Drops Fabel sukkalanka

Sukantekijä

Olen tehnyt ohuita, kenkiin hyvin mahtuvia villasukkia Novitan Pikkusisko-langasta, joka on kyllä hyvää lankaa, mutta värivalikoima on tosi suppea. Nyt löysin Dropsin Fabel-nimisen vastaavan ohuen sukkalangan. Onko kenelläkään siitä pidempiaikaista kokemusta. Siinä on tosi ihania värejä, mutta koska ohuesta langasta neulotut sukat ovat melko suuritöiset, pitäisi tietää, kestävätkö sukat tai nyppyyntyvätkö kovasti.

11

5046

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • koko ajan puikoissa

Olen tehnyt kyseisestä langasta sukat muutama vuosi sitten. Ei juurikaan nyppyjä ja ainakin minun käytössäni kestäneet hyvin.

Muutakin olen ko. langasta tehnyt; kaulahuivin, neuletakin, tumppuja...

Värivalikoima on todella hyvä, samoin hinta/laatusuhde.

• Sukantekijä

Tosi kiva kuulla, kiitos! Siis lisää Fabelia ostamaan. Meillä nuoriso ylistää ohuesta langasta tekemiäni sukkia, ihanaa kun löytyi vielä parempi kuin Pikkusisko. Se nyppyyntyy melkolailla.

• tykkään

Fabel on hyvä!

• Tartu puikkoihin

Fabeliin olen ollut tyytyväinen, ohut edullinen lanka.
      Kokeileppas myös Austermanin Step nimistä lankaa, värejä paljon sekä yksivärisiä että kirjavia ja raidoittuvia. Langassa on jojobaöljy aloeveera käsittely, neulojan kädet tykkää ja hyvät jaloille. Hintavampi kuin fabel, mutta riittoisa varsinkin se ohuempi. Yhdestä kerästä neuloo ihanat aikuisen sukat.

Nettikaupoista tilaan usein lankoja, meillä kun ei saa muita kuin markettien peruslankoja. Useilla lankakaupoilla on hyvät sivut ja näkee lankojen perustiedot ja värikartat. Täällä ei sallita mainostaa, mutta muutamat lankakaupat toimittavat tavaran jopa parissa kolmessa päivässä. Paljon mainostava ruotsalaisfirma puolestaan on niin hidas, että lankoja saa odottaa ja epäillä, että tilaus ei ole mennyt perille. Jos syyhyttää puikkoihin tarttuminen, lankapaketin odottelu on tuskastuttavaa.

• neuloja1

Olen neulonut Fabelista monet sukat.... kiva lanka, paljon värejä ja mukava neuloa. Naisten koossa (varren pituus 15 cm) olen saanut kahdet sukat kolmesta (50g) kerästä ja neulon 2,5 puikoilla aika tiivistä neuletta. Lanka on riittänyt juuri ja juuri kahteen pariin, mutta jos neuloo enemmän sukkia, kuten minä, olen ostanut kirjaviin lankoihin sopivan yksivärisen Fabel-kerän ja neulonut toisessa parissa esim. aloitusreunan ja kantapään sillä. Näin voi vielä varmistaa, että lanka riittää varsinkin, jos haluaa, että raidoitus kulkee sukkaparissa samalla tavalla.

• -anne-

Hyvä tapa varmistaa langan riittävyys on aloittaa sukat kärjestä ja neuloa molempia sukkia yhtä aikaa. Toki tässä on joskus haasteita kirjavan langan kanssa, mutta jos on kaksi samanlaista kerää niin sekin kyllä onnistuu. Näin voi kutoa sukkiin juuri niin pitkät varret kuin lankaa riittä, eikä toisaalta jää myöskään niitä keränloppuja pyörimään, niitä kun tuppaa kertymään = )

• Derttu

Novitan langoissa laatu ei ole vuosiin ollu hyvä.

• Novitan langat ovat tosiaankin nykyään todella huonolaatuisia. Ne ovat kovia, tekokuituisen tuntuisia iholla, pistäviä ja erittäin nyppyyntyviä. En ole käyttänyt ko lankoja enää vuosiin. Drops Fabel on erinomainen lanka, jota käytän jatkuvasti. Se on pehmeä ihoa vasten, kestävä eikä nyppyynny. Austermann Stepistä neuloin juuri sukat ja tuli kyllä ihanan pehmeät sukat. Erinomainen lanka. Nettikaupoista saa ihania lankoja, eikä niissä myydäkään mitään Novitaa. Novitaa saa marketeista ja ovat kyllä mielestäni täysin ylihinnoiteltuja laatuun nähden.

• kokemustalangoista

Tein serkulleni Dropsin Fabelista ohuet sukat puikoilla 2 ja ne olivat hyvin, hyvin kestävät. Tällä kokemuksella voin suositella, että jos aiot jotain vähän monimutkaisempaa ja aikaavievämpää väkertää, kannattaa ehkä satsata Fabeliin.

Austermannin Step -langasta olen tehnyt myös sukkia (miehelleni, p. 2,5) ja se on ollut myös melko kestävää, mutta Dropsin Fabel kyllä pesee Step -langan kymmenen-nolla. Step lanka on toiminut yllättävän hyvin kirjoneuleissa.

Mutta jos Novitaan vertaa, ei Novitaa kehtaa edes samassa lauseessa mainita. Novita nyppyyntyy jo kotikäytössä, ei tartte edes kengissä pitää. Harmi, ettei Turun Lankamaailmasta saa Dropsin lankoja.

• linjurilla

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla

Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e
      Pirkanmaa
      235
      6674
    2. Jos yhdistät nimikirjaimet

Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne
      Ikävä
      65
      3890
    3. Jos olisit täällä

Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä
      Ihastuminen
      130
      3133
    4. Tämän hetken

Terveiset kaivatullesi ⬇️
      Ikävä
      156
      2312
    5. Kesän odotuksia hyrynsalmella

Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla
      Hyrynsalmi
      17
      1853
    6. Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea

Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.
      Maailman menoa
      170
      1577
    7. Vieläkö sä toivot

Meidän välille jotain?
      Ikävä
      82
      1474
    8. Voi Rakas siellä

Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o
      Tunteet
      29
      1441
    9. Ohhoh! KAJ laukoi suorat sanat somessa - V-sana mainittu!

Ohhoh! Mitäs mieltä olet tästä huumoriryhmä KAJ:sta? Bara bada bastu on kyllä aikamoinen korvamato... Lue lisää: https
      Euroviisut
      37
      1369
    10. Erika selvisi hienosti ennakkosuosikin paineista

Hienostihan se meni. Erika jätettiin yksin, eikä häntä tuettu, oli euroviisukiusattu, silti suoriutui ensiluokkaisesti.
      Maailman menoa
      111
      1061
    Aihe