Lääkityksestä...

segaisinkos

Olen ollut masentunut lähes koko aikuisikäni 28vuotta ja syönyt nyt n. 6 vuotta cipralexia, nykyään escitalopram. Aikoinaan kun tän lääkityksen aloitin, niin kai se auttoi sen hetkiseen tilanteeseen. Tässä vuosien varrella on kuitenkin tullut tilanteita kun tuo cibra ei ole auttanut sitten tippaakaan vaikka sitä 15 mg vuorokaudessa menee. Olen saanut välillä opamoxia pahimpaan. Mielenterveyshoitajani on nyt kuitenkin sitä mieltä että olen kohta koukussa noihin opamoxeihin.
En kuitenkaan niitä tällä hetkellä syö kuin max. 30 mg päivässä ja välillä menee kolme neljäkin päivää ilman yhtään. Ahdistuneisuus kuitenkin vaivaa lähes jollain tavalla koko ajan, joten en tiedä miten tulen toimeen ilman lääkettä.

Eli kysynkin teiltä muilta onko cibralex oikea lääke henkilölle joka kokeen enemmän ahdistuneisuutta kuin masennusta?? ahdistus johtuu ns. yhteiskunnasta eli muista ihmisistä ja työstä ja sen tuomasta vastuusta yms. Ahdistus on niin voimakasta että mietin hyppäänkö ikkunasta (7 kerros) vai menenkö töihin. (tällä hetkellä en ole työelämässä, pelkkä ajatuskin ahdistaa, olen kuitenkin joskus yrittänyt minkä johdosta nämä ajatukset tiedän).

Lisäksi mietin vaihtoehto lääkettä opamoxille. Onko jotain nopeammpin vaikuttavaa?? Opamoxia tulee jokus välillä otettua ns. turhaan kun ahdistaa muttei ole ihan varma mihin ahdistus yltyy eli ennaltaehkäisevänä. Itselläni opamoxin vaikutus tulee vasta noin tunnin päästä lääkkeen ottamisen jälkeen ja esim sosiaalisissa tilanteissa pelkään että saan kohtauksen ilman lääkettä. Mulla kohtaus tarkoittaa tärinää, yökkimistä ja oksentelua mutta tuo yökkiminen on pahin, se saattaa kestää vaikka kuinka kauan, lisäksi kaikki muu mahdollinen. Tämän estämiseksi tosiaan otan välillä opamoxia vaikke kohtaus välttämättä tulisikaan mutta jos tulee niin lääke ehtii vaikuttaa. Opamox tosiaan estää nämä kohtaukset.

Tiedän että kaikki lääkkeet vaikuttaa eri tavalla mutta jos jollain jotain vastaavaa niin mitä syötte ja miten ??

9

229

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minulla ei cipralex auttanut. Pahensi vain oloa. Olen syönyt montaa eri masennus lääkettä ja ahdistus/paniikkihäiriö lääkettä. Lisäksi vielä on unettomuutta.

      Tällä hetkellä oleva lääkitys on mielestäni paras mitä on 8v aikana ollut.

      Sertralin 100mg/aamulla, Rivatril 1 0,5 1mg päivässä ja triptyl 300mg/iltaisin.

    • Olen kuullut, että Cymbalta auttaisi myös ahdistukseen.

    • reeqthteh

      Venlafaxin Levozin toimi mulla hyvin oireisiin.

      • huumoria1

        Sinä nappailet kahta pahinta myrkkyä mitä psykiatria on kehittänyt ja olet tyytyväinen.Mahdat olla erikoinen persoona.


    • henkilöstä kiinni

      Opamox on lumelääke. Itellä se ei ainakaan vaikuta missään vaikka ottais niitä 3 kerralla... Oxamiini on tehokkaampi. Niitä, kun ottaa vaikka 2 niin johan auttaa illalla. Kai se on henkilöstä kiinni miten vaikuttanee.

      • 18+12

        Lumelääkettä tuo oxamiinikin.
        Temesta ja diapamit ovat ainoita oikeita.


      • Näköjään henkilöstä

        Millä tavalla Oxaminin oksatsepaami on tehokkaampaa kuin Opamoxin oksatsepaami?


    • TedMedic
      • Samassa venessä

        Kiitos tästä pätkästä, asiaahan nainen puhui.

        Toivottavasti tähän psyk puolen / lääkeyhtöiden toimintaan saataisiin tulevaisuudessa tolkku.


        This happened to me too.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ammuskelu Härmän häjyissä

      Onko jollain enempää tietoa?
      Seinäjoki
      92
      3970
    2. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      12
      2132
    3. Keksin sinulle tänään uuden lempinimen

      Olet kisu-muija. Mitäs tykkäät älynväläyxestäni?
      Ikävä
      79
      1658
    4. Muistutus t-Naiselle.

      Olet ilkeä ja narsistinen k-pää. Annat itsestäsi kiltin kuvan ulospäin kelataksesi ihmiset ansaan. Sitten päsmäröit, hau
      Ikävä
      153
      1524
    5. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      316
      1489
    6. Oiskohan se aika

      Selvittää pää vihdoin ja viimein. Minun kaivattu ei todellakaan käy täällä ja piste. Ei ole mitään järkeä enää tuhlata t
      Ikävä
      8
      1391
    7. Oho! Varmistusta odotellaan.

      Pitäneekö paikkansa? "🇺🇦Ukrainian drones hit a 🇷🇺Russian Tu-22M3 bomber at the Olenya airfield,"
      NATO
      125
      1274
    8. Siis oikeasti S... En ymmärrä...

      Oletko se sinä joka täällä kaipailee? Kaikki täsmää.
      Ikävä
      20
      1273
    9. Onko jotain sanottavaa vielä, nyt voi kertoa

      Poistun kohta täältä ja unohdan ajatuksen naimisiin menosta. Mieheltä
      Ikävä
      29
      1249
    10. Mää oikeasti vielä kuolen

      Tämän tilanteen takia. Minä tosissani yritin ja tiedän että tämä tilanne sattuu sinuunkin. Molemmat taidetaan olla niin
      Ikävä
      45
      1097
    Aihe