Mietin barbetin ottoa ja olisin utelias kuulemaan näistä koirista jotakin teiltä palstalaisilta. Kyseessähän on melko harvinainen rotu (n. 500 yksilöä koko maailmassa), mutta Suomessa tää on saanut jopa oman yhdistyksen.
Sopisiko barbet opiskelevalle nuorelle yksiöön ekaksi koiraksi? Mulla ei ole omista koirista kokemusta aiemmin, mutta sukulaisilla ja perhetutuilla on paljon koiria, ja joidenkin hoitoon ja lenkitykseen olen osallistunu yökyläillessäni. Eli siis aika kapea kuva mulla on koiran omistamisesta, mutta oon pienestä tytöstä saakka halunnu oman koiran ja tää toive on aina seurannu mukana.
Voisin tarjota tulevalle koiralleni luultavasti noin kahden-kolmen tunnin lenkkimäärää päivässä. Viikonloppuina aikaa jäis enemmän ku arkena ja oliskin kiva kanavoida koiran työhalua silloin oikein kunnolla johonkin, mistä se nauttii.
Turkin hoito ei saa olla mahdotonta ja koiran olis oltava "säänkestävä" muutenkin, kun tykkään usein tuttujenkin koiruuksien kanssa rämpiä mettissä, juosta ja tehdä koirannamien avulla temppuja ja etsimintehtäviä. Toki tämä innostus varmasti laantuu jonkin verran, kun se oma koira on lenkitettävä joka päivä :D
Olis ihanaa kesäisin uida oman koirulin kanssa paljon ja muutenkin olla jossain rannan läheisyydessä ja opettaa koiraa noutamaan rantamatalikosta esineitä Toisaalta talvella koiran turkin olis hyvä olla sen verran paksu, että se tarkenee myös tekemään rauhallisia kävelylenkkejä, sillä itse tuppaan saamaan kamalan yskän heti siinä paikassa, jos talvella juoksen. Kesällä ei tätä ongelmaa ole.
Mielipiteitä, kokemuksia koirasta yms.? :)
Barbet
_koiruus_
2
3320
Vastaukset
- ehdotus´
Kannattaa kysyä Facebookissa ryhmässä Barbet Finland :-)
- barbet
Ihana rotu.Meillä semmoinen.Varauduttava vain,et pentu tekee paljon tuhoja yksin.Sohva on meillä syöty ynm..eroahdistus yksin ollessa monilla barbeteilla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde262778Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292312- 1482264
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.532190Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211802Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3891662Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään981597- 2981485
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131419- 1331418