Rytmihäiriöt aiheuttavat voimakasta hikoilua?

jepsujee

Viime vuonna erinäisten tapahtumien seurauksena todettiin että mulla on rakenteellinen sydänvika mikä aiheuttaa sen että rytmihäiriöitä on kokoajan. Lääkitykseksi sain bisoprololin (2,5 mg/aamu). Lääkkeiden avulla rytmihäiriöt ovat vähentyneet 14%. Oon kuitenkin niin tottunu tähän, että vähän yllärinä tuli diagnoosi:D Kuitenkin olen miettinyt että voisiko rytmihäiriöillä olla yhteys hikoiluun? Pään alue vuotaa ihan mielettömästi fyysisen suorituksen aikana - mikä ei nyt periaatteessa ole ihan kuolemaksi, mutta se että kävelen vaikkapa kauppaan 500m aurinkoisena päivänä shortsit jalassa & toppi päällä niin alkaa hieman vituttamaan toi vesiputous. Ei meikit pysy naamalla, eikä hikoilusta meinaa tulla loppua. Tai että kuumana päivänä bussissa istuessani vuotaminen alkaa ja pyyhin naamaa nenäliinalla. Kellään kanssamatkustajalla ei ole vastaavaa..
Kunto on ihan ok, parempikin ollut joskus ja 10 kiloa kevyempänäkin hikoilu oli jotain ihan käsittämätöntä. Erityisesti hiusrajan kohdalla.
Voisiko siis rytmihäiriöillä ja hikoilulla olla yhteys? Olen kyllä jännittäjä - sekä stressaajatyyppiä mutta en koe esim. kävellessäni/kaupoissa pyöriessä mitään stressiä mikä voisi selittää hikoilun.
Hikoilu ei siis ole jatkuvaa vaan pienet fyysiset suoritukset saavat sen aikaan:) Ja erityisesti kuumalla säällä, mutta kyllä tässä toissapäivänäkin kun oli lämpimämpää niin pää oli märkä.

7

8512

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jepsujee

Olen siis nainen ja 24 v, jos sillä nyt on mitään merkitystä tähän.

• jepsujee

Ja vielä... Toi "rakenteellinen sydänvika" oli ehkä väärä ilmaisu. Tarkemmin siis sanottuna sydämen rakenteesta johtuen on rytmihäiriöitä. Huoh, mites ois se oikolukeminen.?

• Sydänsairaus

Kyllä se varmaan johtuu rytmihäiriöistä,muakin hikoiluttaa aivan sikana,vesi ihan valuu päältä pienenkin rasituksen jälkeen.

• Hikipää1973M

Mulla kanssa molemmat ongelmat. Hikoilen lähes pelkästään päästä ja aivan sikana. Mitään lääketieteellistä faktaa mulla ei asiasta ole.

• tähäntottuu

Mulla samaa,mutta epäilen sen johtuvan tuosta beetasalpaajasta.Se kun jarruttaa sykkeen nousua,ja liikunnan aikana syke yrittää nousta,ja beetasalpaaja jarruttaa,estää rytmihäiriön jonka rasitus voi laukaista.En voi käyttää mitään kasvovoiteita muuten kuin yöllä.kun valuvat heti pois...hiuksia pidän lyhyinä kun aina on pää märkänä,ihan vesi valuu päästä,varsinkin liikunnan jälkeen.Aiemmin,siis ennen sairastumista harvinaiseen sydänsairauteen en juurikaan hikoillut.Nyt sitten siitäkin edestä!

• Satakunnasta

Mulla on yöllä ja päivällä ajoittaista hikoilua! Nyt kun kesä tulee niin lämpö aiheuttaa kokokasvojen punoitusta! Sitä on ollut aina!!

• pops

Onko verenpaine korkealla ?
      Se voi tehdä lämpimällä hikoilua ja punotusta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hei sinä nainen

Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa
      Ikävä
      76
      2534
    2. Kelan perkeleellinen käytäntö

Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei
      Maailman menoa
      285
      2237
    3. Putin ei suostu tulitaukoon nyt kun Kurskin taistelut ovat kesken

ja venäjä on viimein päässyt niskan päälle, suuren ylivoiman turvin. Ukraina ilmeisesti suorittaakin taktista vetäytymi
      Maailman menoa
      144
      1194
    4. Voi kulta rakas

Kyllä minäkin olen sinuun rakastunut. Oisit avautunut tunteistasi aiemmin niin ei tarvitsisi kiertoteitä kuulla tästä. �
      Ikävä
      58
      993
    5. Miksi ette halua kaivattuanne

Yksi syy tai tekosyy.
      Ikävä
      70
      898
    6. Sano nyt mitä

Sinä oikein haluat?
      Ikävä
      72
      854
    7. Toivotko vielä et

Päätyisimme yhteen?
      Ikävä
      76
      830
    8. Oletko kaivattusi

Mielestä hyvä sängyssä🤔
      Ikävä
      71
      815
    9. Ketä sinä

Odotat oikeasti. Miksen sulle totta olla saa.
      Ikävä
      106
      808
    10. Haluathan nainen edelleen?

Että hän saa nauttia sinusta. Kun aika on...
      Ikävä
      65
      807
    Aihe