Huomenna maksan viimeisen

vipin pois.

Olen ottanut pari vuotta 100-200,- vippejä ja aina maksanut ajallaan takaisin.

Nyt päätin että en ota enää yhtään vippiä ja osta mitään velaksi.

15

247

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • :)

• Ei kovin terävää

Laskepas piruuttasi yhteen paljonko meni korkoja ja kuluja. Veikkaan, että useammankin satasen verran. Niille olisi sinulla itselläsikin varmaan ollut käyttöä, etkä olisi tarvinnut vippejäkään.

• 4+20

Joskus voi käydä niin, että ei ole rahaa. Silloin on joko kuoltava tai otettava pikavippiä.

• jenniina
        4+20 kirjoitti:

Joskus voi käydä niin, että ei ole rahaa. Silloin on joko kuoltava tai otettava pikavippiä.

Höpöhöpö. Kun on säästänyt sen rahan etukäteen, niin ei tarvi vippiä. Jos ei raha riitä, nii, säästää enemmän. Hyvin harvat tai lähes olemattomat ovat ne tarpeet, johon vippiä kannattaa edes harkita.

Ja taas joku sanoo, että ei ole varaa säästää, Siihen taas vastaan, että ei sitten ole varaa maksaa sitä vippiäkään korkoineen takaisin.

• ammattitutka
        4+20 kirjoitti:

Ei, niin ei voi käydä ettei rahaa ole..Oravankin älyllä tajuaa jemmata sateisenpäivän varalle. Mitä se on sitten ihmsien järjellä?

• 4-20

"Ei, niin ei voi käydä ettei rahaa ole."

Jos tili näyttää nollaa eikä taskussa tai lompakossa ole lantin lanttia, on vedettävä se johtopäätös, että rahat ovat sitten kuitenkin päässeet loppumaan. Mahdollisesti oman taitamattomuuden takia tai sen takia, ettei tuloja ole juuri ollenkaan. Oma psyykeni ei sellaisessa tilanteessa ainakaan kestä, vaan jostain on lainattava. Onneksi on keksitty sellainen asia kuin pikavippi.

Jotkut ovat huolestuneita toisten ihmisten pikavippaamisesta. Eikös se ole jokaisen ihmisen oma asia? Enhän minäkään neuvo sinua masturbaatioharrastuksessasi. Kyllä sinä omat tarpeesi tiedät paremmin kuin minä.

• jussstussss

Saat neuvoa jos tahdot. Kuitenkin totuus on, että jos suunnittelisit menosi tulojesi mukaan ja säästäisit puskurirahaston, niin vähäiset rahasi riittäisivät paljon paremmin kun ei tarvitse maksaa vielä hirvittäviä korkoja ja kuluja. Mutta omatpahan ovat aivosi ja rahasi.

• ktkirkrrkr

Puolustelen ehkä turhankin itsepäisesti pikavippejä, koska ne takavuosina auttoivat minua. Myönnettäköön, että talouteni oli silloin kroonisesti kuralla. En kuitenkaan mielestäni koskaan maksanut mitään hirmukorkoja. Rahat loppuivat minulta usein kymmenen päivää tai viikko ennen palkkapäivää. Otin silloin 100 €:n pikavipin, jonka maksoin tunnollisesti heti palkkapäivänä takaisin. Korkoja oli ehkä vajaat 10 euroa sen lisäksi. Vain yhden kerran tapahtui, että jouduin ottamaan kahdesta eri pikavippifirmasta lainaa samanaikaisesti, mutta vain yhden ainoan kerran. Kokonaisvelkamääräni ei myöskään kasvanut. Lyhentelin silloin myös hitaaseen tahtiin pankin kulutusluottoa. Pääasia, ettei tarvinnut olla rahattomana päiväkausia. Oli kuitenkin selvää, ettei näin voinut jatkua loputtomiin. En menettänyt luottotietojani, en tehnyt sopimusta perintätoimiston kanssa, en ottanut yhteyttä velkaneuvojaan enkä tullut uskoon. Sen sijaan lopetin tupakan polton, enkä ole sen koommin pikavippiä ottanut.

• 4+20

Pikavipit ovat kuitenkin muutaman kerran pelastaneet minut pahasta pulasta. Olen siitä ikuisesti kiitollinen.

• Ådens

Itse tajusin tuon jo onneksi hyvissä ajoin!!

Elän nykyisin rahojeni mukaan, ja koskaan aikaisemmin ei ole säästynyt tilistä 400eur säästöön. Aina melkein oltiin ennen pakkasen puolella, kun tiesi, että voin ostaa tuon ja tuon helposti, kun otetaan vähän vippiä!!!

Nykyisellään asenne on muuttunut niin paljon, ja kuitenkin tälläsen kolmen vuoden sisään nämä kaikki tapahtunut, niin ei varmaan viellä puhuta henkisestä kypsymisestä - olen 23v.

En näe vippejä kenenkään muitten etuna, kuin myöntäjän.

Sitä ei voi kukaan kieltää, etteikö nämä vipit ole tuonut työpaikkoja ostovoiman lisääntyessä, mutta jostain se on myös pois - Nyt on luottotiedottomia Suomessa ennätysmäärä.

• 7+17

Pikavipit eivät ole luottotiedottomuuden syy eivätkä ne salaperäisesti tuhoa kenenkään taloutta. Ihminen tuhoaa itse oman taloutensa elämällä jatkuvasti yli varojensa. Pikavippi on kuin alkoholi: kumpaakin voi käyttää oikein ja väärin. Itse käytän molempia oikein ja aion jo tänä iltana ottaa kumpaakin.

• 11+19
        7+17 kirjoitti:

Pikavipit eivät ole luottotiedottomuuden syy eivätkä ne salaperäisesti tuhoa kenenkään taloutta. Ihminen tuhoaa itse oman taloutensa elämällä jatkuvasti yli varojensa. Pikavippi on kuin alkoholi: kumpaakin voi käyttää oikein ja väärin. Itse käytän molempia oikein ja aion jo tänä iltana ottaa kumpaakin.

Todellakin on, kerta niitä on valtion taholta kompensoitu :)

• Velkakirja
        7+17 kirjoitti:

Hyvin sanottu! Kirjoitin koko aiheesta pidemmän artikkelin blogiini, jos ketään kiinnostaa: https://www.velkakirja.com/kannattaako-pikavippi-totuus-pikavipeista/

• Karhusaamaksaakorot

Pikavippi pelasti minutkin. Törmäsin metsässä karhuun ja olin hädissäni. Ehdin kuitenkin viime tingassa ottaa pikavipin, 100 ekee, jonka annoin karhulle ja se päästi minut menemään. Ei pikavipit ole pelkästään huono asia.

• Avomerelle

Hyvä, että heräsit tilanteeseesi ajoissa. Toinen hyvä puoli sinussa on ollut se, että olet aina maksanut vipit pois. Olet joutunut ottamaan vippiä ilmeisesti, koska sinulla ei ole säästössä ns, varakassaa. Nyt on aika alkaa koota sitä pahan päivän varalle. Nyrkkisääntö on se, että ihmisellä pitäisi olla kahden tai kolmen kuukauden menoihin varakassa. Yksi päätös, joka kannattaa tehdä on, että et osta mitään, mitä haluat, et osta edes sellaistakaan mitä tarvitset, vaan ostat vain sellaista, mitä ilman et voi elää. Tällaisella asenteella kun lähdet kauppaan, tulee ostettua vain tarpeellisinta. Sitten, opettele säästämään ja lykkäämään hankintojasi. Kestä se henkinen kipu, et saa heti kaikkea haluamaasi. Tee aina hintavertailuja, netistä löytyy tietoa. Päätä, että saat kuluttaa kaupassa vain 10 euroa ruokaostoksiin kerralla, tee itse ruokasi. Pidä muutaman päivä viikossa, jolloin et saa kuluttaa yhtään rahaa. Jos menet juhlimaan aseta itsellesi selvä summa, jonka saat tuhlata. Jos menet sen yli, rankaise itseäsi esim., että et saa mennä vastaavaan paikkaan ennen kuin tuhlattu raha on säästynyt.
      Käy kierrätyskeskuksissa ja kirppareilla ostamassa sitä , mitä ilman et voi elää. Pidä kirjaa, menoista ja tuloista. Ole rehellinen kulutuksessa. Älä osta pintamerkkituotteita. Maksat niistä turhaan. Tee itse siivouksesi ja pienet remppasi. Kun sinulla sitten kerääntyy sopivasti säästöjä, voit tuhlata niistä 10% ihan mihin haluat, sillä on hyvä palkita myös itseään. Tosin paras palkka on paremmat yöunet, ja sillä että ei ole tunnetta, että sinua joku huijaa, ja myös se , että tunnet olevasi vapaampi. Yllättävää kyllä, usein on niin, että "mitä kurinalaisemmin elää, sitä vapaampi on".

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomi julkaisi varautumisoppaan

Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j
      Maailman menoa
      242
      2621
    2. Miehille kysymys

Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse
      Tunteet
      79
      1985
    3. Kuhmo tekisi perässä

Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä
      Kuhmo
      10
      1898
    4. Onko telepatia totta

Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki
      Ikävä
      83
      1357
    5. Miksi kaivattusi on

erityinen? ❤️‍🔥
      Ikävä
      67
      1315
    6. Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku

Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.
      Forssa
      17
      1238
    7. TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."

Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi
      Tanssii tähtien kanssa
      16
      1098
    8. Nainen, olen niin pettynyt

Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään
      Ikävä
      90
      1090
    9. Ootko nainen jo rauhoittunut

Vai vieläkö nousee savua päästä?
      Ikävä
      71
      943
    10. Haluaisin jo

Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos
      Ikävä
      42
      934
    Aihe