Mobil 1 0W40 ensiluokkainen ja johtava öljy

Voitelee oikein

Mobil 1 0W-40 on valmistettu yksinoikeudella erittäin suorituskykyisten synteettisten perusöljyjen sekoituksesta ja sitä on parannettu tarkkaan tasapainotetuilla lisäaineilla. Se on täydellinen moottoriöljy, ja suosittelemme sen käyttöä, jos ajoneuvosi on nykyaikainen tai vain haluat autollesi ensiluokkaista öljyä.

Maailman johtava synteettinen moottoriöljy Mobil 1 ylittää japanilaisten, eurooppalaisten ja amerikkalaisten autonvalmistajien kovimmatkin vaatimukset ja sekä tarjoaa poikkeuksellista suojaa moottorin kulumista vastaan.

Se on ihanteellinen öljy niin uudempiin kuin vanhempiinkin hyväkuntoisiin ajoneuvoihin. Se antaa parhaan mahdollisen kokonaissuorituskyvyn.

Omassa AMG-Mercedeksessäni on käytetty aina vain ja ainoastaan Mobil 1 0W40, joka on ollut myös siis ensitäyttö-öljynä moottorissa ja jota Mercedes-AMG suosittelee käytettäväksi. Moottorilla on ajettu 162.000km, kylmäkäynnistyksiä -30 asteessa talvisin, kovaa ajoa kesäisin, öljyä ei kuluta tippaakaan 20.000km / 2v. vaihtovälillä, moottori on kuin uusi, kulumisesta ei tietoakaan.

47

2249

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lonoh5

      Näin on näreet.

      Valitettavasti palstan PAO/GTL-PELLE raiskasi tämänkin öljyn maineen tuijottamalla yhden komponentin suorituskykyyn, kun öljyssä on 30 komponenttia, joista jokainen muuttaa öljyn ominaisuutta johonkin suuntaan.

      Niin ei, tämä PELLE menee puhumaan läpiä päähänsä perusöljyjen ominaisuuksista, joilla ei ole mitään tekemistä suorituskyvyn kanssa yksinään. Porsche ja AMG voivat todistaa. Soittakaa sinne!

      Vaihtoehtoisesti voitte näyttää linkin, jossa kaksi saman valmistajan tuotetta. Samaa sarjaa, toinen täys-PAO, toinen ei, niin ihan käytännön suorituskykytestejä mustaa valkoisena. Kiitos.

      • lonoh5

        Tässä yksi todiste.

        OSA PAO:sta korvattu Grp III -öljyllä --> kuumankesto paranee, haihtuvuus paranee, nokka-akselin kuluma pienenee.... Tehdäänkö tämä johtopäätös? Vai voisiko lisäaineistuksella kuitenkin olla suhteellisesti paljon suurempi merkitys öljyn suorituskykyyn.

        PAO/GTL-PELLE varmaan voi suurena eksperttinä kertoa miksi näin? Odotan innolla vastauta.

        http://www.motor-talk.de/forum/aktion/Attachment.html?attachmentId=695007


    • SUOMESSA PARASTA

      Öljykauppias on autokauppiastakin liukkaampi. Se pätee osin valmistajiinkin.
      Exxonmobil väitti.. Todellisuus on sitten toista.
      Öljykauppiaat ajaa omilla autoilla aina PAO öljyillä...

      https://translate.google.com/translate?sl=auto&tl=fi&js=y&prev=_t&hl=en&ie=UTF-8&u=http://openjur.de/u/128226.html&edit-text=

      Saksassa moottorivaurioepäilyt pisti Mobilin vaihtamaan krakatut mineraaliöljyt takaisin TÄYSYNTEETTISEEN PAO PERUSÖLJYYN.

      SUOMESSA MOBIL 1 ON EDELLEEN KRAKATTUA MINERAALIÖLJYÄ ! !

      OLET TYYTYVÄINEN, KUN MEILLE EI LAITETA TÄYSSYNTEETTISTÄ PAO:TA MOBIL YKKÖSEEN. SAKSALAISET SAA SINUN MUKAAN HUONOMPAA ÖLJYÄ.

      MOBIL YKKÖNEN ON SUOMESSA VARMASTI KRAKATTUA "PAREMPAA" MINERAALIÖLJYÄ.

      • on hanurista

        Kato pelle on herännyt!! Vastaappa nyt noista diamond 0w-40 joensuun testeistä, vastauksia mustaavalkoisella!! Oliko se mineraaliöljyä, Mites oli tuon "ylivertaisen" Liqui Molyn surkea pourpoint? Eikös Moly pitänyt täyssynteettisenä olla paljon parempaa kuin diamond 0w-40. Vastaile todisteiden kera...


      • HELVATA

        Edellinen "oikeudenkäynti" on siltä ajalta kun Mobil1 parhaat öljyt oli PAO öljyjä. Eli ei liity Mobiliin millään tapaan. Ja mitä tulee Mobilin paluu PAO öljyyn TUSKIN liittyy edelliseen tuomioon mitenkään!! Todisteet puheellesi KIITOS!! Kysyppä vaikkapa mobililta liittyykö em. asia siihen että mobil palasi PAO öljyyn. Veikkaan että saat sontaiset naurut perään!! Älä kerro noita mielipuolisia asioita kun sinulla ei ole ikinä mitään todisteita asioihin!! edellä mainittu asiasi on TAAS yksi mielikuvitus tuote!!!


      • ugug7

        Höpö höpö. Älä nolaa itseäsi kuten teit Teboilin kohdalla.


    • Ei Molya koneeseen

      Ai niin Mobil pourpoint oli -46C niin kuin on luvattu, toisin kuin Moly

      • vhh7

        Höpö höpö..


    • likkeri molly
      • vhh7

        Jähmepistemittaus voidaan suorittaa monilla eri menetelmillä. Mikä standardi kysymyksessä? Mikä menetelmän toistettavuus? Samasta purkista mitattu näyte voi vaihdella riippuen mikä menetelmä ja kuinka kokenut laborantti.

        Kuitenkin kylmäkäynnistyvyydessä oli 5. Noista 12. Itse en juurikaan anna painoarvoa jähmepisteelle. Pumpattavuus MRV ja kylmäkäynnistyvyys CCS parempia kylmäsuorituskyvyn mittareita.


      • 643
        vhh7 kirjoitti:

        Jähmepistemittaus voidaan suorittaa monilla eri menetelmillä. Mikä standardi kysymyksessä? Mikä menetelmän toistettavuus? Samasta purkista mitattu näyte voi vaihdella riippuen mikä menetelmä ja kuinka kokenut laborantti.

        Kuitenkin kylmäkäynnistyvyydessä oli 5. Noista 12. Itse en juurikaan anna painoarvoa jähmepisteelle. Pumpattavuus MRV ja kylmäkäynnistyvyys CCS parempia kylmäsuorituskyvyn mittareita.

        Mobil lupaa -48c New Lifelle. Venäläiset voisivat kalibroida laitteensa jos noihin tuloksiin nyt ylipäätään kannattaa kauheasti luottaa.


    • PAO-GTL
      • klyhho

        Jep. Popparit esiin. Odotetaan PAO-peelon analyysiä.
        Katotaas kääntyykö takki kuten Soinilla konsanaan.


      • 2343432

        API SN/SM nimenomaan takaa että laahurinokka hajoaa koska nuo luokitukset eivät yksinkertaisesti salli tarpeeksi ZDDPtä. Se että esim API SJ täyttyy ei tarkoita että olisi paljon ZDDPtä.


      • Tarkennuskertaus

        API SN sallii käytettäväksi fosforia 0,06 - 0,08 p% luokille: 0W-20, 5W-20, 0W-30, 5W-30 ja 10W-30.

        Kaikille muille viskositeettiluokille (ml. 0W-40) raja on yli 0,06 p%, ei ylärajaa.


      • Tarkennuskertaus
        Tarkennuskertaus kirjoitti:

        API SN sallii käytettäväksi fosforia 0,06 - 0,08 p% luokille: 0W-20, 5W-20, 0W-30, 5W-30 ja 10W-30.

        Kaikille muille viskositeettiluokille (ml. 0W-40) raja on yli 0,06 p%, ei ylärajaa.

        Eli sinkkidithiofosfaattia saa surutta kipata niin paljon kun sielu sietää luokitusten API SN:n puitteessa. Tosin öljypurkista löytyvät muut autovalmistajien OEM-luokitukset voivat tämän estää.


    • egsgs

      Omaan autoon mobil 0w-40 olisi huono valinta. Ensinnäkin kuumana liian paksu ja toiseksi polttoaineenkulutus nousisi kun ei löydy ACEA A5 luokitusta.

      • Kikat

        Mikä auto sulla on, miten tämä A5 luokitus vähentää polttoaineen kulutusta.


      • 1243423
        Kikat kirjoitti:

        Mikä auto sulla on, miten tämä A5 luokitus vähentää polttoaineen kulutusta.

        esim mobilin oma A5 öljykin on nimeltään Mobil 1™ Fuel Economy 0W-30 niin eiköhän se kerro A5 luokituksen tarkoituksen, Matalakitkainen öljy erityisesti pienempään polttoaineenkulutukseen. Jos auton vaatimus on A5/A1 niin kyllä kulutus nousee jos laittaa jotain muuta


    • t1etäjä

      Ei suomen leudoissa talvissa tarvita 0W- öljyjä. 5W- on parempi, kesällä jopa 10W- tai 15W-

      • anustappi

        Riippuu tietysti autosta.Uudempiin tarvii ohuempaa öljyä.Esim.Castrol suosittelee minun autooni ykkösvaihtoehdoksi 0w30 öljyä.En kyllä lähtisi laittamaan 450th ajettuun -02 vuosimallin dieseliin noin ohutta tamman kusta.Ainakaan kesäajoon.


    • PAO-GTL
    • Vaihdon

      Kumpi näistä mobileista on parempi, 0W-40 vai EPS 5W-30, hinnassa ei suurta eroa. Hultokirjan mukaan molemmat käy.

      • t1etäjä

        Jos diiseli, niin ESP 5W-30, bensaan tuo toinen. Jos moottori kuluttaa öljyä tuo 0w voi olla liian ohutta ja kuluttaa vielä enemmän.


      • sesrywrgrgs

        ESPssä kulumisensuoja-aineet vähennetty todella minimiin kun täyttää ACEA C2 luokan. Ehdottomasti ESPtä vain sellaisiin koneisiin jotka nimenomaan vaativat C2sta, esim hiukkassuodattimen takia.

        C3 käy vielä useimpiin mutta C2 luokitus on vaaraksi jos ei auto vaadi sitä.


      • PAO-GTL

        juu, tuo aiemmin mainuttu Mobil 1 0W-30 Fuel Economy on se vanhemman kaluston polttoaineensäästö-öljy, ESP:tä vain hiukkassuodattimella varustettuihin dieseleihin ja uudempiin bensakoneisiin, jos niin (C2 tai valmistajan luokka) vaaditaan. 0W-40 on se "parempi" öljy.


      • 2352624
        t1etäjä kirjoitti:

        Jos diiseli, niin ESP 5W-30, bensaan tuo toinen. Jos moottori kuluttaa öljyä tuo 0w voi olla liian ohutta ja kuluttaa vielä enemmän.

        Kannattaako neuvoa kun et tiedä edes mitä öljyn viskositeetti tarkoittaa? Noista kahdesta tuo 0w on nimenomaan paksumpaa kun kuumaviskositeetti on 40.

        Kylmäviskositeetti ei vaikuta kulutukseen koska öljy on aina kylmänä paksumpaa kuin kuumana.


      • t1etäjä

        Kyllä minä nuo viskositeetit tiedän, mutta ei se ole ihan noin mustavalkoista, että kylmäpää ei vaikuttaisi yhtään kulutukseen, ainakin minun autossa vaikutti.


    • 0w40newlife

      Vaihdoin juuri fiat tempraani kyseisen öljyn. Mobilin voiteluainevalitsin sitä suositteli. Mahtaakoan olla liian litkua, auto nimittäin vuodelta 1996?

    • paljon-ylihintaa

      krakkausölppiä

      • OikeinhyvääÖljyä

        Krakattu öljy on oikein hyvää öljyä. 95% autoilijoista ajaa krakatuilla öljyillä ilman minkäänlaisia ongelmia, jopa pohjolan olosuhteissa. Näin todisti PAO-pellekin tuossa toisessa keskusteluketjussa ;)


      • ketjupetti

        Volkkarin ja Audin koneet on Saksassa suunniteltu toimimaan synteettisillä öljyillä. Ne hajoo krakkeriöljyillä.


      • älävalehtele
        ketjupetti kirjoitti:

        Volkkarin ja Audin koneet on Saksassa suunniteltu toimimaan synteettisillä öljyillä. Ne hajoo krakkeriöljyillä.

        VAG konsernin moottorisuunnittelussa tapahtuneita virheitä ei korjata millään öljyillä. Öljy ei vaikuta klonksvagenien öljynkulutuksen perussyihin eli liian pienellä puristusvoimalla varustettuihin männärenkaisiin, liian pieniin tai vähäisiin viemäröinteihin öljyrengasurissa, tai väärän kokoisiin eli liian pieniin mäntiin.

        95% ajaa krakatuilla öljyillä ilman minkäänlaisia ongelmia.


    • ÖLJYVERTAUS
    • hintalaatu
      • RevipäTästä

        Niin, 95% kansasta ajaa vetykrakatuilla ilman minkäänlaisia ongelmia. Jopa pohjoisissa olosuhteissa, ja pelkästään suomessa yhteenlaskettu ajosuorite jo ainoastaan henkilöautojen osalta on kymmeniä miljardeja kilometrejä vuodessa. Vetykrakatuilla. Ilman mitään ongelmia.

        Joten mikä ihme on ongelmasi? (Siis kevytkehariuden ja pakkomielteen lisäksi)


    • VERTAUS
      • EtSiisMuuhunPysty

        Älyttömiä linkkejä, kehari.


    • Ekke45

      Joo, http://www.tuulilasi.fi/kysymykset/tayssynteettista-vai-ei

      Öljy-yhtiöt säästää synteettisessä perusöljyssä. Siksi se PAO puuttuu moottoriöljyistä Suomessa.

      Olen nykyisin täyssynteettisyyttä vaativa Suomessa. Saksan malli on hyvä, koska kuluttaja saa sitä mitä haluaa. Suomessa ei.

      • PAO-pelle.uneton

        "Olen nykyisin täyssynteettisyyttä vaativa Suomessa."

        Oletkin kehari joka ei edes tajua että juuri itse todisti että perusöljyn tyypillä ei ole yhtään mitään käytännön merkitystä sanoessaan että 95% öljyistä on vetykrakattua. Siitä huolimatta yhtään mitään moottoreiden kulumis- tai rikkoutumisepidemiaa ei ole olemassa vaikka henkilöautoilla ajetaan vuosittain yhteensä kymmenien miljardien kilometrien ajosuorite pohjolan olosuhteissa joihin sisältyy sekä kylmää että kuumaa.

        Ja sitten, kevytkehari, kun massapostaat noita linkkejäsi suoraan kirjanmerkeistäsi, niin voisit edes tarkistaa että linkit eivät ole kuolleet.


      • TakinkääntänytPAOpelle

        Höpöhöpö. PAO:a on edelleen monissa paremmissa moottoriöljyissä kuten myös estereitä ja nykyisellään myös GTL-perusöljyjä kuten esim. Mobil 1:ssä.

        www.bobistheoilguy.com


    • Ekke45

      Määrät on varsin pieniä. PAO:ta on eräissä Mobil 1 öljyissä, mutta pitoisuus jää niissäkin korkeintaan kymmeneen prosenttiin.
      Suomessa myytävissä Castrol öljyissä ei käytännössä ole PAO:ta.

      Saksan täyssynteettinen Castrol sisältää yli 80% synteettistä perusöljyä eli polyalfaolefiinia (PAO). Se on kirjattu Saksan lakiin.

      Opinnäytetyö sivu 18.

      https://www.theseus.fi/bitstream/handle/10024/16446/Rosas_Denise.pdf?sequence=1

      • hanki.elämä

        Asialla ei ole käytännön merkitystä. 95% ajetaan vetykrakatuilla ilman mitään ongelmia. Olet pakkomielteinen kehari ja viheliäinen massapostaaja. Menisit töihin.


    • Ekke45
    • 2YMMÄRRYSTÄ
    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

      Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      164
      1516
    2. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

      Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      28
      1399
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

      Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      70
      1318
    4. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

      Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      220
      1189
    5. Mitä toivot

      ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      128
      1105
    6. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

      Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      321
      1051
    7. Hyvää huomenta 18. luukku

      Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️
      Ikävä
      227
      1037
    8. Nyt kun Pride on ohi 3.0

      Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että
      Luterilaisuus
      291
      970
    9. Minkä merkkisellä

      Autolla kaivattusi ajaa? Mies jota kaipaan ajaa Mersulla.
      Ikävä
      76
      964
    10. Haluaisin vain varmistua

      Sinusta tarpeeksi.
      Ikävä
      42
      959
    Aihe