Jumalan ilmoitus vakuuttaa, ettei ole yhtäkään vanhurskasta, ei ketään, joka tekee hyvää, ei ainoatakaan (Room 3:10, 12). Jokainen ihminen on syyllisenä ja suu tukittuna Jumalan edessä. Koko maailma on Jumalan kadotustuomion alaisena (Room 3:19).
Raamatun keskeisin sanoma on siinä, että ihmisen todellisesta tuomionalaisuudesta huolimatta Jumala julistaa vapautustuomion. Vapautustuomio on tarkoitettu kaikille (1 Joh 2:2; 2 Kor 5:19). Jumala ei tahdo, että kukaan hukkuu (2 Piet 3:9, KR38), vaan että kaikki ihmiset pelastuisivat ja tulisivat tuntemaan totuuden (1 Tim 2:4). Peltola
Vain uskosta vanhurskas pelastuu
20
91
Vastaukset
- ---
---
- Haluatko?
Raamatun keskeisin sanoma on siinä, että ihmisen todellisesta tuomionalaisuudesta huolimatta Jumala julistaa vapautustuomion.
- ...
....
- .....
....
- ...
...
- Pasi Toivonen
>>Vain uskosta vanhurskas pelastuu...>>
Tosin sanoen luterilaiset.- Niinkö?
Mitä se Raamattu sanoo asiasta?
Sanooko, että vain Jeesuksen Kristuksen ristin sovitustyön kautta ihminen voi pelastua.
Minä olen,tie, totuus ja elämä, sanoi Jeesus.
Me syntiset ihmiset voimme siis pelastua siksi - armosta.
Kaikki, jotka ottaa syntien anteeksisaamisen ja uskon vastaan. Ei muut. - älkää tuomitko!
Niinkö? kirjoitti:
Mitä se Raamattu sanoo asiasta?
Sanooko, että vain Jeesuksen Kristuksen ristin sovitustyön kautta ihminen voi pelastua.
Minä olen,tie, totuus ja elämä, sanoi Jeesus.
Me syntiset ihmiset voimme siis pelastua siksi - armosta.
Kaikki, jotka ottaa syntien anteeksisaamisen ja uskon vastaan. Ei muut."Kaikki, jotka ottaa syntien anteeksisaamisen ja uskon vastaan. Ei muut."
En uskaltaisi sanoa tuota...! Miten sinä uskallat? Sinäkö tiedät kuka pelastuu? Puhut: Jeesus sanoi... Jeesus sanoi...
Intiaanit ja alkuasukkaat eivät tienneet Jeesuksesta mitään. Heidät tapettiin uskontonsa takia ja tuomittuna ties miksikä. Ovatko nuo alkuasukkaat siis kadotuksessa? Barnabaan evankeliumi sanoo:
"Niinkuin tuli kuluttaa puun lajiin katsomatta, niin myös Jumala armahtaa jokaisen oikeamielisen uskontoon tai kansalaisuuteen katsomatta".
Kuka sanoi kutakuinkin: Minä tulen kutsumaan ei valittua kansaa valituksi? - ...
älkää tuomitko! kirjoitti:
"Kaikki, jotka ottaa syntien anteeksisaamisen ja uskon vastaan. Ei muut."
En uskaltaisi sanoa tuota...! Miten sinä uskallat? Sinäkö tiedät kuka pelastuu? Puhut: Jeesus sanoi... Jeesus sanoi...
Intiaanit ja alkuasukkaat eivät tienneet Jeesuksesta mitään. Heidät tapettiin uskontonsa takia ja tuomittuna ties miksikä. Ovatko nuo alkuasukkaat siis kadotuksessa? Barnabaan evankeliumi sanoo:
"Niinkuin tuli kuluttaa puun lajiin katsomatta, niin myös Jumala armahtaa jokaisen oikeamielisen uskontoon tai kansalaisuuteen katsomatta".
Kuka sanoi kutakuinkin: Minä tulen kutsumaan ei valittua kansaa valituksi?...
- Kaikki ok?
Huolestuttavaa tuo pelkkien viivojen lisäily. Onko kaikki kunnossa?
- etsivätlöytävätkyllä
"Jumala ei tahdo, että kukaan hukkuu (2 Piet 3:9, KR38), vaan että kaikki ihmiset pelastuisivat ja tulisivat tuntemaan totuuden (1 Tim 2:4). Peltola "
Päästä TOTUUTEEN SISÄLLE TAI MUUTEN HUKKUU!
HUKKAA SIIS kalliin maanpäällisen "koulutus- ja loma-aikansa"!
Vrt. kuka maksaa maltaita sellaisesta lomasta, mikä on jo valmiiksi tehty mahdottomaksi iloita ja nauttia luonnon rauhasta". Sieltä lomamatkoistahan ihmiset kalliilla rahalla käyvät ostamassa rauhaa stressistä, iloa - vaikka ei aitoa ehkä löydäkään?
Ihmisille opetetaan "sivistys-kristillismaissa", että ilosta ja rauhasta pitää maksaa ja ne eivät luonnostaan saa kuulua elämään?
Tämä on niin keskeinen asia jo tässä elämässä, että ei suurempaa. Vaikka ihmisiä on aina herätelty kysymyksellä ; mihin sielusi joutuu, kun kuolet,, niin myös elämä täällä on tarkoitettu totuudessa, rauhassa ja ilossa elämiseksi. Kun sen menettää, menettää elämästään oleellisimman. Pelastua todella voi ja tehdä käännön Jumalan puoleen vielä viimeisellä sairasvuoteella, mutta mitä menetti, kun ei päässyt sisälle Jumalan valtakuntaan ja saanut iloita? "On sisäisesti teissä itsessänne".
Miksi kristityksi kansaksi itseään nimittävä ei sitten tähtää siihen, että kaikilla syntyvillä olisi samat edellytykset OIKEAAN maanpäälliseen elämänmahdollisuuteen?
Sensijaan ihmistaimet ALISTETAAN pakolliseen koulutukseen joka vie pois OIKEUDESTA OIKEAAN ELÄMÄÄN MAAN PÄÄLLÄ!
Jeesus sanoo: iloitkaa vielä kerran minä sanon teille ILOITKAA AINA HERRASSA.
Lapsi on perheeseen annettu Jumalan Lahja. Suojeltavaksi ja varjeltavaksi ja erityisesti johdatettavaksi iloiseen elämisen arvoiseen elämään Herrassa.
On selkeästi nähty elämässä, että kun ihminen hylkää Jumalan, hän hylkää iloisen elämän. Sitten ihmiset kyllä luulevat olevansa ilossa, kun sitä etsitään ja etsinnän tyydytykseksi löytyy rahalla saatava "ilo". Tähän kasvatettu väki (nyk. suomalaiset) ei edes ole päässyt todelliseen iloon ja rauhaan kiinni. Tarttuvat kaksinkäsin siihen rakennelmaan, mikä ihmisjärjellä on rakennettu ja pienestä pitäen opetettu, ja sen sortuessa sortuu ihmisraukka masennukseen ym.
Keskeisintä maan päällä on, että pääsee iloon Herrassa. Saa synnit anteeksi, tekee parannuksen ja Herra SIUNAA meidät RAUHAAN, joka antaa sen oikean ilon Herrassa. Saa samalla VOIMAN pitää kiinni uudesta elämästä.
Joh. 14:27
"Minä jätän teille rauhan. Oman rauhani minä annan teille, en sellaista jonka maailma antaa. Olkaa rohkeat, älkää vaipuko epätoivoon."Hassu höpinää jostain pelastuksesta, jolla ei ole reaalimaailman relevanssia.
Nyt sinun olisi osoitettava, että:
- sieluja on olemassa
- synti olisi jokin ihmisen myötäsyntyinen ominaisuus
- tapahtumien kulku oli juuri sellainen kuin Raamatussa on kuvattu
- taivaspaikka/ikuinen elämä olisi jollakin erityisellä tavalla tavoiteltava
- se mitä väität totuudeksi olisi totta (eikä mytologiaa)
- se mitä väität rauhaksi olisi jokin eiryinen ominaisuus
Aloita kaikkein helpoimmasta: todista että tämä snun jumalasi on edes olemassa- Turha vaiva
netpunk kirjoitti:
Hassu höpinää jostain pelastuksesta, jolla ei ole reaalimaailman relevanssia.
Nyt sinun olisi osoitettava, että:
- sieluja on olemassa
- synti olisi jokin ihmisen myötäsyntyinen ominaisuus
- tapahtumien kulku oli juuri sellainen kuin Raamatussa on kuvattu
- taivaspaikka/ikuinen elämä olisi jollakin erityisellä tavalla tavoiteltava
- se mitä väität totuudeksi olisi totta (eikä mytologiaa)
- se mitä väität rauhaksi olisi jokin eiryinen ominaisuus
Aloita kaikkein helpoimmasta: todista että tämä snun jumalasi on edes olemassaVanha vitsi nettipunkki.
Ja kuin hän helvetissä vaivassa oli, nosti hän silmänsä ja näki Abrahamin taampana ja Latsaruksen hänen helmassansa.
24. Ja hän huusi, sanoen: isä Abraham, armahda minun päälleni ja lähetä Latsarus kastamaan sormensa pää veteen, että hän jäähdyttäis minun kieleni; sillä minä kovin vaivataan tässä liekissä.
25. Niin sanoi Abraham: poikani, muista, että sinä sait sinun hyvääs elämässäs*, niin myös Latsarus pahaa. Mutta nyt hän lohdutetaan, ja sinä vaivataan.
26. Ja paitsi kaikkia näitä on meidän ja teidän välillä suuri juopa kiinnitetty, että ne, jotka tahtovat täältä sinne teidän tykönne mennä, ei he voi, eikä sieltä tännekään tulla.
27. Niin hän sanoi: minä rukoilen siis sinua, isä, ettäs lähetät hänen minun isäni kotoon;
28. Sillä minulla on viisi veljeä, todistamaan heille, ettei hekin tulisi tähän vaivan siaan.
29. Sanoi hänelle Abraham: heillä on Moses ja prophetat; kuulkoot niitä.
30. Mutta hän sanoi: ei, isä Abraham: vaan jos joku kuolleista menis heidän tykönsä, niin he parannuksen tekisivät.
31. Hän sanoi hänelle: ellei he Mosesta ja prophetaita kuule, niin ei he myös usko, jos joku kuolleista nousis ylös. - ...
....
- Kaikki ok?
Tuokin saarnaaminen huolestuttaa. Onko täällä paikalla pappi? Luuleeko saarnaaja, että tänne on tultu saarnoja lukemaan? Onko kaikki hyvin?
- Niinkö?
Eikö ole profeetallista tietää tulevaisuudesta?
- profetia??
Raamattua lukevilla se on vain raamatussa. Entä tähtiä tuntevilla?
Planeettojen konjuktioita, suluissa vuodet, jolloin toistuvat suurinpiirtein
Uranus-Neptunus (172) (uskonn.vallankumous) (1993 kauriissa, 2165 vesimiehessä)
Uranus-Pluto (127) (sos.vallankumous) (1965 neitsyessä, 2092 vaa'assa)
Saturnus-Uranus (45) (oikeisto, autoritaarisuus) (1988-1989 jouskarissa ja kauriissa, 1942 härässä, 1897 skorpionissa)
Saturnus-Pluto (33) (poliittinen uusi järjestys) (1982 vaa'assa (reaganismi), 1947 leijonassa, 1914-15 ravussa, 2015 skorpionissa?, 2048 jouskarissa? 2081 kauriissa?, 2114 vesimiehessä, uusimaailmanjärjestys alkaa? 2147 kaloissa, Jeesus tulee takaisin näinä vuosina?)
Saturnus-Neptunus (36) (demokratia, sosialismi) (1989 kauriissa, gorba, 1953 kauriissa, hrustsov, 1917 leijonassa, vallankumois NL:ssa, 2025 vesimiehes)
Jupiter-Pluto (12) (taistelu vallasta) (1981 vaa'assa, 1968 neitsyessä, 1956 leijonassa, 1931 ravussa, 1993 skorpionissa, 2005 jouskarissa, 2017 kauriissa)
Jupiter-Neptunus (13) (uskonto, inflaatio) (1984 jouskaris/kauriissa, 1971 jouskarissa, 1958 skorpionissa, 1945 vaa-assa)
neptunus:
1844-1858 kaloissa
1858-1872 oinaassa
1872-1886 härässä
1886-1900 kaksosissa
1900-1914 ravussa
1914-1928 leijonassa (vallan halu)
1928-1942 neitsyessä
1942-1956 vaa'assa
1956-1970 skorpionissa (hippikulttuuri, huumeet, alkoholi)
1970-1984 jousimiehessä (matkailu)
1984-1998 kauriissa (juppikulttuuri, raha, valta, tehokkuus)
1998-2012 vesimiehessä (uudet ajatukset, utopiat, maailmanloppu)
2012-2024 kaloissa (kemia, huumeet)
2024-2038 oinaassa
2038-2052 härässä
2052-2066 kaksosissa
2066-2080 ravussa
2080-2094 lejonassa (vallan halu)
2094-2108 neitsyessä
2108-2122 vaa'assa
2122-2136 skorpionissa (hippikulttuuri, huumeet, alkoholi)
2136-2150 jousimiehessä (matkustus)
Kuinka kaukaa haettua?:
Uranus-Neptunus konjuktio (172 v. välein toistuu?) (uskonn.vallankumous) (1993 kauriissa, 2165 vesimiehessä)
Saturnus-Pluto (33) (poliittinen uusi järjestys) (1982 vaa'assa (reaganismi), 1947 leijonassa, 1914-15 ravussa, 2015 skorpionissa?, 2048 jouskarissa? 2081 kauriissa?, 2114 vesimiehessä, uusimaailmanjärjestys alkaa? 2147 kaloissa, Jeesus tulee takaisin näinä vuosina?)
Eli vuodet 2147-2165 aika mielenkiintoisia? Mainittakoon, että sama eläinmerkki kiinalaisissa eläinmerkeissä toistuu 12 vuoden välein, sama eläin ja elementti toistuu 60:n vuoden välein. Sama eläin, elementti ja ki elementti toistuu 180:n vuoden välein. *12 (länsimaiset horoskoopit) = 2160 (prekessio on 2150?). Onko tämä aika (kalojen aika) ohi v. 2150 tai 60? Jeesus sanoi kuulemma, että olen kanssanne aikojen loppuun? Jeesukselta kysyttiin juhlien pitämisestä, hän vastasi, että opetuslasten tulisi seurata vettä kantavaa miestä.
Vesimiehen aikakausi tulee kalojen aikakauden jälkeen.
Käsittääkö kukaan? Vai onko tämä liian ulkona raamatun asioista?
- Kaikki on Jumalan
Käsitätkö sinä, että minä ennustan aivan varmasti, että kesä on 6 kk:n kuluttua.
Käsitätkö sinä, että aivan varmasti tällä maaplaneetalla on elämää. Käsitätkö sen, että on kuun vaikutus - on nousuvesi ja laskuvesi jne. Mutta sinä et tiedä milloin tulee maanjäristys ja mihin, etkä tiedä milloin tsunami. Et tiedä milloin myrsky vie peltikattosi kuten meillä vei.
Kyllä ihmiset kaukaisilta mailta - Itämaan TIETÄJÄT jo osasivat seurata tähtiä ja luultavasti niiden vaikutuksia samoin kuin kuun vaikutuksia. Eivät liene päässeet selville milloin meteoriitti iskee maahan tai milloin siitä palanen kuin taannoin Venäjälle.
Mutta maailmassa on nyt enemmän tietoa ja tutkitaan edelleen, kuin luultavasti koskaan aiemmin. Toki niinkin Sanassa on; ei ole mitään mitä ei olisi ennen ollut.
Maapallon kiertokulustakin on versioita astrologiaan perustuen, jotta 7000 vuotta samanlaista, josta se 7:s on lepovuosi ja sitten muutama vuosi ns. ? ja sitten taas pyörisi 7000 vuotta. Onhan tätä versiota loputtomasti tutkittuna ja sitten omia ajatuksia.
On aina selvempää se, että ihminen ei pääse selville - salattua on paljon Jumalan tahdosta . Hän ANTAA selvyyttä mistä antaa ja VAIN HERRA antaa myös uskon lahjan. Hän on antanut elämämme käytöstä ohjekirjan ja sieltä ammennamme viisauden ja sille pohjalle Jumala antaa lisää viisautta parhaaksi katsomallaan tavalla itse kullekin, kun Häntä seuraamme. Kaikki on Jumalan ja myös kullat ja hopeat, kiitos Hänelle. - Herran sanaa
Astrologia kuuluu okkultismiin. Lehdissä jatkuvasti tarjontaa samoin kuin noitaselvännäkijöiden puhelinnumerot. "Ovat luottamuksellisiakin"?.
Entä noita Simon?
Filippos Samariassa
4 Ne, jotka näin olivat hajaantuneet, kulkivat seudulta toiselle ja levittivät evankeliumin sanaa. [Ap. t. 11:19]
5 Filippos tuli Samarian pääkaupunkiin ja julisti sen väelle sanomaa Kristuksesta. [Ap. t. 6:5]
6 Kun samarialaiset kuulivat, mitä hän puhui, ja näkivät ne tunnusteot, joita hän teki, he tulivat sankoin joukoin kuulemaan häntä.
7 Monet vapautuivat saastaisista hengistä, jotka lähtivät heistä kovalla äänellä huutaen, ja monet halvaantuneet ja rammat paranivat. [Mark. 1:26; Luuk. 7:22]
8 Kaupungin täytti ilo ja riemu.
9 Jo pitkään oli kaupungissa harjoittanut noituutta muuan Simon, joka väitti olevansa jotakin suurta ja piti Samarian kansaa ihmetyksen vallassa.
10 Kaikki, pienimmästä suurimpaan, juoksivat hänen perässään ja sanoivat: "Hän on Suuri Voima, Jumalan voima."
11 Häntä kuunneltiin, koska hän jo pitkän aikaa oli
noitatempuillaan hämmästyttänyt ihmisiä.
12 Mutta kun ihmiset kääntyivät uskomaan Filipposta, joka julisti hyvää sanomaa Jumalan valtakunnasta ja Jeesuksesta Kristuksesta, he ottivat kasteen, sekä miehet että naiset.
13 Jopa Simon itse uskoi, ja hänet kastettiin. Hän pysytteli sitten Filippoksen seurassa, ja nähdessään ne suuret ihmeet ja voimateot, joita Filippos teki, hän oli hämmästyksestä suunniltaan.
Pietari ja Johannes Samariassa
14 Kun Jerusalemissa olevat apostolit kuulivat samarialaisten ottaneen vastaan Jumalan sanan, he lähettivät Pietarin ja Johanneksen heidän luokseen.
15 Perille tultuaan nämä rukoilivat Samarian uskovien puolesta, että he saisivat Pyhän Hengen.
16 Henki näet ei ollut vielä laskeutunut kehenkään heistä; heidät oli ainoastaan kastettu Herran Jeesuksen nimeen. [Ap. t. 19:2]
17 Pietari ja Johannes panivat kätensä heidän päälleen, ja he saivat Pyhän Hengen. [Ap. t. 19:6]
18 Kun Simon näki, että ne, joiden päälle apostolit panivat kätensä, saivat Hengen, hän tarjosi heille rahaa
19 ja sanoi: "Antakaa minullekin tuollainen valta, että kenen päälle panen käteni, se saa Pyhän Hengen."
20 Mutta Pietari sanoi hänelle: "Kadotukseen joudut rahoinesi, kun luulet, että Jumalan lahja on rahalla ostettavissa! [Matt. 10:8]
21 Sinulla ei ole tässä osaa eikä arpaa, sillä sinä et ole vilpitön Jumalan edessä. [Ef. 5:5]
22 Käänny siis tästä pahuudestasi ja rukoile Herraa! Kenties hän antaa ajatuksesi anteeksi. [2. Tim. 2:25]
23 Minä näen, että sinä olet myrkkyä täynnä ja vääryys pitää sinua kahleissaan." [1. Tim. 6:9; Hepr. 12:15]
24 Silloin Simon sanoi: "Rukoilkaa minun puolestani Herraa, ettei minulle tapahtuisi mitään tuollaista, mitä sanoitte!"
25 Kun apostolit olivat puhuneet Herran sanaa ja todistaneet hänestä, he lähtivät takaisin Jerusalemiin ja julistivat matkalla evankeliumia monissa Samarian kylissä. - Herran sanaa
Tarkentaisitko, mihin viittaat; ei pidä antaa sellaista kuvaa....
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ihana on nähdä edes ohimennen
Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su17310188- 735139
Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?1494862Aamu on aina iltaa viisaampi.
Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene234142Moi kuumis.
Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.433872Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt
Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko363743Saattaisimme olla yhdessä
Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla383598- 483273
Milloin olisi sinun ja kaivattusi
Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?443199- 492814