Akkukahvalla....

920

..vai ilman?
Miksi?

11

104

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • D700................

      Kahvalla:
      -noo se ns. pystykuvaus onnistuu mukavammin ja helpommin

      -kun on pitkä & paivava tele kiinni niin tuntuisi kuin tasapainottavan kokonaisuutta. Makuasia

      -joillain kameroilla akkukesto paranee. Esmerkiksi wanha D200:n otti kaksi akkua kahvan sisään.

      -katu-uskottavuus tietysti; antaa pro-vaikutelman asiasta tietämättömälle sivustakatsojalle

      - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

      Ilman kahvaa:

      -kevyempi

      -pienempi kokonaisuus

      -sopii paremmin tiukasti mitoitettuun kamerareppuun(-i)

      -kahva vs. laajarunkoinen... kahvallisssa voi valita onko se mötikkä mukana vai ei

    • kahvailu

      Tyhjäkin akkukahva lisää kameran näyttöarvoa (on enmpi ammattimaisempi) ja saattaa vaikuttaa parantavasti kuvaajan heikkoon itsetuntoon.

    • kjefkqhjh

      Akunkesto kaksinkertaistuu, kun kahvaan voi laittaa kaksi akkua tai voi vaihtoehtoisesti käyttää AA-paristoja.
      Pienissä rungoissa voi parantaa otetta, mutta korottaa kameraa niin, ettei mahdu matalaan reppuun.
      Jalustaa käytettäessä heikentää tukevuutta.

      Itse mieluiten olen ilman kahvaa, ellei se ole kiinteä, jolloin siitä ei pääse eroon.
      Irtoakut on helpompia kantaa, mutta ne kannattaa numeroida ja käyttää järjestyksessä niin ei tunge käytettyjä akkuja uudestaan kameraan.

    • hyvä syy

      260€

      • 920

        Halpa?


      • hyvä syy
        920 kirjoitti:

        Halpa?

        olla ilman...
        Tuolla summalla saa valitettavan paljon muuta valokuvauskamaa, joiden käytön erottaa jo kuvistakin. Esim. ostamalla kiinan gitzon, huomaa tuloksissakin jotain eroa.


      • hethjt
        hyvä syy kirjoitti:

        olla ilman...
        Tuolla summalla saa valitettavan paljon muuta valokuvauskamaa, joiden käytön erottaa jo kuvistakin. Esim. ostamalla kiinan gitzon, huomaa tuloksissakin jotain eroa.

        Mutta jos ei ole köyhä kuin kirkon rotta, niin akkukahvankin voi hankkia. Itse raskaan telen kanssa häärivänä pidän akkukahvasta, jonka kanssa myös virtaa riittää paljon pidempään. Se kannattaako akkukahva hankkia, riippuu paljolti siitä, millaista kuvausta harrastetaan sekä kuvaajan mieltymyksistä.


      • Kahvaton
        hethjt kirjoitti:

        Mutta jos ei ole köyhä kuin kirkon rotta, niin akkukahvankin voi hankkia. Itse raskaan telen kanssa häärivänä pidän akkukahvasta, jonka kanssa myös virtaa riittää paljon pidempään. Se kannattaako akkukahva hankkia, riippuu paljolti siitä, millaista kuvausta harrastetaan sekä kuvaajan mieltymyksistä.

        Mulla on rahaa siis ihan järjettömän paljon, mutta en huoli akkukahvaa kameraani.

        En paljon ota pystykuvia, niihin olis tietysti ihan jees.


    • 920

      Mulle akkukahva on nimenomaan pystykuvien ottamisen takia tärkeä varuste. Kuvaan paljon pystykuvia studiossa.
      Virta akussa riittää pitkään ja akku on helppo vaihtaa lähes lennosta.
      objektiivin koolla ei ole merkitystä, kahva auttaa lyhyillä ja keveilläkin polttoväleillä.

      • tärkeä varuste?

        Käsivaralla paljon pystykuvia studiossa … Virta akusta … keveilläkin polttoväleillä. Ja sitten heräsin.


    • tevi

      Ostin viime marraskuussa Nikon D7100 zoom 18 -105mm paketin.

      Kasasin palikat. Otin kuvan ja totesin, että akkukahva on tilattava.
      Kahvan tilasin CyperPhotosta Ruotsista 54 euroa.
      Akkukahva paikoilleen ja kylläpä tuli hyvä.
      Nyt löytyy käsilleni oikein hyvä ote kamerasta, kun runko on selvästi korkeampi.

      Tähän kahvaan käy sama akku mikä on rungossakin tai vaihtoehtoisesti AA kokoiset akut/paristot, joka on mielestäni erittäin hyvä, koska niitä saa maitokaupastakin.

      omat kokemani plussat
      kuvausaikaa enemmän kahdella akulla
      kameran käsittely parani mielestäni kahvan ansiosta
      ote kamerasta kuvaushetkellä on todella hyvä (minun piehköille käsille)
      sain lisää painoa kameraan (mieluummin painava kamera kuin kevyt) VR ei käytössä
      pystykuvien ottaminen ehkä kätevämpää
      ym...

      Akkukahva on ainakin minulle oikeen hyvä juttu.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      314
      3856
    2. 209
      3068
    3. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      72
      2604
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      242
      2054
    5. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      16
      1495
    6. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      178
      1402
    7. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      42
      1381
    8. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1357
    9. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      25
      1344
    10. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      51
      1287
    Aihe