rivendellin nimi.....

haltia

mikä sen toinen nimi on??????
alkaa i:lla.....joku imla......
please autakaa....nopsaa
kiitos:)

9

764

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tuo^^^^

haltiakielet sindarin ja quenyan tiiän,westronin tiiän,mustan kielen tiiän.....mitä hobitit,entit,rohanilaiset puhuu???? vastauksii kaipaan nopeesti....

• Legóviel

Imladris on rivendellin toinen nimi (jollen ole ihan hakoteilla???) No jos en ole niin joku muu viisaampi korjaa :D

• mä :)

onx romhimirrin kieli pelkkä rohimirr????
        entä mitä hobitit kieltä hobitit puhuu????
        mikä on enttien kielen nimi?????

• Lalaith
        mä :) kirjoitti:

onx romhimirrin kieli pelkkä rohimirr????
        entä mitä hobitit kieltä hobitit puhuu????
        mikä on enttien kielen nimi?????

Rohirrim puhuvat westronia kuten hobititkin, mutta rohirrim käyttää paljon vanhakantaisempaa muotoa kielestä. Kirjassa westron on korvattu englannilla (siis alkuteoksessa) ja näin ollen Rohanin paikannimet esimerkiksi ovat muinaisenglantia. Enttien kieltä kai kutsuttiin nimellä Old Entish eli vanhaentti tai jotain sinne päin (siitä on aikaa, kun olen lukenut suomennoksen).

• Nimloth
        Lalaith kirjoitti:

Rohirrim puhuvat westronia kuten hobititkin, mutta rohirrim käyttää paljon vanhakantaisempaa muotoa kielestä. Kirjassa westron on korvattu englannilla (siis alkuteoksessa) ja näin ollen Rohanin paikannimet esimerkiksi ovat muinaisenglantia. Enttien kieltä kai kutsuttiin nimellä Old Entish eli vanhaentti tai jotain sinne päin (siitä on aikaa, kun olen lukenut suomennoksen).

hobiteillakin ollut (joskus ainakin) oma kielensä, koska hobiteilla oli "toiset" nimet omalla kielellään, esim. Meriadocin hobittinimi oli jokin k:lla alkava, mutta en kuollaksenikaan muista, mikä...muistaako joku??

• Lalaith
        Nimloth kirjoitti:

hobiteillakin ollut (joskus ainakin) oma kielensä, koska hobiteilla oli "toiset" nimet omalla kielellään, esim. Meriadocin hobittinimi oli jokin k:lla alkava, mutta en kuollaksenikaan muista, mikä...muistaako joku??

Eikös se mennyt niin, että se toinen nimi (jota en minäkään muista) on juuri se westroninkielinen nimi ja tuo käytössä oleva on jonkinlaista mukaenglantia. Kaikki nimet eivät tietenkään ole englantia - mukana on nimiä, jotka eivät tarkoita mitään, kunhan kuulostavat kivalta. Ihan niin kuin meidänkin nimemme. Minusta tämä selitetään liitteissä, mutta en nyt jaksa käydä tarkistamassa. Halukkaat tutkikoot itse :) Taidat olla oikeassa siinä, että hobiteilla kyllä oli joskus oma kielensä, mutta se oli unohdettu jo ennen kuin he tulivat Kontuun.

• MetaPhsc
        Lalaith kirjoitti:

Eikös se mennyt niin, että se toinen nimi (jota en minäkään muista) on juuri se westroninkielinen nimi ja tuo käytössä oleva on jonkinlaista mukaenglantia. Kaikki nimet eivät tietenkään ole englantia - mukana on nimiä, jotka eivät tarkoita mitään, kunhan kuulostavat kivalta. Ihan niin kuin meidänkin nimemme. Minusta tämä selitetään liitteissä, mutta en nyt jaksa käydä tarkistamassa. Halukkaat tutkikoot itse :) Taidat olla oikeassa siinä, että hobiteilla kyllä oli joskus oma kielensä, mutta se oli unohdettu jo ennen kuin he tulivat Kontuun.

Kalimac Brandagamba
        The true name of Meriadoc Brandybuck

The actual form of the Hobbit name anglicised by Tolkien as 'Meriadoc Brandybuck'.

• Meliel

Imladris

• Nimloth...

Se on Imladris.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sua j-mies!

Enkä oikeesti ymmärrä miksi. Eihän me tunneta ees kovin hyvin. Mut haluaisin sun kanssa jotain säätöä sit kai vaan 🫦
      Ikävä
      60
      5830
    2. Voi itku! Sanna Marinilla EI OLLUT mitään tekemistä jäänmurtajakauppojen kanssa

Miten tässä näin kävi? Sanna-kultti paniikissa.
      Maailman menoa
      209
      4802
    3. En välttämättä koskaan aikaisemmin tosissani uskonut mihinkään sielunkumppanuuteen ym

Ennen kuin tapasin sinut. Oudointahan tässä on että ollaan tiedetty toisemme kuitenkin vuosia ja enemmän vuosia, mutta v
      Ikävä
      19
      4453
    4. Tykkäys ei tarkoita

yhtään mitään!
      Ikävä
      53
      3792
    5. Sanna Marin kysyi hämmästyneenä: Onko Suomessa jäänmurtajia?

Nettilehden toimittaja kysyi Sanna Marinilta suoraan, että sovittiinko nuo jäänmurtajien kaupat jo 2019, jolloin Marin k
      Maailman menoa
      67
      3752
    6. Mitä on tapahtunut myllymäessä ?

On poliisit Sepänkadulla myllymäessä
      Kankaanpää
      11
      3481
    7. Voiko normaali ihminen ryhtyä vasemmistolaiseksi?

Tätä jäin pohdiskelemaan.
      Maailman menoa
      95
      3420
    8. SDP haluaa 40 000 nettomaahanmuuttajaa

SDP:n Suunnanmuutos-vaihtoehtobudjetissa, käy ilmi, että demarit itse asiassa vaativat räjähdysmäistä ”työperäisen” maah
      Maailman menoa
      72
      3257
    9. Puukotus Lidlissä

Kuka sai puukkoo Lidlin pihas tänään. Ja kuka oli tekijä?
      Kankaanpää
      33
      2961
    10. Mikä tuota vasemmistolaisista jankkaavaa vaivaa?

Pahasti on ihon alle, siis korvien väliin, päässeet kummittelemaan. Ei ole terveen ihmisen merkki jankata yhdestä asia
      Maailman menoa
      35
      2604
    Aihe