Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Vastuu on suuri!

Häh?

Allergisella on suuri vastuu omasta terveydestään ja lemmikin kohtalosta. Allergisen pitää miettiä tarkkaan kannattaako hankkia lemmikiä. Lemmikkiä ei voida ottaa esim kokeeksi koska allergisen oireet voivat ilmaantua ja pahentua milloin vain. Ei kannata myöskään luulla että lemmikki voidaan antaa toiseen kotiin jos allergisen oireet käyvät sietämättömiksi, se toisen kodin löytyminen voi olla vaikeaa monestakin syystä. Yksi suurimmista lemmikin lopetussyistä on ihmisen allergia.

Allergia on aina yksilöllistä. Allerginen ei voi luottaa muiden allergisten kokemuksiin, eli vaikka esim tiettyä koirarotua suositellaan allergisille niin se ei tarkoita että väite pätee kaikkiin allergisiin. Tutkimusten mukaan esim kaikki koirarodut ovat allergisoivia eli kaikkea hölynpölyä ei kannata uskoa.

8

1522

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

      ..sulla itselläsi eläinallergiaa? Pystytkö ymmärtämään millaista on olla eläinrakas ja samalla allerginen?

      • Häh?

        Minulla ei ole eläinallergiaa, kykenen kuitenkin hyvin ymmärtämään miten ongelmallista on olla eläinrakas ja allerginen.

        Ymmärrän tämän ongelman myös eläimen kannalta, välillä vaikuttaa tämä eläimen asema ja "kohtalo" olevan se vähäpätöisin seikka kun allerginen miettii hankkiako lemmikki vai ei.

        Allergia on hyvin yksilöllistä eli moni allerginen varmasti elää normaalia elämää lemmikinsä kanssa. Hyvällä onnella allerginen voi elää lemmikin kanssa niin että lemmikki ei ihmisen allergiasta joudu kärsimään, mutta usein tilanne ei ole näin hyvä. Tästä kertoo osaltaan myös se että todellakin ihmisen allergia on yksi suurimmista eläimen lopetussyistä.

        Allergisen vastuu on siis suuri eli näissä asioissa on tehtävä ratkaisut rehellisen mietinnän perusteella, ei ruusuisten kuvitelmien ja toiveiden perusteella.


      • BicHoN
        Häh? kirjoitti:

        Minulla ei ole eläinallergiaa, kykenen kuitenkin hyvin ymmärtämään miten ongelmallista on olla eläinrakas ja allerginen.

        Ymmärrän tämän ongelman myös eläimen kannalta, välillä vaikuttaa tämä eläimen asema ja "kohtalo" olevan se vähäpätöisin seikka kun allerginen miettii hankkiako lemmikki vai ei.

        Allergia on hyvin yksilöllistä eli moni allerginen varmasti elää normaalia elämää lemmikinsä kanssa. Hyvällä onnella allerginen voi elää lemmikin kanssa niin että lemmikki ei ihmisen allergiasta joudu kärsimään, mutta usein tilanne ei ole näin hyvä. Tästä kertoo osaltaan myös se että todellakin ihmisen allergia on yksi suurimmista eläimen lopetussyistä.

        Allergisen vastuu on siis suuri eli näissä asioissa on tehtävä ratkaisut rehellisen mietinnän perusteella, ei ruusuisten kuvitelmien ja toiveiden perusteella.

        Tiedoks vaa et mä oon allerinen, mun äiti on allerginen! MUT meillä ON koira,,,,,,,


      • Häh?
        BicHoN kirjoitti:

        Tiedoks vaa et mä oon allerinen, mun äiti on allerginen! MUT meillä ON koira,,,,,,,

        Mitä minä tai kukaan muukaan tällä tiedolla tekee?


    • allergikko

      Totta kai lemmikin voi ottaa kokeeksi. Silloin pitää vain olla valmis tarvittaessa lopettamaan se. Oireisiin vaikuttaa kai se, miten paljon yhteensä altistuu kaikille allergeeneille. Jos pitää huolen, että ei rasita elimistöään turhaan erilaisilla pölyillä ja herkistävillä ruoka-aineilla, elimistö saattaa hyvinkin sietää lemmikistä lähtevän pölyn.

      Ainoa tapa selvittää, voiko lemmikkiä pitää, on kai juuri kokeilu. Turha jättää lemmikki ottamatta vain siksi, että uskoo kaiken maailman varoituksia. Niin monet allergikot kuitenkin voivat pitää eläimiä.

      Laboratoriotestien mukaan olen itsekin kissalle allerginen, enkä ole huomannut, että kissani läheisyys lisäisi oireita. Moni muu asia kuitenkin lisää niitä aivan selvästi. Kissasta luopuminen ei ole tullut mieleenkään.

      • Kertomus

        Ei eläintä tuosta noin vaan pitäisi ottaa kokeeksi joka sitten menettää elämänsä koska kokeesta tuli ne tulokset jotka pitikin ja jotka tiedettiin jo ennen kuin eläin edes tuli taloon. Järki käteen. Eläimellä pitäisi sitten olla uusi koti valmiina jos se ei sovikkaan ja alkaa allergisoimaan.

        Lopetus ei ole koskaan terveen tai parannettavissa olevan eläimen ratkaisu!


      • maria ensimmäinen

        ottaa kokeeksi eläin ja jollei se sitten sovikaan niin pannaan elämä siltä poikki tuosta vaan. Onko se mielestänne oikein? Itsekästä ja epäoikeudenmukaista touhua sanon minä!


      • Assi
        maria ensimmäinen kirjoitti:

        ottaa kokeeksi eläin ja jollei se sitten sovikaan niin pannaan elämä siltä poikki tuosta vaan. Onko se mielestänne oikein? Itsekästä ja epäoikeudenmukaista touhua sanon minä!

        Jos on allerginen ja haluaa ottaa lemmikin niin SILLÄ PITÄÄ olla varakoti!!!Onko muka oikeudenmukaista hankkia lemmikki ja sit kun tulee esim.allergia niin se joudutaan lopettamaan?!
        Tiedän miltä tuntuu olla allergikko ja eläinrakas!...On allergisillekin onneksi lemmikkejä(=


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2237
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2073
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1678
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1500
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1496
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1387
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1354
    8. 52
      1258
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1190
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1179
    Aihe