WC-pönttö

Epätoivoinen

Kun muutin nykyiseen asuntoon, tässä aiemmin asunut heppu ei ollut varmaan koskaan pessyt WC-pönttöä. Vesirajan alle oli pinttynyt musta kerros, jonka kovan tuskailun jälkeen sain lopulta irtoamaan tyhjentämällä istuimen vedestä ja lataamalla tilalle yöksi sitä myrkkyä mustassa pullossa, nimi unohtunut.

Taloyhtiö toi uuden istuinreunuksen.

Edelleen kuitenkin k.usi silloin tällöin vaimeasti löyhähtää ja nyt päätin sovinnolla konttailla ympäriinsä löytääkseni syyllisen. Ja mikä uskomattominta: täysin hohtavan puhtaan näköinen emalireunus istuinreunuksen alta haisee nyt vielä useamman vuodenkin jälkeen k.uselle. Miten se on mahdollista kaiken tämän kuurauksen jälkeen ja saako hajua mitenkään pois?

Olen pessyt kaiken mahdollisen jo satoja kertoja, myös pytyn sisäreunuksen alta. Eikä haju tule sieltä, se on tosiaan ihan siinä istuinosan päällä.

7

129

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tepsii!

      Ripottele reilusti ruokasoodaa kostutelle reunukselle,ja pönttöön etikkaa ja ruokasoodaa.Poistaa taatusti hajut,ja on egologinenkin!

      • trskt

        Sen jälkeen onkin pöntön emali rupinen kuin isorokkosen akne.


    • .........

      Sooda ei naarmuta jos ei hankaa, vain levitä kostealla vanhalla pulloharjalla tms.
      Myös keittiösuihke voi auttaa, anna vaikuttaa ja huuhtele suihkulla.
      Pese kerran kk näin että tyhjennät vessan ja harjaat pytyn reunan ja ympäryksen kauttaaltaan ja huuhtelet suihkulla.

    • 1 + K

      Ei oo mahdollista satojen pesukertojen jälkeen.

      Mutta jos leikitään, että et ole trolli niin vaihda koko pönttö pönttö.

      • Häpeän pönttöäni

        Minun pönttöni on 10 v. vanha. Viisi vuotta olen edellisen asukkaan jälkiä yrittänyt pöntöstä poistaa, mutta täysin en ole siinä onnistunut. Vielä on piintynyttä ruskeaa vesirajan alapuolella . Suoraan ylhäältä katsoen ei näy kuin ihan vähän reunoilla, vähän kauempaa katsoen enemmän, ja kurkistamalla näkee pohjankin olevan ruskea. Hajun tuntee vain jos melkein pää pöntössä haistelee.
        Uusavuton tai laiska en ole, ja järkikin pelaa, joten en ole vaurioittanut pintoja. Olen käyttänyt wc-pöntön puhdistukseen tarkoitettuja tai siihen sopivia aineita ja välineitä ja antanut aineiden vaikuttaa, mutta mikään ei tepsi.

        Uutta pönttöä en saa. Tietääkö joku aineen joka oikeasti tepsii tekemättä vahinkoa? Voisiko se olla konetiskiaine, sitä en vielä ole kokeillut?


      • Mitä vielä??
        Häpeän pönttöäni kirjoitti:

        Minun pönttöni on 10 v. vanha. Viisi vuotta olen edellisen asukkaan jälkiä yrittänyt pöntöstä poistaa, mutta täysin en ole siinä onnistunut. Vielä on piintynyttä ruskeaa vesirajan alapuolella . Suoraan ylhäältä katsoen ei näy kuin ihan vähän reunoilla, vähän kauempaa katsoen enemmän, ja kurkistamalla näkee pohjankin olevan ruskea. Hajun tuntee vain jos melkein pää pöntössä haistelee.
        Uusavuton tai laiska en ole, ja järkikin pelaa, joten en ole vaurioittanut pintoja. Olen käyttänyt wc-pöntön puhdistukseen tarkoitettuja tai siihen sopivia aineita ja välineitä ja antanut aineiden vaikuttaa, mutta mikään ei tepsi.

        Uutta pönttöä en saa. Tietääkö joku aineen joka oikeasti tepsii tekemättä vahinkoa? Voisiko se olla konetiskiaine, sitä en vielä ole kokeillut?

        Samaa mieltä. Monta ohjetta olen kokeillut ja kaikki yhtä tyhjän kanssa. En ole koskaan vielä löytänyt sitä ihmeainetta, joka todellakin räjäyttää liat pois tai ainakin hiljaa ja hissukseen sulattaisi ne.
        Eniten ihmetyttää ne vanat, mitkä näkyy tulevan pöntön sivureunoista sieltä, mistä vesi tulee ulos yläreunasta. Sieltähän pitäisi tulla ainoastaan puhdasta vettä?? Rusehtavia viiruja näkyy olevan kuitenkin.


      • ........
        Mitä vielä?? kirjoitti:

        Samaa mieltä. Monta ohjetta olen kokeillut ja kaikki yhtä tyhjän kanssa. En ole koskaan vielä löytänyt sitä ihmeainetta, joka todellakin räjäyttää liat pois tai ainakin hiljaa ja hissukseen sulattaisi ne.
        Eniten ihmetyttää ne vanat, mitkä näkyy tulevan pöntön sivureunoista sieltä, mistä vesi tulee ulos yläreunasta. Sieltähän pitäisi tulla ainoastaan puhdasta vettä?? Rusehtavia viiruja näkyy olevan kuitenkin.

        Kokeilkaa tätä.
        Vesi pois, sitten väkiviinaetikkaa, reunoille paperit myös niihin etikkaa. Parin tunnin päästä irtoaa, usein jo heti kaataessa.
        Pinta ei vahingoitu.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      58
      2382
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      73
      1990
    3. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      208
      1870
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      56
      1747
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1661
    6. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      4
      1629
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1534
    8. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      5
      1367
    9. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      7
      1321
    10. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      1
      1228
    Aihe