Hela månaden bara veganmat.

det måste lyckas

Jag ställde upp på den här veganutmaningen.Litet jobbigt förstås,men man får en stödperson och varje dag matrecept och inköpslista på eposten.(resten av familjen anser att det slirar hos mamma )

12

90

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sillburken

      Värst är att inte få äta fisk.

      • tävlar med sig själv

        En månad är så kort tid,nästa månad ingen alkohol.


    • :-)

      Är det värt att plåga sig? Tänk om ni dör imorron? :D

      • spännande

        Heh,heh,...då har man åtminstone provat på veganlivet.


      • elak käring
        spännande kirjoitti:

        Heh,heh,...då har man åtminstone provat på veganlivet.

        Man måste passa på nu innan man hamnar på något äldreboende.Inte är det säkert att man där får köttfri mat(om man får någon mat alls )Enligt vissa tidningsartilklar är det visst litet si och så med"utfodrandet " på anstalterna.


      • det måste lyckas
        elak käring kirjoitti:

        Man måste passa på nu innan man hamnar på något äldreboende.Inte är det säkert att man där får köttfri mat(om man får någon mat alls )Enligt vissa tidningsartilklar är det visst litet si och så med"utfodrandet " på anstalterna.

        Halva månaden bakom mig och fint har det gott.Ett "snedsteg ",mat som jag blev bjuden på(jag är ändå ingen fanatisk person )


      • tomaten
        det måste lyckas kirjoitti:

        Halva månaden bakom mig och fint har det gott.Ett "snedsteg ",mat som jag blev bjuden på(jag är ändå ingen fanatisk person )

        Man överlever.


      • jag mår bra
        tomaten kirjoitti:

        Man överlever.

        Många tror att veganer bara knaprar på morötter och sallat,kaninmat.Jag lagar varje dag vanlig mat,soppor grytor ,makaronilåda,biffar,lasagne,osv.Jag byter bara ut köttet mot tofu,soja,rotfrukter grönsaker,(på nätet finns otaliga recept )Om man är lat och vill ha "färdig mat "så finns det redan allt möjligt i välsorterade butiker.


      • 228w
        jag mår bra kirjoitti:

        Många tror att veganer bara knaprar på morötter och sallat,kaninmat.Jag lagar varje dag vanlig mat,soppor grytor ,makaronilåda,biffar,lasagne,osv.Jag byter bara ut köttet mot tofu,soja,rotfrukter grönsaker,(på nätet finns otaliga recept )Om man är lat och vill ha "färdig mat "så finns det redan allt möjligt i välsorterade butiker.

        Nu har jag smakat på havreglass,veganost,sojamjölk,havreyoghurt och vegegrädde.Allt "fungerar "men smaken är inte alltid det som man är van vid.


    • utmanad

      Nu är det bara några dagar kvar så får man äta annat än veganmat.

      • kaninmat

        Det gick nog lättare än jag trodde,man kan ta någon veganvecka då och då.


      • godmat
        kaninmat kirjoitti:

        Det gick nog lättare än jag trodde,man kan ta någon veganvecka då och då.

        Jag lagade en jättegod gryta (mix ) med soja istället för malet kött,lasagne lyckas också bra.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tirkistelijä T...

      Tirkistelijä T... ei ole sokeutunut, vaikka näin juorutaan. Asuu nykyään Limingassa ja jatkaa sekopää touhujaan ainakin
      Haapavesi
      3
      1864
    2. Liian kiltti.. ?

      Tässä jo jonnunaikaa olen tuumaillut tätä kiltti ja kunnollinen juttua. Siis miksi oikeasti kiltit eivät muka kelpaa?
      Sinkut
      230
      1527
    3. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      242
      1486
    4. 1982 syntynyt Mahdi Alcheikh tuomittiin törkeästä lapsenraiskauksesta

      https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/mies-raiskasi-15-vuotiaan-uimahallissa-turussa/8964984 Yli 4 vuotta vankeutta Oike
      Oulu
      50
      1379
    5. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      105
      1308
    6. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      11
      1179
    7. Kansan vihaama elokapina aikoo pysäyttää moottoritien ruuhka-aikana

      Mielenosoitus alkaa perjantaina kello 15 Länsiväylän ja Porkkalankadun risteyksessä. On se kummallista, että tuollainen
      Maailman menoa
      282
      1142
    8. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      66
      1123
    9. Voiko 40 tai yli

      Enää rakastua vai onko se jo game over?!
      Ikävä
      154
      1121
    10. Trallalaa kesä on

      Helteinen ja kuuma. Hyvää huomenta. ☀️😊🫶🏼🍍❤️🐦‍⬛
      Ikävä
      190
      899
    Aihe