Mietin barbetin ottoa ja olisin utelias kuulemaan näistä koirista jotakin teiltä palstalaisilta. Kyseessähän on melko harvinainen rotu (n. 500 yksilöä koko maailmassa), mutta Suomessa tää on saanut jopa oman yhdistyksen.
Sopisiko barbet opiskelevalle nuorelle yksiöön ekaksi koiraksi? Mulla ei ole omista koirista kokemusta aiemmin, mutta sukulaisilla ja perhetutuilla on paljon koiria, ja joidenkin hoitoon ja lenkitykseen olen osallistunu yökyläillessäni. Eli siis aika kapea kuva mulla on koiran omistamisesta, mutta oon pienestä tytöstä saakka halunnu oman koiran ja tää toive on aina seurannu mukana.
Voisin tarjota tulevalle koiralleni luultavasti noin kahden-kolmen tunnin lenkkimäärää päivässä. Viikonloppuina aikaa jäis enemmän ku arkena ja oliskin kiva kanavoida koiran työhalua silloin oikein kunnolla johonkin, mistä se nauttii.
Turkin hoito ei saa olla mahdotonta ja koiran olis oltava "säänkestävä" muutenkin, kun tykkään usein tuttujenkin koiruuksien kanssa rämpiä mettissä, juosta ja tehdä koirannamien avulla temppuja ja etsimintehtäviä. Toki tämä innostus varmasti laantuu jonkin verran, kun se oma koira on lenkitettävä joka päivä :D
Olis ihanaa kesäisin uida oman koirulin kanssa paljon ja muutenkin olla jossain rannan läheisyydessä ja opettaa koiraa noutamaan rantamatalikosta esineitä Toisaalta talvella koiran turkin olis hyvä olla sen verran paksu, että se tarkenee myös tekemään rauhallisia kävelylenkkejä, sillä itse tuppaan saamaan kamalan yskän heti siinä paikassa, jos talvella juoksen. Kesällä ei tätä ongelmaa ole.
Mielipiteitä, kokemuksia koirasta yms.? :)
Barbet
_koiruus_
2
3657
Vastaukset
- ehdotus´
Kannattaa kysyä Facebookissa ryhmässä Barbet Finland :-)
- barbet
Ihana rotu.Meillä semmoinen.Varauduttava vain,et pentu tekee paljon tuhoja yksin.Sohva on meillä syöty ynm..eroahdistus yksin ollessa monilla barbeteilla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.364156Kuinka kauan
Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?1131543Milli-helenalla ongelmia
Suomen virkavallan kanssa. Eipä ole ihme kun on etsintäkuullutettu jenkkilässäkin. Vähiin käy oleskelupaikat virottarell2481506Helena Koivu on äiti
Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.1841276Ja taas kerran hallinto-oikeus että pieleen meni
Hallinto-oikeus kumosi kunnanhallituksen päätöksen vuokratalojen pääomituksesta. https://sysmad10.oncloudos.com/cgi/DREQ841036Löydänköhän koskaan
Sunlaista herkkää tunteellista joka jumaloi mua. Tuskin. Siksi harmittaa että asiat meni näin 🥲1311032Kun näen sinut
tulen iloiseksi. Tuskin uskallan katsoa sinua, herätät minussa niin paljon tunteita. En tunne sinua hyvin, mutta jotain441008Purra saksii taas. Hän on mielipuuhassaan.
Nyt hän leikkaa hyvinvointialueiltamme kymmeniä miljoonia. Sotea romutetaan tylysti. Terveydenhoitoamme kurjistetaan. ht254988- 62974
- 23906