Koko elämä ilman naista

tom jones

Olen jo aikamies. En ole koskaan ollut naisen kanssa. Netin treffipalstat ei auta, naiset lopettaa yhteydenpidon aina muutaman viestin jälkeen. Elämässäni ei ole ketään ihmistä. Aikani menee netissä istuen. Tätä on jatkunut jo noin 10 vuotta. Todella masentavaa. Elämäni on ihan yhtä tyhjän kanssa. Olen pelkkä taakka yhteiskunnalle.

41

2690

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 6000

      Mene töihin!

      • tom jones

        Eipä se ole niin helppoa ihmiselle, joka ei käytännössä ole tavannut muita ihmisiä yli kymmeneen vuoteen, ellei lasketa lähikaupan henkilökuntaa, työkkärin ja sossun virkailijaa ym. Olen todella ujo. Lisäksi minulla ei ole mitään osaamista. Opiskelukin pelottaa jo ajatuksenakin.


      • Arabella.
        tom jones kirjoitti:

        Eipä se ole niin helppoa ihmiselle, joka ei käytännössä ole tavannut muita ihmisiä yli kymmeneen vuoteen, ellei lasketa lähikaupan henkilökuntaa, työkkärin ja sossun virkailijaa ym. Olen todella ujo. Lisäksi minulla ei ole mitään osaamista. Opiskelukin pelottaa jo ajatuksenakin.

        No eipä tuohon tilanteeseen ole kuin kaksi ratkaisuvaihtoehtoa:

        1. muutat vain hammasta purren elämäsi; siihen voit kenties hakea apua kognitiivisesta käyttäytymisterapiasta, jossa terapeutti antaa sinulle konkreettisia tehtäviä alkaen helposta ja johtaen kohti haastavampaa.

        Aluksi sinun on esim. mentävä ostoskeskuksen kahvilaan jonain rauhallisena iltana istuskelemaan yksiksesi, vaikka se olisi ahdistavaa. Myöhemmin saatat saada tehtäväksi osallistua vaikkapa kansalaisopiston kurssille, jossa sinun on kommunikoitava edes minimaalisesti vieraiden ihmisten kanssa. Ajan mittaan, tehtävien vaikeutuessa, sietokykysi kasvaa ja teorian mukaan vahvistut; prosessin aikana käyt terapeutilla juttelemassa ja saamassa vahvistusta, neuvoja ja tukea.

        tai

        2. Hyväksyt elämäsi sellaisena kuin se nyt on. Kehitä itseäsi niillä elämän alueilla, joilla et pelkää. Jos et pelkää ja ahdistu vaikkapa filosofisten tai psykologisten teosten lukemisesta ja virtuaalisesti ihmisten kanssa kommunikoimisesta, rupea kaupunkierakoksi, joka kehittää tietojaan ja viisauttaan lukemisen ja mietiskelyn kautta, ja keskustelee netissä säännöllisesti samoista asioista kiinnostuneiden ihmisten kanssa. Jos englanninkieli ei ole este, voit löytää kansainvälisiä keskusteluryhmiä.

        Tähän ratkaisumalliin kuuluu esim. selibaatin muuttaminen tietoiseksi kilvoitteluksi, henkiseksi harjoitteeksi. Myös erilaiset haastavat liikuntamuodot sekä terveellinen ruokavalio kuuluu luontevana osana tähän malliin. Päihteettömyys on ehdoton edellytys tämän mallin onnistumiselle.

        Niin tai sitten

        3. Et tee yhtikäs mitään. Sekin on vaihtoehto.


      • seliseliseli
        tom jones kirjoitti:

        Eipä se ole niin helppoa ihmiselle, joka ei käytännössä ole tavannut muita ihmisiä yli kymmeneen vuoteen, ellei lasketa lähikaupan henkilökuntaa, työkkärin ja sossun virkailijaa ym. Olen todella ujo. Lisäksi minulla ei ole mitään osaamista. Opiskelukin pelottaa jo ajatuksenakin.

        Seliseli


      • hyvät neuvot
        Arabella. kirjoitti:

        No eipä tuohon tilanteeseen ole kuin kaksi ratkaisuvaihtoehtoa:

        1. muutat vain hammasta purren elämäsi; siihen voit kenties hakea apua kognitiivisesta käyttäytymisterapiasta, jossa terapeutti antaa sinulle konkreettisia tehtäviä alkaen helposta ja johtaen kohti haastavampaa.

        Aluksi sinun on esim. mentävä ostoskeskuksen kahvilaan jonain rauhallisena iltana istuskelemaan yksiksesi, vaikka se olisi ahdistavaa. Myöhemmin saatat saada tehtäväksi osallistua vaikkapa kansalaisopiston kurssille, jossa sinun on kommunikoitava edes minimaalisesti vieraiden ihmisten kanssa. Ajan mittaan, tehtävien vaikeutuessa, sietokykysi kasvaa ja teorian mukaan vahvistut; prosessin aikana käyt terapeutilla juttelemassa ja saamassa vahvistusta, neuvoja ja tukea.

        tai

        2. Hyväksyt elämäsi sellaisena kuin se nyt on. Kehitä itseäsi niillä elämän alueilla, joilla et pelkää. Jos et pelkää ja ahdistu vaikkapa filosofisten tai psykologisten teosten lukemisesta ja virtuaalisesti ihmisten kanssa kommunikoimisesta, rupea kaupunkierakoksi, joka kehittää tietojaan ja viisauttaan lukemisen ja mietiskelyn kautta, ja keskustelee netissä säännöllisesti samoista asioista kiinnostuneiden ihmisten kanssa. Jos englanninkieli ei ole este, voit löytää kansainvälisiä keskusteluryhmiä.

        Tähän ratkaisumalliin kuuluu esim. selibaatin muuttaminen tietoiseksi kilvoitteluksi, henkiseksi harjoitteeksi. Myös erilaiset haastavat liikuntamuodot sekä terveellinen ruokavalio kuuluu luontevana osana tähän malliin. Päihteettömyys on ehdoton edellytys tämän mallin onnistumiselle.

        Niin tai sitten

        3. Et tee yhtikäs mitään. Sekin on vaihtoehto.

        Ei mitenkään huonoja vaihtoehtoja. Tuossa on kaksi konkreettista ohjetta, joita voi joko yhdistää tai käyttää yksistään.


        Seuran saaminen sosiaalisesti aralle ja yksinäiselle miehelle on lähestulkoon mahdotonta ilman hyvää tuuria tai edellä mainittuja keinoja. Täytyy vahvistaa itseään sille tasolle, että pystyy käyttäytymään luonnollisesti muiden kanssa.
        Jos koko ajan pelkää juttelemista ja eri paikkoihin menemistä, niin seuran saaminen menee lähes mahdottomaksi.

        Ei pidä myöskään aliarvioida sitä miten paljon ihmisillä on kriteereitä toisilleen. Katsomalla muutaman jakson "Sinkkulaivaa" ymmärtää ongelman luonteen eli joko itse tai sitten muut vaativat mahdottomia. Toisia ihmisiä haukutaan itse suoraan tai selän takana, vaikka itse ollaan suunnilleen mitä tahansa.

        Ohjelmaan osallistuvat ovat usein itsekin narsistisia persoonia, mutta eivätpä ne vaatimukset paljon siitä vähene, jos ns. matti meikäläinen yrittää saada seuraa.

        Eikö alkup. kirjoittaja ole myös jotakin opiskellut tai tehnyt aikaisemmin? Eli jotakin taustaa luulisi löytyvän ja siitä kannattaisi lähteä liikkeelle. Turhaa on pelätä mitä muut ajattelevat/eivät ajattele. Kaikkea voi kokeilla niin kauan kuin on hengissä.


      • KunOnYksinKauan...
        tom jones kirjoitti:

        Eipä se ole niin helppoa ihmiselle, joka ei käytännössä ole tavannut muita ihmisiä yli kymmeneen vuoteen, ellei lasketa lähikaupan henkilökuntaa, työkkärin ja sossun virkailijaa ym. Olen todella ujo. Lisäksi minulla ei ole mitään osaamista. Opiskelukin pelottaa jo ajatuksenakin.

        Meitä on muitakin hiukan samanlaisella historialla. Minäkin olin ujo, epäsosiaalinen, ahdistunut ihmisjoukoissa, en osannut puhua opiskelukavereille. Mutta pakko oli jotain tehdä, pakko oli saada töitä. Kuitenkin jalat ja kädet toimii, pääkin on alkanut toimimaan 10 vuodessa jotenkin. Eli pitkä prosessi on itsellänikin ollut.

        Tämä matka on ollut kivulias, olen itkenyt, hävennyt, stressannut, soimannut itseäni ja tajunnut, että pelkoni, osaamattomuuteni ym. ei ollut omaa syytäni. Ei kukaan halua huonoja eväitä elämäänsä. Vanhemmillakin voi olla hyvä tahto, mutta kaikki lapset eivät aikuisina yhteiskunnassa pärjää tuosta noin vaan. Silloin tarvitaan tukea ja apua ulkopuolisilta. MUTTA!! Sitäkään ei kaikki saa ajallaan.

        On lopulta niin turvallista jäädä sinne kotiin, pelätä ihmisiä ja maailmaa. Yhteiskuntamme vielä usein mahdollistaa sen. Työllistävälle alalle opiskeleminen kannattaa ehdottomasti. Opiskelu voi olla ahdistavaa ja kamalaa aluksi, tai koko sen ajan. Työssä aloittaminenkin voi olla hirveää, stressaavaa ja ahdistavaa. Se kaikki on monin verroin vaikeampaa ihmisille, jotka ei osaa (aluksi) toimia sosiaalisissa tilanteissa, jotka häpeävät itseään jne.

        Joskus vain pitää poistua mukavuusalueeltaan, rikkoa kaavoja ja muuttaa elämäänsä.


      • hyvä video
        hyvät neuvot kirjoitti:

        Ei mitenkään huonoja vaihtoehtoja. Tuossa on kaksi konkreettista ohjetta, joita voi joko yhdistää tai käyttää yksistään.


        Seuran saaminen sosiaalisesti aralle ja yksinäiselle miehelle on lähestulkoon mahdotonta ilman hyvää tuuria tai edellä mainittuja keinoja. Täytyy vahvistaa itseään sille tasolle, että pystyy käyttäytymään luonnollisesti muiden kanssa.
        Jos koko ajan pelkää juttelemista ja eri paikkoihin menemistä, niin seuran saaminen menee lähes mahdottomaksi.

        Ei pidä myöskään aliarvioida sitä miten paljon ihmisillä on kriteereitä toisilleen. Katsomalla muutaman jakson "Sinkkulaivaa" ymmärtää ongelman luonteen eli joko itse tai sitten muut vaativat mahdottomia. Toisia ihmisiä haukutaan itse suoraan tai selän takana, vaikka itse ollaan suunnilleen mitä tahansa.

        Ohjelmaan osallistuvat ovat usein itsekin narsistisia persoonia, mutta eivätpä ne vaatimukset paljon siitä vähene, jos ns. matti meikäläinen yrittää saada seuraa.

        Eikö alkup. kirjoittaja ole myös jotakin opiskellut tai tehnyt aikaisemmin? Eli jotakin taustaa luulisi löytyvän ja siitä kannattaisi lähteä liikkeelle. Turhaa on pelätä mitä muut ajattelevat/eivät ajattele. Kaikkea voi kokeilla niin kauan kuin on hengissä.

        https://www.youtube.com/watch?v=XD2n3Uso00s


    • evvvk...

      Naista. Hmm. Kuin hampurilaista tai autoa.. Kandeisko alkaa miettiä, että miten löytäis molempia tyydyttävän, tasa-arvoisen ihmissuhteen? Suhtaudut naisiin kuin johonkin hyödykkeeseen, joka pitäisi saada, ja se kostautuu yksinäisyytenä. Mieti mitä ite voit tarjota ja muuta ajatuksesi edes muotoon "kumppanin", sen sijaan että haikailet "naista" kuin juustoa tai makkaraa..

      • ....................

        Hyvähän se on niiden sanoa, jotka saavat haikailemattakin. Heille se nainen/kautta mies on taas itsestäänselvyys, jolla ei ole edes sen halutun hampurilaisen, tai auton arvoa. Tällaisten ihmisten suhtautumista ei kyseenalaisteta, mutta ne, jotka ovat epätoivoisimmassa tilanteessa, ja jotka takuulla tiedostavat haluamansa asian arvon ja tuntevat sen poissaolon aiheuttavan tyhjiön, saavat taas ämpärillisen paskaa niskaansa muka itsekkäinä ja esineellistävinä pösilöinä, joiden pitäisi ruveta tavoittelemaan parisuhdetta sen sijaan, että saisivat hivenen lämpöä hetkittäin. Niinhän ne monet kumppanin omaavatkin käyvät tämän selän takana "haluamassa muita kuin hampurilaista, tai autoa", taikka sitten he eivät edes kumppania halua, mutta käyvät esineellistämässä alati näitä hyödykkeitä ja ovat vain elämästä iloitsevia sinkkuja.

        Se on aina sama juttu, ne joilla on ja jotka saavat, ovat ansainneetkin saamansa, kun taas ne, jotka haluavat osattomina sitä samaa kuin edellämainitut, ovat aina moraaliensa puolesta kyseenalaistettavia.


      • kauneus = hyvyys?
        .................... kirjoitti:

        Hyvähän se on niiden sanoa, jotka saavat haikailemattakin. Heille se nainen/kautta mies on taas itsestäänselvyys, jolla ei ole edes sen halutun hampurilaisen, tai auton arvoa. Tällaisten ihmisten suhtautumista ei kyseenalaisteta, mutta ne, jotka ovat epätoivoisimmassa tilanteessa, ja jotka takuulla tiedostavat haluamansa asian arvon ja tuntevat sen poissaolon aiheuttavan tyhjiön, saavat taas ämpärillisen paskaa niskaansa muka itsekkäinä ja esineellistävinä pösilöinä, joiden pitäisi ruveta tavoittelemaan parisuhdetta sen sijaan, että saisivat hivenen lämpöä hetkittäin. Niinhän ne monet kumppanin omaavatkin käyvät tämän selän takana "haluamassa muita kuin hampurilaista, tai autoa", taikka sitten he eivät edes kumppania halua, mutta käyvät esineellistämässä alati näitä hyödykkeitä ja ovat vain elämästä iloitsevia sinkkuja.

        Se on aina sama juttu, ne joilla on ja jotka saavat, ovat ansainneetkin saamansa, kun taas ne, jotka haluavat osattomina sitä samaa kuin edellämainitut, ovat aina moraaliensa puolesta kyseenalaistettavia.

        Minusta kaikki johtuu ulkonäöstä. Jos olet komea / kaunis, saat hyvät suositukset ja sinua pidetään ihanana ja sinua halutaan ymmärtää, vaikka olisit millainen esineellistäjä ja tekisit vielä sitäkin törkeämpiä temppuja yhä uudestaan ja uudestaan.

        Jos ruma pienenkin virheliikkeen, hän on kauhea ihminen, joka ei ole ansainnut rakkautta, vaan juuri kaiken p askan josta kärsii. Ruman pitäisi olla täydellinen, että kelpaisi, mutta ei kelpaisi sittenkään oikeasti, koska syy omalle vastenmielisyydelle rumaa ihmistä kohtaan väännetään vaikka aidanseipäästä, jonka vieressä ruma seisoo.

        Olen itsekin syyllistynyt tähän enkä koe voivani asialle mitään :( Kun ruma mies, joka oli ihastunut minuun, teki pikku erehdyksen, suutuin siitä, siis se riepoi minua suunnattomasti enkä enää halunnut olla hänen kanssaan tekemisissä. Mutta kun myöhemmin komea mies teki tismalleen saman erehdyksen, rakkaudelleni häntä kohtaan ei tapahtunut mitään, päinvastoin oikeastaan, aloin nähdä komean miehen herkkänä ja suloisena erehdyksen jälkeen.

        Vasta vuosia myöhemmin olen alkanut tajuta tämän taipumukseni. Olenko päässyt siitä eroon? En. Vieläkin, kun ajattelen rumaa miestä, tunnen ärtymystä, ja kun ajattelen komeaa miestä, tunnen rakkautta.

        Sellaisia me ihmiset olemme :(


      • ....................
        kauneus = hyvyys? kirjoitti:

        Minusta kaikki johtuu ulkonäöstä. Jos olet komea / kaunis, saat hyvät suositukset ja sinua pidetään ihanana ja sinua halutaan ymmärtää, vaikka olisit millainen esineellistäjä ja tekisit vielä sitäkin törkeämpiä temppuja yhä uudestaan ja uudestaan.

        Jos ruma pienenkin virheliikkeen, hän on kauhea ihminen, joka ei ole ansainnut rakkautta, vaan juuri kaiken p askan josta kärsii. Ruman pitäisi olla täydellinen, että kelpaisi, mutta ei kelpaisi sittenkään oikeasti, koska syy omalle vastenmielisyydelle rumaa ihmistä kohtaan väännetään vaikka aidanseipäästä, jonka vieressä ruma seisoo.

        Olen itsekin syyllistynyt tähän enkä koe voivani asialle mitään :( Kun ruma mies, joka oli ihastunut minuun, teki pikku erehdyksen, suutuin siitä, siis se riepoi minua suunnattomasti enkä enää halunnut olla hänen kanssaan tekemisissä. Mutta kun myöhemmin komea mies teki tismalleen saman erehdyksen, rakkaudelleni häntä kohtaan ei tapahtunut mitään, päinvastoin oikeastaan, aloin nähdä komean miehen herkkänä ja suloisena erehdyksen jälkeen.

        Vasta vuosia myöhemmin olen alkanut tajuta tämän taipumukseni. Olenko päässyt siitä eroon? En. Vieläkin, kun ajattelen rumaa miestä, tunnen ärtymystä, ja kun ajattelen komeaa miestä, tunnen rakkautta.

        Sellaisia me ihmiset olemme :(

        Niinpä, ja kun aikansa tulee kaltoinkohdelluksi, rupeaa mieli mustumaan ja katkeruus tulee kehiin. Tällainen ihminen rupeaa puolustuskeinonaan halveksumaan niitä, jotka halveksuvat häntä. Mutta koska muiden halveksumana ei se valo pääse enää mieleen, saattaa tällainen ihminen vihan ja kaktkeruuden puristuksissa tehdä epätoivoisia tekoja. Kun minä ajattelen sinun kaltaisiasi ihmisiä, tunnen valtavaa vihaa. En pysty ajattelemaan muun kaltaisia ihmisiä, koska sellaisia me ihmiset olemme.


      • kauneus = hyvyys?
        .................... kirjoitti:

        Niinpä, ja kun aikansa tulee kaltoinkohdelluksi, rupeaa mieli mustumaan ja katkeruus tulee kehiin. Tällainen ihminen rupeaa puolustuskeinonaan halveksumaan niitä, jotka halveksuvat häntä. Mutta koska muiden halveksumana ei se valo pääse enää mieleen, saattaa tällainen ihminen vihan ja kaktkeruuden puristuksissa tehdä epätoivoisia tekoja. Kun minä ajattelen sinun kaltaisiasi ihmisiä, tunnen valtavaa vihaa. En pysty ajattelemaan muun kaltaisia ihmisiä, koska sellaisia me ihmiset olemme.

        Oletko mies vai nainen? Oletan että olet vaikkapa mies.

        Entä sinä itse? Preferoitko tunnetasolla kaunista naista rumaan naiseen? Kun kohtaat kauniin naisen, tunnetko häntä kohtaan enemmän sympaattisia tunteita kuin ruman naisen kohdatessasi?

        Jos tämä pätee sinuunkin (ja olen itse asiassa varma, että pätee, myönsitpä sitä tai et), niin mikset tuntisi sitä valtavaa vihaa omaa epäoikeudenmukaisuuttasi ja ilkeyttäsi kohtaan? Miksi sinä minuun vihasi kanavoit?


      • ....................
        kauneus = hyvyys? kirjoitti:

        Oletko mies vai nainen? Oletan että olet vaikkapa mies.

        Entä sinä itse? Preferoitko tunnetasolla kaunista naista rumaan naiseen? Kun kohtaat kauniin naisen, tunnetko häntä kohtaan enemmän sympaattisia tunteita kuin ruman naisen kohdatessasi?

        Jos tämä pätee sinuunkin (ja olen itse asiassa varma, että pätee, myönsitpä sitä tai et), niin mikset tuntisi sitä valtavaa vihaa omaa epäoikeudenmukaisuuttasi ja ilkeyttäsi kohtaan? Miksi sinä minuun vihasi kanavoit?

        En minä tunne minkäänlaista ärtymystä rumia ihmisiä kohtaan. Siis sellaisia ihmisiä, jotka ovat minun mielestäni rumia. Minä en myöskään välttämättä pidä sellaisia ihmisiä rumina, joita tämän yhteiskunnan kauneusihanteen ja -käsitysten vuoksi sellaisina pidetään. Joten se, jota kohtaan sinun kaltaisesi tuntee ärtymystä tämän rumuuden vuoksi, voi olla minun mielestäni houkutteleva. Mutta vaikka näkisin hänet yhtä rumana kuin sinä, en tuntisi häntä kohtaan minkäänlaista ärtymystä, kuten jo mainitsin. Ärtymystä sen sijaan aiheuttavat tietyissä tilanteissa ne tämän hetken kauneusihanteen mukaiset itseään täynnä olevat muiden halveksujat, jotka pitävät omaa "menestystään" täysin omana saavutuksenaan.

        Ja jep, olen mies. Naisethan eivät pystyisi katsomaankaan sellaisia ihmisiä päin, jotka eivät voisi löytyä trendikkään muotilehden sivuilta, saati että tuntisi mielenkiintoa sellaista kohtaan.


      • puhdistaja
        kauneus = hyvyys? kirjoitti:

        Minusta kaikki johtuu ulkonäöstä. Jos olet komea / kaunis, saat hyvät suositukset ja sinua pidetään ihanana ja sinua halutaan ymmärtää, vaikka olisit millainen esineellistäjä ja tekisit vielä sitäkin törkeämpiä temppuja yhä uudestaan ja uudestaan.

        Jos ruma pienenkin virheliikkeen, hän on kauhea ihminen, joka ei ole ansainnut rakkautta, vaan juuri kaiken p askan josta kärsii. Ruman pitäisi olla täydellinen, että kelpaisi, mutta ei kelpaisi sittenkään oikeasti, koska syy omalle vastenmielisyydelle rumaa ihmistä kohtaan väännetään vaikka aidanseipäästä, jonka vieressä ruma seisoo.

        Olen itsekin syyllistynyt tähän enkä koe voivani asialle mitään :( Kun ruma mies, joka oli ihastunut minuun, teki pikku erehdyksen, suutuin siitä, siis se riepoi minua suunnattomasti enkä enää halunnut olla hänen kanssaan tekemisissä. Mutta kun myöhemmin komea mies teki tismalleen saman erehdyksen, rakkaudelleni häntä kohtaan ei tapahtunut mitään, päinvastoin oikeastaan, aloin nähdä komean miehen herkkänä ja suloisena erehdyksen jälkeen.

        Vasta vuosia myöhemmin olen alkanut tajuta tämän taipumukseni. Olenko päässyt siitä eroon? En. Vieläkin, kun ajattelen rumaa miestä, tunnen ärtymystä, ja kun ajattelen komeaa miestä, tunnen rakkautta.

        Sellaisia me ihmiset olemme :(

        Ei, olet väärässä. Ruma ihminen ei kelpaa vaikka olisi täydellinen. Ruma ihminen on aina paska. Ruman ihmisen kuuluu elää yksinään tyhjässä huoneessa joko itkien tai kirjoja lukien. Hän ei ansaitse kenenkään rakkautta.
        Eiköhän pistetä kaikki rumat kaasukammioon kun sellaisia me ihmiset olemme.


      • Uskova Noora
        kauneus = hyvyys? kirjoitti:

        Minusta kaikki johtuu ulkonäöstä. Jos olet komea / kaunis, saat hyvät suositukset ja sinua pidetään ihanana ja sinua halutaan ymmärtää, vaikka olisit millainen esineellistäjä ja tekisit vielä sitäkin törkeämpiä temppuja yhä uudestaan ja uudestaan.

        Jos ruma pienenkin virheliikkeen, hän on kauhea ihminen, joka ei ole ansainnut rakkautta, vaan juuri kaiken p askan josta kärsii. Ruman pitäisi olla täydellinen, että kelpaisi, mutta ei kelpaisi sittenkään oikeasti, koska syy omalle vastenmielisyydelle rumaa ihmistä kohtaan väännetään vaikka aidanseipäästä, jonka vieressä ruma seisoo.

        Olen itsekin syyllistynyt tähän enkä koe voivani asialle mitään :( Kun ruma mies, joka oli ihastunut minuun, teki pikku erehdyksen, suutuin siitä, siis se riepoi minua suunnattomasti enkä enää halunnut olla hänen kanssaan tekemisissä. Mutta kun myöhemmin komea mies teki tismalleen saman erehdyksen, rakkaudelleni häntä kohtaan ei tapahtunut mitään, päinvastoin oikeastaan, aloin nähdä komean miehen herkkänä ja suloisena erehdyksen jälkeen.

        Vasta vuosia myöhemmin olen alkanut tajuta tämän taipumukseni. Olenko päässyt siitä eroon? En. Vieläkin, kun ajattelen rumaa miestä, tunnen ärtymystä, ja kun ajattelen komeaa miestä, tunnen rakkautta.

        Sellaisia me ihmiset olemme :(

        "Minusta kaikki johtuu ulkonäöstä. Jos olet komea / kaunis, saat hyvät suositukset ja sinua pidetään ihanana ja sinua halutaan ymmärtää, vaikka olisit millainen esineellistäjä ja tekisit vielä sitäkin törkeämpiä temppuja yhä uudestaan ja uudestaan."

        Ihminen on visuaalisesti ehdollistuva olento. Ihminen on taipuvainen tuntemaan positiivisia emootioita, ja suhtautumaan elämää rakentavasti, sellaista yksilöä kohtaan, joka on hänen silmissään kaunis, ja vastaavasti tuntemaan negatiivisia emootioita, ja suhtautumaan elämää tuhoavasti, sellaista yksilöä kohtaan, joka on hänen silmissään ruma.

        Tiettyyn pisteeseen asti se menee niin, jopa tutkimusten mukaan, että kauneus on katsojan silmässä. Estetiikantaju on siis subjektiivista. Lisäksi se riippuu tilanteesta, katsojan edeltävästä emotionaalisesta tilasta sekä ympäristön olosuhdetekijöistä, kuten valaistuksesta.

        Ihminen on syntinen. Syntinen ihminen ei luontaisesti ja spontaanisti, siis esim. emotionaalisesti, ojentaudu Jumalaan ja totuuteen, ja siten ihminen ei luontaisesti näe lähimmäistään (tarkoittaa kaikkia ihmisiä) Jumalan kuvakseen luomana olentona. Syntinen ihminen on taipuvainen elämään emootioidensa varassa. Syntisyys ja edellä kuvaamani visuaalinen ehdollistuminen koskee jollain tapaa jokaista ihmistä, mutta tämä on tiedostamatonta... Silloin, jos joku tiedostaakin tämän taipumuksensa, hänen on usein vaikeaa myöntää sitä.

        Ihminen on taipuvainen "rakastamaan" estetiikantajunsa mukaista ihmistä, ihmistä, joka on hänen silmissään kaunis. Tämä on kuitenkin emotionaalista, tilannekohtaista, ailahtelevaista ja katoavaista. Se ei ole rakkautta totuudessa: ikuista, hyvää ja kestävää. Tämä on monen ihmisen tragedia: rakkaudeksi luultu olikin vain "rakkautta".

        Todellinen rakkaus perustuu totuuteen, se on lähimmäisenrakkautta. Kun ojentaudun Herran tahdon mukaan, rakastan lähimmäistäni riippumatta siitä, onko hän silmissäni oman estetiikantajuni mukainen. En siis ojentaudu sen mukaan, miltä minusta tuntuu, vaan Jumalan sanan mukaan. Lähimmäisen rakastaminen on käsky. Ihmisellä on velvollisuus hyljätä valhe ja ojentautua totuuden mukaan.

        Kun kohtaan ihmisen, joka on minun silmissäni ruma, joudun tietoisen valinnan eteen: ojentaudunko suhtautumisessani toisiin ihmisiin totuuden mukaan, eli todellisella rakkaudella, vai valheen mukaan, eli katoavaisten emootioideni varassa? Minun silmissäni ruma ihminen pakottaa minut iankaikkisuuskohtaloni määräävän valinnan eteen: rakennanko kestävälle perustalle vai katoavaisuudelle? Tai rakennanko kalliolle vai hiekalle, niin kuin Jeesus asian ilmaisi. Jos valitsen tietoisesti rakastaa ihmistä, joka oman estetiikantajuni vastainen, minun silmissäni ruma, rakastan häntä ikuisesti!

        "Rakkaus", joka perustuu syntisen luontoni emootioille, loppuu sillä hetkellä, kun positiiviset emootioni ja suotuisat olosuhdetekijät loppuvat. Ne ailahtelevat ja hiipuvat... Siksi minun on tehtävä sama tietoinen lähimmäisenrakkauden valinta, totuuteen ojentautumisen valinta, kohdatessani estetiikantajuni mukaisen ihmisen, siis silmissäni kauniin ihmisen. Eli en rakasta häntä siksi, että emootioni kehottavat positiiviseen suhtautumiseen ja "rakkauteen", vaan siksi, että hän on lähimmäiseni.

        Uskon, että yksi syy sille, miksi Jumala sallii tässä maailmanajassa, siis tilapäisesti, osalle ihmisistä radikaalisti yleisiä kauneusihanteita särkevän ulkonäön, esim. onnettomuuden tai sairauden runteleman ulkonäön, on se, että me syntiset ja visuaalisesti ehdollistuneet ihmiset joutuisimme kysymään, mitä todellinen rakkaus on, ja rakennanko omaa elämääni kalliolle vai hiekalle.


      • tasa-arvosta

        Suomalainen nainen ei ymmärrä edes , mikä on tasa-arvoa, sillä hän on mielestään maailman viisain ja kaikkien muitten, myös lakien yläpuolella oleva olento, jonka sana on aina viimeinen ja lakiakin vahvempi.
        Mitään alentavampaa ei suomalaisnainen tunne kuin olla valkoihoisen suomalaismiehen seurassa, paitsi, jos mies on pääministeri ( Susanne Ruusunen), presidentti(Jenni Haukio) tai miljonäärijulkkis( Vesa Keskisen naiset).
        Tavallinen valkoihoinen mies ei pääse ikinä länsimaisessa feministiyhteiskunnassa tasa-arvoiseen asemaan naisten kanssa. Hänellä on vain velvollisuuksia ja naisella vain oikeuksia, mitä tasa-arvon nimissä naiset vain ahnehtivat lisää.


      • Anonyymi
        kauneus = hyvyys? kirjoitti:

        Oletko mies vai nainen? Oletan että olet vaikkapa mies.

        Entä sinä itse? Preferoitko tunnetasolla kaunista naista rumaan naiseen? Kun kohtaat kauniin naisen, tunnetko häntä kohtaan enemmän sympaattisia tunteita kuin ruman naisen kohdatessasi?

        Jos tämä pätee sinuunkin (ja olen itse asiassa varma, että pätee, myönsitpä sitä tai et), niin mikset tuntisi sitä valtavaa vihaa omaa epäoikeudenmukaisuuttasi ja ilkeyttäsi kohtaan? Miksi sinä minuun vihasi kanavoit?

        Ihan hullua puhetta rumista naisista , kaikissa ihmisissä on kauneutta
        Ihmisillä kumma käsitys sinänsä toisten ulkonäöstä , kun jostain pitää kovasti niin ei siinä ole ulkonäkö se joka määrää ainoastaan se mieltymys toiseen ihmiseen .
        Usein tuomitaan ihminen ulkonäön mukaan, ae ei määrittele millainen on ihmisenä,


      • Anonyymi
        tasa-arvosta kirjoitti:

        Suomalainen nainen ei ymmärrä edes , mikä on tasa-arvoa, sillä hän on mielestään maailman viisain ja kaikkien muitten, myös lakien yläpuolella oleva olento, jonka sana on aina viimeinen ja lakiakin vahvempi.
        Mitään alentavampaa ei suomalaisnainen tunne kuin olla valkoihoisen suomalaismiehen seurassa, paitsi, jos mies on pääministeri ( Susanne Ruusunen), presidentti(Jenni Haukio) tai miljonäärijulkkis( Vesa Keskisen naiset).
        Tavallinen valkoihoinen mies ei pääse ikinä länsimaisessa feministiyhteiskunnassa tasa-arvoiseen asemaan naisten kanssa. Hänellä on vain velvollisuuksia ja naisella vain oikeuksia, mitä tasa-arvon nimissä naiset vain ahnehtivat lisää.

        Kyllähän ihminen hakee kumppaninsa ihan toisilla perusteilla. Jos se valkoihoinen mies on viinaan menevä niin siinä on ensimmäinen miinus. Ja sitten on se hygienia , ihminen joka ei huolehdi hygieniastaan ei myöskään ole mitenkään tavallisen naisen ”paras listalla ”
        Ja mies joka on vierasvihaaja , ei kiinnosta myöskään, kuka haluaa jakaa elämänsä ihmisen kanssa joka päästelee inhottavia kommentteja esim pakolaisista , ymmärtämättä asiaa edes
        Joten inhimillinen mies joka ei korosta itseään seksistisiä vitseillä , on sentään monen mielestä mies jonka kanssa viihtyy.
        Joten kullakin on makunsa, niin on aina ollut , kun kemiat passaa yhteen. Niin. Siinä ei ulkonäöllä ole mitään merkitystä .


    • Pillun puutteeseen

      Auttaa Fleshlight. On jopa parempi kuin oikea. Suosittelen sen jälkeen ei naista enää kaipaa.

      • SpygeJortti

        Entä jos ei kikkeli seiso?


    • Tsemppiä1

      Aloita hankkimalla sosiaalinen elämä. Parisihde on aika vaikea asia todella suurelle osalle ihmisistä, siitä päästä ei minusta kannata aloittaa, eikä yrittää yksinomaan sitä. Tee jonkinlaista vapaapehtoistyötä, esim. Kierrätyskeskuksessa ja WWF:ssä voi tehdä vapaahetoistyötä. Googlaa itse lisää noista ja muista vaihtoehdoista. Ryhdy jonkun toisen yksinäisen ihmisen ystäväksi ystäväpalvelun kautta. Voisi kuvitella, että vapaehtoispiireissä on keskimäärin vähän mukavempia ihmisiä kuin esim. jossakin ura-orietointuneissa työpaikoissa.

      Voisit myös miettiä, mikä on johtanut tilanteeseesi. Vertaistukiryhmiä on laidasta laitaan, niitäkin kannattaa googlata.

      Ryhdy toimiin äläkä anna periksi! Sehän on tosi hyvä alku, että päätit kirjoittaa asiasta tänne!

    • yksin oli helpompaa

      En allekirjoita rumuutta yksinäisyyden syynä. Kattokaa vaikka marketissa ruokaostoksilla olevia pareja... Monenlaiset vaan jotenkin on löytäny puolison..

      En enää oikein kestä ihmisiä ja haluaisin vetäytyä yksinäisyyteen. Viimeset 10v on näyttänyt, että ei särkyneet osaa rakastaa toisiaan ehjäksi, vaan (tahtomattaankin) särkevät lisää.. :(

      Mun kyvyt ei näytä riittävän... Niin ystävyys- kuin rakkaussuhteet muuttuu niin mutkikkaiksi pitkittyessään.. Nyt on omien tuskien lisäksi vielä toisen tuskat... Sääli, rakkaus, viha ja epätoivo vaihtelee tunneskaalassa...

    • mene huoriin

      Mikset mene huoriin?

    • don't touch

      Näin on varmaan omakin laitani. Olisin varmasti parempi puoliso jollekin kuin monet muut (ks. linkki), mutta selvästi ihminen on apinalaji, jonka tunteet eivät kuuntele järjen ääntä.
      Taitaa olla lähinnä isot lihakset ja iso ego, jotka naisia kiinnostavat.
      Herkempi (tai ujo) mies jää pakostakin yksin.
      Lopputulos ei voi olla kovin hyvä. Alla on yksi esimerkki:
      http://www.mtv.fi/uutiset/ulkomaat/artikkeli/venajalla-tuhansia-naisia-kuolee-lahisuhdevakivallan-uhreina/4688688
      S a i r a s m a a i l m a !

      • Miesten toiminta

        H-tto, minua ottaa päähän tällaiset kirjoitukset. Ihan kuin miehet toimisivat jotenkin toisin!!! Ne ystävättäreni, jotka ovat kovia ja dominantteja tyyppejä saavat kyllä miehiä ja vaihtavat niitä mielensä mukaisesti, kun taas kiltit tytöt jäävät ilman tai jätetään. Toinen ystävättäreni, joka on erittäin kiltti ja kiva ihminen löysi miehen, jota oli erittäin vaikea saada muuttamaan hänen kanssa yhteeen, kun "ei siltä tuntunut". Meinasin jo miehelle soitella ja kysyä, että onko hän tyhmä, kun ei tuntunut tajuvan, että tässä on nyt hyvä nainen. Miehen puolustukseksi voisi ehkä sanoa, että oli ilmieseti ollut huonoja kokemuksia naisista ja siksi oli kai varovaisuutta. No, sitten vihdoin mies suostui muuttamaan ystävättäreni kanssa yhteen ja jopa hankkimaan lapsia ja on nyt erittäin onnellinen perheenisä.

        Jos olet noin hyvä puoliso, niin mene sopivaan nettisivustoon etsimään seuraa, kyllä sitä sieltä hyvää seuraa löytyy, jos ei ole liian nirso tai välttämättä haluaa lankea johonkin Marilyn Monroe-näköisiin koviin naisiin.


      • -------------
        Miesten toiminta kirjoitti:

        H-tto, minua ottaa päähän tällaiset kirjoitukset. Ihan kuin miehet toimisivat jotenkin toisin!!! Ne ystävättäreni, jotka ovat kovia ja dominantteja tyyppejä saavat kyllä miehiä ja vaihtavat niitä mielensä mukaisesti, kun taas kiltit tytöt jäävät ilman tai jätetään. Toinen ystävättäreni, joka on erittäin kiltti ja kiva ihminen löysi miehen, jota oli erittäin vaikea saada muuttamaan hänen kanssa yhteeen, kun "ei siltä tuntunut". Meinasin jo miehelle soitella ja kysyä, että onko hän tyhmä, kun ei tuntunut tajuvan, että tässä on nyt hyvä nainen. Miehen puolustukseksi voisi ehkä sanoa, että oli ilmieseti ollut huonoja kokemuksia naisista ja siksi oli kai varovaisuutta. No, sitten vihdoin mies suostui muuttamaan ystävättäreni kanssa yhteen ja jopa hankkimaan lapsia ja on nyt erittäin onnellinen perheenisä.

        Jos olet noin hyvä puoliso, niin mene sopivaan nettisivustoon etsimään seuraa, kyllä sitä sieltä hyvää seuraa löytyy, jos ei ole liian nirso tai välttämättä haluaa lankea johonkin Marilyn Monroe-näköisiin koviin naisiin.

        Eivätkö kiltit naiset sitten voi koskaan olla hyvännäköisiä? Minusta aika huonot prospektit miehellä, jos valikoima sisältää vaan kilttejä taviksia tai kylmiä hyvännäköisiä.


      • Miesten toiminta
        ------------- kirjoitti:

        Eivätkö kiltit naiset sitten voi koskaan olla hyvännäköisiä? Minusta aika huonot prospektit miehellä, jos valikoima sisältää vaan kilttejä taviksia tai kylmiä hyvännäköisiä.

        Voivat, mutta he eivät ilmeisesti tavalliselle miehille kelpaa. Kyseinen nainen on hyvännäköinen, mutta miehellä oli siltikin vaikea kelpuuttaa häntä. Onko hän sitten "tavis", sitä en tiedä, minusta jokainen ihminen on ainutlaatuinen.

        Itsehän sen oikeastaan sanot: "kiltti tavis" ei kelpaa. Aika raakaa peliä. Pitää ilmeisesti olla jotain "ekstraa". Se osuu muutoin kivojen miesten omaan nilkkaan. Sanotaan, että naiset rakastuvat renttuihin, mutta miehet ilmeisesti rakastuvat koviin naisiin, sellaisilla ystävättärilläni kyllä riittää vientiä.


      • -------------
        Miesten toiminta kirjoitti:

        Voivat, mutta he eivät ilmeisesti tavalliselle miehille kelpaa. Kyseinen nainen on hyvännäköinen, mutta miehellä oli siltikin vaikea kelpuuttaa häntä. Onko hän sitten "tavis", sitä en tiedä, minusta jokainen ihminen on ainutlaatuinen.

        Itsehän sen oikeastaan sanot: "kiltti tavis" ei kelpaa. Aika raakaa peliä. Pitää ilmeisesti olla jotain "ekstraa". Se osuu muutoin kivojen miesten omaan nilkkaan. Sanotaan, että naiset rakastuvat renttuihin, mutta miehet ilmeisesti rakastuvat koviin naisiin, sellaisilla ystävättärilläni kyllä riittää vientiä.

        Tämä näkemykseni johtuu vaan siitä, että olen itse komea mies ja tottunut kauniiden naisten seuraan. Ehkä tavallisen näköiselle miehelle kelpaa tavallisen näköinen nainen oikein hyvin. Myönnän kyllä olevani melko pinnallinen.


      • Miesten_toiminta
        ------------- kirjoitti:

        Tämä näkemykseni johtuu vaan siitä, että olen itse komea mies ja tottunut kauniiden naisten seuraan. Ehkä tavallisen näköiselle miehelle kelpaa tavallisen näköinen nainen oikein hyvin. Myönnän kyllä olevani melko pinnallinen.

        Jos kauniita naisia riittää, et kuulu tälle palstalle. Tämä on yksinäisyys-palsta. Lopeta härnääminen.


      • Anonyymi
        Miesten toiminta kirjoitti:

        Voivat, mutta he eivät ilmeisesti tavalliselle miehille kelpaa. Kyseinen nainen on hyvännäköinen, mutta miehellä oli siltikin vaikea kelpuuttaa häntä. Onko hän sitten "tavis", sitä en tiedä, minusta jokainen ihminen on ainutlaatuinen.

        Itsehän sen oikeastaan sanot: "kiltti tavis" ei kelpaa. Aika raakaa peliä. Pitää ilmeisesti olla jotain "ekstraa". Se osuu muutoin kivojen miesten omaan nilkkaan. Sanotaan, että naiset rakastuvat renttuihin, mutta miehet ilmeisesti rakastuvat koviin naisiin, sellaisilla ystävättärilläni kyllä riittää vientiä.

        Miten niin rakastuvat renttuihin . Minun mieheni oli ihan vaan tavallinen ulkonäöltään ei mikään kiiltokuva poika mitenkään, mutta maailman para mies ei ollut alkoholi ongelmia, eikä juorulehtien lukija liioin, koska tiesi niiden arvon. Ei puhunut koskaa ihmisistä pahaa , oli monitaitava mies joka osasi paljon asioita , ei ollut myöskään nuuka mutta taloudellinen
        Joten en usko että monikaan on hänen kaltaisensa , aiis oli maailman paras mies juuri minulle.


      • Anonyymi
        ------------- kirjoitti:

        Tämä näkemykseni johtuu vaan siitä, että olen itse komea mies ja tottunut kauniiden naisten seuraan. Ehkä tavallisen näköiselle miehelle kelpaa tavallisen näköinen nainen oikein hyvin. Myönnän kyllä olevani melko pinnallinen.

        No niillähän menet, pidät itseäsi komeana se kertoo että on kova itseluottamus . Ja se naisten kauneuden katsominenkin on ihan vaan katsojan määriteltävissä . Joten kai jokaiselle on joku kaunis vaikka muut ehkä tykkäisivät toisin


    • pupumus

      Ongelmasi on selkeä. Sanot: "elämäni on yhtä tyhjän kanssa, taakka".

      Tee elämästäsi mielekkäämpää, harrasta, kuntoile, kehitä itseäsi, arvosta itseäsi. Hyvä myös opetella ilmaisemaan itseään monipuolisesti, vähintään kirjallisesti, jos nettideiteistä kysymys.

      Kyllä naisten kiinnostus herää, kun pystyvät aistimaan, ettet ole vain "toivoton tapaus, ilman itsearvostusta". Epätoivoiseksi ei kannata alkaa.

      Toisaalta, onko se parisuhde/nainen loppujen lopuksi niin tärkeä elämänosa? Siinä, kun tulee helposti monta hetkeä vastaan, jossa joutuu toisen kanssa säätämään, ja osat jopa tappelemaan. Niihinkin käytetyn ajan voisi käyttää hyödyllisemminkin, eikö?

    • Uskova Noora

      Tässä ketjussa on annettu joitain hyviä käytännön ehdotuksia, miten voisit saada ihmisiä elämääsi, kun niitä kerran kaipaat. Tai jopa sen naisen.

      Masentavaa kokemuksesi voi olla, mutta "yhtä tyhjän kanssa" elämäsi ei ole. Olet arvokas, Jumalan omaksi kuvakseen luoma ihminen. Jumala, joka on itse ikuinen elämän lähde ja itse "täyteys", on luonut sinut omasta suvereenista tahdostaan ja puhaltanut elämän henkäyksensä sinuun.

      Etkä ole taakka yhteiskunnalle, vaikka eläisit yhteiskunnan tuilla tai jotkut ihmiset, kokemuksesi mukaan tai faktisesti, tapaisivat sinua pelkästä velvollisuudentunnosta (en tiedä tilanteestasi, joten en tiedä, mitä kaikkea tarkoitit taakkana olemisella).

      Olet arvokas tavalla, joka ei perustu tekoihisi tai tekemättä jättämisiisi eikä ominaisuuksiisi. Jos toiset ihmiset eivät ymmärrä sitä, he elävät valheesta eivätkä totuudesta.

      En vähättele käytännön neuvoja ja ratkaisuehdotuksia, vaan kerroin tämän niiden lisäksi. Oman arvonsa ymmärtäminen on vaikeaa ja se tuntuu abstraktilta asialta. Se onkin viime kädessä uskon varassa meille langenneessa ihmisyydessä ja maailmassa eläville ihmisille. Oman arvon ymmärtäminen on kuitenkin olennainen perusta kaikelle muulle.

    • moroporoo

      Käy amsterdamissa kerran vuodessa. Poltat pilveä ja käyt huorissa.

      Siitä jaksaakin vuosi eteenpäin Suomalaisessa "hyvinvoinnissa".

    • niskastakii

      Kuten joku tuossa sanoikin niin nainen ei ole "hyödyke", ei ainakaan auta sen saamista jos tuolta pohjalta lähtee liikenteeseen. Mielestäni et ole valmis sosiaalisiin juttuihin missä naisiin voisit tutustua ja sitäkään ei edesauta se, että tietokoneen ääressä vietätä aikasi. Sama juttu koskee työttömyyttä, sun pitää aktivoitua.. oikeesti.

    • Anonyymi

      kannattaa opettaa itsensä aseksuaaliksi, jos ei tahto mennä avioon tai näkee sen liian suureksi vaivaksi

    • Anonyymi

      Olin vuosia sitten ihastunut erääseen naiseen. Kaikki meni kuitenkin pieleen pahemman kerran ja tuli riitaa. Aloin sitten häiriköimään ja uhkailemaan tuota naista kännissä aina harvakseltaan. Tätä jatkunut nyt jo ainakin pari vuotta. Viime viikonloppuna tuo nainen sitten sattui tulemaan samaan baariin erään miehen kanssa ja sain melkein turpaani. Jouduin siis lähtemään kotiin kun se äijä kirjaimellisesti heitti mut ulos sieltä. Se nainenkin oli ihan raivona mulle. On kuulemma ottanut kopiot kaikista niistä viesteistä mitä olen kännissä lähettänyt hänelle. No ei tää ainakaan yksinäisyyttä ja naisvihaa vähennä vaikka olenkin toiminut väärin. Jotenkin vaan oikeudentaju lähestulkoon hävinnyt tässä vuosien varrella koettujen vakavien vastoinkäymisien myötä. Varmaan jatkuva ryyppääminen ja lääkkeiden käyttökin tehnyt jotenkin aivottomaksi.

      KilttiMies89

      • Anonyymi

        Ihan sellainen muutama tarkentava kysymys, mihin ei edes tässä tarvitse vastata, vaan enemmän sinne omaan pohdintaan.

        Jos vihaat naisia, niin mitä tarvitset tällaiselta vihaamaltasi ihmiseltä?

        Voiko elo koskaan edes onnistua sellaisen ihmisen kanssa, jota lähtökohtaisesti vihaat ainakin jollain tasolla?

        Onko se suhde vastakkaiseen sukupuoleen yleisellä tasolla sellainen, mitä kannattaisi työstää vaikka terapiassa?


      • Anonyymi

        tekeekö uhkailu ja häiriköinti susta kiltin?


    • Anonyymi

      Ei kannata opettaa itseään olemaan naisen kansa, herää vaan himo turham päite. Jos on henkisesti terve ja aviokelpo niin sitten maksaa vaivan potkia viettinsä hereille mutta jos on meilisairas eikä passoa isäksi tai perheenpitäjäksi niin sithen kannattaa taistella himonsa kuolettamisessa niim pirusti ku seitana aivan

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maksetaanko Vornaselle palkkaa 2 viikon sairaslomasta

      Eli torstain kännistä 2 viikon palkallinen sairasloma? Saako muut duunarit myös rännätä 2 viikkoa työnantajan laskuun?
      Perussuomalaiset
      262
      2457
    2. Miksi tunnet vetoa..

      Miksi tunnet vetoa juuri häntä kohtaan? Mikä sen saa aikaan?
      Ikävä
      86
      1951
    3. Mitä te palstan ihanat naiset

      Ajattelette hyvin viisaista miehistä, jotka ovat koko ajan jotenkin oudosti väärässä? Vaikka älykkyysosamääräsi olisi 21
      Sinkut
      77
      1586
    4. Tapaus Vornanen

      Se oli torstai-ilta ja kansanedustaja Vornanen oli juhlimassa seurueensa kanssa pitkän edustusviikon jälkeen. Baarissa o
      Maailman menoa
      155
      1408
    5. Nainen, kohtelin sua kuin paskaa

      Ja silti odotin että annat kaiken anteeksi. Yllätyin kun niin ei käynytkään. Olethan kaikin puolin alle mun tason ja sun
      Ikävä
      65
      1244
    6. Nainen, seuraan sun uutta elämää

      Hieman naurattaa tuo sun uusi rooli 🤭. Kun et sovi siihen mitenkään. Mutta pakkohan sulla jokin paikka olla missä hämme
      Ikävä
      53
      1185
    7. Voi hitto Rinsessa säikähdin

      Että olitkin silloin joku huijari. Huh, sano ettet ole.
      Ikävä
      11
      1074
    8. Olet kaikki mitä ikinä tahdonkaan

      Voi sinä ihana Jarno olet just se ihminen keneen menin täysin ihastumaan. Kuin salama kirkkaalta taivaalta meidän koht
      Suhteet
      19
      1066
    9. Ilona Siekkinen

      Onko Ilona Siekkinen todellinen henkilö vai tekoälyllä luotu henkilö? Koostettu monesta eri kuvasta ja liitetty yhteen m
      Yhteiskunta
      1
      1010
    10. AVARN Security ja julkisen toimeksiannon laiton henkilörekisteri

      Kyseessä ei ole VR:än ylläpitämä, vaan Avarnin laiton henkilörekisteri. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000482739.htm
      Turvallisuuspalvelut
      13
      901
    Aihe