307 Wagon/SW: peräpäät pimeinä

Can YOU see the light

Viikon sisään olen nähnyt liikenteessä todella monta 307 Wagonia ja SW:tä, joissa joko toinen takavalo tai rekisterikilven valo on simahtanut. Onkohan tähän olemassa joku tekninen syy vai onko kyse vain tojopettereiden ilkeämielisestä sabotaasista?

15

2280

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Leo70

      Ilmeisestä provosta huolimatta vastaan, että mainitsemistasi Pösöistä on yksi tai useampi polttimo palanut. En tiedä, kuinka tarkkaan seuraat muita merkkejä liikenteessä, mutta itse olen huomannut, että muutkaan automerkit eivät ole vielä saaneet malleihinsa "ikipolttimoita".

      • Can YOU see the light

        Viestini ei ollut provo, vaikka siinä kyseiseen touhuun viittasinkin.

        Kuten Leo70 totesi, on silmäpuolia toki kaikissa merkeissä. Olen ehkä ollut puolisokea ei-pösöjä kohtaan siksi, että itselläni on vajaan vuoden ikäinen 307 SW 1.6 (n. 19 000 km). Muiden valoharmeja ihmetellessäni omastani napsahti eilen toinen rekisterikilven valo.

        Täällä on aikaisemmin kirjoiteltu ajovalopolttimoiden lyhytikäisyydestä, mutta itse en ole niitä vielä joutunut vaihdattamaan. Voisiko pösöjen sähköissä olla joku ominaispiirre, joka aiheuttaa vaihtotarvetta?


      • fiat
        Can YOU see the light kirjoitti:

        Viestini ei ollut provo, vaikka siinä kyseiseen touhuun viittasinkin.

        Kuten Leo70 totesi, on silmäpuolia toki kaikissa merkeissä. Olen ehkä ollut puolisokea ei-pösöjä kohtaan siksi, että itselläni on vajaan vuoden ikäinen 307 SW 1.6 (n. 19 000 km). Muiden valoharmeja ihmetellessäni omastani napsahti eilen toinen rekisterikilven valo.

        Täällä on aikaisemmin kirjoiteltu ajovalopolttimoiden lyhytikäisyydestä, mutta itse en ole niitä vielä joutunut vaihdattamaan. Voisiko pösöjen sähköissä olla joku ominaispiirre, joka aiheuttaa vaihtotarvetta?

        Mulla on ollut kaksi puntoa, ja niistä meni lamppuja. Seurasin muitakin puntoja ja paljon liikkuu toinen taka/etuvalo pois. Ehkä vaan taas sitä, että kattelee samoja autoja kuin itsellä on...


    • Hannes

      Itse ajelen 307 Wagonilla ja aivan sama havainto Pösöistä, silmäpuolia riittää. Itseltä meni ajovalo (lähivalo) 3 kk ja 28 000 km ja toinen takavalo perään. Kilometreissä mitattuna tietysti siedettävä kesto, mutta kyllä edellisessä 306:ssa ekat polttimot paloivat vasta vuoden ja 60 000 km:n jälkeen. Ilmeisesti H7 on kuitenkin kaikissa merkeissä lyhytikäisempi kuin H4. Toisaalta toinen ajovalo tuikkii yhä, takana kohta 40 000 km eli se siitä lamppujen yhtäaikaisen vaihdon tarpeesta. Positiivista oli se, että polttimot oli helppo itse vaihtaa.

    • pena

      emännän 307 sw oli kuskin puolentakavalossa kosketushäikkää korjaantu kun vähä kopautti niin taas paloi.mutta kun rupes löytyy niin paljo muuta vikaa meni kyl vaihtoon.itte ajanu 206 28000 km eikä ole ollu mitään vikaa!oliskohan ollu maanantai kappale toi 307 sw???

      • 406

        Polttimissa on suuria laatueroja, varsinkin H7 ikä vaihtelee paljon. Jos ostat marketista sen 1 euron polttimon niin ei siltä paljoa voi odottaakaan. Mutta jo keskihintaiset "nimettömätkin" kestää suht hyvin


    • make

      Omasta SW:stä paloi ensimmäinen lähivalo kun oli ajettu n 8 000 km ja takavalo sammui kun oli ajettu n. 12 000 km. Takavalossa kuitenkin vain kosketus häiriö, syttyi kun alkoi kiertää siipimutteria auki. Onneksi ajovalopoltin on kuitenkin helppo vaihtaa itsekkin, eikä tarvitse kallista korjaamo keikkaa kuten joissain merkeissä.

    • 307-w

      Itsellä 307-wagon vuosmallia -04. Siinäkin on takavalo palanut jo kerran.

    • Denosta

      Apua missä sietsevat sulakkeet takavaloihin??

    • Pohjospösö

      Itellä vm 2005 SW uudesta asti. Perävalot sammui tasaiseen tahtiin kunnes ymmärsin hankkia hiukan laadukkaampia polttimoja huoltoaseman 'mitäsattuu' mallin tilalle. Perävalojen vaihto onnistuu helposti ilman työkaluja. CRC:tä kantaan ja menoksi

    • Tyyppiwika

      Peugeoteissa on valtavasti nimenomaan pimeitä etuvaloja. Syynä on suunnitteluvirhe, konepellin palauttaminen alas rikkoo polttimon. Takavaloissa taas takaluukku. Eli valosysteemiä ei ole vaimennettu tarpeeksi kestämään täräystä. Uudemmissa malleissa tuo on kai korjattu. Itselläni meni pari polttimoa vuodessa kunnes vaihdoin Osramiin, ne kestävät. Ei polttimoiden kuulu palaa, esim. Qashqaissa ne kestivät niin kauan kuin auto oli mulla, eli 3 vuotta. Yhtään polttimoa ei mennyt mistään.

      • Osram_paskaa

        Jos laitat long life osramit kyllä ne kestää mutta laita plus valot niin ei kestä kun puoli vuotta ehkä.


      • vaihtorumbaa

        Wagonissa on takavaloissa kaksi polttimoa per puoli. Ilmeisesti jännite on yläkantissa, kun polttimot eivät kestä. Itsellä oli ko. auto vuosia sitten. Vaihdoin aina kaikki takapolttimot kerran vuodessa, niin eivät olleet pimeinä. Etupään H1:t olvat myös kulutustavaraa.


    • Pankaamerkille

      Oletko nähnyt koskaan mersua jossa toimivat kaikki valot?

    • fukijuki

      tuolla tienpäällä noissa uudemmissa muissa merkeissä ei pala kummatkaan takavalot, ihan paskoja ovat

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      10250
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      421
      4543
    3. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      92
      3084
    4. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2875
    5. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2704
    6. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      230
      2698
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      154
      1874
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      73
      1748
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1640
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1443
    Aihe