Vikakoodi 2196 syttyy melko usein. Nollaan se android-kännykän ja OBD-mokkulna kanssa. Vikakoodin takan on seuraavat tarina. Kertooko mitään?
meta-info header:Error Codes
file version:1
type:5
time:1420363698881
name:Trouble Codes
codes:P2196,
codes_p:
codes_raw:43012196;;
codes_p_raw:4700;;
*****
Error Codes
P2196
O2 Sensor Signal Stuck Rich
O2S1_WR_lambda(1): Equivalence Ratio Current (ERCO2CS1) [D@418f4670
Time since trouble codes cleared (CL) 38 min
Ambient air temperature (AAT) 0 °C
Distance traveled since codes cleared (CD) 27 km
Accelerator pedal position E (APPE) 31.76 %
PIDs supported [41 - 60] 01111110110101000000000000000000
Commanded throttle actuator (CTA) 18.03 %
Barometric pressure (BP) 98.0 kPa
Short term fuel % trim Bank 1 (STFT1) 0.0 %
Relative throttle position (RTP) 0.0 %
Commanded evaporative purge (CEP) 0.0 %
Absolute load value (ALV) 14.509803921568627 %
Engine coolant temperature (ECT) 87 °C
Catalyst Temperature Bank 1, Sensor 2 (CT12) 493.20000000000005 °C
Run time since engine start (RunTime) 0:11:02d s
Vehicle speed (Speed) 32 km/h
Long term fuel % trim Bank 1 (LTFT1) -7.03 %
Catalyst Temperature Bank 1, Sensor 1 (CT11) 569.1 °C
Bank 1, Sensor 2: O2 voltage, Short term fuel trim (STFT122) [D@41d9e5e0
MAF air flow rate (MAF) 2.21 g/s
Absolute throttle position B (ATPB) 49.8 %
Calculated engine load value (EngineLoad) 27.45 %
Command equivalence ratio (CER) 0.92 N/A
Timing advance (TA) 7.0 °
Engine RPM (RPM) 1135 rpm
# of warm-ups since codes cleared (NWarmUps) 2 N/A
Throttle position (TP) 18.03 %
Control module voltage (CMV) 14.042 V
O2S1_WR_lambda(1): Equivalence Ratio Voltage (ERV02S1) [D@41e4c0a8
PIDs supported [21 - 40] 00010000000101011011000000010101
Intake air temperature (IAT) 5 °C
Fuel system status (FSS) Openloop:engineloadORfuelcutduetodeceleration
Accelerator pedal position D (APPD) 15.68 %
Commanded EGR (EGR) 0.0 %
===================
Pending Codes
Raw values
Error Codes 43012196;;
Panding Codes 4700;;
Corolla vm. 2010 vikakoodi P2196
5
4506
Vastaukset
- a(2)
Todennäköisesti tuo on viallinen lambda-anturi bank 2 sensor 1, eli pakoputken johon 2 sylinterin pakokaasut menevät, (taisi olla se oikeanpuolimmainen putki) etummainen anturi.
Voit tutkia ja varmistaa ongelmaa seuraamalla noiden lambda-arvojen muutosta koneen käynnissä ollessa, ehkä samalla syöttäen lisäpolttoainetta moottorille, tai vain vaihtaa anturin... - Halpa korjaus
Irroita lambdojen sähköliittimet, ruiskauta CRC:tä ja kiinnitä uudelleen.
Kiitokset kommenteista. Aloin tajuta tuota listaa hieman lisää. Onko niin, että nelisylinterisessä koneessa, kuten minulla (1,33 ), on vain bank 1. Ja V-koneessa on sitten bank 1 ja bank 2, esim. V-kasikoneessa. Onko edelleen niin, että sensor 1 on pakosarjassa lähinnä sylinteriä ja sensor 2 on kauempana. Noissa minun lukemissani sensor 1:n lämpötila on reilut 70 astetta kuumempi.
Mikähän noista lukemista on nyt sitten epänormaali, josta syystä vikakoodi ilmenee? Sen verran muistan, että tämä vikakoodi on nyt esiintynyt n. 4 kertaa yhteensä ja vieläpä n. viimeisen kuukauden aikana. Joka kerta on tainnut olla märkää ja sateista. Viime nollauksen jälkeen on kaikki taas oollut ok.Latasin play kaupasta Carista OBD2 ohjelman. Se antoi selkeästi vikakoodiksi etummaisen happianturivian. Käytin tänään Toyotalla ja heidän kone löysi saman vian. Anturi vaihdettiin ja nyt toimii. On vaan aika kallis. Maksaa n. 250,- euroa
- näinsemenee
Joo, sua pissattiin silmään n. 180 eurolla, osan hinta n. 50, ja asennus 4 minuuttia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
NO NIIN! Nyt on sitten prinsessa Sannan sädekehä lopullisesti rikottu
narsistia ei kannata enää kuin ne fanaattisimmat kulttilaiset, jotka ovat myös sitä Suomen heikkoälyisintä sakkia. Kun1224845Kansa haluaa Marinin hallituksen takaisin ja Orpon pois
Suomen kansa on nyt ilmoittanut millaisen hallituksen Suomi tarvitsee. "Suomalaisten suosikki seuraavaksi hallituspohja1854518Mikä piirre kaivatussa on sinulle se juttu?
Tunnetko kaivattuasi vai onko hän haavekuva, jota et edes tunne? Joskus tää asia ei ole niin selvää.1181956- 4031721
HihhuIi-Päivi täpinöissään Viktorin tapaamisesta
Eiköhän nyt kaikille ole vihdoin selvää kenen joukoissa tämäkin putinisti seisoo. https://www.iltalehti.fi/politiikka/a331482Ensitreffit Matti ei vaikene enää - Rehellinen tilitys epäonnistuneesta suhteesta Elisaan
Häntä pystyyn, Matti! Olet mahtava tyyppi ja varmasti “se oikea” löytyy vielä! Elisan kanssa ei nyt vaan sitten natsann71279Upeeta! Rauha tulee pian!
Hieno suunnitelma ja se on toteutumassa alle kahdessa viikossa. Jihuu! Tätä on odotettukin, nyt se tulee! https://www.is3781225- 751145
- 741065
- 921008