Kaupungin auramies

päättää

Pukkasi ja veti laahaus siivellä portille isot lumikasat.

30 vuoden kokemuksella tilapäisesti aura-autoa ajava kuski päättää miten aurataan. (sanoi itse)
Kuskilla oli asenne kuin Putinilla väitti että kiinteistön omistajalle kuluu tien hoito tien puoleen väliin saakka, koskee kyllä vain kesäaikaa ja talvikunnossa pito kuuluu "tällä alueella" kaupungille.

"Väärään suuntaan" tapahtuva auraus tuo myös lisäkustannuksia kaupungille, pukataan lumet kapealle katualueelle josta useana vuonna on jouduttu erikeen kuljettamaan lumet pois.
Väärään suuntaa auraamalla suoraa ja mutkaa aura tuo noin 50 metrin matkalta lumet meidän portille, ikäihmisenä ei enää jaksaisi huonosti tehtyä työtä korjata, vaikka sitäkin on tehty jo useita vuosia.
Auramies sanoi, että onhan niitä lumiseteileitä, eli lisäkustannuksia yhteiskunnalle siksi että auramies päättää miten aurataan.

"Oikeaan suuntaan" tapahtuvassa aurauksessa kapealle katuosuudelle ei juurikaan kertyisi lumikasoja, koska ne voidaan kadun loppupäässä pukata tyhjälle kaupungin omistamalle alueelle odottamaan kesää ja sulamista, eli ei tarvita lumen pois kuljettamista joista tulee ylimääräisiä kustannuksia.

Tämän kadun aurausasiat olivat aikoinaan kunnossa kun entinen tiemestari oivalsi miten voidaan säästää ja ohjeisti asiat myös lumiaura kuskeille.

H.T. kun aurasi oli mukava kävellä, pyöräillä ja autoilla, kurvit ja tiet olivat talvi kunnossa.

Toivotaan että järki voittaa ja tiemestari päättää.

52

855

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lumikola

Hyvä juttu toivotaan, että Tiemestari Pihlajamäki Kari Puh. 044 7809 986 myös lukee.

Mehän aina syylistämme pomoja, mutta jos auramies päättä miten aurataan, niin kyllä on vastuut ovat hakoteillä ja lumikasoissa.

• mestarinsijainen

tänään oli hyvin aurattu vai mitä

• hyvinMeniTänään

Kyllä oli. Kiitokset aurakuskeille. Toisessa ketjussa luki että pomot oli meinannut mokata tämänkin.

• Lapio ja kovalumi

Olisko sama aurakuski joka repii auralla niitä kadun reunakivetyksiä irti?
      No jaa onhan kapungilla rahaa korjata huonosti tehtyjä töitä.

Pakkasta teidossa paakkuja tiealueilla.

• aurinko-paakku

Pitäis lähteä autolla kauppaan, mutta portilla on isoja paakuja, saako näin viikonloppuna niitä lumiseteleitä ja voiko niillä kolata lumet pois portilta?

Lisää lunta tulee, piäisikö ulkoistaa lumityöt auringolle ja lähteä itse aurinkomaahan jossa aurausmiehilläkin on aika lepoisat hommat.

• vali vali vali

Muuta jo, jos et edes portinpielustasi saa avattua. Herran jumala mitä valitusta! Ite ainakin tiesin mitä joutuu tekemään kun muutin omakotitaloon. Hihat heilumaan niin ei tarvi kuntosaleilla hyppiä ja pomppia. UUSAVUTTOMAT!

• haittaa se
        vali vali vali kirjoitti:

Muuta jo, jos et edes portinpielustasi saa avattua. Herran jumala mitä valitusta! Ite ainakin tiesin mitä joutuu tekemään kun muutin omakotitaloon. Hihat heilumaan niin ei tarvi kuntosaleilla hyppiä ja pomppia. UUSAVUTTOMAT!

Talvi per pakoputki kun aurausauto oli mennyt ja lumi jäätyi siihen. ei edes pistolapiolla jäistä lunta tahdo saada ja taloyhtiöhän ei moista hommaa hoitanut,kalliiksi tuli siinä talossa asua ja voi niskaparkoja kun piti sitä jäistä lunta hakata, ois ollut miehelle sopivampaa , että vali, vali, enkä ole edes uusavuton

• Aatteleppa ite

Koitappa ite mennä auraamaan jos luulet ette on niin heleppoa?

• Oikeus ja kohtuus

Näyttäisi siltä, että avauksen tekijä ei ole uusavutonta sukupolvea, eikä herra jumalakaan tee muuta kuin tuo lisää lunta, mutta missä ovat ne jeesustelijat jotka autaisivat vanhuksia lumitöissä.

"Aatteleppa ite"
      Mitään työtä ei saisi teettää selaisilla jotka tekevät sen huonosti.
      Auraaminen ei ole mikään ihmeellinen asia, paljon vaikeampaa on tänne laittaa asiallisia mielipiteitä ja kommentteja.

Avaus on yksilöity sitä ei pidä yleistää, jossakin päin tehdään töitä/asoita hyvin, mutta jos auramies päättää miten aurataan ja tulos on huono, eikä ole kaupungin ohjeistuksen mukainen, niin silloin tullaan veronmaksajien kukkarolle.

Tälläkin alueella kapungille kuuluu katualueen kunnostus kiinteistön rajalta toisella puolella olevan kiinteistön rajalle, hoito toimenpiteet on jaettu kiinteistön ja kaupugin kesken "kesähoitoon" ja "talvihoitoon", kumpikaan osapuoli ei saa siirtää lisärasitusta toiselle osapuolelle.

Jokainen kiinteistön omistaja huolehtii kyllä oman portti alueen lumista toimintakykyjensä rajoissa, eikä siirrä niitä kaupungin hoitoalueelle (tielle), mutta ei kaupungillakaan (auramiehellä) ole oikeutta tuoda omalta hoitoalueeltaan ylimääräistä lunta tontinomistajan hoitoalueelle eli portille.

"Pukkasi ja veti laahaus siivellä portille isot lumikasat."

• tumpput

Hyvin sanottu kaupugilla on aika paljon "päivähoidossa" olevia tumpeloita.

• eipelitä

Tuolla kolasin pihaa hetki sitten ja voin sanoa että kyllä minun aurauskalustooni eli kolaan jäi kaikki kiinni joten paakkuina yritin kulkureiteiltä lapion kanssa tehdä lumityöt. Ja osaan kuvitella että aurausauton kalusto myös takkuaa auratessa joten köntteinä lumet kadun vierustalla. Joten oisko sää olosuhteet osasyynä että kalustot eivät oikein pelitä nyt :))))

• Oikeus ja kohtuus

Sääolosuhteet ovat nyt todella huonot, mutta huono auraustapa ja väärään suuntaan tehty auraus aiheuttaa kaikille lisäkustannuksia.

Kyllä noilla auran "leveynnyssiivekkeillä" voi lumet jättää ennen porttia.
      "Pukkasi ja veti laahaus siivellä portille isot lumikasat."

Olishan noita home/mätä talojakin voitu tehdä heti alkuunsa paremmin, nyt niistäkin syyytellään ilmastomuutoksia.

Suomen hallituskin on samoilla linjoilla kaikki johtuu muista ja siitä ettei olla varauduttu.
      (ettei oltu varauduttu sanottiin kun vaasantien prisman risteys ruuhkautui ja myöhemmin jouduttiin rakentamaan kiertoliittymä.)

Maan tapa on vastuuton, kaikki tehdään huonosti aurauksesta - kaatopaikalle saakka.

Ei tarvitse ihmetellä mitä ja miksi maksaa ja minne kaikki häviää.
      ”kasakka ottaa sen, mikä on huonosti kiinni”
      Auramies ottaa sen mikä on huonosti kiinni ja siirtää sen toisten hoidettavaksi.

• someby

Särähtää korvaan tuo "väärään suuntaan tehty auraus"!
        Keskelle tietäkö pitää aurata vai väärällä puolen tietä? Ei tuollaisia lumimääriä voi kauas kuljettaa.

• uusavuttomat

Uusavuttomien mölinää, ei voi muuta sanoa, hoitakaa kuntoanne paremmin niin ei tarvi joka asiasta valittaa.

Voi teitä ruikuttajia ei voi muuta sanoa.

• päättää

"uusavuttomat"
        Olet vielä räkänokka ja märkäkorva.

Minä avasin tämän jutun ja olen tehnyt töitä jo 61 vuotta ja omantalon omistajana 57 vuotta olen kyennyt tekemään itse kaiken mitä talossa ja tontilla>>likakaivon pohjalta savupiipun välille mahtuu.

Ikää on tullut ja kunto heikentynyt, teen tai teetän minulle kuuluvat hommat vieläkin, mutta Vitttu minun hoitoalueelle ei ole edes kaupugilla oikeutta siirellä ylimäärästä lunta, koska järkevästi auraamaalla toisesta suunnasta lumet voidaan aurata ja työtää kaupungin omistamalle tyhjälle alueelle, sillä myös säästetään lumisina talvina kymmeniä kuormia turhaa lumen ajoa lumenkaatopaikalle.

Suorilla katualueilla porteille tulee vain kohtuulisesti auran mukana lunta, mutta tässä väärin auratussa kohteessa aura ottaa ensin suoralta kadunpätkältä lumet ja tulee ulkokurvia pitkin ja purkaa kohtuuttomasti lunta portille, usein lumen määrä on 3-4 kertaa suurempi kuin muilla porteilla.

Kysymyksessä on siis ylimääräisestä lumesta portilla, jota ei olisi mikäli järki voittaisi ja aurattais toisesta suunnasta niin kuin ennen tehtiin.

Vielä>>> aura lähtee risteyksestä> risteyksen jälkeen noin 20m matkalla tienreunassa ei ole aurauslunta > sen jälkeen tulee ulkokurvi ja kurvin jälkeen tulee portti jonka kohdalle lumet purkautuvat, eli suurin osa tuolta noin 50m matkalta laahataan lumet kiinteistön kohdalle vaikka olisi 40m matkaa tyhjää tiepiennar aluetta jonne lumet voisi aurata.

"uusavuttomat" tuossa joukossa on yksi pätevä ruikuttaja ei voi muuta sanoa.

• annamunkaik...
        päättää kirjoitti:

"uusavuttomat"
        Olet vielä räkänokka ja märkäkorva.

Minä avasin tämän jutun ja olen tehnyt töitä jo 61 vuotta ja omantalon omistajana 57 vuotta olen kyennyt tekemään itse kaiken mitä talossa ja tontilla>>likakaivon pohjalta savupiipun välille mahtuu.

Ikää on tullut ja kunto heikentynyt, teen tai teetän minulle kuuluvat hommat vieläkin, mutta Vitttu minun hoitoalueelle ei ole edes kaupugilla oikeutta siirellä ylimäärästä lunta, koska järkevästi auraamaalla toisesta suunnasta lumet voidaan aurata ja työtää kaupungin omistamalle tyhjälle alueelle, sillä myös säästetään lumisina talvina kymmeniä kuormia turhaa lumen ajoa lumenkaatopaikalle.

Suorilla katualueilla porteille tulee vain kohtuulisesti auran mukana lunta, mutta tässä väärin auratussa kohteessa aura ottaa ensin suoralta kadunpätkältä lumet ja tulee ulkokurvia pitkin ja purkaa kohtuuttomasti lunta portille, usein lumen määrä on 3-4 kertaa suurempi kuin muilla porteilla.

Kysymyksessä on siis ylimääräisestä lumesta portilla, jota ei olisi mikäli järki voittaisi ja aurattais toisesta suunnasta niin kuin ennen tehtiin.

Vielä>>> aura lähtee risteyksestä> risteyksen jälkeen noin 20m matkalla tienreunassa ei ole aurauslunta > sen jälkeen tulee ulkokurvi ja kurvin jälkeen tulee portti jonka kohdalle lumet purkautuvat, eli suurin osa tuolta noin 50m matkalta laahataan lumet kiinteistön kohdalle vaikka olisi 40m matkaa tyhjää tiepiennar aluetta jonne lumet voisi aurata.

"uusavuttomat" tuossa joukossa on yksi pätevä ruikuttaja ei voi muuta sanoa.

voi kyynel, tuleeko sinun portillesi hieman enemmän lunta kuin muiden. pitäisikö teidän pitää naapureiden kanssa palaveri jossa sovittaisiin kuinka lumet voitaisiin jakaa tasapuolisesti kaikkien asukkaiden kesken...

• lumenmittaus

Luusereilla plussat lisääntyy, koska käyvät joka välissä painelemassa

vali vali vali ja Aatteleppa ite>>>> näyttävät olevan huonosti tehdyn työn ystäviä tai sitten itse auramiehiä jotka itse päättävät kuinka huonosti kadut aurataan.
      Näyttää kuitenkin käyvän täällä vaikka lumihommat on huonosti hoidettu.

• valivalivalivalivali

Pitäis jättä lumityöt tekemättä niin ei tarvis valitta siitä tai taitaa ollla turhaa kyllä valittaja aina löytää kohteen mistä valittaa , hanki oma elämä

• kokemuta on

Kyllä auramies voisi sitä terää kääntää,jos vain viitsii sen verran. Onhan se tyhjä aukko aina seuraava portin pieli.Mihin lumet jää metrin korkuiseksi.

• hauenjölli

viestin aloittaja puhuu asiaa.kyllä aurakuski ois naama vitulla kun sen pihhan kasattais lunta.mutta kun se on niin helppo ajella ja huuta sieltä kuskinpukilta,ja jos jso vielä vähän tollon vikaa

• LumiLasse

Minä auraan kaupungin katuja(yksityinen) ja samat kinokset minulla on portilla mitä minä muille jätän, eikä vituta yhtään kolata niitä pois. se auravalli nyt vaan kuuluu talveen. joskus sitä on enemmän ja joskus vähemmän.

• päättää
        LumiLasse kirjoitti:

Minä auraan kaupungin katuja(yksityinen) ja samat kinokset minulla on portilla mitä minä muille jätän, eikä vituta yhtään kolata niitä pois. se auravalli nyt vaan kuuluu talveen. joskus sitä on enemmän ja joskus vähemmän.

LumiLasse
        Ei täällä kukaan "valita" samoista kinoksista, vaan niistä ylimääräisitä jotka vois jättää muualla tai viedä vaikka nevadaan.

Minulle aura vetää 3 x suuremmat kinokset kuin muille jättää, eli voisit tulla tänne auraamaan kyllä minulle sopisi samat kinokset kuin muille.

Luepa koko ketju jospa ymmärrät että hyviä auramiehiä aina tarvitaan, mutta huonot voisivat lähteä nevadaan sinne kelpaisi sellainenkin joka päättä miten aurataan, vaikka se olisi täysin järjenvastaista.

Järki voittakoon ja tiemestari päättäköön.
        (kansalaisten ohjeistukset ovat ilmaisia ei tarvitse maksaa konsulteille)

• vanha.ukko
    • näin se on

Suomalaiset auraajat ovat laiskoja juoppoja. Pitää palkata ehkä taas tummia siiheen niin kuin posti ja siivousalat tehneet.

• on se niin

Joo ulkoistetaan virolaisille niin päästää halvemalla, niillä on samataksa ympärivuorokauden, suomessahan jo suurinosa rakentamisesta terveydenhuolosta ym.pyörii ulkomaalis voimin ja omistamisesta suurin osa on ulkomaalaisten käisissä.

Suomi voidaan kyllä pelastaa, kun annetaan eläkeläisille oikeus tehdä työtä veropaasti ja annetaan uusavuttomien jatkaa kolutusta, kurssitusta, makkaamista, joutenoloa ja muuta kivaa.

Perskutti kun ei oo mitään järkevää tekemistä, menisin heti töihin kun ei menisi veroja, niin en halua verollani avustaa uusavuttomuuden lisääntymistä.

• kiito kauko

Kyllähän valtio kokeili virolaisia, olisiko ollut teho tai sen tapainen firma ja miten kävikään? Pari kuukautta ja mikään ei onnistunut ja paluu vanhaan tapahtui, rahat vain meni.

• Lumikinos
        kiito kauko kirjoitti:

Kyllähän valtio kokeili virolaisia, olisiko ollut teho tai sen tapainen firma ja miten kävikään? Pari kuukautta ja mikään ei onnistunut ja paluu vanhaan tapahtui, rahat vain meni.

Silloin kun Teho hoiti esim. Vt13 oli kyllä hyvin kunnossa, sen jälkeen enemmän sanomista. Taisi vaan ottaa urakan liian halvalla hoitoon ja hoiti liiankin hyvin niin ei rahat riittäneet ja konkurssi tuli. Nyt taitaa olla kaupungilla sama tilanne ei oo rahaa muttei hoideta katujakaan.

• kiito_kauko
        Lumikinos kirjoitti:

Silloin kun Teho hoiti esim. Vt13 oli kyllä hyvin kunnossa, sen jälkeen enemmän sanomista. Taisi vaan ottaa urakan liian halvalla hoitoon ja hoiti liiankin hyvin niin ei rahat riittäneet ja konkurssi tuli. Nyt taitaa olla kaupungilla sama tilanne ei oo rahaa muttei hoideta katujakaan.

Aivan, niin.. Ja Suomalaisten (destia) pitää pärjätä samalla rahalla kans koko vuosi. Ei niilläkään ole ongelmia hoitaa tietä hyvin vähän aikaa ja sitten ilmoittaa, että rahat on loppu (tätä ei päättäjät millään ymmärrä).
        Varmaan kaupungilla joudutaan jo säästämään rahoja ja aina ensimmäisenä niitä otetaan katujen hoidosta.

• demari63

Apilatiellä oli lauantai iltana liikkeellä tosi ammattilaisaura mies.Lämpimät kiitokset

• Einosama

No1.Miks ette lykkää sitä lunta kauemmaksi alkutalvesta niin ette tarvi tuskailla loppu talvella. No2. Oma vika jos teillä on pieni tontti. No3. Muuttakaa maalle siellä on tilaa

• Ihme sakkii!
        Einosama kirjoitti:

No1.Miks ette lykkää sitä lunta kauemmaksi alkutalvesta niin ette tarvi tuskailla loppu talvella. No2. Oma vika jos teillä on pieni tontti. No3. Muuttakaa maalle siellä on tilaa

Joo, EIHÄN KOKKOLASSA SAA VALITTAA!

Tää on kyllä ihme kaupunki. Ilmeisesti niin ylpeetä ja huonoitsetuntoista väkee, että vaikka asiat hoidettas päin persettä, niin epäkohdista ei saa huomautella. Heti ollaan vinoilemassa, että "muuta sitten muualle".

Tyytymättömyys huonoihin oloihin ja sen ilmaiseminen on mahdollisuus siihen, että asiat joskus tulisivat olemaan paremmin.

Ei mulla muuta.

• kola kouraan!
        Ihme sakkii! kirjoitti:

Tää on kyllä ihme kaupunki. Ilmeisesti niin ylpeetä ja huonoitsetuntoista väkee, että vaikka asiat hoidettas päin persettä, niin epäkohdista ei saa huomautella. Heti ollaan vinoilemassa, että "muuta sitten muualle".

Tyytymättömyys huonoihin oloihin ja sen ilmaiseminen on mahdollisuus siihen, että asiat joskus tulisivat olemaan paremmin.

Ei mulla muuta.

Kokkolalaiset ei muuta teekään ku valittaa! :D :D :D

• K:lassa syntynyt
        Einosama kirjoitti:

Ei no ole mitään sanomaa>> Einosama

1)
        Tuon voisi keroa auramiehelle lykkää lumet kauemmaksi kaupungin tyhjälle alueelle tee vaikka lapsille pulkkamäkiä, niin ei tarvitse sitten keväällä rääpiä tienpientareilta lunta ja ajaa niitä lumenkaatopaikalle.

2)
        Riittääkö 1250m2 tontti ei no sekään taida pelastaa jos auralla vedetään pitkältä alueelta lunta ja tuodaan portille.

3)
        Suurin osa kokkolaisista ovat maalta muutaneita tai jälkipolvea, taidat itsekin olla maalla mädäntynyt.
        Maalta tullut jälkipolvi ei huutelee enää metsän takaa hehän ovat jo kaupunkilaisia.

• Newholland6080
        K:lassa syntynyt kirjoitti:

Ei no ole mitään sanomaa>> Einosama

1)
        Tuon voisi keroa auramiehelle lykkää lumet kauemmaksi kaupungin tyhjälle alueelle tee vaikka lapsille pulkkamäkiä, niin ei tarvitse sitten keväällä rääpiä tienpientareilta lunta ja ajaa niitä lumenkaatopaikalle.

2)
        Riittääkö 1250m2 tontti ei no sekään taida pelastaa jos auralla vedetään pitkältä alueelta lunta ja tuodaan portille.

3)
        Suurin osa kokkolaisista ovat maalta muutaneita tai jälkipolvea, taidat itsekin olla maalla mädäntynyt.
        Maalta tullut jälkipolvi ei huutelee enää metsän takaa hehän ovat jo kaupunkilaisia.

No4. Kokkolasta muutin maalle.ei kaduta yhtään. Kokkolassa on niin helevetin ahasta asua. Liikenne tökkää ja naapurit kyttää

• No4.
        Newholland6080 kirjoitti:

No4. Kokkolasta muutin maalle.ei kaduta yhtään. Kokkolassa on niin helevetin ahasta asua. Liikenne tökkää ja naapurit kyttää

Newholland6080

Onko takaisin kaipuu niin kova, että pitää tulla kyttämään tänne mitä naapurit tekee.

• maailmanparantajat
        Ihme sakkii! kirjoitti:

Ei mulla muuta.

Sanoppas muuta, kyllä huonosti hoidetuista asioista saa sanoa, silloinkun huomautettavaa on.Pahinta on se ettei kukaan välitä enää mistään mitään, siis välinpitämättömyys on pahasta.

• vanha.ukko

ihme sakkii! >>totta sanot.

Asiallisiin avauksiin saa harvoin asiallisia mielipiteitä ja kommentteja, suurin osa on älytöntä loskakelin ravan roiskintaa.

Heikolla itsetunnolla varustettu yrittää hutaa metsään ja odottaa jospa metsä vastaisi, mutta eihän metsäkään tiedä tosiasioista mitään kertoa.

Kaikkialla on erilaisia epäkohtia/ongelmia ja yksilöitynä yhdestä ongelmasta voi tietää vain muutama, ei myöskään kannata huudella metsän takaa mitään sellaista jolla ei asoita voida parantaa, edistää saatika ratkaista.

Kaupungin johto voisi ottaa enemmän huomioon ilmaista asiallista tietoa siitä miten voidaan säästää veronmaksajien rahoja.

Konsultit eivät ole tuoneet säästöjä, eikä metsän takaa huutelijat ole saaneet mitään aikaiseski.

• aika tollo

Tässä yksi valittaa ilmeisesti on valittajien mestari.

kola kouraan!
      4.1.2015 16:02
      0

Kokkolalaiset ei muuta teekään ku valittaa! :D :D :D

:D:D:D käsittäkseni nuo merkit tarkoittavat että olet iloinen valituksista.

• 81-v

Postilaatikot on laitettu ohjeitten mukaiselle etäisyydelle reunakivetyksestä, mutta kun kadut on aurattu niin ettei "postimies" ylety nykykäytännön mukaan auton ikkunasta laittamaan postia laatikkoon, niin mitenkä posti ja kaupunki on sopinut postilaatikon kohdan auraukset?

Minäkin olen tähän saakka yrittänyt kolata laatikon edustan, mutta nyt tuli stoppi eteen, lääkäri sanoi, että kaikki rasitusta aiheuttavat liikunnat on vähäksi aikaa siirrettävä siihen saakka kunnes kunto kohenee.

• jussi lapio

Katujen leveyksistä on ilmeisesti jotkut normit reunakivetyksestä toisen reunan kivetykseen, katujen leveyksien pitäisi olla siis myös talvella normien mukaisia.

Miksi kadut rakennetaan niin kapeiksi, ettei reunoille mahdu lunta, vaan talvella ajetaan lunta pois ja tuhlataan rahaa, tietysti leveemmät kadut maksavat enemmän, mutta tuleeko kapeista kaduista säästöjä?

TUSKIMPA onhan suomessa maata leveemmästi kuin muualla.

Kaupunki alueilla pitäisi olla ainakin useita avoimia paikkoja joihin lumet voisi siirtää odottamaan kesää ja aurinkoa. (onhan niitäkin, mutta ymmärtääkö auramies pukata lunta sinne)

Ahtaasti rakennetut alueet ovat kuin kettutarhoja, joissa ketut pureksivat omia ja toistensa häntiä.
      Taas sai joku sivullinen turpaansa

Kesällä paetaan huvilan rauhaan, koska "kaupunki" ahdistaa??
      .

• taluttaja

Voisivat hiekoittaa myös kunnolla.Tänään ei pystynyt pyöräileen kun vaivoin.

• kallohalki

joskus ne keliolosuhteet nyt vain ovat sellaiset että on parempi jättää se pyörä kotia.

• Johanonmarkkinat

Kyllä on joillakin pienet murheet! Lumi, sehän kuuluu talveen. Liukkaus: No, talvella on aina liukasta. Hiekka: Sitä on joko liikaa tai liian vähän. Ja keväällä taas valitetaan kun se hiekka niin kamalasti pölisee vaikka koko talvena ei ole hiekoitettu!

• Määttälä-

Kaikille tolloille niitä hommia annetaan!!

• Tyhmä_tyhmempi_Määttälä

Kyllä sinä Määttälä olet harvinaisen tyhmä ihminen!

• Määttälä-
        Tyhmä_tyhmempi_Määttälä kirjoitti:

Kyllä sinä Määttälä olet harvinaisen tyhmä ihminen!

Vedä sinä vittu päähän!!

• Tyhmä_tyhmempi_Määttälä
        Määttälä- kirjoitti:

Vedä sinä vittu päähän!!

Ja tämähän sen todisti...

• päättää

Kadut on suunniteltu "normien" levyisiksi eli reunakivetykseen saakka ja se tarkoittaa, että lunta ei saa olla ajotiellä.
      Kaikki lähtee epäpätevistä päättäjistä, yliopisto- ja korkeakoluopetuksista, suomessa kaikki tapahtuu kesäajan säännöillä on unohdettu, että täällä on lunta noin 5 kk.
      Suomessa maa hinnoitellaan liian kalliiksi, samoin kunnalistekniikkaa pyritään rakentamaan mahdollisimman pienillä kustannuksilla ja siitä seuraa kalliit huolto- ja kunnossapito kustannukset.
      Kadut ja tiet voisivat olla niin leveitä, että suurinosa lumista mahtuisivat reunoille odottamaan kesän tuloa.

Vieläkin rakennetaan katuja joissa kuorma-autot eivät mahdu kohtaamaan muuta kuin kiinteistöjen porttien kohdilla.

Tiemestari ei taida olla pää syyllinen katujen ja teiden kapeuteen, eikä rahojen riittävyyteen, vaan syyllisiä ovat epäpätevät/osaamattomat/vastuuttomat päättäjät, jotka ovat pyrkineet arkadian mäelle ja nyt valittavat pieniä palkkojaan.
      "Väistyvän kansanedustajan Sampsa Katajan (kok) mukaan kansanedustajan palkka on liian pieni."
      Mielestäni kaikki päättäjät pitäisi laittaa yheisvastuuseen niistä päätöksitä joilla suomesta on tehty kehitysmaa.

• SaunanTaateVaan

Kyllä se ihan geeneissä tämä suomalaisten tyhmyys on sekä samasta seikasta johtuva ikuinen köyhyys.

• Totuush

Pihlajamäki mistään mitään välitä... Auraukset ja hiekotukset hoitamatta hyvinkin useesti!

• Määttälä-

Aivan samaa mieltä!!!

• Anonyymi

koirat liukastelee ainakin hakalahdessa erään kerrostalon pihasta on tullut koiratarha

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan uusi poikakaveri

Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      205
      3121
    2. Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.

Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva
      Maailman menoa
      239
      1600
    3. Laita mulle viesti!!

Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus
      Ikävä
      93
      1451
    4. Millaisessa tilanteessa olisit toiminut toisin

Jos saisit yhden mahdollisuuden toimia toisin?
      Ikävä
      89
      1349
    5. Vanhemmalle naiselle

alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e
      Ikävä
      46
      1314
    6. Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen

No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.
      Maailman menoa
      155
      1228
    7. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      12
      1168
    8. Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!

"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze
      Maailman menoa
      123
      999
    9. Miehelle...

Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      89
      922
    10. Tuntuu liian hankalalta

Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.
      Ikävä
      44
      803
    Aihe