Hei,
Olemme pieni kolmihenkinen perhe, joka on muuttamassa keväällä Hämeenlinnaan. Hakusessa olisi rivitalo rauhalliselta asuinalueelta, josta keskustaan olisi kuitenkin max 3km. Plussaa jos leikkipuistoja ja päiväkoti lähellä.
Myös vinkkejä minne ei kannata muuttaa otetaan vastaa . Kiitos :)
Hyvää rivitaloasuinaluetta
27
1529
Vastaukset
- erge6679
Idänpää - ruununmylly ehdottomasti hyviä ja rauhallisia paikkoja lapsiperheelle. Päiväkodit, koulut, leikkipuistot ja uimarannat myös lähellä. Ruununmyllyn koulun vieressä myynnissä uusia rivitaloasuntoja myöskin omistusasuntoa hakevalle
- Sniff
Eikös se koulu ole homepesäke?
- Odottakaahan
Ostakaa ihmeessä samposta. Matkaa keskustaan ei ole kun 10 km ja saat kolmion omakotitalon hinnalla. Kukahan saatanan pässi oikein hinnoittelee sampon uusia kämppiä, hei haloo?
Alueella ei aikuisten oikeesti ole mitään palveluita ja keskustaan on jumalaton matka. Kaikille niiille, jotka sieltä olette ylihintaisen asunnon hommanneet, niin onnea vaan. Ihan lähivuosina varmaan turha kuvitella saavansa omiaan pois, jos myyntilaidalle aiotte.- nämäpä
Muuten vain Hämeenlinnan 1. asuinalue. Ei tontteja vapaana mitä saa lähes kaikilta muilta alueilta. Useampi koulu, päiväkoti ja kauppa... ja uusia tulee lähiaikoina. Yhtä pitkä matka keskustaan ja Tiiriöön (suuremmille kaupoille) ja busseja ei tarvitse odotella. Loistavat liikuntapaikat ja uimapaikat!
- here 20v.
Idänpää, Ruununmylly. Ehdottomasti. Tervetuloa.
- Ei suosittelen
Tiiriössä on vapaana ollut jo kauan rivitaloja. Varmaankin jo alessa? Päiväkoteja tietysti teollisuusalueelta vaikeampi löytää.
- Asukki
Ei suosittelen kirjoitti:
Tiiriössä on vapaana ollut jo kauan rivitaloja. Varmaankin jo alessa? Päiväkoteja tietysti teollisuusalueelta vaikeampi löytää.
Ei Tiiriössä ole yhtään teollisuuslaitosta. Muutama liikerakennus, enimmäkseen pientaloaluetta. Ei yhtään kerrostaloa. Uimaranta, hiihtoladut ja muut ulkoilumaastot ihan vieressä, samoin kaupat.
Juoppoja en ole siellä nähnyt. Kannattaa kierrellä katsomassa. - Hämis
Asukki kirjoitti:
Ei Tiiriössä ole yhtään teollisuuslaitosta. Muutama liikerakennus, enimmäkseen pientaloaluetta. Ei yhtään kerrostaloa. Uimaranta, hiihtoladut ja muut ulkoilumaastot ihan vieressä, samoin kaupat.
Juoppoja en ole siellä nähnyt. Kannattaa kierrellä katsomassa.Tiiriössä kannattaa sitten varautua meluun ja pölyyn. Tiirön marketit = paljon liikennettä. Moottorirata on kuin amfiteatteri. Asuin siellä muutaman vuoden kun muutin Hämeenlinnaan, mutta muutin syrjemmälle ja tykkään rauhallisesta miljööstä.
Suosittelen Loimalahti / Hirsimäki / Sampo suuntaa. Keskustaan siltä suunnalta kuitenkin 7-8 km. Bussit kulkee. Lähimmät ruokakaupat on kuitenkin vain 1-3 km päässä.
- Takuileen
Tiiriössä on leikkipuisto lähellä Tikutakumäen rivitalo aluetta. Prismaan 200 metriä ja keskustaankin kolmisen kilometriä. Tikutakumäki ehdottomasti!Laatu aluetta tiiriössä ja kaikki palvelut aivan vieressä!
- 6 + 11
Nimimerkki Takuileen varoittaa varmaan Tikutakualueesta. Siis sinne on varas-
toitu Hämeenlinnan pahimmat juopot. Ei siis sinne!
Ruununmyllyä kannattaa harkita, matkaa keskustaan on tuo 3 km. Kaupungin
länsipuoli siis nämä uudet Sampoalueet ovat aivan liian kaukana noin 5 - 7 km
päässä keskustasta. Siis lapsiperheitä ajatellen.- ggffgnnjjj
Ehdottomasti itäpuoli, sampo 1, 2 tai 3. Länsipuoli kaupunkia ränsistynyttä, Hätilä, Ruununmylly jne. Tiiriöönkin 10 kilsan matka Hätilän, runkunmyllyn perukoilta.
- Anja4
ggffgnnjjj kirjoitti:
Ehdottomasti itäpuoli, sampo 1, 2 tai 3. Länsipuoli kaupunkia ränsistynyttä, Hätilä, Ruununmylly jne. Tiiriöönkin 10 kilsan matka Hätilän, runkunmyllyn perukoilta.
Tää on kyllä niin sekava postaus, ettei siitä ota erkkikään selvää :D
Ei taida kaverilla noi ilmansuunnat olevan vahvin osa-alue.
- Sinne vaan juomaan
Itse asuin joskus parivuotta sitten ruununmyllyllä, molemminpuolin oli naapureina täysiä alkoholisteja.Milloin musiikit soi yötä päivää, milloin akkaa hakattiin kun vierasta sikaa.Se siitä myllystä juu!
- kankaantakalainen
Kankaantausta, ehdottomasti. Goodmaniin lyhimmillään alle kilsa, torille alle kaksi. Lähes kaikki palvelut siis kävely-/fillarietäisyydellä ja erittäin viihtyisä alue kaiken kaikkiaan. Pärjää yhdellä autolla tai periaatteessa vaikka ilman.
- Palvelut?
Missäs se koulu olikaan, eihän siellä enää ole kuin siwa...
- Kankaantakalainen
Palvelut? kirjoitti:
Missäs se koulu olikaan, eihän siellä enää ole kuin siwa...
Keskustassa on palvelut. Ja Goodmannissa. Siwa on toki tuossa ihan vieressä, mutta valikoimat on tosi pienet. Ja se koulu nyt oli vitsi. Myllymäen koulu on paljon parempi, eikä sinnekään ole kuin kilometri.
- Millhillin asukas
Myllymäessä asuva ei tarvitse autoa ollenkaan. Goodmaniin on viiden minuutin matka. Mutta mitään rivitaloslummia ei täällä Myllymäessä ole eikä tule. On vain äveriäämmän väen kodikkaita omakotitaloja ja luksushintaisia pienkerrostaloasuntoja vanhemmalle hyvin toimeentulevalle eläkeläisväelle. Miksei niihin joku lapsiperhekin mahtuisi, jos on varaa maksaa.
- stnanNekeriVittuMake
Rivitalot on perseestä, ja paritalot ym. kolhoosit. Omakoti talo on lapsiperheelle paras vaihtoehto.
- Paras kaup.osa
Myllymäessä on terve koulu. Ehdottomasti sinne, jos on lapsia. Asunnot kyllä muita kuin rivitaloja. Miksi juuri rivitalo?
- pillerinävaipiikkinä
Älkää muuttako tänne ollenkaan!Kaupunginhallitus haisee ja asukaslukuun nähden täällä taitaa olla eniten suomessa kamankäyttäjiä.Tässä kylässä ei ole tulevaisuutta,vain menneisyys.Jos ette halua lapsistanne narkomaaneja, niin menkää niillä vankkureilla ohi vaan pysähtymättä.
- mikäs sössö
sinä olet, "pillerinävaipiikkinä" ?
Laaniityssä on kivoja rivitaloja ja lapset niistä käyvät Tuomelaa, Ortelaa tai Ruununmyllyn koulua.
Kaksikin päiväkotia on ihan vieressä.
Kauppaan muutama sata metriä asuinpaikasta riippuen.
Keskustaa n. pari kilometriä.
Matka taittuu hyvin myös kävellen.
Suosittelen.
Jos joku oksentaa pahaa oloaan, johtuu siitä, että on itse sössinyt asiansa kuvitellen toisilla kaiken olevan paremmin.
- Kiva kommuuni
No sähän se nyt vasta paikan kerroitkin, Laaniitty!!!Voi jessus!Joko olet sokea tai et ymmärrä asioita, niin slaakiniitty on täynnä narkomaaneja.Ihmisiä tapetaan siellä, varkaat vie autoista kamat jne jne.Mutta joo, mennään näillä sun puheilla, Laaniitty on kaupungin ehdoton ykkös eliitti asuinalue.
- No jaa
Rivitalosta, jonka tunnen hyvinkin tarkkaan, ei ole viety yhtään mitään autoista eikä asunnoista.
Eikä tapettu ketään.
Näitä huhujen levittäjiä kyllä riittää.
Kertokaapa missä kaupunginosassa ei ole koskaan varastettu, hakattu vanhuksia, tai tapettu ketään.
Itse olen asunut Torin laidalla, Suomen kasarmilla, Kaurialassa , Laaniityssä, Ojoisilla, Katumalla ja aina olen saanut elää rauhassa.
Olisikohan näissä mustamaalaajissa itsessäkin vähän vikaa vai onko halu vain korostaa omaa erinomaisuuttaan.
Nykyisen asuinpaikkani olen valinnut sijainnin, kulkuyhteyksien ja ruokakaupan läheisyyden mukaan.
Siis törkeää mustamaalausta , mutta on kyselijöissäkin vähän syytä.
Tutkisivat ihan itse ja tehkööt omat johtopäätöksensä. - No jaa
No jaa kirjoitti:
Rivitalosta, jonka tunnen hyvinkin tarkkaan, ei ole viety yhtään mitään autoista eikä asunnoista.
Eikä tapettu ketään.
Näitä huhujen levittäjiä kyllä riittää.
Kertokaapa missä kaupunginosassa ei ole koskaan varastettu, hakattu vanhuksia, tai tapettu ketään.
Itse olen asunut Torin laidalla, Suomen kasarmilla, Kaurialassa , Laaniityssä, Ojoisilla, Katumalla ja aina olen saanut elää rauhassa.
Olisikohan näissä mustamaalaajissa itsessäkin vähän vikaa vai onko halu vain korostaa omaa erinomaisuuttaan.
Nykyisen asuinpaikkani olen valinnut sijainnin, kulkuyhteyksien ja ruokakaupan läheisyyden mukaan.
Siis törkeää mustamaalausta , mutta on kyselijöissäkin vähän syytä.
Tutkisivat ihan itse ja tehkööt omat johtopäätöksensä.Anteeksi.
En ymmärtänytkään, että eliittiasuinaluetta haettiin.
- 45y36u
ruununmylly oli muutama vuosi sitten talouslehdessä rankattu kaupungin arvostetuimmaksi asuinalueeksi, eikä varmuudella ole minkäänlaisia häiriötekijöitä
- Etuja nääs
Mutta niitä kyllä tulee, ellet äänestä oikein oman lähiön poikia.
- Loimalahti ruuls
OSA länsipuolestakin ok rauhallisuuden puolesta. Kymmenisen v sitten asuin ja rauhallista oli paitsi eräs kyylä kyyläsi. Auton jos ajoi OMALLE pihatien pätkälleen tuli puolessa minuutissa äijä paikalle "kuule ku tähän ei oikei sais ajaa ollenkaan" ja samaan aikaan naapurin kanssa hyvissä väleissä ollut muija piti alvariinsa kauppakassiaan omalla pihatiellään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 773184
- 492400
- 322117
Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen
Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa4812112- 1371879
- 311745
Ryöstö hyrynsalmella!
Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313291721Sukuvikaako ?
Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne91556Joskus mietin
miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi51280Hyvää yötä
Söpöstelen kaivattuni kanssa haaveissani. Halaan tyynyä ja leikin että hän on tässä ihan kiinni. *olet ajatuksissani61244