Greippimehu kierrosta raskaaksi!!!!

SyysMamma :)

Joskus jostain lukeneena ajattelin viime kiertoni alussa avittaa raskautumistani ostamalla verigreippitäysmehua sekä greippejä. Lisäksi söin ladyvita mama vitamiineja. Ajattelin etten mitään menetekkään tuota kokeilemalla.

Huomasin heti kun ovulaationi ajankohta lähestyi että kaikki limat oli ihan selvästi runsaammat. Greippi siis vaikuttaa noihin limakalvoihin parantamalla niitä. Sekä estää maksaa hajottamasta estrogeeniä jota raskaaksi haluava nainen tarvitsee.

Kolme päivää pupuiltiin oviksen aikoihin ja nyt pärähti clearbluen digiin raskaana 1-2 viikkoa.. :) menkat oli tänään 2 päivää myöhässä. Suosittelen kaikkia raskaaksi haluavia greippimehu/ greippi kuurille pari viikkoa ennen ovista! En tiedä auttoiko tuo minua mutta näin nyt kävi minulle. :) onnea kaikille yritykseen raskaaksi haluaville!

23

13122

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Baby

      Pakko kokeilla!! :)

    • VoipiToimiakin :)

      Löysin aiheesta hyvän tekstin:


      "Kirjoittelin teoriastani tonne "Kikkakolmosia"-topiciin, mutta kopsaan tuon jutun tännekin, kun se tänne sopii:

      Mulla on tieteellinen teoria greippimehun vaikutuksesta, olen sen ihan itse kehittänyt, eli sen oikeudesta ei ole takeita, mutta mun mielestä se on mahdollinen Teoria menee näin (kommentoikaa ihmeessä):

      Ennen ovulaatiota naisen elimistöön muodostuu paljon estrogeeniä (estrogeenipiikki estrogeenipitoisuutta kuvaavassa käyrässä). Estrogeenilla on monta vaikutusta, mutta raskaaksi tulemisen kannalta tärkeimmät vaikutukset ovat:
      •hypotalamuksen hormonien säätely (hypotalamuksesta erittyvä GnRH-hormoni säätelee FSH:n ja LH:n erittymistä aivolisäkkeestä, joten se on tärkeä ovulaation tapahtumiselle)
      •kohdun limakalvon kasvaminen (kohtu on valmis vastaanottamaan munasolun)
      •kohdun suulla liman eritys lisääntyy ja liman juoksevuus lisääntyy (siittiöt eivät takerru limaan, vaan pääsevät eteenpäin kohti munasolua)
      •sukupuolielinten sileän lihaksen kasvaminen ja sileän lihaksen supistuvuuden (motiliteetin) paraneminen (munatorvet kuljettuvat munasolua paremmin kohti kohtua)

      Eli kun estrogeeniä on elimistössä kunnolla, raskaaksi tuleminen on todennäköisempää.

      Greippimehu lisää estrogeenin pitoisuutta elimistössä, sillä se estää estrogeenin hajoitusta maksassa. Maksa hajottaa elimistön omia ja ulkopuolelta tulevia aineita entsyymien avulla (entsyymien nimi on CYP-entsyymit). Greippimehussa on furanokumariineja, jotka estävät näiden entsyymien toimintaa. Kun entsyymi (CYP3A4) ei pysty hajottamaan estrogeeniä yhtä tehokkaasti, kertyy estrogeeniä elimistöön hieman enemmän kuin tavallisesti. Estrogeeniä ei kuitenkaan greippimehua juomalla voi kertyä elimistöön mitenkään liikaa, koska elimistö säätelee sen määrää tarkasti.

      Greippimehu voi muuten olla vaarallista käytettynä joidenkin lääkkeiden kanssa, koska nämä samat maksan ja ohutsuolen CYP-entsyymit hajottavat myös lääkkeitä, ja jos hajotus on heikompaa, kertyy lääkettä elimistöön liikaa. Tässä on linkki lääkevuorovaikutuksesta kertovalle sivulle (tietty kannattaa kysyä apteekista ja hoitavalta lääkäriltä, jos asia mietityttää).

      http://www.powernetd...com/grapefruit/

      GnRH = gonadotropin-releasing hormone (gonadotropiinin vapauttajahormoni)
      LH = luteinizing hormone (luteinisoiva hormoni)
      FSH = follicle-stimulating hormone (follikkelia stimuloiva hormoni) "

    • momomokmu

      Mäkin tulin greippimehukierrosta raskaaksi :) 3 vuotta lapsettomuutta takana ja reilu puol vuotta kerittiin olemaan hoidoissa ja eka kierto ku join greippimehua niin tärppäs :) sattumaako, sitä ei tiedä mutta tulen juomaan sitä myös seuraavan raskauden yrittämisen aikaan!

    • kokeilussa on :D !!!!


      ovua odotellessa, viikjonloppuun mennessä pitäisi olla, joten clearbluella tikuttelen siihen asti ja kittaan greippimehua, kuinka paljon joit ?

    • momomokmu

      Mä koitin juoda vajaa puol litraa päivässä :D vähän vähemmänkin! oli tosin niin pahaa että lantrasin sitä yleensä jollain muulla mehulla kanssa :D :D

      • ensin itsekään en pitänyt senmausta, mutta nyt olen ihastunut ja menee se puoli litraa päivässä. siksi ostankin useamman purkin kerralla , kun sitä ei edes saa täällä pikkukaupungissa kuin 2 isoimmasta kaupasta..

        rybb&decker oli vaan 40% joten siirryin god morgon verigreippi mehuun joka on 100% prosenttista :)

        nyt citten viikonlopun ovua odotellessa, nyt on ahkeraa tikutusta ja pupuilua ;)


      • varmaan oisit tykänny GOD MORGON appelsiini-greippi mehusta, aibvan ihanaa kanssa ;)


      • SyysMamma
        piki.piki79 kirjoitti:

        varmaan oisit tykänny GOD MORGON appelsiini-greippi mehusta, aibvan ihanaa kanssa ;)

        Mä join valion 100% verigreippi mehua, iison lasin aamulla ja lasin illalla. Yleensä vielä söin sen greipinkin jossain vaiheessa päivää. Kokeilin myös tuota rybb&deckeriä mutta en pitänyt sen makeasta mausta.. Oikeaa litkua... Mutta tuo hapan ja raikas maku oli mieleeni!
        Nyt raskaana ollessani himoitsen vieläkin koko ajan sitrushedelmiä! Appelsiini täysmehua kuluu ja happamia hedelmiä! :D
        Tsemppiä teille yritykseen! Tule kertomaan kuinka kävi :)


      • Upiki.piki79
        SyysMamma kirjoitti:

        Mä join valion 100% verigreippi mehua, iison lasin aamulla ja lasin illalla. Yleensä vielä söin sen greipinkin jossain vaiheessa päivää. Kokeilin myös tuota rybb&deckeriä mutta en pitänyt sen makeasta mausta.. Oikeaa litkua... Mutta tuo hapan ja raikas maku oli mieleeni!
        Nyt raskaana ollessani himoitsen vieläkin koko ajan sitrushedelmiä! Appelsiini täysmehua kuluu ja happamia hedelmiä! :D
        Tsemppiä teille yritykseen! Tule kertomaan kuinka kävi :)

        Kiitos ;) varmasti tulen, mut tänä. Aamuna ovu tikku näytti hymynaamaa joten toivottavasti tärppää :)) !!


      • gethrs87
        Upiki.piki79 kirjoitti:

        Kiitos ;) varmasti tulen, mut tänä. Aamuna ovu tikku näytti hymynaamaa joten toivottavasti tärppää :)) !!

        Minä odottelen kans että alkaako menkat parin viikon päästä. TOIVOTTAVASTI EI! Mutta vasta ensimmäinen yritys menossa joten.. =)


      • piki.piki79..
        gethrs87 kirjoitti:

        Minä odottelen kans että alkaako menkat parin viikon päästä. TOIVOTTAVASTI EI! Mutta vasta ensimmäinen yritys menossa joten.. =)

        minulla myös :D !!

        eka yritys, toivon todella että tärppää ja onne asinullekin yrityksen :D

        kirjoitellaan täällä vielä lisää miten menee , jookos pookos :)


      • SyysMamma :)
        piki.piki79.. kirjoitti:

        minulla myös :D !!

        eka yritys, toivon todella että tärppää ja onne asinullekin yrityksen :D

        kirjoitellaan täällä vielä lisää miten menee , jookos pookos :)

        Toivon niin et teillä kaikilla tärppää!! Tulkaa todellakin tänne kertoileen liityttekö minun kanssa samaan "kerhoon"!


      • Pikipiki79...
        SyysMamma :) kirjoitti:

        Toivon niin et teillä kaikilla tärppää!! Tulkaa todellakin tänne kertoileen liityttekö minun kanssa samaan "kerhoon"!

        En tajua, mulla mäytti hymynaamaa torstain. Keskiviikkons testasin halpa tikulla ei mitään, tänään tuhjä ympyrä , testasin uudelleen sama :(

        Ei kai hitto ovis voi yhtä päivää olla, asiaankuuluvat kivut kyllä on , vieläkin..mutta tilun mulsan ei enää ovus eikä limaakaan tullut kuten tavallisesti.. Mehua join paljon ka söin feminion raskausvitsmoinia, ovun ajankohtskin on oikea..


      • SyysMamma :)
        Pikipiki79... kirjoitti:

        En tajua, mulla mäytti hymynaamaa torstain. Keskiviikkons testasin halpa tikulla ei mitään, tänään tuhjä ympyrä , testasin uudelleen sama :(

        Ei kai hitto ovis voi yhtä päivää olla, asiaankuuluvat kivut kyllä on , vieläkin..mutta tilun mulsan ei enää ovus eikä limaakaan tullut kuten tavallisesti.. Mehua join paljon ka söin feminion raskausvitsmoinia, ovun ajankohtskin on oikea..

        En oo ihan sata varma mutta muistan joskus lukeneeni että ovis testi näyttäisi plussaa paria päivää ennen ovista.. Ihan just sen takia että kerkeisi tekemään asialle jotain... Hhmmmm.. Silloin olis kai se lh huippu korkeimmillaan kun folliikkeli on irtoamassa.


      • pikipiki79
        SyysMamma :) kirjoitti:

        En oo ihan sata varma mutta muistan joskus lukeneeni että ovis testi näyttäisi plussaa paria päivää ennen ovista.. Ihan just sen takia että kerkeisi tekemään asialle jotain... Hhmmmm.. Silloin olis kai se lh huippu korkeimmillaan kun folliikkeli on irtoamassa.

        no niin kiitos kun neuvoit thmää, olin ymmärtänyt ihan väärin ohjeen :)

        ihme silti ettei niitä limoja näy vaikka greippimehua join paljon, ja aian on ollu iha selvä paksu lima..siitä hätäännys ^^'


      • SyysMamma :)
        pikipiki79 kirjoitti:

        no niin kiitos kun neuvoit thmää, olin ymmärtänyt ihan väärin ohjeen :)

        ihme silti ettei niitä limoja näy vaikka greippimehua join paljon, ja aian on ollu iha selvä paksu lima..siitä hätäännys ^^'

        Joo aikas oudolta toi liman katoaminen kuulostaa.. Kun greippimehukierrolla pitäisi olla runsaammat...


      • Pikipiki79...
        SyysMamma :) kirjoitti:

        Joo aikas oudolta toi liman katoaminen kuulostaa.. Kun greippimehukierrolla pitäisi olla runsaammat...

        Perjantaina hymynaama, nyt oli vähän ei niin paksua limaa, vähän sekasin jos kerran vain viorokauden elää munasolu ja limat tulee päivää lahta myöhemmin ja silloin sanotaan et limojen aikaan just hedelmöittyisi..


      • SyysMamma :)
        Pikipiki79... kirjoitti:

        Perjantaina hymynaama, nyt oli vähän ei niin paksua limaa, vähän sekasin jos kerran vain viorokauden elää munasolu ja limat tulee päivää lahta myöhemmin ja silloin sanotaan et limojen aikaan just hedelmöittyisi..

        Tuohan on todella yksilöllistä. Esim mulla tulee ovulaatioviikolla melkein koko viikon.. Koostums vaan muuttuu. Paksummasta ohuempaan.. Päättyy siihen kun hedelmällisyyskin siinä kuussa. Ja tasan 14 vrk:den päästä alkanut kuukautiset. Jotenkin on tässä oppinut lukemaan ja tunnustelemaan omaa kroppaansa :)


    • Ansu12345

      Kaikkien keskustelujen innoittamana mäkin kokeilin greippimehua (valio) ja söin greippejä. Meillä menossa yk 3 ja normaalisti oviksen aikaan limoja tulee todella runsaasti. Greippimehukuurin aikana limoja ei tullut sitten melkein ollenkaan, mutta oviksen bongasin alavatsakivusta ja ovistikusta. Joten olisko niin, että kenellä tulee muutenkin runsaasti limoja, niin tuo mehu sitten vähentää niitä ja toisinpäin. En tiedä.. Raskaudesta en vielä tiedä, pidetään peukkuja :)

    • Paksun

      Esikkoa tehdessä ryystin greippimehua ja tärppäsi heti ekasta kerrasta. Nyt kakkosta tehdessä aloitin myös greippimehun juomisen ja melko vanhasta iästäni (38) huolimatta liekkö greipin avustuksella tärppi kävi kolmannesta yrityskierrosta. Myös minulla mehu teki limasta runsaampaa.

    • SyysmammaAP

      Hei kiva kun llysin taas tän keskustelun. Kiva palauttaa mieleen tuo kaikki joka auttoi minua raskautumaan ensimmäistä kertaa. Olen siis ap ja nyt ensimmäiset kuukautiset vasta alkanut rsikoisen syntymän jälkeen. Syynä lienee pitkä imetys. No mut nyt joka tapauksessa lähti greippimehut ja greipit taad testiin kun kuumeillaan kovasti toista vauvaa.

    • Mamiraskaana

      Kolme kertaa tullut greipin voimalla raskaaksi! Viime kerralla yritettiinkin n vuoden verran ja join verigreippi mehua paljon.. Mutta kun vaihdon pelkäksi greippimehuksi niin heti toisella kierrolla tärppäsi. Eli olkaa tarkkoja että se on nimen omaan greippimehua.

    • Greippis

      Ekasta greippimehukierrosta raskaana! Tää toimii hei. Mä join vaihdellen greippiä ja verigreippiä, vahingossa jopa pomeloa pari kertaa. Mutta uskon että avitti raskautumista. Eron huomasi selvästi, kaikki hormonaaliset asiat tavallista voimakkaampia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4449
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2219
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1744
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1478
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      25
      1411
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1288
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1217
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1126
    9. 22
      1076
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1004
    Aihe