Mitäs nyt ku ero ja 2x elatusmaksut

deekuksiko

Mun palkka tulot on nettona 1300e/kk.
vuokra tulevassa asunnossa on 400e/kk vesi ja sähkömaksut päälle.
Yhteisiä velkoja on noin 150 e/kk maksettavana ja mulle jää kun on minun nimissä.
Elatus maksut on ilmeisesti 300e/kk mitä vilkasin.
Omat vakituiset menot, puhelin ja netti liittymä 50e/kk.
Auto täytyisi myös pitää koska työpaikkaan ei julkisella edes pääse, tätä menoa en edes laskenut vielä.
Voiko olla mahdollista että mun 1300e/kk tuloista eron takia maksan 900e/kk, eli minulle jäisi käteen 400e/kk ja tästä sitten auton bensat ylläpito kustannukset vielä pois. Eihän mulla ole mitään mahdollisuuksia edes selvitä ??

35

282

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • entiä

Ei ole mahdollista. Ehkä sinulla ei laskennallisesti ole edes elatuskykyä, tai niin voit lastenvalvojalle ilmoittaa. Pidä puolesi, käy vaikka oikeusavustajan pakeilla myös.

• deekuksiko

Nopeasti pääteltynä töissä käynti tulee turhan kalliiksi, eli työttömänä pärjäisi jopa paremmin.Jos töissä käyn niin auton joudun pitämään,mutta siitä aiheutuvia kuluja ei missään huomioon oteta. Työttömänä taasen en autoa edes tarvi.

Työttömänä mun täytyy silti maksaa velkoja 150e/kk mitä ei myöskään huomioida sossussa tms... mutta aika liki - 0 työssä käynnin suhteen.

Toki voisin yrittää etsiä vielä pienemmän asunnon,mutta mites joka toinen viikko tapaaminen koiran kopin kokosessa asunnossa. Mahtaako olla edes lain mukaista nykyisillään.

Pitää laskea vielä tarkemmin mutta ei nuo juurikaan muutu.

Onko ero tilanteessa yleensäkki homman nimi se,
      että mies on totaalisessa kusessa ??

• ....

Vuoroviikkosysteemissä harvemmin on elatusmaksuja, tai on jos on ahne ex. Tosin tuloillasi lapsien elättäminen puolet kuusta on melkoisen haastavaa, vaikkei muuta tarvitse, kuin ruokaa kantaa eteen ja usein niitä menoeriä riittää, vaikka elatusmaksuja joutuisitkin maksamaan joiden pitäisi kaikki kattaa.

Olen siis äiti, jolle ei tulisi mieleenkään vaatia elatusta, kun vuoroviikoin olemme vetovastuussa, mielestäni elatusmaksut olisivat pois lapsiltani, kun ovat isän luona. Lastenvalvojan mielestä exän niitä olisi pitänyt maksella, älytöntä.

Toivottavasti ex vaimosi on tolkun nainen ja ymmärtää, että sinulta saatu elatus on pois lapsiltasi, mikäli huolto on tasan, oli se lähi kuka hyvänsä..

• 8+10

Yritä sopia suoraan lasten äidin kanssa esim. 200 e/kk yhteensä elareista. Hän tietää velkojenmaksustasi ja on itse osavelallinen tavallaan. Sovitte keskenään että velan tultua maksetuksi summa nousee. En tiedä onko hänen mahdollista saada kunnalta (?) tuota puuttuvaa 100 euroa/kk, jota et kykene maksamaan itse. Joka tapauksessa yhden hengen minimitoimeentulo on xxx euroa/kk ja nyt on niin, että työssäkäyntisi mahdollistava auto on myös sinulle välttämättömyyshyödyke, työnteon ehto. Luulen että lastenvalvoja ymmärtää kun juttelette asiasta syvällisiä. Ei varmaan ole tarkoitus elatusmaksulla estää isän työpaikan pitäminen!

• nuovvaaa

Vastausta elävästä elämästä sulle nimimerkki 8 10 ja aloituksen tehneelle tulevalle köyhyysrajan alapuolella elävälle isälle:
        Noin sopivan suurilla=pienillä tuloilla isä tulee aivan pakosta jäämään pattitilanteeseen jossa yhteiskunnan sanelemassa elatuskyvyn laskukaavassa isän ainoa mahdollisuus selviytyä hengissä on joko heittäytyä työttömäksi tai etsiä erittäin lämmin, tilava ja ilmainen kumollaan oleva soutuvene-asunto aivan työpaikkansa välittömästä läheisyydestä koska autolle voi heittää hyvästit. (voi tuntua yhäriäippien mielestä yli-ampuvalta nuo vaihtoehtoni mut jos taitaa hiukankaan matematiikkaa ja osaa yhdistää sen realistiseen elämään niin enääpä tuo ei kuulostakkaan vitsiltä!)

• tarkista noi

Saat noista elatusmaksuista verovähennyksen kun ne on verovähennyskelpoisia. Hae se siihen verokorttiin jo valmiiksi niin jää enemmän käteen palkasta. Toiseksi jos sun tulot on noin pienet niin voit saada myös asumistukea, tarkista sekin. Kelan sivuilta löytyy laskuri jolla voit tarkistaa saatko sitä. Tossa linkki elareitten verovähennykseen.

http://portal.vero.fi/public/?contentid=27472&sitenodeid=9513

• villevau

Mahtavat 80 euroa vuodessa. Vaude! Kyllä nyt on talousongelmat taas ratkaistu!

• et saa verovähennyst

vaikka elarit verotuspäätöksessä lukeekin..ne vähennetään vain tuloverotuksessa, ei kunnallisverotuksesta ja sitä peritään vasta reilun 30000 euron bruttotuloista alkaen..

• deekuksiko

tämähän on ihan uskomatonta http://www.google.fi/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&ved=0CDUQFjAA&url=http://www.kela.fi/peruspaivaraha_maara&ei=5gOsVIj_HYTXyQOIj4LoCw&usg=AFQjCNEgfc-nqpF2l0hftyMyVKVeZilNRA&bvm=bv.82001339,d.bGQ&cad=rja

(Ilman korotuksia peruspäivärahan suuruus on keskimäärin 705 e/kk)

No se on aivan varma että vaikka mun työstä saama netto kk muuttuisi 400-->>600
      niin ei mitään järkeä olis jatkaa töissä käyntiä, pitää vissii miettiä miten selviää sit karenssin yli mutta en ny sentään ala töissä käymään jos ei ikinä ole rahaa ostaa mitään edes lapsille eikä itellekkään esim, vaatteita.

Onko kellään asian läpi käyneellä kokemuksia selviämisestä tämmösestä tilanteesta ja muuten vinkkejä ?

• ohje

nosta päivärahaa vain joka 3 kk silloin sun tarvii maksaa elarit vain joka kolmas kk koska ei tuloja kuin joka kolmas kk eli elarit vuoden 3, 6, 9 ja 12 kk...

• Sivullinen 1

Mites työtön ja ex- vaimo lapsineen aikoo syödä sen ensimmäisen kolme kuukautta?
        Ei hyvä neuvo, liekö mahdollistakaan!?

• on mahdollista
        Sivullinen 1 kirjoitti:

Mites työtön ja ex- vaimo lapsineen aikoo syödä sen ensimmäisen kolme kuukautta?

käytännössä todettu toimivanksi äidin ja viranomaisten pelleilyn johdosta. Antakoot ja sopikoot yhteishuollosta ja vuoroasumisesta/ tapaamisoikeudesta, joka lapsen etu niin ei tarvii elareita miettiä ja tapella...lapsille hyvä ja tasa
        painoinen lapsuus, molemmat vanhemmat

• Isä
        Sivullinen 1 kirjoitti:

Juu ei taida ihan onnistua. Tai sitten saa maksaa joka kolmas kuukausi kolmen kuukauden elarit kerralla. Taikka sitten ulosoton kautta viedään maksamattomat.

• ei tarvii maksaa
        Isä kirjoitti:

Juu ei taida ihan onnistua. Tai sitten saa maksaa joka kolmas kuukausi kolmen kuukauden elarit kerralla. Taikka sitten ulosoton kautta viedään maksamattomat.

saa kelalta vapautuksen, koska ei tuloja kuin joka kolmas kk..faktaa, revi siitä:)

• Isä
        ei tarvii maksaa kirjoitti:

saa kelalta vapautuksen, koska ei tuloja kuin joka kolmas kk..faktaa, revi siitä:)

Oikeasti kuitenkin kuukausitulot ovat vuositulot jaettuna kahdellatoista.

En oikein usko "faktaasi".

• toimiva systeemi ja
        Isä kirjoitti:

Oikeasti kuitenkin kuukausitulot ovat vuositulot jaettuna kahdellatoista.

En oikein usko "faktaasi".

faktaa kun elatuksesta päätös jota ei niin vain muuteta..hyvin menny em. toimenpiteillä jo 10 vuotta:)

• liuyoiuyiu

Millä perusteilla olet laskenut elatusmaksut? Nehän vaihtelevat ihan lasten menojen mukaan, ja vanhempien elatuskyvyn suhteessa. Oletko kuvitellut, että ne ovat aina n. 150e/ lapsi? Ei ole, vaan joskus paljon enemmän ja joskus paljon vähemmän. Tilanteesta riippuen.

Menkää lastenvalvojalle tekemään laskelma. Ennen sinne menoa ota selvää työmatkakustannuksista. Mitään autolainaa tms et saa siellä menona vähentää tuloistasi, mutta bensakuluja saat, jos julkisilla ei voi kulkea.

Laskelmaan vaikuttaa myös ex puolisosi tulot ja menot. Ja koko laskelma pohjautuu lasten menoihin. Niitä ovat yleiset elinkustannukset, yhdessä sovitut harrastukset ja vakuutukset, asumiskulut sekä esim tarhamaksu. Ne jaetaan sitten vanhempien elatuskyvyn suhteessa.

Noita yhteisiä velkoja et voi vähentää tuloistasi. Ne maksat ns. omista yleiskustannuksistasi. Sanoisin että tuo 300e/kk on juuri siinä rajoilla, että saattaa tulla olemaan elarien määrä, mikäli se vastaa myös lasten kustannuksia ja on suhteessa exänkin elatuskykyyn.

(Eli sun yleisiin omiin menoihin jäisi 1300- reilut 400e asumiseen -300e elarit = 600e. Se katsotaan riittäväksi. Mutta toki tästä on vähentämättä se työmatkakulut ja vesi sähkö. Siksi menee hilkulle.

• deekuksiko

Joo en ole laskenut, mutta jos kuvitellaan vaikka 100e/kk ja kaksi lasta = 200e.
      Edelleenkään siis ei jäisi kuin 100e/kk enemmän, joten ei vaan tuu mitään.

Tarkentaa vähän laskelmia niin autovakuutus maksaa 30e/kk auto vero päälle.
      Siihen sitte matkakustannukset päälle kaippa autoa huoltaakin pitäisi välillä joten menoja vaan tulee ja tulee. Kuvitellaan vaikka auto hajoaa = menee korjaukseen ja rapsahtaa 700e lasku,mites sit suu pannaan.

Jos 600e/kk katsotaan riittäväksi niin arvotonta on työssä käynti.
      Täytyy nyt miettiä sit vielä, mutta taitaa vaan järkevintä olla lupua autosta, vähentää sillä velkoja ja jäädä työttömäksi vaan suosista.
      Muutaman vuoden ku kekkuloittis työttömänä, niin olis elatus velvollisuudetkin ohi ja vois alottaa normaalin elämän. Ei tarvis ehkä ressatakka niin hitosti.

Saisin ilmeisesti sitte kotio 705e/kk. Ei tollaka kuuhun matkustella, eikä pahemmin hankintoja tehdä, mutta eipä siitä olisi kulujakaan.

• Isä

Sen 600 €/kk saat nettona työttömänäkin, vuokran jälkeen. Velat sitten (mitä ne lieneekään) joudut kyllä tuosta vielä maksamaan.

Ei se työssäkäyntiin pahemmin kannusta. Etenkin kun työttömänä on sitten mahdollisuus pitää lapsiakin vähän enemmän luonaan, vaikka halvalla tosin pitää elää.

• ihanrakentavasti

Etsi uusi työpaikka jossa isompi palkka. 1300/kk kuulostaa aika vaatimattomalta aikuisen perheenisän tuloiksi. Kouluttaudu uudelle alalle työttömyyden ohella, tai etsi oppisopimuspaikka. Sitten kun ehdit ja jaksat.

• Ääliö oot
        ihanrakentavasti kirjoitti:

Etsi uusi työpaikka jossa isompi palkka. 1300/kk kuulostaa aika vaatimattomalta aikuisen perheenisän tuloiksi. Kouluttaudu uudelle alalle työttömyyden ohella, tai etsi oppisopimuspaikka. Sitten kun ehdit ja jaksat.

Miten joku voi olla noin vieraantunut nykymaailmasta. Työpaikat on kiven alla ja palkka-alesta puhutaan. Etsi siinä sitten uusi parempipalkkainen työpaikka.

• Isä
        Ääliö oot kirjoitti:

Miten joku voi olla noin vieraantunut nykymaailmasta. Työpaikat on kiven alla ja palkka-alesta puhutaan. Etsi siinä sitten uusi parempipalkkainen työpaikka.

Jotkut ovat.
        Toisaalta tuo kouluttautuminenkaan ei ole huono vaihtoehto, sillä perustoimeentuessa silloin pysytään, ja se on tässä tapauksessa aika sama kuin työstä saatu palkka vähennyksineen.

• deekuksiko

"Etsi uusi työpaikka jossa isompi palkka. 1300/kk kuulostaa aika vaatimattomalta aikuisen perheenisän tuloiksi. Kouluttaudu uudelle alalle työttömyyden ohella, tai etsi oppisopimuspaikka. Sitten kun ehdit ja jaksat. "

Jotain tän suuntasta ehdin miettiin myös. Tässä vois jotain tolkkua ollakkin, silti näin yhteiskunnallisesti ajateltuna erikoista (?) samapa toi mulle lopulta.

Muutaman vuoden tähtäin tuokin olisi joka tapauksessa, että eipä siinä menettäisi.

Täytyy nyt miettiä vielä eri mahdollisuuksia. Hämmästynyt olen kyllä miten voi ero jossa lapsia viedä näin pohjamutiin. Jos kokemuksia ja erilaisia ratkasuja vaan mieleen tulee niin kertokaa ihmeessä.

• uyufyuh

No henkilökohtaisesti ihmettelen, että miten et pärjää, jos sulle jää asumisen ja elareiden jälkeen monta sataa kuussa...

Olin itse useamman vuoden opiskelija. Yh, ja kaksi lasta. Koko perheen kaikki tulot yhteensä (asumistuki, opintotuki, elarit, lapsilisät) olivat hitusen alle 1000e/kk. Siitä sitten maksoin asuntolainaa, yhtiövastikkeen, koko perheen ruuan, auton menot, laskut... Opintolainaa nostin hieman, mutta en kaikkea.

Sinun kannattaa miettiä elintapojasi, jos et nyt pärjää.

Minulla on palkka nettona nyt yliopistokoulutuksella 1500e/kk käteen. (hurraa, meitä pienipalkkaisia riittää...) Lisäksi saan elareita n. 300e/kk yhteensä kahdesta lapsesta ja lapsilisiä n. 200e. Tulot 2000e/kk.

Tarhamaksuihin menee n. 500e/kk. (Lasketaan puolison tulojen takia suuriksi.) Asumiseen ja ruokaan menee n. 800e/kk (minun osuus, puoliso maksaa puolet), opintolainaan 100e/kk, bensoihin töihin n. 200e/kk. Jäljelle jää 400e, jolla maksan puhelimeni, nettimaksun, lasten ja omat vaatteet ja muut hankinnat, vapaa-ajan menot yms... Hyvin riittää! Säästöönkin jää joka kuukausi, koska totuin elämään tiukalla opiskelijan budjetilla.

Tympäsee että kaltaisesi vätys miettii työttömäksi jäämistä, koska ei jää ihan vain omaan hupiin tarpeeksi rahaa! Pärjäät kyllä, jos haluat. Asenteesta kiinni.

• kyselen..
        uyufyuh kirjoitti:

No henkilökohtaisesti ihmettelen, että miten et pärjää, jos sulle jää asumisen ja elareiden jälkeen monta sataa kuussa...

Olin itse useamman vuoden opiskelija. Yh, ja kaksi lasta. Koko perheen kaikki tulot yhteensä (asumistuki, opintotuki, elarit, lapsilisät) olivat hitusen alle 1000e/kk. Siitä sitten maksoin asuntolainaa, yhtiövastikkeen, koko perheen ruuan, auton menot, laskut... Opintolainaa nostin hieman, mutta en kaikkea.

Sinun kannattaa miettiä elintapojasi, jos et nyt pärjää.

Minulla on palkka nettona nyt yliopistokoulutuksella 1500e/kk käteen. (hurraa, meitä pienipalkkaisia riittää...) Lisäksi saan elareita n. 300e/kk yhteensä kahdesta lapsesta ja lapsilisiä n. 200e. Tulot 2000e/kk.

Tarhamaksuihin menee n. 500e/kk. (Lasketaan puolison tulojen takia suuriksi.) Asumiseen ja ruokaan menee n. 800e/kk (minun osuus, puoliso maksaa puolet), opintolainaan 100e/kk, bensoihin töihin n. 200e/kk. Jäljelle jää 400e, jolla maksan puhelimeni, nettimaksun, lasten ja omat vaatteet ja muut hankinnat, vapaa-ajan menot yms... Hyvin riittää! Säästöönkin jää joka kuukausi, koska totuin elämään tiukalla opiskelijan budjetilla.

Tympäsee että kaltaisesi vätys miettii työttömäksi jäämistä, koska ei jää ihan vain omaan hupiin tarpeeksi rahaa! Pärjäät kyllä, jos haluat. Asenteesta kiinni.

Ja paljos oli asuntolaina vastike?

Nyt sulla jää sama kuin aloittajalle, mutta sulla on myös hyväpalkkainen puoliso, joten tilanteenne ei ole verrattavissa.

• edel.
        kyselen.. kirjoitti:

Ja paljos oli asuntolaina vastike?

Nyt sulla jää sama kuin aloittajalle, mutta sulla on myös hyväpalkkainen puoliso, joten tilanteenne ei ole verrattavissa.

Miten hyväpalkkainen puoliso vaikuttaa tilanteeseeni mitenkään? Ja minä pärjään hyvin sillä samalla, mikä aloittajalle jää, joten luulis hänenkin pärjäävän. Minä maksan sillä summalla paitsi omat menoni, niin MYÖS kaikki kahden lapseni hankinnat. Miehen kanssa minulla on eri tilit ja eri menot. Hänen kukkarollaan en käy. Ruoka ja asuminen jaetaan, mutta kerroin oman osuuteni viestissäni.

Silloin opiskeluaikana ei ollut puolisoa. Laina, vastike, vesi ja sähkö olivat yhteensä n. 500e/kk. Kaikkeen muuhun KOLMELLE ihmiselle jäi siis alle 500e/kk.

Aloittaja miettii, ettei summa riitä yksin hänelle... Just joo.

• 31v päin perhettä

Miksi eroatte? Eikö olisi jo aika ajatella perheen, lapsien parasta. Yksityiset asiat eivät saa mennä kokonaisuuden edelle. Olet perheesi tärkeä henkilö ja perhe on yhteiskunnan tärkein yksikkö. Jos perheet hajoavat, yhteiskunta rauha järkkyy.

• Naiseen ryhtyminen

Kun ryhtyy naisen kanssa yhteen on otettava vastuu sekä naisestaan, että tulevista lapsista. Tämä tarkoittaa, ettei mahdollisuuksia eroon ole, vaikka joskus on vaikeaa. Näin ajattelen ja olen tehnyt. Se päätös pitää.

• jätetty
        Naiseen ryhtyminen kirjoitti:

Kun ryhtyy naisen kanssa yhteen on otettava vastuu sekä naisestaan, että tulevista lapsista. Tämä tarkoittaa, ettei mahdollisuuksia eroon ole, vaikka joskus on vaikeaa. Näin ajattelen ja olen tehnyt. Se päätös pitää.

Vastuun ottaisin mielelläni sekä vaimosta että lapsista, mutta kun vaimo haluaa erota ja hajottaa perheen. En haluaisi erota, mutta vaimo haluaa. Eivät miehet ole aina niitä pahiksia.

• Ei kai nyt huvikseen

No olisko se parempi, että vaimo pitää väkisin perheen pystyssä, vaikka parisuhde olisi loppu? Jos ei parisuhteessa halua enää olla, niin perheen ylläpitäminen on valhetta ja kulissia sen jälkeen. Ja varmaan tiedät, että parisuhteeseen ei voi ketään pakottaa... toisinaan parisuhde vaan loppuu eikä siihen tarvita ketään ulkopuolisia. Raha ja materia on sivuseikkoja, jos ei avioliitto vaan toimi. Ei silloin voi mitenkään asua saman katon alla. Se vielä, että ihmissuhde aikuisten välillä ei yleensä ole yhden henkilön vallassa, vaan siihen tangoon tarvitaan kaksi. Jokainen eroava (myös miehet) joutuu siis katsomaan ihan peiliin. Kyllä se elintason ja sosiaalisen arvostuksen lasku on niin rajua, että kukaan ei "huvikseen" eroa rupea ottamaan lapsiperheessä.

• Uskalsin erota : )♡

Ei perhettä kannata hampaat irvessä pystyssä pitää. Rakkaudeton parisuhde, huh huh, lapset kyllä näkee ja aistii huonon kodin ilmapiirin. Todella huono kasvualusta lapsille. Meillä on vain yksi ainoa elämä, ei sitä kannata uhrata huonon parisuhteen/huonon avioliiton vuoksi. Tehkää kaikille elämisen arvoinen elämä, vaikka eriosoitteista. On mahdollista olla tyytyväinen eronneenakin, kunhan vain ihmiset asiallisesti ja aikuisesti eroavat.

• Samaa mieltä elämäst
        Uskalsin erota : )♡ kirjoitti:

Ei perhettä kannata hampaat irvessä pystyssä pitää. Rakkaudeton parisuhde, huh huh, lapset kyllä näkee ja aistii huonon kodin ilmapiirin. Todella huono kasvualusta lapsille. Meillä on vain yksi ainoa elämä, ei sitä kannata uhrata huonon parisuhteen/huonon avioliiton vuoksi. Tehkää kaikille elämisen arvoinen elämä, vaikka eriosoitteista. On mahdollista olla tyytyväinen eronneenakin, kunhan vain ihmiset asiallisesti ja aikuisesti eroavat.

Harvinaisen fiksu kommentti tälle palstalle.

• Ei ymmärrä
        Uskalsin erota : )♡ kirjoitti:

Mistä se johtuu että lasten teon jälkeen suhteesta tulee huono ja rakkaudeton kun pitäisi olla päinvastoin. Näin löyhiä suhteita en ymmärrä ja näkyy olevan ihan muoti-ilmiö nykyään. Kaikki pitäisi olla niin helppoa ja se parisuhde on juuri kaikkein vaikeinta ja vaativinta tässä elämässä, kahden "aikuisen" suhde. Onko tullut ilmiö jossa suhteita vaihdetaan kuin sukkia tai vaihdetaan kuin tavaraa ettei se ollutkaan sopiva. Mitään ei tarvitse hampaat irvessä yrittää... Mistä tuommoisia suhteita löytyy ettei tarvitse yrittää. Kuinka jollain tai niin monilla on noin kovat harhaluulot parisuhteesta.

• Ei kovin miehekästä

Sitäkin voi jokainen miettiä tykönään, että onko se osoitus miehekkyydestä tai moraalista, ettei osallistu MITENKÄÄN omien lastensa elättämiseen? Ne lapset saavat tietää sen jossakin vaiheessa ja asiasta voi olla pahojakin seurauksia sille, joka on hylännyt lapsensa pieninä taloudellisesti. Ettekö te miehet pysty ollenkaan erottamaan vanhemmuutta parisuhteesta?? Vaikka parisuhde on loppu syystä tai toisesta, se ei vaikuta mitenkään siihen että olet edelleen lastenne vanhempi ja sinulla on velvollisuuksia heitä kohtaan AINA.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomi julkaisi varautumisoppaan

Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j
      Maailman menoa
      238
      2282
    2. Kuhmo tekisi perässä

Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä
      Kuhmo
      10
      1828
    3. Miehille kysymys

Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse
      Tunteet
      67
      1547
    4. Onko telepatia totta

Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki
      Ikävä
      80
      1245
    5. Miksi kaivattusi on

erityinen? ❤️‍🔥
      Ikävä
      61
      1115
    6. Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku

Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.
      Forssa
      17
      1098
    7. TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."

Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi
      Tanssii tähtien kanssa
      16
      1018
    8. Nainen, olen niin pettynyt

Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään
      Ikävä
      89
      1004
    9. Haluaisin jo

Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos
      Ikävä
      42
      864
    10. Ootko nainen jo rauhoittunut

Vai vieläkö nousee savua päästä?
      Ikävä
      70
      852
    Aihe