Nyt alkaa olla ajankohtaista alkaa ratkaista asia jo ennen eläkkeellesiirtymistä.
Portugal ollut mielessä sen kymmenen vuoden verottomuuden vuoksi.
Turkkia puoltaa asuntojen hinnat sekä hintataso yleensä.
Miinus ja iso on muslimikulttuurinen maa, kokemusta on siitäkin.
Portugalissa pariskunnan kymmenen vuoden asumisella se verottomuus maksaa koko asunnon, sekä vero tulee varmasti senkin jälkeen olemaan pienempi kuin verolandiassa.
Jenkkeihin on liian pitkät ja raskaat lennot.
Portugaliin pääsisi autolla sekä miksei turkkiinkin.
Turkissa on oleskeluajat rajoitetut sekä kaikenlaista kikkailua luvilla.
Portugal on eu maa.
Parasta olisi laittaa itsensä kirjoille ainakin portugaliin eläkkeelläollessa, saisi sen kymmenen vuoden verottoman eläkkeen.
On näissä miettimistä ,mutta suomeen ei kannata jäädä.
Mikä maa eläkeasumiseen.
47
178
Vastaukset
En lähtisi lopullisesti mihinkään maahan suomesta.
Vähän vierastan ajatusta verottomasta eläkkeestä jos sen takia on muutettava.
Kymmenen vuoden verottomuus eläkeiässä tuntuu hyvin turhalta jos ei ole taloudellista pakkoa.
Kun eläke riittää niin voi siitä veroakin maksaa.
Muutama viikko tai kuukausi keskitalvella riittää jossain lämpimässä, ikävöin jo parin viikon päästä kotiin.- ap...
hunksz kirjoitti:
Tee parhaasi.
Ole hyvä.
Niin me kaikki teemme.
H.Hunks, sinun pelisi on pelattu??
- Samaa miettinyt.
Et vierastaisi mikäli perhe maksaisi 2500 veroa eläkkeistään.
Sillä saa kymmenessä vuodessa maksettua aika kivan asunnon portugalista. - silleen...
hunksz kirjoitti:
"ap..."
65V.
Aika näyttää tarpeensa.
H.Jep.
On ollut tapana ennakoida nuo tarpeet ajoissa ja tutkia asiat ennakkoon.
- Ei koske kaikkia
Tuo verottomus ei koske meitä, jotka olemme tehneet työmme kunnalla tai valtiolla. Koskee yksityissektorin eläkkeitä, ellei joku huomaa.
- ap...
Vanhaa tietoa, kunnan sekä valtionkin eläkkeet maksetaan myös ulkomaille tänäpäivänä.
- Ei verottomana
ap... kirjoitti:
Vanhaa tietoa, kunnan sekä valtionkin eläkkeet maksetaan myös ulkomaille tänäpäivänä.
Maksetaan ulkomaille, mutta ei VEROTTOMASTI, olen kysynyt eläkkeen maksajalta.
Ei verottomana kirjoitti:
Maksetaan ulkomaille, mutta ei VEROTTOMASTI, olen kysynyt eläkkeen maksajalta.
Oikeassa olet.
- ent. siivoojaparka
Tammikuu näkyy olevan sellaista aikaa, mikä laittaa monet ajattelemaan halvempaa ja lämpöisempää elinpaikkaa. Minne itse nyt haluaisin lähteä, niin Kiirunaan tai ainakin Jokkmokkiin katselemaan revontulia. Ketään ei saa kaveriksi; "älä hulluja kuvittele", "ei mull oo varaa nyt", siell on kylmä", "ok, jos maksat"...
Siinähän mietit ja menet
missä on hyvä laskea miljoonias
ja täyttää taskus ennen manalaa.
Minulla on täällä hyvä,
en edes vaivaa päätäni moisella rahanlaskulla,
sillä täällä on lapset, rakkaat ja vihamiehet,
sukulaiset ja kylänmiehet
maat ja mannut,
kesät ja talvet, suvet ja hiihtoladut
pääskyt ja perhoset,
ihanat sanat ja suloiset soinnut.
en ikinä Portugaliin tai Turkkiin
no piipahtaa tietysti voisinoissakin "paratiiseissa"- Velvollisuudesta kai
Aion jättää lapsille paljon paremmat lähtökohdat elämälle.
Voitte viisastella manaloillanne jne.
Mielestäni on jopa velvollisuus katsoa asiaa myös tältä kannalta.
Ei ole käärinliinoissa taskuja mutta lapsilla sekä lapsenlapsilla on.
Mikäli jollain järjestelyillä saan satoja tuhansia sivuun jälkikasvulle niin kuvittele aivan rauhassa etten sitä tekisi.
Mikäli olen ahne niin sitten olen.
Ennenkaikkea pidän vastaväitteitä kateellisten kiljumisena. Olen samaa mieltä. Kai pitäisi elää niin kuin oltaisiin täällä ikuisesti, itse olen hyväksynyt elämän rajallisuuden ja yritän nauttia siitä hetkestä minkä elän, en hamassa tulevaisuudessa, kun en maksa veroja ja saan maksimi eläkkeen.
Ystävättäreni mies oli hyvin pahoillaan kun joutui jäämään eläkkeelle 78-vuotiaana. Eläke nousee mitä pidempään jaksaa sinnitellä, kuulemma.
Nyt hän pääsi tutulle yksityisyrittäjälle töihin joten elämä on pelastettu.
Ei siinä toisaalta mitään pahaa ole jos tykkää tehdä työtä ja käy töissä pitkälle vanhuuteen. Hän vain teki erittäin selväksi että haluaa parhaimman mahdollisen eläkkeen.- ei kade....
Velvollisuudesta kai kirjoitti:
Aion jättää lapsille paljon paremmat lähtökohdat elämälle.
Voitte viisastella manaloillanne jne.
Mielestäni on jopa velvollisuus katsoa asiaa myös tältä kannalta.
Ei ole käärinliinoissa taskuja mutta lapsilla sekä lapsenlapsilla on.
Mikäli jollain järjestelyillä saan satoja tuhansia sivuun jälkikasvulle niin kuvittele aivan rauhassa etten sitä tekisi.
Mikäli olen ahne niin sitten olen.
Ennenkaikkea pidän vastaväitteitä kateellisten kiljumisena.Meillä lapset saivat hyvän koulutuksen ja eväät elämään. Eivät tarvitse rahojani, olenkin testamentannut suoraan lapsenlapselleni asuntoni ja säästöni. Lapset kannustivat tekemään niin.
En ole kateellinen yhtään, jokainen tekee arvojensa ja tarpeidensa mukaan. - ent. siivoojaparka
hilma-maria kirjoitti:
Olen samaa mieltä. Kai pitäisi elää niin kuin oltaisiin täällä ikuisesti, itse olen hyväksynyt elämän rajallisuuden ja yritän nauttia siitä hetkestä minkä elän, en hamassa tulevaisuudessa, kun en maksa veroja ja saan maksimi eläkkeen.
Ystävättäreni mies oli hyvin pahoillaan kun joutui jäämään eläkkeelle 78-vuotiaana. Eläke nousee mitä pidempään jaksaa sinnitellä, kuulemma.
Nyt hän pääsi tutulle yksityisyrittäjälle töihin joten elämä on pelastettu.
Ei siinä toisaalta mitään pahaa ole jos tykkää tehdä työtä ja käy töissä pitkälle vanhuuteen. Hän vain teki erittäin selväksi että haluaa parhaimman mahdollisen eläkkeen.Jos ihminen vain tietäisikin, miten vanhaksi elää. Minulla olisi ollut mahdollista jatkaa vielä töissä ja parannella eläkettäni, mutta taustalla oli kuitenkin ajatus, miten se sitten tulee ottamaan päähän, jos kuoleekin ennen eläkkeelle pääsyä. Olisin varmaan potkinut arkkulaudat mäsäksi. Pitää ihmisen vähän ehtiä lepäämään ennen kuolemaansa.
- Tieto valtaa.
ei kade.... kirjoitti:
Meillä lapset saivat hyvän koulutuksen ja eväät elämään. Eivät tarvitse rahojani, olenkin testamentannut suoraan lapsenlapselleni asuntoni ja säästöni. Lapset kannustivat tekemään niin.
En ole kateellinen yhtään, jokainen tekee arvojensa ja tarpeidensa mukaan.Sukupolven yli voi testamentilla siirtää 50% omaisuudestaan.
Loput menee lakiosina lapsille. - ei kade.....
Tieto valtaa. kirjoitti:
Sukupolven yli voi testamentilla siirtää 50% omaisuudestaan.
Loput menee lakiosina lapsille.Niin, lapset varmaan hyväksyvät testamentin. Ei asia ole minun murheitani enää siinä vaiheessa.
Ovat sanoneet tiukkaan sävyyn että käytä itse rahasi äläkä ajattele heitä.
en oikein osaa tuhlata kun elämässäni on ollut aikoja jolloin oli rahasta puutetta. ei kade..... kirjoitti:
Niin, lapset varmaan hyväksyvät testamentin. Ei asia ole minun murheitani enää siinä vaiheessa.
Ovat sanoneet tiukkaan sävyyn että käytä itse rahasi äläkä ajattele heitä.
en oikein osaa tuhlata kun elämässäni on ollut aikoja jolloin oli rahasta puutetta.Olet siis päättänyt rikastuttaa Suomen valtion kassaa perintöverojen muodossa.
- kiirettä pitää
ent. siivoojaparka kirjoitti:
Jos ihminen vain tietäisikin, miten vanhaksi elää. Minulla olisi ollut mahdollista jatkaa vielä töissä ja parannella eläkettäni, mutta taustalla oli kuitenkin ajatus, miten se sitten tulee ottamaan päähän, jos kuoleekin ennen eläkkeelle pääsyä. Olisin varmaan potkinut arkkulaudat mäsäksi. Pitää ihmisen vähän ehtiä lepäämään ennen kuolemaansa.
Ja kirjoittelemaan 24/7 täällä, ei silloin ehdi töissä käymään.
- ei kade....
korpikirjailija kirjoitti:
Olet siis päättänyt rikastuttaa Suomen valtion kassaa perintöverojen muodossa.
Kyllä verojakin on maksettava, elämä pysähtyy muuten kokonaan. En tarkoita että yksin olen vastuussa verotaakasta. Olen lahjoitellut rahaa jälkikasvulle jo vuosia. Varsinkin silloin kun opiskelivat ja perustivat perhettä.
- ent. siivoojaparka
kiirettä pitää kirjoitti:
Ja kirjoittelemaan 24/7 täällä, ei silloin ehdi töissä käymään.
Tätähän minä sillä lepäämisellä tarkoitankin. Täytyy tällaiseen saada olla aikaa ennen kuolemaansa. Siksi minä työt lopetin jo 66 ikäisenä, että saan jutustella sinun kanssasi. Pikkusen pännii, kun meinaa uni vallata aina välillä. Miten paljon enemmän ihmisellä olisikaan aikaa netille, jos ei tarvitsisi syödä eikä nukkua. Meistäkin voisi kanssasi kehkeytyä vaikka kuinka hyvät kaverukset, jos meillä olisi enemmän aikaa toisillemme.
- Viaton sivullinen
Kyllä pimeimpään aikaan voisin olla muualla, mielellään sitten tosilämpimässä,
palmut ja vaaleat hiekkarannat. Mulla on ystävätär joka lähtisi, tietysti kiva mies olisi
paras seurana:) Mä oon tota Portugalia ihan vakavissani harkinnut.
- Pitää aloittaa.
Sama täällä. Yhdenvertaisuuslain mukaan pitää tehdä vielä valitus eu tuomioistuimelle tuosta puolison eläkkeen verokohtelusta.
Kunnalla eikä valtiolla ei ole tuohon oikeutta, onneksi on eu.
- sulasol
Toteuta halusi, sillä turha sitä jaanailla lopunikää, mutta hallitse himosi!
- L - L
Riittävästi syitä jäädä Suomeen.
Pysyvän asumismaan vaihto edellyttää sen laatuisia järjestelyjä, ettemme efes harkitse muuttoa.
Maksamme veromme Suomeen ja kiinteistö- ja kunnallisverot myös Espanjaan.
Tyydymme olemaan sen verran köyhempiä.
Portugal tuntuu nykyään vetävän. Aikaisemmin se oli Marokko.
Jokainen tekee omat ratkaisunsa omilla perusteillaan.Aikalailla samoilla linjoilla kanssasi. Vaikka on kakkoskoti Espanjassa, enpä ole
harkinnut sinne muuttamista. Maksan raskaasti veroja Suomeen. Ja tietenkin kiinteistö- ja kunnallisverot Espanjaan. Mutta rutosti Suomeen veroja maksaneena
pidän täällä kiinni myös oikeuksistani.
On helppoa puhua veroeduista, mutta olen ystäväpiirissäni siellä nähnyt, että jos sairastuukin, on oma maa mansikka. Niin kauan kun kaikki on hyvin, on aivan sama
missä on. Mutta äkillinen vakava sairaus muuttaa kaiken.
- travellerer
Itse en halaja vakiasukkaaksi muille maille.
Kotini pysyy Suomessa jos/kun jaksan vielä tulevaisuudessa matkustella niin mielihalujeni mukaan kulloinkin valitsen sitten maan.Kaikki kulttuuri, jota arvostan, on kotoisin Euroopasta. En halua matkustaa Intiaan, Thaimaahan, tai muualle Aasiaan. Australia ja Uusi Seelanti, Kuuba olisivat kiinnostavia, mutta koska en osaa nukkua lentokoneessa, junassa, bussissa, en halua lähteä yli 12 tunnin lentomatkoille, ihan vaan itsesuojeluvaisto estää.
Valloittakoot lapseni ja lapsenlapseni maailman, minulle riittää Euroopassa nähtävää.
- hytinä
Eihän sitä tiedä vaikka sitten aikanaan, jos vielä sama laki on voimassa, lähtisikin asustelemaan sinnepäin. Opettelisi kielen ja menisi golfin peluukurssille ja elelisi rennosti. Silloin olisi lapsenlapsetkin sen ikäisiä että viihtyisivät mummon luona monta viikkoa ;)
- :-)
Taidan jäädä Skooneen, lyhyt matka Kastrupiin jos tekee mieli ulkomaille :D
- Optimisti - Orvokki
Onneksi pärjään eläkkeelläni Suomessakin. Ei ole pakko muuttaa kirjoja muualle, vaikka matkustelen mielelläni, myös ulkomailla. Iloitsen siitä, ettei ihmisten juurikaan tarvitse nähdä nälkää tai jäädä ilman terveydenhoitopalveluita Suomessa. Siksi maksan mielelläni veroni Suomeen.
Mikä kannattaa? Kannattaa pyrkiä elämään niin, että viihtyy itse sekä itsensä että ympäristön kanssa mahdollisimman hyvin.Vietettyään aikansa muissa maisemissa Suomessa ja ulkomailla, tuntuu ihan mukavalta palata kotiin ja tuttuihin ympyröihin.Kun viihtyy itsensä kanssa, on helppo viihtyä myös muiden kanssa sekä koti- että muissa ympyröissä. Rahalle en halua antaa valtaa.
PS. Portugalin verotuksessa on ilmeisesti tapahtumassa muutoksia.- Pirre*
En minäkään lähtisi asumaan mihinkään muualle, mutta sellaisia 1-3 kuukauden lomailuja lämpimissä maissa voisin tehdä.
P.s. joko sinäkin olet eläkkeellä? - Verottaja.
Suomessa jää ilman terveydenhoidon palveluja jokatapauksessa.
- O - Orvokki
Pirre* kirjoitti:
En minäkään lähtisi asumaan mihinkään muualle, mutta sellaisia 1-3 kuukauden lomailuja lämpimissä maissa voisin tehdä.
P.s. joko sinäkin olet eläkkeellä?Olen, ja lopetin tietyt keikkahommat muuton jälkeen pitkän matkan vuoksi. Nyt suunnittelen yrityksen perustamista, jotta voin jatkaa ja muovata keikkailukuvioita mieleisiksi.
Oletko sinä saanut jo helpotusta omiin kuvioihisi?
Toivotan parempaa alkanutta vuotta sinulle ja kaikkea hyvää! - Pirre*
Verottaja. kirjoitti:
Suomessa jää ilman terveydenhoidon palveluja jokatapauksessa.
Eihän jää, kuinka voit väittääkin tuollaista.
- ---
Suosittelen Pohjois-Koreaa.
=DW= - kiitollinen
Just katselen Kanarialla suomalaisten eläkeläisten viihtymistä ja huomaan, että olemme erilaisia. Viihdyn täällä aina vaan pitempään talvella, mutta minulle on selvää, ettei yli kolme kuukautta tule kyseeseen. Suomesta en muuta ikinä mihinkään ja veropakolaisuus ei tuke mileenkään. Pirusti olen veroja maksanut, mutta paljon on myös Isänmaa minulle antanut.
- Ottanut kuitenkin.
Kuten? Esimerkiksi? Antanut?
- Typerää jorinaa
Suomessa on aika huono maksukyky kansalaisella verrattuna vaikka saksaan.
- reppu ja reissumies
Ottanut kuitenkin. kirjoitti:
Kuten? Esimerkiksi? Antanut?
Etelän kohteet on ruvenna kiinnostaa mitä etelämmäs sen parempi, Antarktis onko siellä liian kuumaa tammikuussa siellä on kesä parhaillaan, pikku pikku pikineissäkö.
- O - O
Typerää jorinaa kirjoitti:
Suomessa on aika huono maksukyky kansalaisella verrattuna vaikka saksaan.
Perustele näkemyksesi, oh.
- menolippu, menolippu
Jospa lähtisit Timbuktuun, se on lähempänä kuin luuletkaan.
- sudeetti
Savoon menen sydäntalvella, pois Helsingin riemuista.
- tyytyväinen onnellin
Ja minä olen juuri muuttanut sellaiseen paikkaan, että kaikki palvelut löytyvät kävelymatkan päästä! Enää en muuta. Loppusijoituspaikkakin on noin kilometrin matkan päässä kotoani.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2552719Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse812085Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä121920Onko telepatia totta
Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki841383- 671335
Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku
Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.181260TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."
Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi161118Nainen, olen niin pettynyt
Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään901100Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos43954- 71953