Olen tehnyt ohuita, kenkiin hyvin mahtuvia villasukkia Novitan Pikkusisko-langasta, joka on kyllä hyvää lankaa, mutta värivalikoima on tosi suppea. Nyt löysin Dropsin Fabel-nimisen vastaavan ohuen sukkalangan. Onko kenelläkään siitä pidempiaikaista kokemusta. Siinä on tosi ihania värejä, mutta koska ohuesta langasta neulotut sukat ovat melko suuritöiset, pitäisi tietää, kestävätkö sukat tai nyppyyntyvätkö kovasti.
Drops Fabel sukkalanka
11
5017
Vastaukset
- koko ajan puikoissa
Olen tehnyt kyseisestä langasta sukat muutama vuosi sitten. Ei juurikaan nyppyjä ja ainakin minun käytössäni kestäneet hyvin.
Muutakin olen ko. langasta tehnyt; kaulahuivin, neuletakin, tumppuja...
Värivalikoima on todella hyvä, samoin hinta/laatusuhde. - Sukantekijä
Tosi kiva kuulla, kiitos! Siis lisää Fabelia ostamaan. Meillä nuoriso ylistää ohuesta langasta tekemiäni sukkia, ihanaa kun löytyi vielä parempi kuin Pikkusisko. Se nyppyyntyy melkolailla.
- tykkään
Fabel on hyvä!
- Tartu puikkoihin
Fabeliin olen ollut tyytyväinen, ohut edullinen lanka.
Kokeileppas myös Austermanin Step nimistä lankaa, värejä paljon sekä yksivärisiä että kirjavia ja raidoittuvia. Langassa on jojobaöljy aloeveera käsittely, neulojan kädet tykkää ja hyvät jaloille. Hintavampi kuin fabel, mutta riittoisa varsinkin se ohuempi. Yhdestä kerästä neuloo ihanat aikuisen sukat.
Nettikaupoista tilaan usein lankoja, meillä kun ei saa muita kuin markettien peruslankoja. Useilla lankakaupoilla on hyvät sivut ja näkee lankojen perustiedot ja värikartat. Täällä ei sallita mainostaa, mutta muutamat lankakaupat toimittavat tavaran jopa parissa kolmessa päivässä. Paljon mainostava ruotsalaisfirma puolestaan on niin hidas, että lankoja saa odottaa ja epäillä, että tilaus ei ole mennyt perille. Jos syyhyttää puikkoihin tarttuminen, lankapaketin odottelu on tuskastuttavaa. - neuloja1
Olen neulonut Fabelista monet sukat.... kiva lanka, paljon värejä ja mukava neuloa. Naisten koossa (varren pituus 15 cm) olen saanut kahdet sukat kolmesta (50g) kerästä ja neulon 2,5 puikoilla aika tiivistä neuletta. Lanka on riittänyt juuri ja juuri kahteen pariin, mutta jos neuloo enemmän sukkia, kuten minä, olen ostanut kirjaviin lankoihin sopivan yksivärisen Fabel-kerän ja neulonut toisessa parissa esim. aloitusreunan ja kantapään sillä. Näin voi vielä varmistaa, että lanka riittää varsinkin, jos haluaa, että raidoitus kulkee sukkaparissa samalla tavalla.
- -anne-
Hyvä tapa varmistaa langan riittävyys on aloittaa sukat kärjestä ja neuloa molempia sukkia yhtä aikaa. Toki tässä on joskus haasteita kirjavan langan kanssa, mutta jos on kaksi samanlaista kerää niin sekin kyllä onnistuu. Näin voi kutoa sukkiin juuri niin pitkät varret kuin lankaa riittä, eikä toisaalta jää myöskään niitä keränloppuja pyörimään, niitä kun tuppaa kertymään = )
- Derttu
Novitan langoissa laatu ei ole vuosiin ollu hyvä.
Novitan langat ovat tosiaankin nykyään todella huonolaatuisia. Ne ovat kovia, tekokuituisen tuntuisia iholla, pistäviä ja erittäin nyppyyntyviä. En ole käyttänyt ko lankoja enää vuosiin. Drops Fabel on erinomainen lanka, jota käytän jatkuvasti. Se on pehmeä ihoa vasten, kestävä eikä nyppyynny. Austermann Stepistä neuloin juuri sukat ja tuli kyllä ihanan pehmeät sukat. Erinomainen lanka. Nettikaupoista saa ihania lankoja, eikä niissä myydäkään mitään Novitaa. Novitaa saa marketeista ja ovat kyllä mielestäni täysin ylihinnoiteltuja laatuun nähden.
- kokemustalangoista
Tein serkulleni Dropsin Fabelista ohuet sukat puikoilla 2 ja ne olivat hyvin, hyvin kestävät. Tällä kokemuksella voin suositella, että jos aiot jotain vähän monimutkaisempaa ja aikaavievämpää väkertää, kannattaa ehkä satsata Fabeliin.
Austermannin Step -langasta olen tehnyt myös sukkia (miehelleni, p. 2,5) ja se on ollut myös melko kestävää, mutta Dropsin Fabel kyllä pesee Step -langan kymmenen-nolla. Step lanka on toiminut yllättävän hyvin kirjoneuleissa.
Mutta jos Novitaan vertaa, ei Novitaa kehtaa edes samassa lauseessa mainita. Novita nyppyyntyy jo kotikäytössä, ei tartte edes kengissä pitää. Harmi, ettei Turun Lankamaailmasta saa Dropsin lankoja. - linjurilla
KÄSITÖÖJAAMA KAUPLUS asub JÄRVE KESKUSES Pärnu mnt 238 II korrus laste mänguväljaku kõrval Bussid 18 paras virkekuksen bussijaam laituri 1
NR. 5 18 32
36 57 45
http://pood.kasitoojaam.ee/category/sokilong-villased-longad-kasitoo/sort/1/show/all/lang/et/
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊921423Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi1841400Hei rakas mies. Olisi yksi kysymys, mielellään rehellinen vastaus edes täällä..
Mitä sinä minusta haluat?761175- 901125
- 81985
- 82971
- 39952
Kelloniemeltä harvinaisen lapsellista käytöstä valtuustossa
Olipa harvinaisen ala-arvoinen esitys kelloniemeltä valtuustossa. Alkoi Nivalaa oikein matkimalla matkimaan siteeratessa66895Satonen Kelaan, on paras mies ?
Kukaan ei ole tehnyt enemmän Kelalle asiakkaita kuin Satonen kokoomuksineen, näin ollen täyttänee paikan edellytykset v74879Korjaamo Kiesifix
Hei. Kävin viime viikolla tuolla korjaamolla, siistiä oli mutta yksi asia jäi mieleen!Joitakin jätkiä istui ja katseli/5841