Krav Maga

a_man

Tällä palstalla näyttää olevan melko paljon Krav Magaa vastustavia kommentteja.
Sen verran tuli niitä lukaistua, että tuli yksi asia huomioitua melkoisen selvästi, kommentit ovat suurilta osin sellaisia, että niistä huomaa samointein, ettei kirjoittajalla ole minkäänlaista kokemusta taikka tietoa Krav Magasta.

Jokainen lajia harrastava tai joskus harrastanut tietää, että vaikka laji perustuukiin yksinkertaisiin tekniikoihin, niin niistä saadaan erilaisilla kombinaatioilla hyvinkin monipuolisia, mutta tehokkuus säilyy siitä huolimatta.

Laji on perusteiltaan nopea omaksua, mutta mitä enemmän treenaa sen enemmän pääsee lajiin sisälle ja huomaa, että se ei olekaan niin mustavalkoista kuin mitä äkkiseltään luulisi.

Joskus minulle on myös kritisoitu sitä, että Krav Maga on melko väkivaltainen laji. Saattaa se osaltaan sitä ollakin, mutta sehän on jokaisesta itsestään kiinni, että millä tavoin oppeja soveltaa jos joskus tositilanteeseen joutuu.
Lajin tarkoitus kun nimenomaan on se, että hyökkäyksen kohteeksi jouduttaessa selvitään tilanteesta mahdollisimman vähin vaurioin ja siinä ei välttämättä aina voi ajatella sen hyökkääjän parasta.

Itse voin ainakin suositella Krav Magaa jokaiselle, joka haluaa oppia puolustamaan itseään tehokkaasti!

5

1393

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • krav maga nainen

      Olen vähän ihmetellyt miksi krav magasta tuntuu niin monella olevan ikävää sanottavaa ja kommentoitavaa vaikka eivät siitä juuri mitään tiedäkkään. Olisi mielenkiintoisempaa jos harrastajat kertoisivat palstalla kokemuksista miten on krav magaa hyödyntänyt mahdollisessa itsepuolustustilanteessa ja miten on käynyt...ja tietenkin olisi hauska tietää minkälaisia harjoituksia eri seuroissa tehdään,krav magassa kun on niin monenlaisia eri harjoituksia.

    • kilometri

      Duodebin krav maga nauhan katsottuani mietin miten ihmeessä tuollaista hengenvaarallista taitoa saa kenellekkään opettaa! Täysin vastuutonta tuollainen.
      Niin siis vaarallista harrastajalleen. Puukotti mm. jalkaansa, vatsanseutu täysin paljaana ja valmiina ottamaan veitsi nahkaansa yms.
      Bisnes haisee.

      • krav maga nainen

        Videon perusteella joku taas tietää kaiken, se on hienoa se! Ja kuka ihme kadulla kulkee nyrkit pystyssä suojausasennossa? Krav Magassa harjoitellaan tekniikoita paljon myös perusasennosta kädet alhaalla tai normaalisti kädet alhaalla kävellen, niin kuin tuolla ulkosalla seisoskelemme ja liikumme ja voimme tulla yllätetyksi. Eri asia on sitten jos tarkoituksella mennään kehään, sitten suojataan nyrkeillä päätä ja kyynärpäilla vatsaa ja kylkiä.
        Meneppäs otteluasennossa ostarinkulmalle kyttäämään niin tiedät miten käy.


      • a_man
        krav maga nainen kirjoitti:

        Videon perusteella joku taas tietää kaiken, se on hienoa se! Ja kuka ihme kadulla kulkee nyrkit pystyssä suojausasennossa? Krav Magassa harjoitellaan tekniikoita paljon myös perusasennosta kädet alhaalla tai normaalisti kädet alhaalla kävellen, niin kuin tuolla ulkosalla seisoskelemme ja liikumme ja voimme tulla yllätetyksi. Eri asia on sitten jos tarkoituksella mennään kehään, sitten suojataan nyrkeillä päätä ja kyynärpäilla vatsaa ja kylkiä.
        Meneppäs otteluasennossa ostarinkulmalle kyttäämään niin tiedät miten käy.

        Niinpä, aivan kuten itse aloitusviestissä kirjoitin... sellaiset ihmiset, jotka eivät tiedä asiasta mitään, antavat negatiivisia kommentteja.

        Itse olen keskustellut aiheessa mm. mustan vyön taekwondossa saavuttaneen ystäväni kanssa ja hänen mielestään Krav Maga on erittäin tehokas ja hyvä itsepuolustusmuoto. Eli vaikka kaveri harrastaakin eri tyyppistä lajia, hän osaa arvostaa muitakin lajeja, kun on näkemystä asiaan laajemmin.


    • Cro Magnon

      Jokainen, joka ei ole sitä mieltä, että Krav Maga on joka miähen ja naisen ykköslaji, tehokas, toimiva, ynnä super, on auttamattomasti väärässä.

      Ettäs kaikki nyt tiedätte! Turha urputtaa kenenkään.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      96
      2625
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2223
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      84
      1947
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1675
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1671
    6. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1626
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      36
      1606
    8. 91
      1553
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      120
      1415
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1274
    Aihe