APUVA

SAAB 9.5

Olisiko kellään suuntaa antavaa tietoa?
SAAB 9-5 Vector 2.3t Aut -05. Auto toimi moitteettomasti, pysäköin auton ja piti lähteä taas ajoon kun auto seisoi n tunnin niin ei käynnistynyt, eikä käynnisty, pyörittää vaikka maailman loppuun asti,missä tai mistä etsiä vikkaa? SAAB asiantuntijat huom!

22

93

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • SS suapisti

      Tech 2 kiinni OBDhen ja se kertoo mitä kannattaa ekana tarkistaa. Katsele tarkemmin saabclubin sivuilta kenellä olis lähelläsi.

      • saaaaab

        tietsikka kiinni ja autossa ei mitään vikaa, ei vika koodeja., mutta bensapumpun hain uuden , sitä kokeillaan seuraavaksi


    • OIisko

      Kampiakselin asentotunnistin todennäköisesti, tarvikehinta n.70e.

      • Saabbisti

        Opelissa kyllä moottori käynnistyy jos tuo anturi on särki, pääsee ajamaan sentään korjaamolle poistattamaan hälytykset ja tehon rajoitukset.


      • saaaab

        kokeiltiin uutta, ei vaikutusta


      • saaab
        saaaab kirjoitti:

        kokeiltiin uutta, ei vaikutusta

        mutta sitä bensapumppua en vielä ehtinyt vaihtaa.....


      • saabb
        saaab kirjoitti:

        mutta sitä bensapumppua en vielä ehtinyt vaihtaa.....

        nyt bensapumppu vaihdettu, ja bensaa tulee, mutta ei vieläkään.......


      • Made in Poland
        saabb kirjoitti:

        nyt bensapumppu vaihdettu, ja bensaa tulee, mutta ei vieläkään.......

        onks kipinää missään, ettei vaan se vanha vakio puolavika olis iskenyt kulkineeseen.


      • Chief of Climax
        Made in Poland kirjoitti:

        onks kipinää missään, ettei vaan se vanha vakio puolavika olis iskenyt kulkineeseen.

        Joo vaihda se systyskasetti ja taas pelittää seuraavat 400 tkm.


      • ssaa1
        Made in Poland kirjoitti:

        onks kipinää missään, ettei vaan se vanha vakio puolavika olis iskenyt kulkineeseen.

        2 kasettia jo kokeiltu....


      • sba1
        Made in Poland kirjoitti:

        onks kipinää missään, ettei vaan se vanha vakio puolavika olis iskenyt kulkineeseen.

        2 kasettia testattu...


    • ecoautoon nyt

      Jakopään hihna voi olla pettänyt jos pyörittää kevyen tuntuisesti. Sehän on Saappin tyyppiongelma. Kannattaa viedä romikselle niin siittä saa nyt 1500 ostokupongin uuteen autoon. Ostaa sitten VW Upin tai Daewoo Sparkin tai Daacian, saa uuden auton eikä kyydissä huomaa mitään eroa.

      • Apuvaaaa ....!

        Juu aivan oikein, pyörittää tosiaankin aika kevyesti. Oliskohan siellä pelkkä startti moottori pyörimässä, itse konehan myytiin jo vuosia sitten.


      • Iiiiivana

        Siehän oot oikein Saappiasiantuntija, kun tuollaista hölötät. Kaikissa bensasaabeissä on ketjukäyttöinen jakopää. Menes takaisin Ladapalstalle.


      • namusetä
        Apuvaaaa ....! kirjoitti:

        Juu aivan oikein, pyörittää tosiaankin aika kevyesti. Oliskohan siellä pelkkä startti moottori pyörimässä, itse konehan myytiin jo vuosia sitten.

        Voih, mikähän teillä finninaamaisilla avuttomilla trollaajapoikasilla oikein on remontissa? Ihanko starttimoottori pyörii? Saabeissa pyörii vain startin sisällä oleva akseli hiluineen :-)
        On räkänokat eksyneet tänne laatuautopalstalle inisemään vaipat märkinä. Pyydäppä että äiti laittaa ikkunan kiinni kun tuo teitä tarhasta kotiin, avoimesta ikkunasta voi vetää käteen. Sekin kun taitaa olla noin pienelle järkytys, korvantauksetkin märkinä jottei voi uloskaan mennä. Jäätyy pisu vielä palstarakkien kusipäissä. Ei sinänsä mitenkään suuri menetys sinänsä.


      • asiantuntija..
        Iiiiivana kirjoitti:

        Siehän oot oikein Saappiasiantuntija, kun tuollaista hölötät. Kaikissa bensasaabeissä on ketjukäyttöinen jakopää. Menes takaisin Ladapalstalle.

        Saab ei ole ketjua nähnytkään ellei sitten sodanaikaisessa Saab 96:ssa ollut jotakin sellaista loppuvaiheessa. Ainakin 900 i:ssä oli jakohihnat koska minulla oli sellaisia ja ne vaihdatin aina huolloissa. Vaihto oli tosin aika edullista verrattuna nykyisiin. Pitää tuntea automallit ennen kuin alkaa iivanoimaan... ;-)


      • Asiantuntijalle
        asiantuntija.. kirjoitti:

        Saab ei ole ketjua nähnytkään ellei sitten sodanaikaisessa Saab 96:ssa ollut jotakin sellaista loppuvaiheessa. Ainakin 900 i:ssä oli jakohihnat koska minulla oli sellaisia ja ne vaihdatin aina huolloissa. Vaihto oli tosin aika edullista verrattuna nykyisiin. Pitää tuntea automallit ennen kuin alkaa iivanoimaan... ;-)

        Olen aina sanonut että tyhmyys ei ole hyve. Annoit sitten kusettaa itseäsi vuosikymmenien ajan, mutta jos oikein tilataan olemattomien hihnojen vaihto niin mikä ettei, kyllä minullekin olisi raha kelvannut ... valohoidosta.


      • ei kusetettukaan!
        Asiantuntijalle kirjoitti:

        Olen aina sanonut että tyhmyys ei ole hyve. Annoit sitten kusettaa itseäsi vuosikymmenien ajan, mutta jos oikein tilataan olemattomien hihnojen vaihto niin mikä ettei, kyllä minullekin olisi raha kelvannut ... valohoidosta.

        Kannattaa lukea huoltokirjasta jos ei muuten tajua perustekniikkaa. Jos kirjoitetaan, että 30tkm huollossa hihnan tarkastus tai vaihto jos...jne. On tod vaikeaa tajuta???


      • romikselle vwt

        kuule ääliö, koskaan ei minun pihaan tule skodaa, volkkaria ja dacian voit laittaa sinne mihin arska ei paista, ja nämä mallit jotka mainitsit niin ihme jos 1500 saa romuksikaan 2v vanhana............ ja tiedoksi kummelille että saabissa ei henkseleitä eli jakohihnaa.. saab 2 autona 1 ja 3 autoina Mercedes benxz


      • dassiaa

        missä kyydissä, oletko joskus kokeillut jotain noista auton korvikkeista...


      • Kusetetulle
        ei kusetettukaan! kirjoitti:

        Kannattaa lukea huoltokirjasta jos ei muuten tajua perustekniikkaa. Jos kirjoitetaan, että 30tkm huollossa hihnan tarkastus tai vaihto jos...jne. On tod vaikeaa tajuta???

        Seli seli, sulla taitaa hihna luistaa ... päänupissa vai oisko peräti katkennut ... äijä on täysin sekasin ja pihalla kuin lumiukko.


    • Urpo asiantuntijalle

      Voi hyvää päivää!! Apulaitteet pyörii hihnalla( moniurahihna) Ja jakopää ketjulla.PISTE

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      47
      3353
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      10
      2060
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      22
      1535
    4. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      15
      1404
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      11
      1361
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      17
      1271
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1188
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      7
      1115
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      9
      1073
    10. 22
      1047
    Aihe