farkbutton.gif"],
img[alt*="advert"],
img[alt*="Click Here To Visit Our Sponsor"],
img[src*="ads1.akkuna.com/"],
img[src*="bileet.org/bannerit/"],
img[src*="server-fi.imrworldwide.com/"],
img[src*="ad.inet.fi"],
img[src*="ad.fi.doubleclick.net"],
img[src*="/images/os_avoin.gif"],
img[src*="/images/header_plaza.gif"],
img[src*="/vkp/image/wwwfiplazahat.gif"],
img[src*="tracker.tradedoubler.com/"],
a:link[href*="/ad-"] img,
a:link[href*="/ad."] img,
a:link[href*="/ad/"] img,
a:link[href*="/ad_"] img,
a:link[href*="/ads"] img,
a:link[href*="/adv"] img,
a:link[href*="/adx"] img,
a:link[href*=".ad"] img,
a:link[href*="/banner"] img,
a:link[href*="/click.cgi"] img,
a:link[href*="/clickcgi?"] img,
a:link[href*="/clickover"] img,
a:link[href*="/clickthr"] img,
a:link[href*="/click-"] img,
a:link[href*="=click"] img,
a:link[href*="?click"] img,
a:link[href*="/A="] img,
a:link[href*="ads1.akkuna.com/"] img,
a:link[href*="bileet.org/bannerit/"] img,
table table table[width="346"][height="280"],
table[id="RefAd"],
table[cellspacing="0"][width="160"][height="329"][bgcolor="#000000"],
table[cellpadding="0"][cellspacing="0"][border="0"][width="760"][align="center"] td[width="108"],
table[cellpadding="0"][cellspacing="0"][border="0"][width="760"][align="center"] td[width="109"],
table[cellpadding="5"][width="150"][style="border: 1px dashed rgb(221, 170, 170); background-color: rgb(236, 248, 255);"],
table[border="0"][cellpadding="3"][cellspacing="0"][height="40"][width="100%"],
table[border="0"][cellpadding="0"][cellspacing="4"][align="right"][width="20%"],
table[border="2"] td[valign="top"][bgcolor="#ffffff"] table[width="138"],
table[border="0"][cellpadding="1"][cellspacing="0"][width="626"][bgcolor="#6699cc"],
table[bordercolor="red"][height="225"][cellspacing="0"][cellpadding="0"][width="190"][bgcolor="white"][border="0"],
table[width="336"][border="0"][cellspacing="0"][cellpadding="0"][align="right"][style="margin-left: 10px; margin-bottom: 10px;"],
table[width="770"][border="0"] tr[valign="top"]
table[width="760"][cellpadding="0"][cellspacing="0"][border="0"][align="center"] td[width="760"][colspan="2"],
table[width="760"][cellpadding="0"][cellspacing="0"][border="0"][align="center"] td[width="660"][align="center"][class="footer"],
table[width="760"][cellpadding="0"][cellspacing="0"][border="0"][align="center"] td[width="100"],
td[class="cnnNavAd"],
td[style="border-bottom: 1px solid rgb(204, 204, 204); padding: 7px 3px; background-color: rgb(255, 254, 249);"],
td span[class="aoltextad"],
td[class="kanavabg"],
form[name="frmLargeForm"],
form[action*="click_lx.cgi"],
form[action^="http://rd.yahoo.com/"],
form[action=""][name$="SoapCity"],
form[action=""][name^="728x90"],
form[action=""][name^="300x250"],
form[method="get"][action*="martindale"][name="MDH"],
form[method="get"][action="haku5.soneraplaza.fi"][class="hattuhaku"],
form[method="get"][action="ad.fi.doubleclick.net"],
embed[type="application/x-shockwave-flash"][src*="_Banner"],
embed[type="application/x-shockwave-flash"][src*="/ad"],
embed[type="application/x-shockwave-flash"][href*="/ad"],
embed[type="application/x-shockwave-flash"][src*=".ad"],
embed[type="application/x-shockwave-flash"][href*=".ad"],
embed[type="application/x-shockwave-flash"][src*="?click"],
embed[type="application/x-shockwave-flash"][href*="?click"],
embed[type="application/x-shockwave-flash"][src*="/click"],
embed[type="application/x-shockwave-flash"][href*="/click"],
embed[type="application/x-shockwave-flash"][src*="promos"],
embed[type="application/x-shockwave-flash"][href*="promos"],
embed[type="application/x-shockwave-flash"][href*="=click"],
embed[type="application/x-shockwave-flash"][href*="redirect"],
embed[type="application/x-shockwave-flash"][href*="/A="],
embed[type="application/x-shockwave-flash"][name*="advert"],
embed[type="application/x-shockwave-flash"][name*="banner"],
embed[type="application/x-shockwave-flash"][width="728"][height="90"],
embed[type="application/x-shockwave-flash"][width="468"][height="60"],
div[id*="advert"],
div[id="dropin"],
div[id="dwindow"],
div[id="dcv_EchangeLay"],
div[id="mntl"],
div[id*="popup"],
div[id="quack"],
div[id="splashLayer"],
div[id="oikeamainos"],
div[id*="sponsor"],
div[style="border: 1px solid rgb(221, 221, 221); padding: 5px; background-color: rgb(255, 255, 255);"],
object[id="widgeth"],
*[class="ad"],
*[name*="klipad"],
*[style*="/ads/"],
*[id*="popover_"],
*[src*="120x80"],
*[src*="140x"],
*[src*="?ad"],
*[src*="-ad-"],
*[src*="/adimage"],
*[src*="adimg"],
*[src*="advert"],
*[src*="=click"],
*[src*="banners."],
*[src*="/images/dinkus/more-arrow-lo.gif"],
*[src*="/javaImages/ec/"],
*[src*="/offer"],
*[src*="/puffboxes/"],
*[src*="/sponsors/"],
*[src*="_sponsor_"],
*[src*="/us.yimg.com/a/ya"],
*[src*=".adbutler.de"],
*[src*="ad.inet.fi"],
*[src*=".nedstatbasic.net"],
*[src*=".tradedoubler.com"],
*[src*=".travelocity./Sponsor_gifs/"],
*[src*="a.consumer.net"],
*[src*="bannermania.nom.pl"],
*[src*="cash4banner.com"],
*[src*="crazypopups.com"],
*[src*="hit-now.com"],
*[src*="ad.fi.doubleclick.net"],
*[src*="hitbox.com"],
*[src*="img.thebugs.ws"],
*[src*="kinghost.com/ban/"],
*[src*="klipmart"],
*[src*="popupad.net/ats/"],
*[src*="public"][src*="ad"],
*[src*="haku5.soneraplaza.fi"],
*[src*="/publicidad/"],
*[src*="qkimg.net"],
*[src*="qksrv.net"],
*[src*="rcm-images.amazon.com"],
*[src*="rcm.amazon.com"],
*[src*="salon.com/Creatives"],
*[src*="sexcounter."],
*[src*="sideads/"],
*[src*="mainos.mtv3.fi/"],
*[src*="statse.webtrendslive.com"],
*[src*="ads1.akkuna.com/"],
*[src*="bileet.org/bannerit/"],
*[href*="bileet.org/bannerit/"],
*[href*="ads1.akkuna.com/"],
*[href*="logging.to"],
*[href*="/referral/"],
*[href*="tryaol"],
*[href*="websponsors"],
*[src*="banman.asp"],
*[href*="banman.asp"],
*[src*="bannerman"],
*[href*="bannerman"],
*[src*="?banner"],
*[href*="?banner"],
*[src*="/banner/"],
*[href*="/banner/"],
*[src*="/banners/"],
*[href*="/banners/"],
*[src*="/jump/"],
*[href*="/jump/"],
*[src*="adfarm"],
*[href*="adfarm"],
*[src*="advertising.com"],
*[href*="advertising.com"],
*[src*="ar.atwola.com"],
*[href*="ar.atwola.com"],
*[src*="atdmt.com"],
*[href*="atdmt.com"],
*[src*="bluestreak.com"],
*[href*="bluestreak.com"],
*[src*="doubleclick"],
*[href*="doubleclick"],
*[src*="falkag.net"],
*[href*="falkag.net"],
*[src*="fastclick.com"],
*[href*="fastclick.com"],
*[src*="mediaplex"],
*[href*="mediaplex"],
*[src*="netdirect.nl"],
*[href*="netdirect.nl"],
*[src*="spinbox."],
*[href*="spinbox."],
*[src*="transfer.go"],
*[href*="transfer.go"],
*[href*="front.phs.fi"],
*[src*=".tribalfusion"],
*[href*=".tribalfusion"],
*[src*="valueclick"],
*[href*="valueclick"],
*[src*="http://216.92.211.171/"],
*[href*="http://216.92.211.171/"],
*[src*="http://216.92.21.16/"],
*[href*="http://216.92.21.16/"],
img[src*="partnerihattu_bg.gif"],
img[src*="partnerihattu.gif"],
img[src*="http://smile.modchipstore.com/suprnova/120x600.gif"],
td[class="hattuBg"],
img[src*="hat_soneraplaza.gif"],
img[src*="hat_login_avoin.gif"],
td[class="hatnavi"],
td[class="polku"],
td[class="hattuBg"],
form[class="hattuhaku"],
form[class="haku_hakukenttä"],
table[height="21"][width="96%"],
td[class="harmaa"],
td[class="lteksti"],
td[class="headerpieni"],
td[href="http://haku.www.fi"],
td[href="http://www.fi/web-hakemisto/"],
form[name="ihmemaa"],
input[class="hakuform"],
td[class="ylahaku"],
td[width="334"][align="center"] table[cellpadding="0"][cellspacing="0"][border="0"][width="243"]
{
display: none !important;
}
table[width="96%"]
{
width: 100% !important;
margin: 0px !important;
padding: 0px !important;
border-collapse: collapse !important;
}
*[src*="ad.suprnova.org/"],
img[src*="ad.suprnova.org/"],
img[src*="/click_"],
img[src*="/cnn/images/clickability/"],
img[src$="/banners/com000.jpg"],
img[src*="/adsldemo"],
img[src$="/Anima/clickbutton.gif"],
a:link[href*=".add"] img,
a:link[href*="admin"] img,
a:link[href*="adobe"] img,
a:link[href*=".adp"] img,
a:link[href*="click.mp3"] img,
a:link[href*="/imgres?imgurl="] img,
a:link[href*=":head"] img,
a:link[href*="http://nettracker."] img,
embed[type="application/x-shockwave-flash"][src*="gallery"]
{
display: inline !important;
} - Firefox
on paras!
Itsekin vaihdoin IE:n pois joku aika sitten. - IE on vuotanut jo pidemmän ...
Ei tämänpäiväisssä ole mitään uutta. Jos on seurannut alan julkaisuja (itviikko ym) niin jo sieltä on huomannut että IE vuotaa kuin seula.
Kun Microsoft kuukausi sitten korjasi kaikessa hiljaisuudessa 3 haavoittuvuutta selaimesta, niin jo silloin oli taas havaittu 5 uutta, ei tosin ihan yhtä haitallista kuin tämä nyt havaittu.
Että näin..
Saksassa samainen varoitus on annettu jo pari kuukautta sitten Saksan vastaavan viranomaisen taholta. - Murrukka
...aikoja sitten luopunut moisesta, pirulaisen jopa poistin koneelta. Aika tekopyhää meinikiä, kun tähän asti täytyy mennä, että tajuaa IE:n viat ;3
- Hah hah!
...ja nyt vain yrittävät paikkailla ja puolustella MOKAANSA.
Tyhmät suomalaiset juntit...- Cert-fi
perui puheensa? Kerroppa osoite.
- heheh
Ensin julkaistaan käyttökielto ja sen jälkeen vedetään kielto pois ja ollaan kuin mitään ei olisi tapahtunut. Ei tuollaisia pellejä pysty tosissaan ottaa, vai ovatko tallanneet sponsorin varpaille liian pahasti...?
- Firefox
Cert-fi kirjoitti:
perui puheensa? Kerroppa osoite.
- hmmmm
Olisikohan Cert-fi:lle tullut nootti eräältä tuntemattomalta suurelta yritykseltä.
- tosi on
Tosi naurettaavaa ...
" Vaihtoehtoisen selaimen käyttäminen ei kaikille käyttäjille ole mahdollinen vaihtoehto."
Niin miksi ei ole? Enää puuttuui sanonta ettei kaikilla selaimen omistajilla ole nettiyhteytttä! Se olisi sopinut tosi hyvin tuohon ilmoitukseen!
Jos kerran saa imuroitua suomailaisen selaimen netistä suomalaisin ohjein, nin miksei ole. Ja miksei voitu suoraan ilmoittaa tuota osoitetta www.firefox.com ... Microsoftin ositteen kyllä voi ilmoittaa ... HAISEEEEEEEE
- -nohö-
Laitoin ton firefoxin nyt koneelle, muuten ihan jees, mut se ei suostu avaamaan kaikkia sivuja.
Ei millään tahdo ruveta toimimaan.Se valittaa, et:
Problem ReportAccess denied to system because of Policy Configuration.
Message IDPOLICY_DENIED
Problem DescriptionYour system policy has denied access to the requested URL.
Possible Problem CauseRequest denied, as specified in the policy configuration.
Possible SolutionContact your network support team if this problem persists.- Firefox
Onko järjestelmään asennettu joku sisällönsuodatusohjelma, virheilmoitukset viittaa siihen suuntaan.
- Mozilla Firefox
Veljeni huomasi sen jo Heinäkuussa..
- Mikko.
Huh huh mitä hypetystä.Jos kaikki osaisivat käyttää vaikka Windowsin valvonta työkaluja ym. palomuureja ei näitä ongelmia olisi tässä mittakaavassa.Tosin kaikki peelot käyttää Exploreria ja ongelmat johtuu siiitä.
Itselläni Explorer ei ole kiuketellut eikä koneellenio ole päässy "ulkopuolisia" ilman lupaani.- HaNtAViRus
Totta, turhaa pelätä sitä varten on ulkoiset palomuurit sun muut Nortonin Internet Securityt!
Minullakaan ei ole koskaan ollut ongelmia IE:n kanssa! - Varjo
HaNtAViRus kirjoitti:
Totta, turhaa pelätä sitä varten on ulkoiset palomuurit sun muut Nortonin Internet Securityt!
Minullakaan ei ole koskaan ollut ongelmia IE:n kanssa!Heh heh, vai ei ole ongelmia ollut IEn kanssa. Kun IEn luokkia/moduleita käyttää ohjelmoinnissa, tulee kyllä tutuksi miten hyvä IE on palomuurin kanssa.
Luottakaa te vaan palomuureihin. - HaNtAViRuS
Varjo kirjoitti:
Heh heh, vai ei ole ongelmia ollut IEn kanssa. Kun IEn luokkia/moduleita käyttää ohjelmoinnissa, tulee kyllä tutuksi miten hyvä IE on palomuurin kanssa.
Luottakaa te vaan palomuureihin.No jos tarkkoja ollaan, niin SUURIN uhka on käynnistää tietokone joka on kytketty verkkoon. Eli pitäkää ne nettipiuhat irti tietokoneista niin vältytte kaikilta uhkilta.
Voitaisiin vaikka kymmenen uutisissa tiedoitta, että verkkoon kytkettyä tietokonetta ei kannata käynnistää! SE ON SUURIN UHKA koneen saastumiselle!
Eli mitä tästä opimme? - Mikko.
Varjo kirjoitti:
Heh heh, vai ei ole ongelmia ollut IEn kanssa. Kun IEn luokkia/moduleita käyttää ohjelmoinnissa, tulee kyllä tutuksi miten hyvä IE on palomuurin kanssa.
Luottakaa te vaan palomuureihin.usko sinä vaan tätä hypetystä ja surffaa Mozillallas ja elä "turvallisuuden" tunteessa.
No jos mulla on ollu näkymättömiä ongelmia>ei ole kone kaatunu tai suoritin käyttö 100% kokoajan niin ne on todella näkymättömiä vaaroja.
Itseasiassa niin näkymättömiä ettei niitä ole ollutkaan. - Miten vaan
Varjo kirjoitti:
Luottakaa te vaan palomuureihin.usko sinä vaan tätä hypetystä ja surffaa Mozillallas ja elä "turvallisuuden" tunteessa.
No jos mulla on ollu näkymättömiä ongelmia>ei ole kone kaatunu tai suoritin käyttö 100% kokoajan niin ne on todella näkymättömiä vaaroja.
Itseasiassa niin näkymättömiä ettei niitä ole ollutkaan. - f*ck ms
HaNtAViRus kirjoitti:
Minullakaan ei ole koskaan ollut ongelmia IE:n kanssa!niin no kai nyt kaikilla ihmisillä on nykyään joku palomuuri tai vastaava käytössä, mutta ei ne estä noita "loisia" ym tulemasta IE:n aukkojen kautta.. kyllä se vaan niin on että tuo IE kyllä vuotaa kuin seula... esim itse kun vaihdoin Firefoxiin ja kun seuraavan kerran ajoin koneen läpi ad-awarella, ei noita loisia ym löytynyt IE:n käytön jälkeisen scannauksen tapaan.. ja sitä paitsi muutenkin on hyväksi hieman boikotoida muitakin Microsoftin tuottteita jne... ja kaikkea muuta jenkkipaskaa jotka ylläpitää puskan sotaleikkejä!! muutenkin tuo Microsoftin "imperiumi" on toisilta varastetulla idealla rakennettu jne.. V*ttuun koko MS!! heittäkää nyt hyvät ihmiset ne IE:t pois käytöstä
- eofeffasf
f*ck ms kirjoitti:
niin no kai nyt kaikilla ihmisillä on nykyään joku palomuuri tai vastaava käytössä, mutta ei ne estä noita "loisia" ym tulemasta IE:n aukkojen kautta.. kyllä se vaan niin on että tuo IE kyllä vuotaa kuin seula... esim itse kun vaihdoin Firefoxiin ja kun seuraavan kerran ajoin koneen läpi ad-awarella, ei noita loisia ym löytynyt IE:n käytön jälkeisen scannauksen tapaan.. ja sitä paitsi muutenkin on hyväksi hieman boikotoida muitakin Microsoftin tuottteita jne... ja kaikkea muuta jenkkipaskaa jotka ylläpitää puskan sotaleikkejä!! muutenkin tuo Microsoftin "imperiumi" on toisilta varastetulla idealla rakennettu jne.. V*ttuun koko MS!! heittäkää nyt hyvät ihmiset ne IE:t pois käytöstä
indeed. kyllä te muutkin pellet huomaatte ie:n paskuuden, kun huomaatte ensimmäisen kerran koneen olevan jumissa lopullisesti. Itsellä näin tapahtui ja tätä nykyä netscape 7.2 käytössä. Oon sitä mieltä, että IE on noboille :D Sitä paitsi IE on yksinkertaisesti paska. Esim. netscapen tabbed browsing ja salasanamuistutukset hakkaa IE:n 100-0.
niin ja mikko, oikeassa me ollaan, IE suker. mutta ei vahinko tule kello kaulassa. on mullakin nortonin hyvät suojat ja silti pääsi mato iskemään... ja ajantasalla olivat vielä. - "Näkymätön" ja nä...
Miten vaan kirjoitti:
usko sinä vaan tätä hypetystä ja surffaa Mozillallas ja elä "turvallisuuden" tunteessa.
Itseasiassa niin näkymättömiä ettei niitä ole ollutkaan.Entä, Mikko - Bill eli "pili" ystävien kesken -
kuuletko näkymättömiä ääniä? Ne on niitä "itse-
asioita" eli 100 %. Tasan sata. Satavarma. Ei
näy, mutta kuuluu. Sitten kirjoitetaan.
Ota tupla-annos sitä risettilääkettä ennen maate-
panoa. Pure tyynyn nurkkaa ja tirauta itku - ja
jos sekään ei auta, lämmitä lasi maitoa. - Pekka
f*ck ms kirjoitti:
niin no kai nyt kaikilla ihmisillä on nykyään joku palomuuri tai vastaava käytössä, mutta ei ne estä noita "loisia" ym tulemasta IE:n aukkojen kautta.. kyllä se vaan niin on että tuo IE kyllä vuotaa kuin seula... esim itse kun vaihdoin Firefoxiin ja kun seuraavan kerran ajoin koneen läpi ad-awarella, ei noita loisia ym löytynyt IE:n käytön jälkeisen scannauksen tapaan.. ja sitä paitsi muutenkin on hyväksi hieman boikotoida muitakin Microsoftin tuottteita jne... ja kaikkea muuta jenkkipaskaa jotka ylläpitää puskan sotaleikkejä!! muutenkin tuo Microsoftin "imperiumi" on toisilta varastetulla idealla rakennettu jne.. V*ttuun koko MS!! heittäkää nyt hyvät ihmiset ne IE:t pois käytöstä
Katkeraa puhetta sulta,kuten varmaan tiedät Linux on aivan paska sekä reikäisempi kuin Wintoosa koskaan.
Ja ainut mitä sinä olet poistanut AD-Awarella on et Explorerin evästeitä et muuta.Taidat olla kavereilta kuullu että Windows on huono
Nyt kaverit sanoo Linux on paskin elikkäs nyt sun pitää kertoo tää kaikille - Peter
Pekka kirjoitti:
Katkeraa puhetta sulta,kuten varmaan tiedät Linux on aivan paska sekä reikäisempi kuin Wintoosa koskaan.
Ja ainut mitä sinä olet poistanut AD-Awarella on et Explorerin evästeitä et muuta.Taidat olla kavereilta kuullu että Windows on huono
Nyt kaverit sanoo Linux on paskin elikkäs nyt sun pitää kertoo tää kaikillenyt tässä vaiheessa Pekan hyvä mennä tutustumaan edes pintapuolisesti ATK:n ihmeelliseen maailmaan, ettei tarvitse puhua ihan karmeita läpiä päähänsä?
- Juuso
f*ck ms kirjoitti:
Ihanan katkera olet,käytäkö itse linuxia sehän on myös Amrerikkalaisessa omistuksessa.Älä myöskää katso Amerikkalaisia elokuvia tai sarjoja vaan Suomalaista paskaa Salkkarien tyyliin
- HenroferuM
Eihän tässä ole IE:tä käytetty enää pitkään aikaan. Mozilla ollu pidemmänkin aikaa käytössä kun on paljon parempi kaikin puolin !
- Paleboy
Kertokaapa miten kannattaa 'luopua' IE:stä?
Eli poistelenko turhia tiedostoja vai jätänkö vain käynnistämättä? (sen huonoihin puoliin kun on luettava myös poiston mahdottomuus!)
Vaikka olen aika "vanhoillinen" koneiden käyttäjä (lue. en pelästy tietoturva-aukkojen olemassaoloa jne.) ajattelin kuitenkin testata FireFoxia (aluksi isukin koneella).
Mitäs s-postiohjelmaa suositellaan? Mozillaa? Ajattelin ehkäpä luopua myös Outlook Expressistä samalla..
Kiitoksia kaikille asiallisesti vastanneille!!!
- ja hyvää alkavaa Joulua!!!- Firefox
>Kertokaapa miten kannattaa 'luopua' IE:stä?
>Eli poistelenko turhia tiedostoja vai jätänkö vain
>käynnistämättä?
Jätät käynnistämättä, ja katsot ettei koneeen mahdolliset muutkaan käyttäjät sitä käytä. Firefox kysyy asennetaanko se oletus-selaimeksi, hyväksy se. Tämän jälkeen IE:n kuvake voi olla vielä esim. työpöydällä, sen voi poistaa, jos katsoo tarpeelliseksi.
>Mitäs s-postiohjelmaa suositellaan? Mozillaa?
>Ajattelin ehkäpä luopua myös Outlook Expressistä
>samalla..
Outlook Expressistä luopuminen on ihan järkevä idea. Jos OE:n käyttöä jatkat, niin varmista, että se on asetuksista säädetty toimimaan rajoitetulla vyöhykkeellä, ja ettei esikatselutoiminto ole käytössä.
Hyviä ja ilmaisia sähköpostiohjelmia ovat esimerkiksi:
Mozilla Thunderbird
http://www.mozilla-europe.org/fi/products/thunderbird/
Pegasus Mail
http://www.pmail.com
- -jukkis-
Olin vaihtanut toiseen selaimeen jo vuosi sitten.
- Macandron
...on todellakin helppokäyttöinen, kevyt ja monipuolinen selain. Suosittelen kaikkia vaihtamaan siihen (ainakin IE:stä).
Ne jotka haluavat kaiken irti selaimestaan, muistakaa katsoa Extensions ja Themes osoitteesta http://www.mozilla.org/firefox. Paljon hyviä lisätoimintoja ja vaihtoehtoisia ulkonäköjä.- laptop
Firefox on hidas ja muistia rohmuava paska. IE toimii paljon sukkelammin eikä sen muistinkäyttö kasva sivu sivulta niinkuin kökkö firefoxin.
- Jokuvaa
laptop kirjoitti:
Firefox on hidas ja muistia rohmuava paska. IE toimii paljon sukkelammin eikä sen muistinkäyttö kasva sivu sivulta niinkuin kökkö firefoxin.
Onko joku jossain pystynyt kehittämään jopa IE:tä hitaamman selaimen? Aikamoinen saavutus sinänsä.
- pikkasen järkeä
Ole enää vuosiin käyttänyt IE:tä. Joka viikko kymmeniä varoituksia aukoista ja korjauspäivityksiä päivittäin.
Sama juttu Outlookin kanssa. Tosin se on nettimaailman tehokkain virusimuri!
Kaiken lisäksi sekä selaimelle ette sähköpostille löytyy runsaasti parempia ohjelmia. Konetta ostaessa kannattaa pistää myyjä lujille ja vaatia muuta kuin Microsoftin selainta. Se ei kyllä helpolla onnistu, mutta jos vaikka kysyy myyjältä asentaako hän TODELLA omalle koneelleen Microsoftin selaimen ... Katsokaa myyjän ilmettä. Siinä taistelee raha ja omatunto! Ei kai kenellekään ole epäselvää miks jokaisessa myydyssä koneessa on VAIN Microsoftin selaimet. - Krypton-
Uskomatonta että noin moni ihminen uskoo tätä Explorer/Mozilla jauhantaa,hei Japsi autot on paskoja vaihtakaa ne heti Volvoihin.Meneeköhän joku oikesti ostaan auton täältä luettujen kommenttien perusteella.Voi Voi kyllä tietokoneista vähän tietäville voi myydä vaikka Celeronin parhaana prossuna peleille tai pelotella "viiruksilla" Ym
- Kotirouvaa-49
ostaa ihan tyytyväisenä koneen jossa on kaikki Microsoftin pukit!
Säkin ihan varmana olisit tyytyväinen autoon jossa bensaputki vuotaa, ohjaus ei toimi, jarrut joskus, useimmiten ei!
Sanosit et vaa toisten panetteluu,,, ei sen sun vika ettei jarrut toimi ja törmäsit ... - Insinööri
Kotirouvaa-49 kirjoitti:
Säkin ihan varmana olisit tyytyväinen autoon jossa bensaputki vuotaa, ohjaus ei toimi, jarrut joskus, useimmiten ei!
Sanosit et vaa toisten panetteluu,,, ei sen sun vika ettei jarrut toimi ja törmäsit ......että ei muidenkaan autoissa toimi kun ei hänenkään!
Että sellaista propagandaa.
Muistakaa että puolueetonta tietoa ei olekkaan.
Kaikki informaatio on propagandaa. ;) - asentaja1
Kotirouvaa-49 kirjoitti:
Sanosit et vaa toisten panetteluu,,, ei sen sun vika ettei jarrut toimi ja törmäsit ...en ikinä ole nähnyt autoa (en minkään nimistä, minkään maalaista, minkään hintaista), josta etukäteen voisi tietää sen tulevat viat... Kyllähän auto toimii kun se on huollettu ja annetaan polttoainetta... Ja osataan käyttää...
- asentajateemu
Kotirouvaa-49 kirjoitti:
Sanosit et vaa toisten panetteluu,,, ei sen sun vika ettei jarrut toimi ja törmäsit ...en ikinä ole nähnyt autoa (en minkään nimistä, minkään maalaista, minkään hintaista), josta etukäteen voisi tietää sen tulevat viat... Kyllähän auto toimii kun se on huollettu ja annetaan polttoainetta... Ja osataan käyttää...
- laptop
täys paska toi firefox. käynnistyy paljon hitaammin kuin ie ja rohmuaa muistia sikana. kyllä ie on paljon parempi ja nopeempi käytössä.
- jea
no voiskohan johtua siitä että se ie koko ajan päällä vaikka se ei näkyisi ja siten se vaikuttaa käynnistymis nopeuteen koska koko ohjelmaa ei tarvitse käynnistyä. kyllä ie on hitaampi ja huomattavasti raskaampi esim. minulla on viis vottavanha kone missä on 98se ja sitten siinä on selaimina ie jota en käytä enää ja sitten on mozilla firefox 1.0, kun avaan ien niin koneella ei voi juuri mitään muuta tehä kun selata koska se vie prossulta niin paljon suoritus aikaa että muiden ohjelmien käyttmäminen on tuskaa ja jos käytän firefoxia niin ei mitään ongelmia. käynnistymis nopeus johtuu viellä ohjelman rakenteestakin. en ole tuota muistin käyttöä tutkinut (viellä) mutta luulisi ettei se kuitenkaan nyky koneessa vaikuta juuri mitää ja sitten kun verrataan tietoturva ominaisuuksia niin siinä ie häviää kymmenen nolla koska kun olen siirtynyt käyttämään firefoxia niin sen jälkeen esim ei ole tullut yhtää virusta tai spywarea koska se ei pääse firefoxin ohitse parikertaa on tullut kysymys sivulta että haluatko ladata tyylii dialer.exe mutta ie:llä ne olisi päässeet ohittamaan tuon kysymyksen ja se olisi asentunut. sitten taas ja yksi syy miksi siirryin käyttämään firefoxia oli vakaus koska ie 6.0 ei meinannut pysyä käynnissä avasin välillä alotus sivun tai siirryin jollekkin muulle sivustolle niin se imoitti laittomasta toiminnosta kun taas firefox ei ole näin tehnyt kertaakaan. ie tilttaa tällä koneella normi surfailussa noin 1-30min välein eikä se ole kovinkaa hauskaa joten päädyin firefoxiin. riittikö ?
- laptop
jea kirjoitti:
no voiskohan johtua siitä että se ie koko ajan päällä vaikka se ei näkyisi ja siten se vaikuttaa käynnistymis nopeuteen koska koko ohjelmaa ei tarvitse käynnistyä. kyllä ie on hitaampi ja huomattavasti raskaampi esim. minulla on viis vottavanha kone missä on 98se ja sitten siinä on selaimina ie jota en käytä enää ja sitten on mozilla firefox 1.0, kun avaan ien niin koneella ei voi juuri mitään muuta tehä kun selata koska se vie prossulta niin paljon suoritus aikaa että muiden ohjelmien käyttmäminen on tuskaa ja jos käytän firefoxia niin ei mitään ongelmia. käynnistymis nopeus johtuu viellä ohjelman rakenteestakin. en ole tuota muistin käyttöä tutkinut (viellä) mutta luulisi ettei se kuitenkaan nyky koneessa vaikuta juuri mitää ja sitten kun verrataan tietoturva ominaisuuksia niin siinä ie häviää kymmenen nolla koska kun olen siirtynyt käyttämään firefoxia niin sen jälkeen esim ei ole tullut yhtää virusta tai spywarea koska se ei pääse firefoxin ohitse parikertaa on tullut kysymys sivulta että haluatko ladata tyylii dialer.exe mutta ie:llä ne olisi päässeet ohittamaan tuon kysymyksen ja se olisi asentunut. sitten taas ja yksi syy miksi siirryin käyttämään firefoxia oli vakaus koska ie 6.0 ei meinannut pysyä käynnissä avasin välillä alotus sivun tai siirryin jollekkin muulle sivustolle niin se imoitti laittomasta toiminnosta kun taas firefox ei ole näin tehnyt kertaakaan. ie tilttaa tällä koneella normi surfailussa noin 1-30min välein eikä se ole kovinkaa hauskaa joten päädyin firefoxiin. riittikö ?
mulla on vanha 650Mhz läppäri 256M rammilla, käyttiksenä xp joka kyllä toimii sujuvasti tuossa kunhan ei auo turhan montaa sovellusta yhtaikkaa. Firefox on siinä paljon kankeampi kuin IE joka toimii kuin ajatus eikä tiltttaile.
susikasit on kyllä sellaisia tilttailijoita, etten voi muuta kuin toivottaa onnea ja menestystä valitsemallesi käyttöjärjestelmälle.
- Sera
Vaihdoin eilen IE:n Firefoxiin, ja nyt huutaa joka sivulla liitännäisistä (Media Palyer jne). Ne on kuitenkin IE:n aikana asennettu, miksei tunnista niitä? Joudunko tosiaan lataamaan kaikki uudestaan vai voiko selaimelle jotenkin kertoa missä nuo ohjelmat on?
- Firefox
>Vaihdoin eilen IE:n Firefoxiin, ja nyt huutaa joka
>sivulla liitännäisistä
Esimerkiksi Flash pitää asentaa, anna Firefoxin hakea puuttuvat liitännäiset.
Jos tulee ongelmia, katso ohjeet yleisimmistä liitännäisistä.
http://plugindoc.mozdev.org/windows.html
>Ne on kuitenkin IE:n aikana asennettu, miksei
>tunnista niitä?
Firefox tunnistaa osan liitännäisistä, mutta ei kaikkia. Esimerkiksi Flashista on koneella todennäköisesti erityinen IE-versio, joka ei toimi Firefoxissa. Sama pätee Javaan, Microsofin Java ei toimi Firefoxissa, mutta jos koneelle on aiemmin asennettu virallinen Sunin Java, niin sen pitäisi toimia.
- Käyttäjä
kun on Norton koneessa niin ei vaaraa, tein testin jossa kaikki portit oli kiinni.......ja kun päivitys IE:hen ilmestyy niin asennan!
- Timppa
Mozilla on nopeampi kuin IE,kone ei myöskaan kaadu/jumitu mozillaa käyttäessäni
- Vaihtanut jo
Kopsaa vaikka jotain clipboardille ja käy ajamassa http://www.anonymizer.com/ :ssa free privacy test, saatat hämmästyä, ja vaihtaa vaikka firefoxiin :)
- minä
Timppa kirjoitti:
Ihmettelen vouhotusta firefoxin "nopeudesta", minusta se on selvästi hitaampi kuin IE. Eikä IE kaatuile, en ainakaan muista, että se olisi koskaan kaatunut. Toista on firefoxin kanssa, se jää joillan sivuilla juntturaan eikä auta kuin killata se task managerista.
- Tommi
Timppa kirjoitti:
Taidat olla melkoinen seppä jos saat selaimen jumiin.Firefox on todellakin hidas verrattuna Exploreriin
- Tiny
Itse kyllästyin IE:n käyttöön jo aikoja sitten ja vaihdoin Mozillaan Firefox:iin...Päivääkään en ole katunut ja takaisin en vaihda!
- Shingen
Nämä keskustelut tahtovat väistämättä aina rönsytä aiheesta ohi ja aletaan väittelemään ohjelmien paremmuudesta tai ylivertaisuudesta toisiinsa nähden. Mielestäni aiheena oli tämä Viestintäviraston suositus, eikä se, että IE-selain olisi jotenkin huonosti toimiva. Selainten tai muiden ohjelmien (käyttöjärjestelmät, hyötyohjelmat, jne jne) hyvyys riippuu käyttötarkoituksesta _aina_, joten ei ole yleisesti ottaen toisista parempaa ohjelmaa. Makuasioistahan voi (ja saa myös) väitellä loputtomiin. Aina voi keksiä jonkin käyttötarkoituksen mihin jokin toinen ohjelma on parempi... ja toisessa taas ei. Eli toisinsanoen, jos alat väittämään jonkin olevan parempi kuin toinen, niin olisi varsin hyödyllistä määrittää käyttötarkoitus ensin, ja sen jälkeen eritellä ne toiminnallisuudet mikä tekee toisesta paremman kyseisessä tarkoituksessa.
IE:llä on havaittu ns IFRAM-koodiin liittyvä haavoittuvuus, mitä voidaan käyttää esimerkiksi banner-mainoksissa, missä tällainen IFRAME-koodi voi suorittaa käyttäjän tietämättä haitallista koodia IE-selaimen kautta hänen Windows-koneellaan. Tähän siis riittää vain meneminen haittakoodia sisältävälle sivulle, mikä tekee tästä haavoittuvuudesta äärimmäisen vaarallisen ja helposti hyödynnettävän. Tätä vikaa ei ole havaittu muilla selaimilla, kuten Mozillan tai Netscapen selaimilla (jne, selaimia on paljon). Eikä IE:lle ole vielä julkaistu edes korjausta tähän vikaan.
Eli tästä syystä (ja vain tästä) Viestintävirasto päätti suositella IE:n käytön välttämistä muilla sivuilla, kuin sellaisilla, joihin ehdottomasti luottaa. Toisaalta luotetuillakin sivuilla voi mainonnan kautta olla vaarallisia bannereita...
Itsekin kyllä käytän Mozillan Firefox selainta ja riittävän tyytyväinen siihen olen. Ja voin vannoa että siinäkin selaimessa on ollut ongelmia ja kaatuilua. Mutta kyllä vähemmän kuin IE:ssä, eli en aio vaihtaa takaisin. Toisaalta, jos tuota IFRAME-haavoittuvuutta IE:ssä ei olisi, niin sen automaattinen asennus Windowsin mukana tekisi siitä helppoon käyttöön tottuneelle käyttäjälle täysin riittävän ja hyvän selaimen. Sitä minäkin käytän, jos pikaisesti tarvii käydä surffailemassa, eikä satu olemaan kotikoneella (käyttiksenä Linux). Hyvinhän se IE toimii, nopea ja toimiva, ja riittävän turvallinen (joskin popupit ärsyttää ja se uuden version pakollinen search-bar). Mutta nyt tämä IFRAME-haavoittuvuus muuttaa asiaa, sillä kyseessä on konkreettinen tietoturvariski mitä hyödyntäviä sivuja on löydetty jo useita maailmalta.
Viitteet:
http://www.ficora.fi/suomi/tietoturva/cert.htm#2004-11-25_1337
http://isc.sans.org/diary.php?date=2004-11-20
http://www.lurhq.com/iframeads.html - siirryin
Keskustelua hieman seuranneena vaihdoin IE:n Mozilla Firefoxiin ja hyvältä vaikuttaa, ZoneAlarm kysyi vaan, että saako Mozillaa laskea nettiin ja siinä se. Ei ongelmia ainakaan vielä. Suosittelen.
- Kukko
Teetkö paljonkin päätöksiä tämän sivun älykkäiden keskustelujen perusteella,itse en ainakaan viitsisi näiden "asiantuntijoiden" komentteihin luottaa pätkän vertaa
- siirryin
Kukko kirjoitti:
Teetkö paljonkin päätöksiä tämän sivun älykkäiden keskustelujen perusteella,itse en ainakaan viitsisi näiden "asiantuntijoiden" komentteihin luottaa pätkän vertaa
Omapa on ongelmasi. Täältä ainakin olen saanut joskus jelppiä johonkin probleemaan. Älä ota niin vakavasti tätä elämää. Rentoudu.
- Ubermensch
Ja sellaiset ihmiset jotka tällaisten juttujen perusteella ovat heti vaihtamassa selainta olisi parasta lopettaa..
Oon ite kokeillu tuota Firefoxia taannoin, ihan kiva muuten mutta minkähän takia mun koneella hitaampi kuin IE?
Täällä annettujen kommenttien perusteella pitäis olla nopeempi..
PS. Koneesta&kaistasta ei ole kiinni. - Teemu23
Valitettavasti jopa palomuurikoneeseen tuli trojan virus. Toinen kotiverkon kone kaatui kokonaan tämän johdosta ja kiitos vain yksin Internet Explorerin jonka kautta virus kaappasi koneen täysin.
- 23.11.2004 08:54
23.11.2004 08:54
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1201767
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991578Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy481099Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?43974Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M29929Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm50856Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s44812Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37780Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56778Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet37760