Pääsykoe päällekkäisyydet?

heelmeri

Moi! Oon hakemassa kolmelle eri alalle kevään yhteishaussa ja näillä näkymin pääsykoepäivissä saattaa tulla päällekäisyyksiä. Yhden alan pääsykokeet on 1-3.6.15, toisen 2-4.6.15 ja kolmannen 4-5.6.15. Ottavatko koulut jotenkin huomioon automaattisesti kaikki alat joille olen hakenut vai jakavatko ne pääsykoepäivät jotenkin satunnaisesti? Pitäisikö minun olla yhteydessä kouluihin itse? Kiitos jos viitsitte vastata!

4

77

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jhvbnk

      Kouluja ei hirveästi kiinnosta, pääsetkö pääsykokeisiin vai et. Tulematta jättäviä on nimittäin aina paljon, joten tuskin kenenkään kohdalla ryhdytään sovittelemaan aikoja, jotta tämä pääsisi kokeisiin, mutta ei sitten tulekaan. Tai tulee, mutta ei onnistu kokeessa ollenkaan. Tai tulee ja onnistuu, otetaan oppilaaksi ja sitten tämä peruu tulonsa.

      Kysy nyt kuitenkin niistä kouluista!

    • 2156

      Yksinkertaisesti ei ole mahdollista sumplia kokeita niin, että jokainen hakija varmasti myös pääsisi kaikkiin hakemiinsa paikkoihin pääsykokeeseen. Se on ihan tuurissaan miten käy. Kuvittele mitä tapahtuisi, jos tuhannet hakijat alkaisivat jokainen soittelemaan kouluille ja kyselemään itselle sopivia päiviä.

      Koe määrätään sinulle jollekin päivälle ja sinä joko menet paikalle tai olet menemättä.

    • op.123

      Itselläni oli kans mahdollisia päällekäisyyksiä. Odotin, että kutsut tulivat ja totesin, että kaksi meni päällekäin. Soitin sitten toiseen kouluun ja kysyin, että onnistuuko päivän vaihto ja onnistuihan se. Muussa tapauksessa olisin sitten miettinyt, kumpaan haluan enemmän mennä.

    • Simba253

      Täytyy vaan itse valita, mikä koulutus kiinnostaa eniten. Pääsykokeet kun kerran on kevään lopussa/kesän alussa, niin väkisinkin menee niitä päällekäin. Tyhmää että myös niillä aloilla, joita ei edes tarjota kuin ihan parissa paikassa, kokeet on päällekäin, mutta ei voi mitään.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      72
      1394
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1237
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      113
      1175
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      74
      1099
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      69
      967
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      76
      772
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      722
    8. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      374
      717
    9. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      41
      711
    10. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      676
    Aihe