Varpuset

Olen polvillani lumisateessa
yö on tuonut tullessaan valkeuden
ja pienet varpuset lennähtelevät pihlajanoksilla ihmeissään

nostaisinko katseeni ylöspäin
vai antaisinko sen pysyä maassa

tiedän, että edessäni on risteys
jonka musta pinta täyttyy hiljalleen lumihiutaleista
ja minun pitäisi tietää minne suuntaan askeleeni jäljet painaisin

missä suunnassa on eteläisen kevään aurinko
missä aito, todellinen ymmärrys?

palellunko, jos jään tähän maahan lepäämään
jos annan ajan kulua ja liukua kohti huomista päivää?

T. Erään kaukaisen maan prinsessa
272
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 2

Vanhimmat

Ihminen valintojen edessä, puntaroimassa vaihtoehtoja. Päivä nousee huomennakin vaikka vielä ei valitsisikaan mitään, mutta lämpöön ja aurinkoon silti tuiskusta on halu. Hyvä kiteytys, hieno runo. Kiitos! Yritämme löytää tien pakkasesta lämpöön...

Äänestä
  • Aloittaja

Kiitos jtm :) Niinhän se on, että lämmintä ihminen kaipaa, vaikka pitäisikin tarpoa läpi pitkän talven lumikinosten. Onneksi se kesäkin sieltä aina jaksaa saapua kun hetken malttaa odottaa.. ja mieli piristyy kun kevätaurinko rupeaa pimeyden jälkeen lämmittämään. Mukavaa viikonloppua sinulle!

Äänestä

Kommentoi aloitusta

nuubialainen_prinsessa kirjoitti:

Olen polvillani lumisateessa
yö on tuonut tullessaan valkeuden
ja pienet varpuset lennähtelevät pihlajanoksilla ihmeissään

nostaisinko katseeni ylöspäin
vai antaisinko sen pysyä maassa

tiedän, että edessäni on risteys
jonka musta pinta täyttyy hiljalleen lumihiutaleista
ja minun pitäisi tietää minne suuntaan askeleeni jäljet painaisin

missä suunnassa on eteläisen kevään aurinko
missä aito, todellinen ymmärrys?

palellunko, jos jään tähän maahan lepäämään
jos annan ajan kulua ja liukua kohti huomista päivää?

T. Erään kaukaisen maan prinsessa

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

• Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

• Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

• Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

• Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

• Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

• Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu