Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

neuvoa

kaivataan

Tietääkö kukaan onko olemassa jotain sivua, josta saisi tietää hajusteettomia tuotteista?

Ennen oli hajusteeton.com, mutta se on jostain syystä lopetettu. En ollut pitkään aikaan käynyt sivustolla ja tänään yritin ja sivua ei enää ole. Eli jos joku tietää, onko vastaavaa sivua, niin voisiko infota asiasta? Olen ikikiitollinen, jos joku osaisi auttaa minua.

8

1531

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ravintohoito

      Hajusteallergiat kannattaa hoitaa ravintohoidolla. Ei haittaa sen jälkeen tuoksut. Näin tässä on minulle käynyt ja monelle muulle kans.

      • Todella herkkä

        Mitäs tuollainen ravintohoito on? Että rajaa kaikki muut allergeenit pois ruokavaliostaan? Ja hajusteallergia voi muuten olla muutakin kuin huikeaa kutinaa ja turvotusta kosketuksesta tai muusta voimakkaasta altistuksesta (kuten kemppariosasto kaupassa). Anafylaktisen sokin kuusi kertaa koettuaan mieluummin jättää kyllä kaikki turhat altistukset pois ja yrittää joka tapauksessa pitää itsensä mahdollisimman hyvässä kunnossa. Ja kaikki kohtaukset on tullut siitä, että joku toinen ihminen on käyttänyt hajustetta, ei omasta käytöstä.


      • Nimetön
        Todella herkkä kirjoitti:

        Mitäs tuollainen ravintohoito on? Että rajaa kaikki muut allergeenit pois ruokavaliostaan? Ja hajusteallergia voi muuten olla muutakin kuin huikeaa kutinaa ja turvotusta kosketuksesta tai muusta voimakkaasta altistuksesta (kuten kemppariosasto kaupassa). Anafylaktisen sokin kuusi kertaa koettuaan mieluummin jättää kyllä kaikki turhat altistukset pois ja yrittää joka tapauksessa pitää itsensä mahdollisimman hyvässä kunnossa. Ja kaikki kohtaukset on tullut siitä, että joku toinen ihminen on käyttänyt hajustetta, ei omasta käytöstä.

        Ravintohoitohan parantaa sietokykyä. Ravintohoidossa on mahdollisuuksia laaaja kirjoa. Ei ole outo minullekkaan analyfaktinen shokki. Niin oli puukot valmiina kaulalla, että jos jättiannokset kortisoonia ei auta. Tuon jälkeen hakeuduin raintohoitoihin, ja tuloksena ovat jääneet nuo herkkyydet historiaan.


      • Vääriä mielikuvia
        Todella herkkä kirjoitti:

        Mitäs tuollainen ravintohoito on? Että rajaa kaikki muut allergeenit pois ruokavaliostaan? Ja hajusteallergia voi muuten olla muutakin kuin huikeaa kutinaa ja turvotusta kosketuksesta tai muusta voimakkaasta altistuksesta (kuten kemppariosasto kaupassa). Anafylaktisen sokin kuusi kertaa koettuaan mieluummin jättää kyllä kaikki turhat altistukset pois ja yrittää joka tapauksessa pitää itsensä mahdollisimman hyvässä kunnossa. Ja kaikki kohtaukset on tullut siitä, että joku toinen ihminen on käyttänyt hajustetta, ei omasta käytöstä.

        Ravintohoidosta on ikävä kyllä aivan vääriä mielikuvia.
        Jos ruokavaliotasi kavennat, ja kavennat, ei ainakaan tilanne parane.

        Ravintohoito tarkoittaa ihan erilaista ajattelumallia kokonaan. Poistat ensinnäkin tyhjänpäiväiset ruoka-aineet, jotka vain rasittavat elimistöäsi, mutta eivät anna mitään.

        Esim. VILJA.
        Käytä vain kokoviljaa, ei kuorittua viljaa. Ja moni vaan toteaa, että vilja ei sovi. Kun viljan jättää pois, tilanne on monen kohdalla parempi. Se on vain itse koettava, ei sitä osaa sivullinen sanoa.
        Mietihän tarkkaan, kuinka paljon ravinnossasi on kuorittua viljaa, sitä varmasti löytyy joka päivä enemmän, kuin kokojyväviljaa. Sitä ei saisi löytyä mielellään lainkaan.

        RIISI:
        Käytä ainoastaan kokojyväriisiä. Ei siis valkaistua riisiä. Siinä ei ole elimistölle mitään muuta kuin rasitetta.

        Mieti, kuinka paljon rasitat ja altistat elimistöäsi täysin tarpeettomilla lisäaineilla:
        Esim. lihajalosteet. Lihan voit varsin hyvin ostaa kokolihana, ja hauduttaa itse uunissa ja leikata ne ohuiksi siivuiksi. Tee isompi erä, ja valmiiksi leikatut siivut voit pakata pieniin annospaketteihin pakasteeseen. Minä laitan ne n. 4-5 siivun paketteihin pakasteeseen.

        Lihaa voi myös kuivata itse. Pian voi tulla markkinoille myös kuivattua lihaa. Tiedän, että koekuivaukset ja koekäyttö on meneillään.

        Makeiset yms. myös jäätelö on täynnään haitallisia lisäaineita. Niitä ihminen ei edes tarvitse.
        Lisäaineilla kyllästetyt juomat, sokerijuomat, kevytjuomat. Rasittavat kohtuuttomasti elimistöä ja heikentävät allergisen henkilön sietokykyä tarpeettomasti.

        Esim. jos paistat paistinpannussa jotain, niin liian korkea lämpö saa rasvassa aikaan formaldehydin muodostumisen, ja seurauksena monilla henkilöillä allergisia oireita, joita monikaan ei tajua, että se syntyy ruoan valmistamistavasta, vaan syy yleensä kohdistetaan väärin.

        Asunto merkitsee paljon. Myös se, mitä tekstiilejä asunnossaan käyttää, millä pesuaineella on pesty, onko altistavia tekijöitä, kuten zeoliittia ? Asunnon verhousmateriaalit. Ne luovuttavat vuosia hengitysilmaan kemiallisia aineita.
        Vastikään tuli televisiosta ilmanvaihtokanavien kauhea kunto, miten paljon ne kylvävät sairautta. Ilmanvaihtojärjestelmä, jossa raitis ilma pitäisi tulla putkistojen kautta, pitäisi herättää punavalot vilkkumaan. Nyt kun niitä järjestelmiä on ollut jo 20-30 vuotta, niin on käynyt ilmi, että niiden puhdistuksia ei hoideta ajallaan, ja niistä muodostuu varsinaisia sairauden aiheuttajapesäkkeitä. Sehän on tiedetty jo silloin 30 vuotta sitten, kun niitä alettiin asentelemaan.

        TEKSTIILIT
        Varsinainen syntitaakka. Niissä jos missä on sellaisia aineita, mm. formaldehydiä, joka on allertikolle taudin ylläpitäjä.
        Uudet tekstiilit, suurimmat syntisäkit.

        Jos olet jatkuvasti uusien vaatteiden ostelija, varo aavistamatonta vaaraa. Siellä on yksi varteenotettava tekijä myös. Formaldehydi kun ei poistu heti muutamassa pesussa.

        Ja kodin kemikaalit. Meikit, hiusten käsittelyaineet sekä pesuaineet.


    • lähes parantunut

      kannattaa kokeilla. Auttoi ainakin minulle. Ei poistanut täysin itse yliherkkyyttä, mutta väheni niin huomattavasti, ettei tarvitse käyttää enää lääkkeitä, eikä tarvitse huomautella muille ihmisille hajuvesistä yms. Ja voi muutenkin elää täysin normaalia elämää.

      • uudesti syntynyt

        ja mikä parasta, myös moni muukin vaiva poistui samalla. 2 vuodessa olen parantunut lähes täysin mm. hajusteyliherkkyydestä. Olen käynyt akupunktiossa ja juonut muutaman kuurin Colon Tonic -nimistä puhdistuskuuria (saa luontaistuotekaupoista, maksaa n. 25 euroa/kuuri, siedettävän makuista). Molemmat ovat auttaneet todella paljon!


      • bisnes .....
        uudesti syntynyt kirjoitti:

        ja mikä parasta, myös moni muukin vaiva poistui samalla. 2 vuodessa olen parantunut lähes täysin mm. hajusteyliherkkyydestä. Olen käynyt akupunktiossa ja juonut muutaman kuurin Colon Tonic -nimistä puhdistuskuuria (saa luontaistuotekaupoista, maksaa n. 25 euroa/kuuri, siedettävän makuista). Molemmat ovat auttaneet todella paljon!

        Jos noilla 'resepteillä' paranee hajusteyliherkkyydestä, se oli jotain muuta, ei hajustekemikaaliyliherkkyyttä.

        Olin juuri sivulla:

        http://www.tilia.se/books/Introductory information.pdf

        In The air – Be Aware!

        Part II - Introductory information about sensory hyperreactivity and

        airway symptoms induced by chemicals and strong scents

        Associate professor Eva Millqvist, MD, PhD


    • !!!

      En nyt suoralta kädeltä linkkiä osaa sanoa, mutta allergia- ja astmaliitosta, atopialiitosta, iholiitosta jne. saa varmasti tietoa. Kaikilla em. on nettisivut (hae vaikka googlen kautta) ja sieltä löytyy heidän yhteistyökumppaneiden linkkejä! Älä vaivu epätoivoon!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      85
      2258
    2. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      50
      1954
    3. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1838
    4. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      80
      1708
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      10
      1598
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1522
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      24
      1403
    8. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1362
    9. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      72
      1331
    10. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      36
      1326
    Aihe