Täällä rauhalliselle maaseudulla ei voi kuin ihmetellä Helsingin touhuja. Tänäänkin oli lehdessä otsikko: " Alaston raivosi rapussa ja työnsi lasia postiluukusta". Tapahtumapaikka oli Helsingin Jakomäki.
Keskusta on täällä maalla tasapainottanut ihmisten suhteita ja kylähullutkin on saatu integroitua muiden mukaan.
Helsinki hulluuden keskittymä
23
85
Vastaukset
- maallaontekemistä
Jakomäessä asuu maalta muuttaneita... eivät ole vielä oppineet sisäsiisteiksi.
- vai lapjärvelt hoo
Alajärveltä vai Lestapäästä.
- Korjaus uutiseen
Korjaus juttuun:
Eikös tuo paikka ollut Paloheinä ? Mies oli kuulemma esitellyt munakarvojaan- Kokkis ja Pikkis
Laseja tungettu postiluukusta huoneistoon missä on ollut lapsia ja äiti , lähellä on ollut ettei lapsi ole saanut vammoja ja uhattu tappaa kaikenlisäksi.
6m roikkuu isoja tuevalasin paljoa ja kukaan ei tee mitään.
Melko miehekästä touhua uhkailla lapsia ja naista.
- CCI
johtaja j taas luikerrellut kolostaan.
- Näinpäs
Tämä mies oli vieraana asunnossa josta oli lähtenyt riehumaan. Oli ollut kyläilemässä kaupunkisukulaistensa luona kun alkoholi oli ottanut vallan. Vakituisesti tämä riehuja asuu maaseudulla.
- CCI
Kyllä 3v lapsen ja äidin uhkailu on miehekästä .... Kokkis
Isossa kaupungissa on monenlaista. Helsingin laajassa kantakaupungissakin on monia erilaisia alueita. Esim. Töölö ja Kallio poikkeavat paljon toisistaan, vaikka niiden välinen etäisyys on vain pari kilometriä. Helsingin lähiöissä kirjo on vielä suurempi. Niissä on erittäin viihtyisiä, vauraita ja rauhallisia alueita, kuten esim. Kuusisaari, Tammelund ja Paloheinä, rikostilastojen mukaan rauhallisimmat mainitakseni. Taitavat muuten olla samalla Helsingin porvarillisimmat alueet, eli ne, joissa kokoomuksen kannatus vaaleissa on korkein.
Ei tuota Jakomäkeäkään kannata tuon tapauksen vuoksi liiaksi leimata. Mutta näköjään siellä edelleen sattuu ja tapahtuu kaikenlaista, vaikka alue on paljon siistiytynyt ja rauhoittunut viime vuosikymmeninä, kuten kerrotaan tässäkin:
>>Jakomäki ei ole enää kovinkaan ongelmainen paikka väestön ikäännyttyä. Jakomäen ostoskeskuskin on rauhoittunut pahimpien vuosien jälkeen. Tilastojen valossa Jakomäen työttömyysaste on kuitenkin edelleen kaupungin peruspiireistä suurin (31.12.2010: 16,1 %) ja korkeakoulututkinnon suorittaneiden asukkaiden määrä alhaisin (1.1.2012: 9,6 %). Osaksi näistä syistä jakomäkeläisten keskimääräinen tulotaso on pienin kaikista kaupungin peruspiireistä. Korkea työttömyysaste on osaksi seurausta Jakomäen suuresta ulkomaalaistaustaisten asukkaiden määrästä (1.1.2010: 20,4%); ulkomaalaisten on Suomessa tunnetusti vaikeampaa työllistyä.
Vuokra-asuntojen osuus asuntokannasta on erittäin suuri: 66,0 % (31.12.2009), mikä on korkein luku Helsingin peruspiireistä (koko kaupungissa vuokra-asuntoja 44,7 %). Asuntojen hinnan osalta Jakomäki on Helsingin edullisimpia. Vaaleissa alueen äänestysprosentti on usein ollut kaupungin alhaisin. Tony Halmeen kannatus vuoden 2003 eduskuntavaaleissa oli suurimmillaan juuri Jakomäessä, minkä lehdistö tulkitsi vastalauseeksi nykypolitiikkaa vastaa.- Helinä
Jäikö nyt aamulääkkeet ottamatta .. ?
Pienten lasten uhkailu on jees ......
Todella sivistynyttä ja kouluoppia käyttäen. - KahMissäMissä?
Missä kohtaa Helinä näkee pienten lasten uhkailua tuossa kapin viestissä?
- Helinä
KahMissäMissä? kirjoitti:
Missä kohtaa Helinä näkee pienten lasten uhkailua tuossa kapin viestissä?
Niin kauan kun omasta postiluukusta ei tule mitääs sisään tai ei uhata tms.
Niin tänne se on hyvä kirjoittaa provoa nimimerkin takaa.
Kyllä on jääty pahasti koulutuksessa jälkeen tai luokkia jäänyt väliin , politiikalla tässä asiassa tai tilastoilla ym. ei ole mitään tekemistä asian kanssa.
Tutustuminen itse asiaan auttaa,..
Yhtäkään tällaista tapausta ei voi sattua tai sitä hyväksyä.
"ei saa liiaksi leimata" , eihän aluetta tässä leimata vaan tapahtunutta ja sivistyneisyydestä voi olla montaa mieltä.
Kyllä jokaisella on oikeus asua turvallisesti , asut sitten missä tahansa ja tässäkin tapauksessa teot ja uhkailut on kohdistettu viattomiin lapsiin ja naiseen. Helinä kirjoitti:
Niin kauan kun omasta postiluukusta ei tule mitääs sisään tai ei uhata tms.
Niin tänne se on hyvä kirjoittaa provoa nimimerkin takaa.
Kyllä on jääty pahasti koulutuksessa jälkeen tai luokkia jäänyt väliin , politiikalla tässä asiassa tai tilastoilla ym. ei ole mitään tekemistä asian kanssa.
Tutustuminen itse asiaan auttaa,..
Yhtäkään tällaista tapausta ei voi sattua tai sitä hyväksyä.
"ei saa liiaksi leimata" , eihän aluetta tässä leimata vaan tapahtunutta ja sivistyneisyydestä voi olla montaa mieltä.
Kyllä jokaisella on oikeus asua turvallisesti , asut sitten missä tahansa ja tässäkin tapauksessa teot ja uhkailut on kohdistettu viattomiin lapsiin ja naiseen.Siitäkö noin pahastutit ja pillastuit kun sanoin, että ei Jakomäkeäkään kannata tuon tapauksen vuoksi liiaksi leimata? Olen edelleen sitä mieltä, vaikka tiedänkin, että Jakomäki on useammassakin suhteessa ongelmallisimpia alueita täällä Helsingissä. Mutta eivät kaikki sielläkään ole sellaisia kuin tuo nyt riehunut, itse asiassa siellä ei ole sellaisia moniakaan, vaikka sielläkin on kai pienen maalaiskunnan väestö, kai n. 6000 henkeä.
Minun synnyin- ja lapsuuspitäjässä Rautavaaralla sattui lokakuussa surullinen tapaus, kun vähän yli kolmekymppinen äiti ajoi tarkoituksella päin linja-autoa henkilöautollaan, jossa itsensä lisäksi oli kolme lastaan. Kaikki he kuolivat. Mutta en minä silti tuon tapauksen vuoksi koko Rautavaaraa leimaa sellaiseksi, jossa vain tuollaista tapahtuu. Tiedän, että tapaus on siellä hyvin harvinainen, ja tuo äiti ja lapset olivat naapurikaupungista Nurmeksesta. Saattaahan tuo Jakomäenkin riehuja olla jostain muualta kuin sieltä.kapi-vaari kirjoitti:
Siitäkö noin pahastutit ja pillastuit kun sanoin, että ei Jakomäkeäkään kannata tuon tapauksen vuoksi liiaksi leimata? Olen edelleen sitä mieltä, vaikka tiedänkin, että Jakomäki on useammassakin suhteessa ongelmallisimpia alueita täällä Helsingissä. Mutta eivät kaikki sielläkään ole sellaisia kuin tuo nyt riehunut, itse asiassa siellä ei ole sellaisia moniakaan, vaikka sielläkin on kai pienen maalaiskunnan väestö, kai n. 6000 henkeä.
Minun synnyin- ja lapsuuspitäjässä Rautavaaralla sattui lokakuussa surullinen tapaus, kun vähän yli kolmekymppinen äiti ajoi tarkoituksella päin linja-autoa henkilöautollaan, jossa itsensä lisäksi oli kolme lastaan. Kaikki he kuolivat. Mutta en minä silti tuon tapauksen vuoksi koko Rautavaaraa leimaa sellaiseksi, jossa vain tuollaista tapahtuu. Tiedän, että tapaus on siellä hyvin harvinainen, ja tuo äiti ja lapset olivat naapurikaupungista Nurmeksesta. Saattaahan tuo Jakomäenkin riehuja olla jostain muualta kuin sieltä.Oi ei, nyt taas satuimme keskustapalstalle yhtä aikaa kapi-vaarin kanssa. Tämä vaan tiedoksi tälle eräälle palstalta bannatulle joka tykkää aamupäivisin ihmetellä tämän tyyppisiä.
aito-arska kirjoitti:
Oi ei, nyt taas satuimme keskustapalstalle yhtä aikaa kapi-vaarin kanssa. Tämä vaan tiedoksi tälle eräälle palstalta bannatulle joka tykkää aamupäivisin ihmetellä tämän tyyppisiä.
Heh heh! Niinpä sattui ja niinpä näkyy tuo tarkoittamasi sitä ihmettelevän. Ihmettelen minä hänen ihmettelyään, kun hän itse on palstalla joka hetki ja aina ensimmäisten joukossa minunkin viesteilleni vastaa, mutta eiväthän ne hänen viestinsä kauan näkyvillä pysy. Hyvin ymmärrettävästä syystä. Mutta terve päästään hän tietysti on;))
- Vasurivihreät
Roskakatos loimusi Malmilla – kuumuus hajotti kerrostalon ikkunoita.
Anarkistit tekijöinä? Poliisi tutkii tuhopolttoja.
Ja näitä riittää Helsingissä. - Savolaiset kaksoset
"Keskusta on täällä maalla tasapainottanut ihmisten suhteita ja kylähullutkin on saatu integroitua muiden mukaan."
Integroitumisen takia kaupunkilaisen onkin vaikeaa päätellä ketkä maalaisista ovat terveitä ja ketkä kylähulluja. - oikeesti ei
Eniten mielisairaita on itärajalla ja Lapissa eli kepun ydinalueilla.
- kkkksssksksksskssk
psykiatrista hoitoa tarvinneita (asiakkaita/1000 asukasta)
Etelä-Karjalan shp 6,74
Pohjois-Savon shp 6,62
Pohjois-Pohjanmaan shp 6,34
.
.
Koko maa 5,54
.
Helsingin ja Uudenmaan shp 5,34 - Sipilä vaatii
kkkksssksksksskssk kirjoitti:
psykiatrista hoitoa tarvinneita (asiakkaita/1000 asukasta)
Etelä-Karjalan shp 6,74
Pohjois-Savon shp 6,62
Pohjois-Pohjanmaan shp 6,34
.
.
Koko maa 5,54
.
Helsingin ja Uudenmaan shp 5,34Lestadiolaisuus ja Venäjän nuoleminen ajaa monet kepulaiset suljetulle, vaikka Savossa syy on Kääriäisen tiktaatin.
- Ei häppeevei
Eikös se ole hullu juttu sekin, että kepulaiset pitävät Helsinkiä politiikojensa hautomona? Helsinkiläisten äänillä Eduskuntaan on hautomossa haudottu monta isoihin saappaisiin istutettuja kepulaisia. Mari Kiviniemi on viimeisin helsinkiläisten äänillä haudottu kepulainen. Mari Kiviniemeä pyöritettiin ministerinä monet vuodet ja pätkää pääministeriydestäkin hänelle järjestettiin, mutta huonoin tuloksin meinasi upottaa kepulaiset turvesuohon. Kuitenkin hänelle kaikkien näiden seikkailujen jälkeen hyvä veli- verkoston pelisäännöillä järjestettiin OECD:n suuripalkkainen pesti talousasiantuntijana.
Tuota Mari Kiviniemeä istutettiin Helsingin valtuustossakin, mutta eihän hän viitsinyt helsinkiläisten asioilla päätään vaivaamaan, aina loisti poissaolollaan. Siinä sitä saa moni äänestäjä miettiä tukkansa päästä, saitko katetta äänelleen.
Onhan niitä muitakin kepulaisia Esko Aho, Anneli Jäätteenmäki, Olli Rehn ja tietysti Paavo Väyrynenkin ties kuinka monet kerrat.- se on jämpti
Ne tuo paljon rahaa Pohjanmaalle ja muihin takapajuloihin isoilla palkoillaan. Laskin pelkästään Etelä-Pohjanmaalta tulleen yli kaksikymmentä kansanedustajaa, johtajaa ja muuta satraappia.
- Kevattaa
rinnassa !
- Kevattaa
rinnassa !
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 448411
- 724846
Jouluinen bonus VB:ltä 250 ilmaiskierrosta 0x kierrätys min 20e talletuksella
No nyt pätkähti! Ainutlaatuinen tarjous VB:ltä. 250 ilmaiskierrosta peliin Blue Fortune, 0x kierrätys ja minimitalletus14740Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon373530Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin2483156Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella512986Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme262905- 402880
- 412166
Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja731827