Olen lähdössä huhtikuussa Bangkokiin, tahtoisin nyt kaikki mahdolliset kokemukset ja vinkit!
Saimme halvan hotellin Bangkokista, vaikka varmaa ei olekkaan kuinka monta yötä siellä ollaan, mutta tuntui varmalta kuitenkin ottaa se hotellimajoitus jotta saa kaikka kamat yms sinne. Kiinnostaisi kuitenkin käydä jossain saarilla, niistä haluaisinkin tietoja ja kokemuksia, etenkin yöpymisestä?
Kiitos jo etukäteen :)
BANGKOK HUHTIKUU
20
471
Vastaukset
- vinkkinä vaan
- Bangkokist moi
Bangkok voi olla todella kuuma paikka huhtikuussa. Varmista että teidän hotellihuoneessa on ilmastointi, et saa muuten nukutuksi. Uima-altaallekin on varmasti huhtikuussa käyttöä. Vaikka ei kai se kamojen säilyttämisen kannalta niin tärkeää ole.
Suosittelen teille ihmisille ennemmin saaria tai rannikkoa ilmaston vuoksi. Minkälaista saarta olit ajatellut? Mitä odotat saarelta, rauhallista hiekkarantaa vai iloisempaa juhlintaa?
Huhtikuu on paikalllisten kesälomasesonki, joten monissa lomapaikoissa on silloin paikallisia turisteja. Meillä on koulusta Songkran-loma 10 - 19.4. Jos lomasi on silloin, niin varaa saarelta hotelli ajoissa. - Bangokiin
Hotellissa oli onneksi ilmastointi :) Ennemmin olin ajatellut rauhallisempia saaria, onko sinulla ehdotuksia mistä voisi alkaa katselemaan hotelleja että saisi halvalla?
- minun mielestä
Sinulle tiedoksi ettei Bangkok oli rantakohde ja saaret on melkoisen kaukana. Kaupunki on käsittämättömän suuri....40kmx80km ja ihmisiä ainakin 12 mijoonaa.
Pakakaasuja ja hirveä liikenne. Ei ole mikään lomapaikka mutta 1-2 yötä voi siellä olla paluumatkalla sieltä saarilta ennen lentoa.- Khrun Thep
Kyllä Bangkok rannalla sijaitsee. Onhan se satama kaupunki. Oletko koskaan nähnyt jossain pellolla satamaa?
- Bangkokist moi
Älä etsi pelkästään halvimpia, koska voit kyllä pettyä. Mieti ensin mitä oot etsimässä. Rauhallisia lomasaaria on mm. Koh Samet ja Koh Muk. Aloita etsiin vaikka ensin niiltä.
Samet on helpompi ja bangkokilaisten suosima, koska sinne pääsee helposti. Mutta on silti rauhallinen, varsinkin saaren eteläosa joka on luonnonpuistoa. Sametin lautta lähtee Ban Phestä, jonne huristelee Bangkokista Ekamailta bussilla noin kolme tuntia tai taksilla noin vajaan kolme tuntia. Lauttoja lähtee kerran tunnissa mutta viimeinen lähtee melko aikaisin niin että reissuun kannattaa lähteä Bangkokista aamulla.
Koh Mukillle on vaivalloisempaa mennä, niin siellä päin on vähemmän ihmisiä ja enemmän luontoa. Kuuluu mun omiin suosikkipaikkoihin, jos on aikaa. Sinne kannatta mennä Krabin kautta, ensin lentämällä ja sieltä lautalla.
Monet Thaimaan hotelleista löytyy Agoda.com-sivustolta. Mukin hotellit kannattaa hakea englanninkielisellä kirjoitusasulla Koh Mook. Booking.comista löytyy myös, ne kirjoittaa saaret Ko. Eli Booking.comista kun hakee Ko Samet ja Ko Mook niin löytyy.
On vaikea suositella hotellia kun ei ehkä tykätä samoista. Itse tykkään melko paikallisista ja rennosta, niin oon tykänny Sametilla Sametvillestä ja Mukilla Charlie Beach Resortista. Saarilla en yleensä oo ottanu ilmastointia vaan oman mökin, jossa on tuuletin. Hauskaa lomaa! Olis kiva kuulla mihin päädyitte ja miten onnistui.
Tossa vielä suorat linkit noihin hotelleihin, mitkä mainitsin.
http://www.kohmook.info/kohmookcharliebeach
http://www.sametvilleresort.com/- Esimerkiksi muille
Kiitos asiallisesta viestistä bangkokilaiselle!
Vaikka en itse olekaan neuvoja etsimässä, paremminkin aikaa kuluttamassa näitä lukien, niin sydäntä lämmittää suoraan aiheeseen keskittyvä ja neutraali neuvo sitä pyytävälle.
Mieluummin tuollaisia lukee kuin noita herjaus/parjaus viestejä!
Esimerkiksi muillekin! - Hyvää ei saa halvalla
Esimerkiksi muille kirjoitti:
Kiitos asiallisesta viestistä bangkokilaiselle!
Vaikka en itse olekaan neuvoja etsimässä, paremminkin aikaa kuluttamassa näitä lukien, niin sydäntä lämmittää suoraan aiheeseen keskittyvä ja neutraali neuvo sitä pyytävälle.
Mieluummin tuollaisia lukee kuin noita herjaus/parjaus viestejä!
Esimerkiksi muillekin!Jos olisin ilman lapsia liikkeellä niin kiertelisin useissa paikoissa.
Järkevää on ottaa hotelli ensimmäisiksi päiviksi että pääsee pitkän lennon jälkeen heti palauttelemaan ja tutustumaan meininkiin. Sitten vaan netti auki ja seuraavaa kohdetta etsimään ja hotlaa varaamaan. Sillä tavoin matkastasi saat varmasti eniten irti!
Samaa mieltä olen tuosta halvimmasta että saattaa tosiaan pettymys iskeä. Halvimmat majoitukset on sitten sellaisia yhden huoneen koppeja yhteisellä suihkulla, älyttömän halpoja tosin:) - Riitävän hyvää saa
Hyvää ei saa halvalla kirjoitti:
Jos olisin ilman lapsia liikkeellä niin kiertelisin useissa paikoissa.
Järkevää on ottaa hotelli ensimmäisiksi päiviksi että pääsee pitkän lennon jälkeen heti palauttelemaan ja tutustumaan meininkiin. Sitten vaan netti auki ja seuraavaa kohdetta etsimään ja hotlaa varaamaan. Sillä tavoin matkastasi saat varmasti eniten irti!
Samaa mieltä olen tuosta halvimmasta että saattaa tosiaan pettymys iskeä. Halvimmat majoitukset on sitten sellaisia yhden huoneen koppeja yhteisellä suihkulla, älyttömän halpoja tosin:)Majoituin kerran Bangkokissa 18 € vrk hintaiseen hotelliin oli suihkut ja ilmastoinnit sekä parveke ja iso jääkaappi saftybox receptionissa, neliöitä noin 30. Ilmajuna radan pysäkki 200 metrin päässä. Mitä ei ollut aamiainen, kuntosali, kokoustilat. Aivan riittävä siis tavaroiden säilyttämiseen.
- Mäkin haluun ...
Riitävän hyvää saa kirjoitti:
Majoituin kerran Bangkokissa 18 € vrk hintaiseen hotelliin oli suihkut ja ilmastoinnit sekä parveke ja iso jääkaappi saftybox receptionissa, neliöitä noin 30. Ilmajuna radan pysäkki 200 metrin päässä. Mitä ei ollut aamiainen, kuntosali, kokoustilat. Aivan riittävä siis tavaroiden säilyttämiseen.
Vaikuttaa hyvältä, et sattuisi musitamaan mikä sen paikan nimi on ja minkä ilmajuna-aseman lähellä sijaitsee?
- HejaSverige
Charlie Beach Mookilla ei ole juuri "paikallista" nähnytkään. Täynnä ruåttalaisia, kuin olisi Tukholmaan tullut. Itse asustelin kauempana viidakon sirinässä..
- impressed
Tuo seutu sinällään on kyllä aika jees. Sametit ja Huahinit kannattaa jättää sikseen ja suunnata etelään jos vain aika ja rahkeet riittää..
- Älämissaatätä
Huhtikuussa on Thaimaassa hauska uuden vuoden juhla, songkran. Sitä vietetään ensin festivaaleilla Chiang Maissa ja viikon päästä juhlitaan Pattayn kaduilla. Jos tykkää läträillä vesipyssyillä niin kannattaa osallistua molempiin!
- Reissaajat
Moikka! Meillä oli viime marraskuussa neljän viikon omatoimimatka BKK - Cha-am - BKK, josta viimeisen viikon vietimme Bangkokissa. Hyvä oli reissu, mutta jos tekisimme sen uudestaan, olisimme Bangkokissa 2vkoa ja rantakohteessa 2vkoa. Pidimme todella paljon suurkaupungista ja sen nähtävyyksistä. Nyt jäi niin paljon kaikkea mielenkiintoista vielä näkemättä. Ensi kerralla sitten... :) Kuvia ja kokemuksia os. http://aeta24.com/
Mielenkiintoista matkaa! - BambooIsland
Jos aiotte saariretkille, niin matkustakaa Phuketiin tai Krabille.
- amaran
No ei missään nimessä. Pahimmat turistirysät Hua Hinin ohella Thaimaassa.
- mukaanmatkaankaikkivaan
Ei tarvitse tietenkään kenenkään em. saariretkiä toteuttaa. Eivät tosin minua eivätkä perhettäni haitanneet sadat kiinalaisturistit, jotka nauttivat lomistaan täysin siemauksin samanaikaisesti kanssani Bamboo Islandilla. Ja sitte toinen näkökulma asiaan on se, että vietin pari viikoisen lomani täpätäydessä hotellissa pohjoismaalaisten kanssasisarien- ja veljieni kanssa eikä sitten yhtään haitannut em. asiakaan. Saksaa, englantia ja venäjää puhuttin myös ko. rannalla enkä tuntenut oloani yksinäiseksi tai syrjäytetyksi kertaakaan.
- Haddivaddi1500
Varsinkin Don Muang -kentältä lähtevät lennot ovat tosi halpoja, jos haluaa vilkaista etelämpänä sijaitsevia rantapaikkoja. Lensin eilen sieltä Krabin kentälle 20 eurolla Lion Airlinen koneella. Lipun ostin aamupävällä. Kone oli uuden näköinen, ei pelottanut. Bussimatka kentältä Ao nangin rantalomakohteeseen maksoi 150 bahtia (n. 4,5 €).
- bangkokinkokki
Niin, Bangkok on kyllä meren läheisyydessä, joen varrella, mutta eivät ne lähimmät rannat mitään loistavia ole. Kaiken lisäksi niille on pitkä matkam joka kestää todella kauan. Bangkokissa majoittuessa kannattaa siis keskittyä suurkaupungin antiin, kuten shoppailuun ja ruokailuun, mutta antiin lukeutuvat myös historia, temppelit jne. Bangkok on monipuolinen kaupunki, säältään kuitenkin kuuma ja vilskettä ja meluakin riittää.
Bangkokista suosittelenlukemaan yksityiskohtaisemmin sivulta:
http://thaimaa.biz/kohteet/bangkok/ - Bangkokmylife
Toivottavasti et varannu hotelleja koko loman ajaksi... Internet toimii myös Thaimaassa.
Älä suunnittele mitään ja anna päivän mennä menojaan ja mieti paikan päällä
mihin pystyt...
Parasta Thaimaassa on olla ilman tressiä ja kaikkea voi tapahtua ja voi tulla uusia
asioita mieleen ym.
Hotelleita saa varmasti huhtikuussa... myös runsaasti ja alennuksella... Minä lähden
Bangkokiin ihan kohta ja olen ollut siellä yli tai ali 30 kertaa...
Varasin hotellin tarjouksesta 10 euroa 3 tähden hotelli .... Ei keskusta... mutta osaan liikkua ja tiedän alueen olevan sopiva minulle.
Sanon sinulle asiantuntijana.... ota rennosti... Thaimaa on paljon helpompi maa kuin suomi tai Bangkok on paljon helpompi kuin Helsinki.
Thaimaassa ei ole niitä tyhmiä sääntöjä ja kassakuitteja et myöskään saa... koska harvoilla sellainen on. Unohda sosialistinen suomi ja elä ja koe vapaasti ja ole ihminen.
Olen myös jo arvatenkin tutustunut moneen Thaimaalaiseen ja olen yleensä heidän
kanssaan.
Älä ajattele mitä on vain ajattele... mitä osaat tai mitä tahtoisit tehdä ja nähdä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1631433Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on531237Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä241219Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2141120- 1261068
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223994Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk315991- 42939
- 72905
- 73899