Moi
Kertokaapas mulle millainen on maestro 31? En ole löytänyt edes kuvia mistään. Mahtuuko siihen 5-henkinen perhe?? Suunnittelija lienee joku muu kuin 35sen. Miten purjehtii? mitä maksaa, jääkö alle 50.000eeron.
maestro
6
9179
Vastaukset
- jone
Purjehtii hyvin, aika herkkä ja urheilullinen. Reivikynnys matala matkakäyttöön. Pituisekseen varsin ahdas, tilavempia saman aikakauden veneitä on esim Inferno 31, Omega 30, Bavaria 30, Albin Delta, jne. Tottakai siihen 5 henkinen perhe mahtuu, mahtuuhan paljon pienempäänkin. Uudemmissa saman mittaisissa on tietysti paremmin suunnitellut ja hyväksikäytetyt tilat. Kunnon pentry, peräkjuuttta tai kaksi, wc jne.
Nykyhinta on arvoitus, mutta markka-aikana olivat kokoluokan edullisimpiin kuuluvia; noista pyydeltiin 120-160 tmk. Kannattaa tarkistaa vanhosta Vene-lehden pörssinumeroista.- Joakim
Ko. veneestä on hyvin monta eri versiota. Suurin osa halvemmista on erilaisia kilpaversioita barduunatakilalla ja askeettisella sisustuksella. Myös runkorakenteissa (osa Kevlaria), ruffin koossa (2 vaihtoehtoa), köleissä ja istuinkaukalon roiskereunoissa (osasta puuttuu, osassa irtonaiset) on eroja.
Cruisingmallit lienevät edellemainituilta osin identtisiä keskenään. Niiden hinnatkin on sitten olleet ~30 k€, kun kisaveneitä on myyty ~20 k€.
Vene on tunnettu hyvänä kovantuulen luoviveneenä eikä sen reivauskynnys ole varmasti alempi kuin Infernon tai Omegan, joitain kisaversioita lukuunottamatta.
Suunnittelija on tunnettu van de Stadt. LYS-luku vakioveneellä 1,13 ja kilpaversioilla 1,13-1,16.
- 5henki+koira
viidelle hengelle..
mun mielestä se tarkoittaa venettä jossa on peräkajuutta kahdelle hengelle ja nimenomaan aikuiselle hengelle!
sellaisia ovat albin alpha, nova, avance 318 - maestro on vähän onneton konstruktio toimivuudeltaan - en ostaisi.
alphaa saa n. 40ke - nova 50ke - avance 50ke?
kattele syksyn venepörssinumero, mikähän venelehti se nyt oli ja soittele nuo sieltä läpi, ei ne kaikki veneet ole myytyjä vaikka niitä tähän aikaan ei juuri missään "näy" - myyjät odottelee kevättä ja ..ostajien heräämistä talviunesta.
itse ostin alffan tuolla metodilla ja olen ollut erittäin tyytyväinen sekä kauppaan että veneeseen. - Maestroa
Mulla ei ole purjehduskokemusta Maestroista kuin 35:sta, mutta kävin kesällä kattomassa Paraisilla varsin nättiä Maestro 31:stä. Pyynti oli mun muistaakseni 33 keur. Vene oli siisti ja kohtuu hyvin varustettu. Kauppoja ei tullut, päätin hakea sisätiloiltaan isompaa venettä. Tuo Maestro 31 on pituisekseen hieman ahdas sisältä, varsinkin peräpunkka aikuiselle ihmiselle. Lisäksi veski oli tuossa mallissa keulapiikissä ja kaipasimme erillistä vessaa. Kyllä siinä 5 mahtuu olemaan, varsinkin jos lapset pieniä.
- aalto
Jos hakee venettä, jota käytetään enemmän purjehtimiseen kuin asumisee, saa maestrossa varmasti parhaiten vastinetta rahalle 31 jalkaisissa. Ja halutessaan sillä voi edelleen kisata, jopa ims säännön puitteissa vaikka ior-vene alkujaan onkin.
Eikä venettä todellakaan kannata verrata 35 tai 38 jalkaisiin maestroihin, joissa ei ole muuta samaa, kuin nimi (Raskaita matkaveneita).
Racer ja cruiser mallin suurin rakenteellinen ero taitaa olla runkojäykkyydessä.
Sisätiloiltaan vene ei mielestäni ole mitenkään erityisen ahdas, ja kajuuttaa voisi pitää jopa avarana. Tietääkseni itserakentajien viimeistelemiä runkoja on useita, joten sisustukset voi olla melkokirjavia ja hankalasti verrattavissa toisiinsa.- Maestron omistanut
En oikein tiedä mitä tarkoitat cruising ja racing malleilla tässä yhteydessä. Veneestä tuntuu olevan niin paljon erilaisia versioita liikeellä, ettei kahta samanlaista meinaa löytyä.
Itselläni oli Marin Formin valmistama vene, joka oli "vakiovene" rungoltaan ja sisustukseltaan. Riki oli one off -keppi tuplabarduunoilla.
Olen törmännyt myös Maestroon jossa oli noin 1,5m syväyksinen köli. Liekö se ollut sitten cruising versio.
Sitten on vielä erikseen nämä täysin IOR -kisaveneeksi rakennetut tasakantiset one off versiot, jotka kelluvat noin 15 cm vakiovenettä ylempänä.
Maestro on mukava purjehtia, jos todella purjehtimisesta tykkää. Vene vaatii jatkuvaa ajamista, eikä välttämättä ole kaikkien lomapurjehtiojoiden mieleen.
Asuttavuudeltaan vene ei ole kokoluokassaan uudempiin veneisiin verrattuna hääppöinen.
Vene on kyllä keskikohdaltaan leveä (3,10m), mutta tyypilliset IOR -muodot ja matala varalaita tekevät hallaa tilojen käytettävyydelle.
Runkomuodossa on yksi erittäin kiusallinen piirre nukkumisen kannalta. Koska perä on irti vedestä peräsinakseliin asti, pääsee takaa tuleva aalto lyömään perän alle aiheuttaen helvetinmoisen läsäyksen osuessaan runkoon. Jo pienikin perästä tuleva aallokko estää nukkumisen veneen takaosassa. Kovemmassa kelissä ei ilman korvatulppia nuku koko veneessä kääntämättä keulaa tuuleen. Olen törmännyt samaan ongelmaan muissakin puolitonnareissa.
Niin kuin jo aiemassa kirjoituksessa todettiin, veneessä saa hyvin rahalle vastinetta jos painotus on kilpailemisen puolella. Jos asuttavuus on pääsijalla, ei Maestro ole vältämättä oikea valinta
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!1442480Näetkö feminismin uhkana
Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?1971173Tykkäätkö halaamisesta?
Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo1131081Hinduilu on suurta eksytystä
tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa389940Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi298901- 66868
- 53851
- 90850
- 46839
- 55789