Bichon frise

koirasta haaveileva allerginen

Onko täällä koira-allergisia astmaatikkoja jotka ovat pystyneet elämään bichon frisen kanssa?
Saatko mitään oireita ja millaisia? Saitko oireita pentuaikana mutta et enää aikuisesta koirasta? Jos näin, niin minkä ikäisestä bichonista et enää saanut oireita? Oletko käyttänyt allergialääkkeitä ja mitä? Oletko muuten helpottanut oloasi esim. hankkimalla ilmanpuhdistimen? Jos olet, minkä merkkinen ilmanpuhdistin, mikä suodatin ja auttoiko?

Tiedän ettei bichon frise sovi kaikille allergisille, mutta haluaisin nyt kuulla positiivisia kokemuksia!

23

11153

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Häh?

      Miksi vain positiivisia kokemuksia? Eivät ne positiiviset kokemukset vaikuta sinun ongelmiisi mitenkään. Kokemukset ovat kokemuksia ei niiden pitäisi rohkaista ketään allergista hankkimaan koira.

    • Ei kiitos!

      Mihin ihmeeseen perustuu tämä tieto, ettei tuo
      kyseinen koirarotu muka aiheuttaisi ollenkaan tai
      ainakin vähän allergisia oireita??? Kuka sen on
      tutkinut vai onko se vain ihmisten MUTU-tietoa?
      Olen nähnyt allergialääkärin lausuman, että jos on
      yhdestä karvaisesta elukasta oireita saanut, saa
      niitä ennen pitkää myös tästä koirasta. Eikä aller-
      gisen kannata ruveta kokeilemaan, sehän on tervey-
      dellä leikkimistä. Tunnen eräänkin tapauksen, jossa
      nuoren perheen äiti oli lopulta vakavassa hengen-
      vaarassa, kun perhe piti kissaa, vaikka allergiat
      tiedettiin. Meille ei koiraa eikä kissaa (muista
      puhumattakaan) tule, vaikka joku kuinka väittäisi
      ettei jostakin rodusta eläinpölyä lähde.

      • Häh?

        Bichon raukka on yksi näistä roduista mitkä kärsivät perusteettomasta allergisoimattomuusmaineestaan. Rotuyhdistyskin on tähän ottanut kantaa ja tekevät kaikkensa oikaistakseen tämäm väärän käsityksen rodun allergosoimattomuudesta. Oikaiseminen on vaikeaa koska ihminen uskoo mitä tahtoo uskoa, oli uskomus miten kaukana vain faktasta.

        Tieteellinen fakta on se että kaikki koirarodut ovat allergisoivia. Koirat ja ihmiset ovat yksilöitä, mutta lähtökohta on se että kaikki koirat ovat allergisoivia.

        Koiria kyllä yritetään manipuloida allergiaa aiheuttamattomiksi, mutta näitä manipuloituja koiria ei vielä ainakaan Suomess onneksi ole saatavilla. Onneksi koska se voi koirien kannalta olla monellakin tavalla huono asia.


      • en tiedä
        Häh? kirjoitti:

        Bichon raukka on yksi näistä roduista mitkä kärsivät perusteettomasta allergisoimattomuusmaineestaan. Rotuyhdistyskin on tähän ottanut kantaa ja tekevät kaikkensa oikaistakseen tämäm väärän käsityksen rodun allergosoimattomuudesta. Oikaiseminen on vaikeaa koska ihminen uskoo mitä tahtoo uskoa, oli uskomus miten kaukana vain faktasta.

        Tieteellinen fakta on se että kaikki koirarodut ovat allergisoivia. Koirat ja ihmiset ovat yksilöitä, mutta lähtökohta on se että kaikki koirat ovat allergisoivia.

        Koiria kyllä yritetään manipuloida allergiaa aiheuttamattomiksi, mutta näitä manipuloituja koiria ei vielä ainakaan Suomess onneksi ole saatavilla. Onneksi koska se voi koirien kannalta olla monellakin tavalla huono asia.

        en tiedä mikä on oikea laita ja mikä ei.mutta lääkäri on kirjoittanut mulle paperit ja astma lääkkeet noin pari vuotta sitten.astmalääkkeet lopetin viime keväänä mutta allergia lääkkeen joudun ottamaan silloin tällöin.mutta harvoin.jos siivoan tai käyn varastossa.en katso siis sen johtuvan koirasta.joo ja meillä käy naapurin lapsi leikkimässä joka on ennen saanut koirasta oireita.meillä ei saa.omistan kaksi koiraa.bichon fricen ja cavalverin.kavalveria en kyllä pysty paljon koskemaan,mutta bichonin harjaan ja pesen.ei tuu oireita.siis tiedä häntä.olen siis erittäin onnellinen valintaani.


      • ...

        Se perustuu mm.Amerikassa tehtyyn tutkimukseen ja
        ihmisten omiin kokemuksiin. Amerikassa tehtiin koe jossa testattiin juuri noita "allergia ystävällisiä" rotuja. Huomattiin että ne tosiaan aiheuttavat vähemmän tai eivät aiheuta ollenkaan allergisia oireita allergisille ihmisille, kokeessa käytettiin myös laboratorio tutkimuksen tuloksia.

        Itseäni jutussa kiinnosti se että kääpiösnautseri kuuluu myös tuohon ryhmään.


      • omistaja

        * Siitä ei lähde karvaa! Hilsehän irtoaa normaalisti karvatupsujen mukana, tätä ongelmaa ei bichonilla ole
        * Sen turkki on niin paksu ja tiheä ettei hilse pääse pintaan pölyämään
        * Sen iho kestää viikottaista pesua, toisin kuin muiden rotujen iho, ja siksi hilseen määrää voidaan vähentää
        * Pienessä koirassa hilsepinta-alaa on vähemmän
        * Bichoni ei kuolaa. Kuola sisältää merkittävän paljon allergeenejä.


      • Kärsii???
        Häh? kirjoitti:

        Bichon raukka on yksi näistä roduista mitkä kärsivät perusteettomasta allergisoimattomuusmaineestaan. Rotuyhdistyskin on tähän ottanut kantaa ja tekevät kaikkensa oikaistakseen tämäm väärän käsityksen rodun allergosoimattomuudesta. Oikaiseminen on vaikeaa koska ihminen uskoo mitä tahtoo uskoa, oli uskomus miten kaukana vain faktasta.

        Tieteellinen fakta on se että kaikki koirarodut ovat allergisoivia. Koirat ja ihmiset ovat yksilöitä, mutta lähtökohta on se että kaikki koirat ovat allergisoivia.

        Koiria kyllä yritetään manipuloida allergiaa aiheuttamattomiksi, mutta näitä manipuloituja koiria ei vielä ainakaan Suomess onneksi ole saatavilla. Onneksi koska se voi koirien kannalta olla monellakin tavalla huono asia.

        Voi elämän kevät. Tosiasia on kuitenkin, että jotkut allergiset voivat todella pitää bichonia!! Ne varmaan kärsivät todella niissä onnellisissa kodeissa joissa on lemmikki saatu allergiasta huolimatta. Kannattaisiko suunnata voima varat vaikkapa eläinrääkkäyksien estämiseksi, kuin paasata, että koira rukat kärsii kun ihmiset ovat allergisia.. Allergiseksi tuleminen on kuitenkin tahdosta riippumatonta.


      • voit löytää jotain mukavaa
        omistaja kirjoitti:

        * Siitä ei lähde karvaa! Hilsehän irtoaa normaalisti karvatupsujen mukana, tätä ongelmaa ei bichonilla ole
        * Sen turkki on niin paksu ja tiheä ettei hilse pääse pintaan pölyämään
        * Sen iho kestää viikottaista pesua, toisin kuin muiden rotujen iho, ja siksi hilseen määrää voidaan vähentää
        * Pienessä koirassa hilsepinta-alaa on vähemmän
        * Bichoni ei kuolaa. Kuola sisältää merkittävän paljon allergeenejä.

        Päätelmäsi ovat vielä varsin teoreettisella tasolla,mutta anna palaa! Tee oma Bichon Frise tutkimuksesi ja mistäpä tietää, jos me allergiset ja astmaatikot löydämme terveyden ansiostasi.

        Eikös käärmeseerumikin pujahtanut jostain
        vastaavanlaisesta oivalluksesta.

        Ehkä on olemassa yksi ihmekoira!!

        Vaan, ennekuin näin on, ei tulisi kenenkään terveyttä riskeerata ja vaarantaa.


      • sudenkorento75
        omistaja kirjoitti:

        * Siitä ei lähde karvaa! Hilsehän irtoaa normaalisti karvatupsujen mukana, tätä ongelmaa ei bichonilla ole
        * Sen turkki on niin paksu ja tiheä ettei hilse pääse pintaan pölyämään
        * Sen iho kestää viikottaista pesua, toisin kuin muiden rotujen iho, ja siksi hilseen määrää voidaan vähentää
        * Pienessä koirassa hilsepinta-alaa on vähemmän
        * Bichoni ei kuolaa. Kuola sisältää merkittävän paljon allergeenejä.

        että koiran "kuolan" sisältämät voimakkaat allergeenit siirtyvät omistajaan myös nuolemisen kautta.
        myös koiran ulosteet sekä virtsa sisältävät voimakkaasti allergeenejä. Joten pentuvaiheessa kun sitä on sisätiloissa niin allergiset oireet voivat olla pahoja.
        Eli kuten täällä on moneen kertaan todettu allergia vapaata koiraa EI ole, toki parempi on ottaa villis/bichon koska niiden turkki ei aiheuta enää ylimääräistä oiretta, mutta se ei takaa että ei tulisi koiralle silti allergiseksi.
        Sekin on mielenkiintoista että jotkut allergiset niinsanotutsti "siedättyvät" siihen omaan koiraan eikä saakkaan siitä pahoja oireita.


    • Allergikko

      Niin minä olen se etsimäsi henkilö...omistan tosin vain vähän erikokoisen koiran eli mulla on vanhaenglanninlammaskoira.
      Eletään koiran kanssa täysin normaalia elämää sisätiloissa paitsi makuuhuoneeseemme koiramme ei saa tulla.
      Lääkitystä en ole tarvinnut vuosiin muuta kuin tarvittaessa niin astmaan kuin allergiaoireisiin lähinnä nuhaan. Nasonex ja ventoline ovat ne minun lääkkeeni.
      Itse asiassa kun kävin nyt syksyllä pitkästä aikaa kontrollissa niin allergia arvot olivat pudonneet koiran ja siitepölyn kohdalla huimasti.
      Lääkärin kanssa oli siitä juttua että meillä on ollut aina koira siis sisäkoira (aiemmin oli shih tzu joka nukkui pois kunnioitettavassa 14,5 vuoden iässä)niin olen tavallaan siedättynyt tälle kyseiselle eläinpölylle, koska sitä on kokoajan ärsykkeenä. Aiemmin kyllä reagoin nuhalla koiraamme jossain vaiheessa mutta nyt sekin on jäänyt pois sinnikkyys palkitaan:)
      Niin kaikki eläimet hilseilevät jopa ihminen ja sen hilseen valkuaisaineelle ollaan allergisia ja toisissa koirissa sitä valkuaista on vain enemmän se ei välttämättä riipu rodusta.
      Mutta sen neuvon annan kokemuksen perusteella, että pidä koira puhtaana pesu keskimäärin kuukauden välein. Ja pitkäkarvaisessa ja kaksoisturkkisesta koirasta sitä hilsettä ei pääse yhtähyvin ilmaan kuin normaali karvan omaavasta koirasta.
      Meillä ei lampuristamme paljoa hilsettä lähde sen voi testata mustan karstan kanssa. Koira pidetään puhtaana ja pari kertaa vuodessa kun sille vielä syöttää rasva/öljy kuurin niin hilsettä ei oikeastaan ole eikä muodostu yhtä helposti.
      meillä on pärjätty hienosti allergian ja koirien kanssa siitä asti kun allergia ja astma minulla todettiin eli vuodesta -96.
      Mutta taas jos menen kaverin luo jolla on kissa....apuva niiskutus alkaa ja henki vinkuu...mutta kissat ovatkin niitä pahimpia allergian aiheuttajia!

    • Kessu

      Meillä on Bisoni ollu nyt 2,5 vuotta. Vaimolla lääkärin toimesta todettu allergia,minulla itse todettu. Vaimo ei saa Bisonista oikeita kun ainoastaan jos antaa sen nuolla naamaa. Minulla ei ole mitään oireita vaikka harjaan ja leikkaan koiran. Muuten ei tarvi kun käydä kylässä missä on muun rotuisia koiria tai kissoja niin jo on nenät tukossa. Bisonista johtuva oireettomuushan johtuu siitä, että rodulla ei ole alus karvaa ollenkaan ja siitä johtuen ei irtoa myöskään oireita aiheittavaa hilsettä niin paljon.

    • ........

      Itselläni oli vielä 10vuotta sitten 12 bichonia ja ihania kavereita olikin. Olin kuitenkin jatkuvasti kipeänä, joten menin allergiatestiin. Ja minulla todettiin koira-allergia. Koiria alettiin pikkuhiljaa vähentämään, koska oireet vain pahenivat. 3koiraa jouduimme lopettamaan, koska kotia ei löytynyt. Eli useita vuosia ilman yhtään koiraa. Sitten olin itsekäs ja päätin kokeilla uudelleen bichonia. Sain kaveriltani lainaksi bichonin kuukaudeksi, mutta jouduin tämän palauttamaan jo ensimmäisen viikon jälkeen, koska oireet olivat niin pahat.

      Nyt olen löytänyt minulle sopivan rodun. Cairnterrieri sopii minulle mainiosti, ei ole aiheuttanut minulle mitään oireita, vaikka koiriakin on viisi.

      Eli bichonit aiheuttavat allergiaa. Ei voida yleistää etteikö näin olisi. Tässä pieni pätkä bichoneiden kotisivuilta:
      "On vastuutonta kasvattajalta myydä koiranpentu ihmisille niin, että annetaan ostajan uskoa, että bichon frisé ei aiheuta lainkaan allergiaa; tämä käsitys perustuu ainoastaan tuntumaan, ei ole olemassa mitään tieteellisiä tutkimustuloksia, jotka tukisivat tätä väitettä."
      "Suuri osa näistä kasvattajista, jotka mainostavat rotuamme ”allergiaa aiheuttamattomaksi”, eivät kuulu rotujärjestöömme ja nämä ns. ”kasvattajat” ratsastavat vastuuntuntoisten, rodusta aidosti välittävien hyvien kasvattajien ja heidän koiriensa maineella."

      Eli tutkimuksia on kyllä tehty, mutta tulokset ovat näyttäneet, että myös bichonit aiheuttavat allergiaa! Tietenkin rotujärjestö sanoisi, että ei aiheuta allergiaa jos se vain hiukankaan siihen uskoisi, jotta saisi rotua yleitymään, mutta rotujärjestö ei usko siihen pätkääkään. Olen itse ollut eräässä kokouksessa jossa oli lääkäri kertomassa asiasta, ja hän on tutkinut asiaa ja lukenut muiden tutkimustuloksia ja hänen mielestään jokainen joka ottaa bichonin sillä nojalla, että uskoo ettei se aiheuta allergiaa on hyvin vastuuton, eikä välitä koirista pätkääkään. Ja nämä "kasvattajat" pitäisi asettaa oikeuden eteen lupauksista joita ei voi pitää.

    • Marianne

      Sinä voisit pyytää jonkun tyypin biscon frisen lainaksi, vaikka pariksi viikoksi ja katsoa tuleeko allergiaa. Jos pieniäkin allergiaoireita tulee, ei biscon friseä kannata ottaa, mutta voit tutkia muita rotuja.

      • ......

        Kun allergiaoireita ei välttämättä tule ollenkaan edes ensimmäisen vuoden aikana. Voi olla, että allergiaa tulee vasta useiden kuukausien kuluttua.


      • piip
        ...... kirjoitti:

        Kun allergiaoireita ei välttämättä tule ollenkaan edes ensimmäisen vuoden aikana. Voi olla, että allergiaa tulee vasta useiden kuukausien kuluttua.

        Miten se on niin vaikea ymmärtää ettei allergisoimatonta koiraa ole olemassa. On vain erilaisia yksilöitä, koiria ja ihmisiä, jotkut sopivat yhteen, toiset eivät. Sitte on se tahto ja arvopuoli. Minulla on kaksi karvaamatonta koiraa (eri rotuja, mutta periaatteessa näitä "allergisoimattomia" kumpiki) joiden kanssa tahdon elää vaikka jatkuvasti saan pelata lääkkeiden ja oireiden ja ylimäärästen siivoomisten ja koiranpesujen kanssa. Ne ovat harrastuskoiria, niiden kanssa tehdään enemmän kuin normaalin perheenjäsenkoiran kanssa ja uskallan väittää niiden olevan minulle tärkeämpiä kuin keskimäärin koirat ovat, koska en voisi harrastaa lajiani ilman niitä. En silti tosiaan sano jonkun koiran olevan allegisoimaton, vaikka niin kovasti tahtoisinkin. En myöskään tuomitse ketään, joka koiran allergiasta huolimatta ottaa, kunhan ei riskeeraa ulkopuolisten terveyttä. Tulee olemaan todella rankkaa jos lapseni joskus tulevaisuudessa osoittautuvat allergisiksi.. Oletusarvo kuitenkin on kaikkien allergeenien sietäminen, eläimiä en salli kiellettävän keneltäkään vain varmuuden vuoksi.


      • bichon frise
        piip kirjoitti:

        Miten se on niin vaikea ymmärtää ettei allergisoimatonta koiraa ole olemassa. On vain erilaisia yksilöitä, koiria ja ihmisiä, jotkut sopivat yhteen, toiset eivät. Sitte on se tahto ja arvopuoli. Minulla on kaksi karvaamatonta koiraa (eri rotuja, mutta periaatteessa näitä "allergisoimattomia" kumpiki) joiden kanssa tahdon elää vaikka jatkuvasti saan pelata lääkkeiden ja oireiden ja ylimäärästen siivoomisten ja koiranpesujen kanssa. Ne ovat harrastuskoiria, niiden kanssa tehdään enemmän kuin normaalin perheenjäsenkoiran kanssa ja uskallan väittää niiden olevan minulle tärkeämpiä kuin keskimäärin koirat ovat, koska en voisi harrastaa lajiani ilman niitä. En silti tosiaan sano jonkun koiran olevan allegisoimaton, vaikka niin kovasti tahtoisinkin. En myöskään tuomitse ketään, joka koiran allergiasta huolimatta ottaa, kunhan ei riskeeraa ulkopuolisten terveyttä. Tulee olemaan todella rankkaa jos lapseni joskus tulevaisuudessa osoittautuvat allergisiksi.. Oletusarvo kuitenkin on kaikkien allergeenien sietäminen, eläimiä en salli kiellettävän keneltäkään vain varmuuden vuoksi.

        meillä ollut bichon frise jo puoli vuotta ja oireita ei ole ollut meil lapsia ja allergiaa&astmaa..lääkkeitä ei jouduta käyttää säännöllisesti et pärjätään ilman.mietin kauan koiran ottamista ja hankin muiden kokemuksia ja tietoa ja ajattelin ottaa riskin...joten en voi suositella tai kehoittaa ketään ottamaan koiraa jos paha allergia&astma..kaikki niin tapaus kohtaista.


    • AnZkUbAnZkU

      Mulla on Bichon Frisé, ja oon allergine koirille. Ei oireita.

      • saiuja

        mistähän olisi mahdollista alkaa hommaamaan tämmöistä koiraa:)? lapissa kun huhujen mukaan ei taida kovin helppo löytää näitä.


    • Bichoni^^

      heij koirasta haaveileva allerginen!
      Mun kahella pikku veljellä on astma ja he ovat sietäneet bichonia hyvin.(Muille koirille ovat allergisia!) Alku 2viikkoa heillä oli jotain oireita, mutta se oli ns. "siedätystä" Tietysti allergia on henkilökohtaista. Ennen kun me saatiin meille bichoni meillä oli 3 kertaa yks meijän tutun bichoni yötä ja siitä ei tullu mtn oireita. Ser riippuu yleensä myös siitä miten turkin on hoitanu x) Bichoneilla on nii paksu pohjavilla, että sen alta ei pääse hilsettä jos turkin on hoitanut hyvin . . Villakoiraa minun veljet eivät sietäneet, siitä tuli jotain oireita.. Me EMME ole hankkineet mtn ilmanpuhdistimia yms . . Alussa veljeni taisi ottaa jotain satma lääkettä mutta siihen se sitten jäikin! Täsä minun kokemukseni toivottavasti auttoi edes vähän! ;D

    • Mie vain

      Hei!Omistan itse Bichonin, se on minun oma pieni rakas, joka on meillä nyt ollu kohta neljä vuotta.Olen hyvin allerginen koirille,´kissoille, hevosille, ja kaikille muillekkin karvaisille.Mulla on myös pöly-ja koivuallergia.Mulle ei ole tullut mitään oireita Bichonistani edes sen pentu vaiheessa.Eikä silloinkaan kun harjaan tai leikkaan.Olen nukkunut koirani kanssa joka yö ja se on aina minun kasvojen lähettyvillä(siinä se tykkää olla)Eli olen hyvin onnekas!Mutta se on hyvin ihmisestä kiinni kelle tulee oireita ja kelle ei.Siskollani on myös koira allergia, eikä hänellekään ole oireita ilmaantunut.Äidilläni on astma ja allergia, ja hänelle tuli kutinaa hieman koiramme pentu vaiheessa, mutta ei sen jälkeen enää.Ilmanraikastinta ei ole koskaan tarvinnut meidän ostaa.
      Olen myös pahasti hevosille allerginen, mutta kun aloin vuosi sitten kulkemaan tallilla useasti viikossa, olen saanut siitäkin ns. "siedätyshoitoa", ja oireita ei enää ole ollenkaan.
      Joten onnea sinulle etsiessäsi itsellesi sopivaa rotua.Ota vieraaksi Bichon kotiisi joksikin aikaa.Mutta älä ota Bichonia jos sulle ilmaantuu edes vähänkään oireita,.

    • Felina

      Itselläni on kaksi Bichonia, ja täytyy todeta käytännön kokemuksella, ettei koirat hilseile, eikä karva "pölise" siinä määrin kuin muilla roduilla. Perusteellisen hyvällä turkinhoidolla on varmasti vaikutusta siihen, missä määrin koirasta hilsepölyä, ja nukkaa irtoaa. Itselläni on atsmaa, mutta koirien en ole huomannut vaikuttavat pahentavasti oireisiin.
      --> kun jaksaa pitää koiransa trimmissä kunnossa (säännölliset pesut, harjaukset, leikkaukset)ei varmasti ihokaan hilseile eikä karvat pölise! :)

    • bichoni

      minä olen äitini kanssa allerginen,mutta kun otimme Mimmi-bichonin, siitä ei tullut mitään. Välillä huomaa, että kun on tuntitolkulla silitellyt Mimmiä, saattaa vähän kutittaa silmiä. Mimmi on ollut meillä yli 3 vuotta, ja hyvin menee!!!

      T: Eve

    • ????????????????????

      Mistä sivuilta netistä saan Bichonit ja mistä itse olette saanut??

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      429
      4692
    2. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1670
    3. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      91
      1411
    4. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      52
      1319
    5. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      17
      1234
    6. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      50
      1151
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1055
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      54
      960
    9. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      54
      837
    10. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      60
      829
    Aihe