Hei!
Tämä saattaa kuulostaa jonkun korvaan tosi omituiselta ja kyyniseltäkin, mutta kysympä vaan, löytyykö muita samoin ajattelevia. Eli minua hieman ihmetyttää ja vaivaakin kun ihmiset kovasti onnittelevat mua raskaudesta. Ihan siltä kantilta että eihän sitä tiedä vielä mitä tässä voi tapahtua, ja onko lapsi terve jne. Tämä lapsi oli ihan "tekemällä tehty", jos noin nyt voi sanoa, ja kovasti sitä odotamme kyllä. Oon kyllä huomannu ihmisiltä kahdenlaista tapaa, toiset ihan rehellisesti kysyy, että pitääkö tässä tilanteessa onnitella. Mun mielestä se on jotenkin järkevämpi juttu, koska itsekkin ajattelen niin. Liittyykö nuo onnittelut siis siihen että kaikki kun ei lapsia saa, että siitä onnitellaan? Että teillä kävi tuuri ja tärppäsi? Vai mihin? Tämä voi oikeasti kuulostaa hassulta, mutta kai minä olen niin vainoharhainen, että pelkään että jotain tapahtuu tms... entiedä. Että jos minä saisin päättää, niin kaikkia onniteltais vasta sit kun on vauveli sylissä.
Onnittelut...
9
6078
Vastaukset
- rv21
On olemassa semmoinen uskomus että ei saa onnitella ennen vauvan syntymää. Ehkä siksi kysytään saako onnitella. Varsinkin vanhemmat ihmiset eivät onnittele juuri tästä syystä ollenkaan raskauden aikana. Tuo huonoa onnea tai jotain. Ehkä tuo onnittelu on sitä että onneksi joku vielä tänä päivänä on epäitsekäs ja päättää hankkia lapsia. Voi liittyä myös kasvavaan lapsettomuusongelmaan. Myös moni kertoo oman odotusajan autuudesta ja siksi onnittelee... Tai yleensäkin onnittelu voi olla siitä päätöksestä että hankkii lapsia. Tai oikeastaan lapsia ei hankita vaan ne saadaan, joten tästäkin voi onnitella...
Minua ei kyllä haittaa vaikka onnitellaan. En ole niin taikauskoinen ja yleensä äänensävystä huomaa onko onnittelut vilpittömiä. - -henz-
hmm..mulla se nyt tulee pikemminkin reaktiona.kun tapahtuu jotain iloista niin tulee yleensä hihkaistua ja onniteltua..sama kun joku sanoo menneensä kihloihin..eihän senkään onnittelun suhteen varota,että enpäs onnittele,kun eihän sitä voi onnitella vasta kun on naimisissa kun eihän sitä tiiä jos ne nyt eroaa sittenkin tai toinen kuolee tai vammautuu..jne..
- tipi
Miksi ei voisi onnitella? Minä onnittelen aina, jos joku kertoo raskausuutisesta. Onhan ne niin suuria asioita, että tottakai sitä onnitellaan.. kyllä minä tykkään, kun mua onnitellaan.. päinvastoin ihmettelen, jos ei onnitella..
eihän sitä piruja tarvi seinille maalata, että jos tapahtuukin jotain kauheaa.. - ???
"Ihan siltä kantilta että eihän sitä tiedä vielä mitä tässä voi tapahtua, ja onko lapsi terve jne."
Eikö sairas lapsi ole onnittelun arvoinen?- Pöksy
Niin no, kuinka sen nyt ottaa... Että sylin täydeltä onnitteluja teille kun saitte vaikeasti vammaisen lapsen joka elää ehkä muutaman päivän... Ei ehkä olisi minulle itselleni ensimmäinen ajatus lähteä onnittelemaan tuollaisessa tilanteessa. Kyllähän kaikki tietty tervettä lasta toivoo. Entiedä. Vai olenko minä sitten outo.
Ja esim. keskenmenotilanteissa nuo onnittelut...
No mutta, muualta löytyi ihan järkeviä perusteluja, siis onnea odotukseen. Joo, noinhan ton voi järkeillä ihan hyvin.
- ???
Eikös onnitteluissa ole kysymys onnentoivotuksesta? Toivotetaan siis onnea raskaudessa, synnytyksessä ja lapsen kanssa pärjäämisessä. Minusta on ihan asiallista toivottaa onnea kun kuulee toisen raskaudesta, koska juuri onneahan siinä tarvitaan, että kaikki menisi hyvin.
- sama nimimerkki...
Tuli vahingossa sama nimimerkki edellisen kirjoittajan kanssa...
- Onni
Ensin toivotetaan onnea odotukseen. Eli kun ilmoitat että olet raskaana sinua onnitellaan jotta odotus menisi hyvin.
Kun saat lapsen sinua onnitellaan uudestaan syntymän johdosta.- Milla.M
Onnentoivotuksethan OVAT onnen toivottamista että kaikki menisi hyvin. Minusta siinä ei ole kyllä mitään pahaa, päinvastoin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht1482879Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava3672037- 401767
Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii371722Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua321411Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em941213- 541173
Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.
Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul328955Jumala puhui minulle
Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles110938Annan meille mahdollisuuden
Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil53782