rivendellin nimi.....

haltia

mikä sen toinen nimi on??????
alkaa i:lla.....joku imla......
please autakaa....nopsaa
kiitos:)

9

726

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tuo^^^^

haltiakielet sindarin ja quenyan tiiän,westronin tiiän,mustan kielen tiiän.....mitä hobitit,entit,rohanilaiset puhuu???? vastauksii kaipaan nopeesti....

• Legóviel

Imladris on rivendellin toinen nimi (jollen ole ihan hakoteilla???) No jos en ole niin joku muu viisaampi korjaa :D

• mä :)

onx romhimirrin kieli pelkkä rohimirr????
        entä mitä hobitit kieltä hobitit puhuu????
        mikä on enttien kielen nimi?????

• Lalaith
        mä :) kirjoitti:

onx romhimirrin kieli pelkkä rohimirr????
        entä mitä hobitit kieltä hobitit puhuu????
        mikä on enttien kielen nimi?????

Rohirrim puhuvat westronia kuten hobititkin, mutta rohirrim käyttää paljon vanhakantaisempaa muotoa kielestä. Kirjassa westron on korvattu englannilla (siis alkuteoksessa) ja näin ollen Rohanin paikannimet esimerkiksi ovat muinaisenglantia. Enttien kieltä kai kutsuttiin nimellä Old Entish eli vanhaentti tai jotain sinne päin (siitä on aikaa, kun olen lukenut suomennoksen).

• Nimloth
        Lalaith kirjoitti:

Rohirrim puhuvat westronia kuten hobititkin, mutta rohirrim käyttää paljon vanhakantaisempaa muotoa kielestä. Kirjassa westron on korvattu englannilla (siis alkuteoksessa) ja näin ollen Rohanin paikannimet esimerkiksi ovat muinaisenglantia. Enttien kieltä kai kutsuttiin nimellä Old Entish eli vanhaentti tai jotain sinne päin (siitä on aikaa, kun olen lukenut suomennoksen).

hobiteillakin ollut (joskus ainakin) oma kielensä, koska hobiteilla oli "toiset" nimet omalla kielellään, esim. Meriadocin hobittinimi oli jokin k:lla alkava, mutta en kuollaksenikaan muista, mikä...muistaako joku??

• Lalaith
        Nimloth kirjoitti:

hobiteillakin ollut (joskus ainakin) oma kielensä, koska hobiteilla oli "toiset" nimet omalla kielellään, esim. Meriadocin hobittinimi oli jokin k:lla alkava, mutta en kuollaksenikaan muista, mikä...muistaako joku??

Eikös se mennyt niin, että se toinen nimi (jota en minäkään muista) on juuri se westroninkielinen nimi ja tuo käytössä oleva on jonkinlaista mukaenglantia. Kaikki nimet eivät tietenkään ole englantia - mukana on nimiä, jotka eivät tarkoita mitään, kunhan kuulostavat kivalta. Ihan niin kuin meidänkin nimemme. Minusta tämä selitetään liitteissä, mutta en nyt jaksa käydä tarkistamassa. Halukkaat tutkikoot itse :) Taidat olla oikeassa siinä, että hobiteilla kyllä oli joskus oma kielensä, mutta se oli unohdettu jo ennen kuin he tulivat Kontuun.

• MetaPhsc
        Lalaith kirjoitti:

Eikös se mennyt niin, että se toinen nimi (jota en minäkään muista) on juuri se westroninkielinen nimi ja tuo käytössä oleva on jonkinlaista mukaenglantia. Kaikki nimet eivät tietenkään ole englantia - mukana on nimiä, jotka eivät tarkoita mitään, kunhan kuulostavat kivalta. Ihan niin kuin meidänkin nimemme. Minusta tämä selitetään liitteissä, mutta en nyt jaksa käydä tarkistamassa. Halukkaat tutkikoot itse :) Taidat olla oikeassa siinä, että hobiteilla kyllä oli joskus oma kielensä, mutta se oli unohdettu jo ennen kuin he tulivat Kontuun.

Kalimac Brandagamba
        The true name of Meriadoc Brandybuck

The actual form of the Hobbit name anglicised by Tolkien as 'Meriadoc Brandybuck'.

• Meliel

Imladris

• Nimloth...

Se on Imladris.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 617
      10241
    2. 24h Kirppis

Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?
      Jämsä
      10
      2478
    3. Suomessa eletään liian pitkään

"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy
      Maailman menoa
      218
      1985
    4. Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain

Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja
      Joensuu
      23
      1803
    5. Näyttääkö kaivattusi

Miten hyvältä ❤️
      Ikävä
      72
      1090
    6. Sun ulkonäkö on

Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.
      Ikävä
      49
      1064
    7. Oletko koskaan

Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?
      Sinkut
      75
      895
    8. Olen niin haaveillut

Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo
      Ikävä
      57
      882
    9. En voi ottaa

Jos ikinä aiot ottaa yhteyttä, niin tee se nyt. On aika, kun todella todella tarvitsisin sinua. Naiselle.
      Ikävä
      43
      852
    10. Tuo yksi tampio vielä ilmeisesti kuvittelee

Että joku itkee peräänsä täällä vinkuen jotain utopistista kadonnutta rakkauttaan kaksoisliekit silmissä leiskuen. Pyhä
      Ikävä
      88
      833
    Aihe