Olen joskus ollut mukana keskustelufoorumeilla joissa jokainen on luotsi omassa aloituksessaan. Eli siis jos teet aloituksen, sinulla on sekä vastuu että oikeus pitää se siistinä ja sääntöjenmukaisena itse.
Muut lukivat myös
Luetuimmat keskustelut
- Hävettävä käytösHävettääkö sinua jokin?
- Tekisin SINUT ONNELLISEKSI NAINENMutta EHKÄ onni EI OLE mitä HALUAT.
- Mitähän sitä...Tsuumailin vähän muuallekin välillä ja törmäsin ajatuksiin, että miehen tulee suojella naista kaikelta pahalta. Mutta yhtään ei oltu eritelty mitä se kaikki paha on, jolta suojella. Jotenpas kysynkin kyselyikäni kyselyn…
- Kuka murtautu illalla kipparilleJotaki hampuusia kannettu ambulanssiin ja kipparin iso ikkuna palasina..Mitä tapahtunu??
- Tule sunnuntaina juna-asemalleKello kymmenen aikaan, tavataan siellä. Ainoa ja viimeinen tilaisuus tavata. Jos et tule niin et enää koskaan näe minua. En halua kirjoitella mitään, en halua kuulla selityksiä. Haluan tavata.
- Kuvittelin että oltiin läheisempiäYstäviä, tavallaan. Mutta ei sitten oltukaan sun näkökulmasta. Pettymys, mutta totun kyllä asiaan vähitellen.
- Myönnä poisLoukkaannuit mulle silloin aikoinaan? Ne viestit, väärinymmärrykset, kaikki. Miehelle
- Tiedätkö yhtäkään näistä "julkkiksista"? Elämäni biisi vieraslista la 10.10. hämmästyttääElämäni Biisissä on totuttu näkemään suomalaisia julkisuuden henkilöitä, jotka ovat koko kansalle tuttuja. Vieraita on ollut mm. viihteen, taiteen, tieteen, urheilun, politiikan ja kulttuurin saralta. Jos on ollut koko …
- Vappu Pimiä lataa suorat sanat MasterChef-kritiikistä: "Tee niin tai näin, niin se on aina..."Vappu Pimiä liittyi viime MasterChef Suomi -kaudella arvovaltaiseen tuomaristoon. Pimiän rinnalla tuomaroivat Helena Puolakka ja Henri Alén. Pimiä toi tuomarikolmikkoon näkemystä ja kulmaa huippuravintoloiden keittiöide…
- Omapahan on vikasi jos jää loppuelämän romanssi välistä kun haluat olla itsepäinen jääräJa tuomita, jotain mitä et kykene ymmärtämään, antamatta edes mahdollisuutta, vaikka olen tehnyt parhaani elämäni edistämiseksi ja oikeasti yrittänyt!! Itken tyynyyn... tuskin edes yhtä vuotta ilman itsetuhoisia ajatuks…
- Sahan puupulaSahalla pitää olla valtava puupula kun Varikkosuoran uudelta myyntipaikan tontilta piti kaataa kaavassa suojellut puut? Kuinka ELINvoimaVALIOlautakunta antanut luva tälläiseen liito-oravien reitipuiden joukkotuhoon. Mas…
- Onko tarkoitus ottaa ihmisten eläkevarat valtion käyttöön?Vai mistä tässä eläkeiän nostossa hamaan tappiin on kyse? Eihän moni sitten saisi käytännössä eläkettä koskaan vaikka eläkemaksuja koko elämänsä olisi maksellutkin.
- Onko se sinun mielestäsiminun syyni, että tilanne on se mikä se on? En tiedä. Toisaalta, en pysty uskomaan että millään minun tekemisilläni olisi ollut juurikaan merkitystä.
- Eiköhän tämä ole jo tässäParivuotta hukkaan heitetty.
- kunnioitan tahtoasiEn tule sinua enää lähestymään.
- Mitä enää haluat??Tätä on kestänyt liian kauan!
- Haluan sanoa sulle miesEttä pysytään molemmat pois täältä palstalta. Maltetaan olla pois, koska olosi on silloin parempi. Minä en kirjoittele enää, joten voit unohtaa tämän. Ottaisitko minuun yhteyttä muuta kautta, jos haluat. Olisin onnessan…
- Perjantai jälleen bläähViikonloppuna sataa, mitä meinaatte tehdä? Pian on syyslomakin, suunnitelmia tähän säähän? Mulla olis pihahommaa vielä, mutta en helvetissä mene sateeseen kastumaan. Kasvoi vähän kyr*äkin otsaan kelin takia. Eikö nyt vo…
- On aika ottaa sinuun etäisyyttäKohtalo tuli apuun ja järjesti sille puitteet. Ei sillä että olisi tyytyväinen, päinvastoin.
- Alette alas tulla sieltäMissä oletkin, täällä hidastuu koko palstan väki ilman sinua. Tarinaa ei narinaa. 🍃😆 https://youtu.be/4W4DIgbBbsk?is=Vdbj3wnuTGMchXVC
Vastaukset 23
Vanhimmat
Eikö kannattaisi sitten palata noille foorumeille?
:))
Voihan sitä olla monilla erillaisilla foorumeilla samalla aikaa. Missä kohtaa sanoin että se onparas vaihtoehto? Vain yksi tapa hoitaa asia.
Eikö kannattaisis keskustella asiasta menemättä henkilökohtaisuuksiin? Vai oleko sinä juuri niitä yhden sirkustempun poneja?
Eikö kannattaisi jättää nimittelyt?
Toi ei ollut nimittely vaan metafoora. Vertauskuvallinen ilmaisu. Olet aina perässäni kirjoitan mitä tahansa arvostelemassa, kritkoimassa, etsimässä virheitä. Ihmisiä jotka osaa tehdä vain yhden asian sanotaa yhden tempun poneiksi. En tarkoita että juuri sinä olisist sellainen; ainoastaan että käytöksesi muistuttaa yhden tempun ponia.
Mielikuvituksesi sai nyt vallan.
@Paloma.se.co
"Olet aina perässäni kirjoitan mitä tahansa arvostelemassa, kritkoimassa, etsimässä virheitä."
Mitä luulottelua tuo on?
Et kai niin se.co ole, että luulottelet minun olevan tuo @en kerro ?
kun satuin kommentoimaan ensimmäisenä tätä aloitustasi http://keskustelu.suomi24.fi/node/13241313
Väärin meni, jos niin luulottelet!
Väärin meni. Ei ollut tullut pieneen mieleenikään että sinä olisit ollut tuo hai joka seuraa vanavedessäni ja etsimällä etsii vikoja kirjoituksissani. Oletan kuitenkin (en ole varma) että sama henkilö räksyttää minulle siitä että kirjoitan täällä vaikka asunkin Ruotsissa.
Ei, et se ole sinä.
Meillä ei vain muuten sovi ajatukset yhteen.
Jätinkö vastaamatta heti sinun kommenttiisi luotsin tehtäviä käsittelevässä ketjussa? Huomasin että demeter1 oli jo sanonut kaiken olennaisen ja minulla ei ollut kauheesti lisättävää. Tai sitten voi jarruttaa se tosiasia että sinä olet kertonut jättäväsi väliin minun kirjoituksesi kun ne on niin teennäisiä....
@Paloma.se.co
Hyvä, ettet minuksi luullut. Tuli vaan sellainen epäilys. En ollenkaan pidä noista luulotteluista - minuksi luullaan milloin ketäkin 60 palstalla. Omassa ketjussanikin olin jonkun luuloissa mikä toinen nikki milloinkin.
Loukkaukset jäävät mieleen sitkeämmin kuin kehut. Tiedän. Ne ovat vaikuttaneet omaankin käytökseeni ko. palstalle kirjoittaessani. Tulit palstalle myöhemmin kuin minä ja näin miten sinuakin alussa kohdeltiin. Sinä kestit sen ja taistelit paikkasi.
Toivoisin, että palstalla voisi kirjoittaa ilman että selustansa turvaa kannatusjoukoilla tai että on niin parkkinahkainen, että sillä hurmaa. Miehiä on vähemmän ja heitä kohdellaan silkkihansikkain.
En halua ruveta ilkeäksi kirjoittajaksi. Siksi olen kypsynyt tuohon palstaan, kun se ei ole ainoa paikka itselleni kuten ehkä jollekin on hyvinkin tärkeä.
kirjoitat "olet kertonut jättäväsi väliin minun kirjoituksesi kun ne on niin teennäisiä.."
Puolustin Leski-nimimerkin oikeutusta kirjoittaa palstallamme, kun olit työntämässä pois toiselle palstalle. Uutta kirjoittajaa pitäisi ymmärtää, Uusi kirjoittaja alussa voi olla aikasti hölmö mutta rauhottuu ajan kanssa. Olisin tietysti voinut valita sanani ystävällisesti mutta kiukustuin ja samalla mitalla antaminen tehoaa parhaiten:
"Suosittelisin seksiteemoista kiinnostuneita asiaankuuluville palstoille joissa on muita samanhenkisiä. Ei aihe ole kielletty eikä tabu, mutta alkaa riittää jo."
http://keskustelu.suomi24.fi/node/12939423#comment-73647126-view
Siinä yhteydessä kirjoitin kipakasti puolustaakseni uutta kirjoittajaa:
"@Paloma.se.co
Leva och låta leva.
Sun aloittamas ketjut ovat teennäisiä. En tykkää enkä siksi lue."
http://keskustelu.suomi24.fi/node/12939423#comment-73651494-view
Olet itsekin nyt tätä mieltä:
"Olen eri mieltä luotsimme kanssa koska mielestäni ikäryhmissä aihe kuin aihe on käypää tavaraa: musiiki, runous, uskonto, politiikka jne....muuten aloituksia tekevät vain iltalehden lukijat ja säästä kiinnostuneet."
http://keskustelu.suomi24.fi/node/13241313#comment-76483122-view
Aloitukseen liittyen. Ei hyvä ajatus. Olethan useasta ketjusta täälläkin nähnyt miten jotkut kopioivat poistettuja viestejään takaisin. Sinun ehdotuksessasi he poistaisivat kaikkien eri mieltä olevien viestit heti ketjusta. Yhdessä päivässä palsta täyttyisi vain hänen viesteistään, kun muilla ei ole mahdollisuutta päivystää "kellon ympäri". Jotkut kun ovat palkattuja tämänlaatuiseen hommaan kuten mielipidejärjestön päällikkö asian kertoi. Ei todellakaan hyvä.
Aiemminhan oli täällä Suomi24:n keskustelupalstoilla juuri vastaavanlainen systeemi. Rekisteröidyt kirjoittajat pystyivät poistamaan yksittäisen viestinsä, jonka perästä poistuivat kaikki viestit. Ja sitten taas oma viesti tilalle hiukan muunneltuna. Tämä oli kätevä keino päästä eroon "toisinajattelijoista".
Nykyään jokainen rekisteröity pystyy poistamaan onneksi vain tuon oman kirjoituksensa.
Omien aloitusten hoitaminen ja mahdollinen moderointi on mahdollista ja toimii hyvin niillä foorumeilla joilla olen tavannut tuon käytännön. Tosin niillä on aina rekisteristeröintipakko ja anonyyminä voit ainoastaan lukea, mutta et kommentoida. Tuontapaista trollaamista ja kiusaamista en ole nähnyt.
Tarkoituksena ei ole päästä eroon "toisinajattelijoista" vaan siitä että aloittaja ottaa vastuun siitä että tekeleensä toimii sääntöjen mukaisesti. Jos aloittaja ei moderoi ketjuaan ja se riistäytyy käsistä, voi foorumin päämoderaattori puuttua asiaan ja joko sulkea tai poistaa ketjun kokonaan.
"Tarkoituksena ei ole päästä eroon "toisinajattelijoista" vaan..."
Noin oli varmaan myös Suomi24 aikoinaan ajatellut.
Käytännössä tuota sitten käytettiin juuri siihen.
Onneksi siitä päästiin eroon.
Voi toimiakin muualla. Täällä ei.
Väite: @stuxnet haluaa viestinsä sivun kärkipäähän.
Todellisuudesa Sääntömafia poistattaa viestejäni, joissa ei ole mitään sääntöjen vastaista. Katson oikeudekseni kirjoittaa sääntöjen mukaisen viestin, kuten kaikki muutkin, tarvittaessa vaikka uudelleen, jos viesti on poistettu. Jokainen uudelleen kirjoitettu viesti, siis teknisesti katsoen valvojien virheen korjaaminen, tulee keskustelulistan ensimmäiseksi, enkä voi sille mitään. Ellei Sääntömafia halua nähdä viestejäni listan kärjessä, älköön ainakaan poistattako niitä valvojilla. Siitä myös hyötyisi koko palsta.
Väite: @stuxnet on jonkin järjestön (Gp) toimesta täällä
Väite on silkkaa valhemutinaa, jonka tarkoitus on luoda lukijoille mielikuva, että Sääntömafia ei ole ainoa palstalla toimiva (terroristinen?) yhteisö, ja toinen tarkoitus on sabotoida keskustelu älyttömällä mmmuuusssssssuuutuksellaa.
Minua ei kiinnosta montako yhteisöä täällä toimii, minua kiinnostaa vain kirjoittaa ydinvoimasta ydinvoimapalstalla. Ei tuon asian ymmärtäminen pitäisi olla kovin vaikeaa, mutta silti monet täällä puhuvat ihan muusta kuin ydinvoimasta, eikä heidän viestejään poisteta asiattomina. Tässä tullaan jo varsinaiseen ongelmaan: valvojat toimivat erittäin puolueellisesti. Heillä on siihen oikeus, mutta heidän tulisi kirjoittaa kaikkien luettaviksi säännöt, joiden perusteella ydinvoimapalstalla viestejä poistetaan.
Tätä nykyä ydinvoimapalstaa moderoi Sääntömafia, joka ei ole julkaissut sääntöjään, vaikkakin kummallisen kyhäelmän 'väittämänsä mukaan ylläpidon hyväksymistä sääntötarkistusta, joita ylläpito ei ole kommentoinut eikä julkaissut, joten niistä ei kenenkään tarvitse välittää yhtään mitään.
Tiedoksi @Suomi24 @Aller
Mitään "Sääntömafiaa" ei todellisuudessa ole olemassa, kuin tämän nimimerkki stuxnetin mielikuvituksessa.
Ydinvoimapalstalta poistaa asiattomiksi esitettyjä kirjoituksia ylläpito oman harkintansa mukaan, niinkuin pitääkin olla.
Jos joku kirjoittaja ei tästä pidä, on se täysin hänen oma ongelmansa ja peiliin katsomisen paikka.
Teit oikeen erikseen profiilin jonka takaa voit sitten trollailla. No voi voi isoa vauvaa.
https://www.google.fi/webhp?sourceid=chrome-instant&ion=1&espv=2&ie=UTF-8#q=paloma.se.co suomi24
...ei ilmoitustaulu.
Ei tule onnistumaan. Siitä tulisi vain hirveätä sotkua ja riitaa.
Periaatteessa avaajan esitys on hyvä ja kannatettava, mutta ei toimisi tällaisessa ympäristössä.
_________
Kirjoitettujen sääntöjen noudattamisen puolesta: @stuxnet
Tiedoksi @Suomi24
Minä kannatan myös kirjoitettuja ja julkisia sääntöjä ja niiden noudattamista. Mutta moderaattorilla pitää kuitenkin olla oikeus käyttää omaa harkintaa ja tervettä järkeään. Jos sellaista on. Ja ellei ole, ei kelpaa luotsiksi.
hyvä idea. voi tehdä asiattoman aloituksen ja poistaa sitten kaikki siihen tulevat kommentit.
Mutta miksi?