Onko pakko syödä diapamia?

Tuli vaan muutama tilanne jotka alkoi kiristämään takaraivoa niin etten saanut niitä pois ajatuksistani. Viime yön nukuin heti huonommin noiden "hoitamattomien" asioiden takia, ja vasta kun otin neljäsosan 'sinisen' diapamin, uskalsin soittaa. Nyt odotan vastausta, ja piti ottaa taas 1/4.

Miksi näitä normaaleja pikku asioita ei pysty selvittämään ilman diapamin, rauhoittavien apua? Miksi pitää mennä yöunet, ja ajatukset pyörii vaan joidenkin ihan pikkujuttujen ympärillä, ja sitten joutuu lääkitsemään itseään tällaisilla kemiallisilla mössöillä? Tuntuu, että ilman lääkettä sitä on niin, niin skarppina, terävänä, mieli niin kirkkaana, että reagoi vaan jokaiseen rasahdukseen, pienimpiinkin äänten sävyeroihin, vastapuolen lauseeseen tai sanaan, ja, ei vaan voi olla reagoimatta siihen heti!

Olen ollut monta vuotta kuivilla diatsepaamien käytöstä, enkä haluaisi enää koskaan aloittaa uudelleen niiden käyttöä, ja joutua samanlaiseen lääkekierteeseen kuin joskus aikoinaan.

Olenko jokin erityisherkkä jännittäjä, kun en vaan pysty rauhoittumaan, jos on jokin hoitamaton asia taustalla kiusaamassa? Olisi kiva olla rento rela reiska, mutta kyllähän asiat pitää hoitaa, tuossakin oli kyse hommasta joka olisi mennyt toisen ihmisen piikkiin, jos en olisi soittanut ja hoitanut sitä kuntoon omalta osaltani.

Olen aina ollut rehellinen, ja omatuntonikin reagoi juuri edellisen tapaan, jos asiat eivät ole kunnossa.

Mutta miksi näihin tarvitaan rauhoittavia? Haluaisin vihdoin ja viimein päästä eroon niiden paskojen käytöstä. Olen luultavasti erityisherkkä, mutta onko HSP:n pakko hoitaa herkkyyttään kaiken herkkyyden puuduttavilla mömmöillä? En todellakaan halua. Enkä kestä. Ne, tai selviäminen niiden pöhnästä masentaa. Mä haluan ensisijaisesti olla silti oma itseni. Tuntuu että omatunto ja sielu katoaa jos syö näitä tällaisia mielen puuduttavia lääkkeitä. Saattaa tehdä mitä tahansa tyhmän rohkeaa, ottaa aivan liian huimia riskejä, joita ei normaalisti koskaan ottaisi. Onko siis järkeä syödä ollenkaan diatsepaameja?

Onko teillä samanlaisia kokemuksia, sanokaa, miten te hoidatte näitä asioita?
393
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 3

Vanhimmat

Jos ongelmasi on unettomuus, valitse reseptivapaita nukahtamislääkkeitä, sekä luontaistuotekaupoista että apteekista.

Säännöllisessä käytössä bentsot aiheuttavat riippuvuutta ja vuosien myötä niihin kehittyy myös resistanssi ja ne menettävät tehonsa. Epilepsiassa Diapamia käytetään kohtauksen jälkeen, ei ennaltaehkäisijänä.

Kasvuprosessia kannattaa kehittää siten, että mahdollisimman vähän jäisi asioita rästiin esim. nukkumaanmennessä. Rennolla mielellä nukkuu nopeammin. Tämä on aina helpommin sanottu kuin tehty, mutta kaikkeen muutokseen tarvitaan oma päätös.

Äänestä
  • Ei ole reseptivapaita nukahtamisLÄÄKKEITÄ. On vain melatoniini jota kehomme alkaa pimeässä automaattisesti tuottamaan ja tämä tuote tehostaa sitä entisestään. Monet käyttäisi varmasti tätä mielummin kun reseptilääkkeitä jos toimisi, kun ei kovin monella toimi. Nukuttavia lääkkeitä ovat tietyt allergialääkkeet, lyrica, opipodijohdannaiset/vahvat kipulääkkeet, neuroleptit, triptyl, lihasrelaksantit, bentsot, stella ja saattaa olla jotain muitakin mutta reseptillä nimenomaan ja yleisimmin kunta määrää joko neuroleptejä, ataraxia(allergialääke), tai triptyliä ja näillä on vakavia haittavaikutuksia mutta niitä harvemmin käytetään päihtymistarkoitukseen.

    Äänestä

  • 6+15 kirjoitti:

    Ei ole reseptivapaita nukahtamisLÄÄKKEITÄ. On vain melatoniini jota kehomme alkaa pimeässä automaattisesti tuottamaan ja tämä tuote tehostaa sitä entisestään. Monet käyttäisi varmasti tätä mielummin kun reseptilääkkeitä jos toimisi, kun ei kovin monella toimi. Nukuttavia lääkkeitä ovat tietyt allergialääkkeet, lyrica, opipodijohdannaiset/vahvat kipulääkkeet, neuroleptit, triptyl, lihasrelaksantit, bentsot, stella ja saattaa olla jotain muitakin mutta reseptillä nimenomaan ja yleisimmin kunta määrää joko neuroleptejä, ataraxia(allergialääke), tai triptyliä ja näillä on vakavia haittavaikutuksia mutta niitä harvemmin käytetään päihtymistarkoitukseen.

    Aika pieni annos diapamia toi on. Että luulisin ettei ole kovin vaikeaa vierottautua siitä. Mä syön 1 0,5 1mg rivatriliä.

    Uneen 300mg triptyyliä.

    Äänestä

Kommentoi aloitusta


Erityisherkkä? kirjoitti:

Tuli vaan muutama tilanne jotka alkoi kiristämään takaraivoa niin etten saanut niitä pois ajatuksistani. Viime yön nukuin heti huonommin noiden "hoitamattomien" asioiden takia, ja vasta kun otin neljäsosan 'sinisen' diapamin, uskalsin soittaa. Nyt odotan vastausta, ja piti ottaa taas 1/4.

Miksi näitä normaaleja pikku asioita ei pysty selvittämään ilman diapamin, rauhoittavien apua? Miksi pitää mennä yöunet, ja ajatukset pyörii vaan joidenkin ihan pikkujuttujen ympärillä, ja sitten joutuu lääkitsemään itseään tällaisilla kemiallisilla mössöillä? Tuntuu, että ilman lääkettä sitä on niin, niin skarppina, terävänä, mieli niin kirkkaana, että reagoi vaan jokaiseen rasahdukseen, pienimpiinkin äänten sävyeroihin, vastapuolen lauseeseen tai sanaan, ja, ei vaan voi olla reagoimatta siihen heti!

Olen ollut monta vuotta kuivilla diatsepaamien käytöstä, enkä haluaisi enää koskaan aloittaa uudelleen niiden käyttöä, ja joutua samanlaiseen lääkekierteeseen kuin joskus aikoinaan.

Olenko jokin erityisherkkä jännittäjä, kun en vaan pysty rauhoittumaan, jos on jokin hoitamaton asia taustalla kiusaamassa? Olisi kiva olla rento rela reiska, mutta kyllähän asiat pitää hoitaa, tuossakin oli kyse hommasta joka olisi mennyt toisen ihmisen piikkiin, jos en olisi soittanut ja hoitanut sitä kuntoon omalta osaltani.

Olen aina ollut rehellinen, ja omatuntonikin reagoi juuri edellisen tapaan, jos asiat eivät ole kunnossa.

Mutta miksi näihin tarvitaan rauhoittavia? Haluaisin vihdoin ja viimein päästä eroon niiden paskojen käytöstä. Olen luultavasti erityisherkkä, mutta onko HSP:n pakko hoitaa herkkyyttään kaiken herkkyyden puuduttavilla mömmöillä? En todellakaan halua. Enkä kestä. Ne, tai selviäminen niiden pöhnästä masentaa. Mä haluan ensisijaisesti olla silti oma itseni. Tuntuu että omatunto ja sielu katoaa jos syö näitä tällaisia mielen puuduttavia lääkkeitä. Saattaa tehdä mitä tahansa tyhmän rohkeaa, ottaa aivan liian huimia riskejä, joita ei normaalisti koskaan ottaisi. Onko siis järkeä syödä ollenkaan diatsepaameja?

Onko teillä samanlaisia kokemuksia, sanokaa, miten te hoidatte näitä asioita?

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu