Barbet

_koiruus_

Mietin barbetin ottoa ja olisin utelias kuulemaan näistä koirista jotakin teiltä palstalaisilta. Kyseessähän on melko harvinainen rotu (n. 500 yksilöä koko maailmassa), mutta Suomessa tää on saanut jopa oman yhdistyksen.

Sopisiko barbet opiskelevalle nuorelle yksiöön ekaksi koiraksi? Mulla ei ole omista koirista kokemusta aiemmin, mutta sukulaisilla ja perhetutuilla on paljon koiria, ja joidenkin hoitoon ja lenkitykseen olen osallistunu yökyläillessäni. Eli siis aika kapea kuva mulla on koiran omistamisesta, mutta oon pienestä tytöstä saakka halunnu oman koiran ja tää toive on aina seurannu mukana.

Voisin tarjota tulevalle koiralleni luultavasti noin kahden-kolmen tunnin lenkkimäärää päivässä. Viikonloppuina aikaa jäis enemmän ku arkena ja oliskin kiva kanavoida koiran työhalua silloin oikein kunnolla johonkin, mistä se nauttii.

Turkin hoito ei saa olla mahdotonta ja koiran olis oltava "säänkestävä" muutenkin, kun tykkään usein tuttujenkin koiruuksien kanssa rämpiä mettissä, juosta ja tehdä koirannamien avulla temppuja ja etsimintehtäviä. Toki tämä innostus varmasti laantuu jonkin verran, kun se oma koira on lenkitettävä joka päivä :D

Olis ihanaa kesäisin uida oman koirulin kanssa paljon ja muutenkin olla jossain rannan läheisyydessä ja opettaa koiraa noutamaan rantamatalikosta esineitä Toisaalta talvella koiran turkin olis hyvä olla sen verran paksu, että se tarkenee myös tekemään rauhallisia kävelylenkkejä, sillä itse tuppaan saamaan kamalan yskän heti siinä paikassa, jos talvella juoksen. Kesällä ei tätä ongelmaa ole.

Mielipiteitä, kokemuksia koirasta yms.? :)

2

4028

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ehdotus´

Kannattaa kysyä Facebookissa ryhmässä Barbet Finland :-)

• barbet

Ihana rotu.Meillä semmoinen.Varauduttava vain,et pentu tekee paljon tuhoja yksin.Sohva on meillä syöty ynm..eroahdistus yksin ollessa monilla barbeteilla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Heh, Riikka runnoi Suomen BKT:n miinukselle

Suomi on Riikan irvistysten ansiosta ainoa negatiivisen talouskasvun maa EU:ssa. Ei tästä ainakaan EU:ta voi syyttää, ku
      Maailman menoa
      49
      5179
    2. Erään T miehen viimeinen aloitus tänne

Moi Olen kirjoittanut täällä säännöllisesti yli 5 vuotta. Kaivannut kuten kuuluukiin, mutta myös unohdellut ja selvitel
      Ikävä
      30
      2146
    3. Sanna vaihteeksi Australian "60 minuuttia" ohjelmassa

Kansanvälinen superstaramme esiintyi tällä kertaa toisella puolen maapalloa esitettävässä ohjelmassa. Kiinnostus on kova
      Maailman menoa
      107
      2141
    4. HihhuIi-Päivi täpinöissään Viktorin tapaamisesta

Eiköhän nyt kaikille ole vihdoin selvää kenen joukoissa tämäkin putinisti seisoo. https://www.iltalehti.fi/politiikka/a
      Maailman menoa
      119
      1877
    5. Yritykset verolle ja yritystuet 10 mrd. eur/v pois

Kiristämistapauksissa yrityksille sanotaan hei hei. Suomi ei tarvitse yhteiskunnan rahoilla "yrittämistä". Yhteiskunta v
      Maailman menoa
      15
      1829
    6. Minkä lempinimen olet

antanut kaivatullesi?
      Ikävä
      111
      1740
    7. Nyt meni maku vas.liittoon, kun vaativat minimituntipalkkaa lakiin

Sehän tarkoittaa samalla myös maksimituntipalkkaa, koska kun laki on kerran laadittu, niin sitä on vaikea muuttaa. Työma
      Maailman menoa
      49
      1147
    8. Björn Wahlroos ykkösaamussa nautittavaa kuunneltavaa

Ehdottomasti viisaimpia ja tietävämpiä ihmisiä mitä Suomesta koskaan tullut. Naureskeli viherpiipertäjille jotka ihan p
      Maailman menoa
      250
      1106
    9. Yritän saada sinut pois mielestäni ja ajatuksistani nainen

Turhaan. Mitä enemmän yritän, sitä enemmän haluan sinut ja sinua. Miten voitkaan olla niin ihana ja tuntua niin hyvältä.
      Ikävä
      48
      1011
    10. Kumpi teki aloitteen?

🤗🤗🤗🤗
      Ikävä
      71
      951
    Aihe