Olen tapaillut miesystävääni n. vuoden ja asustellut useasti hänenkin luonaan vaikka omankin asunnon omistan. Kyseessä on vanha kivitalo jossa naapureiden keski-ikä n. 55 vuotta, itse olen vasta nuori opiskelija.
Nyt ongelmaksi on tullut alakerrassa naapuri joka valittaa milloin mistäkin. Kesällä valitti siitä. että istuimme ystäväporukalla sisäpihan "terassilla" 9 aikaan illalla, jotkut ystävistämme tupakoivat ja haju mikä tupakasta tulee haittaa häntä suuresti. Koska silloin tuli ystävällisesti asiasta sanomaan ei kukaan enää ole sen jälkeen tupakoinut missään talon läheisyydessä. Syksyn mittaan ei enää sanonut käytävässä hei vastaan tullessa, kyttää ikkunoista kun menen koiran kanssa lenkille ja on rappukäytävässä odottamassa kun tulen takaisin. Kertoo muille naapureille, että käyn koiran kanssa joka yö 3-5 aikaan lenkillä ( mikä ei todellakaan pidä paikkaansa) On syyttänyt minua talon ulko-ovien tahallaan auki jättämisestä ja hämäräporukan tahallisesta päästämisestä talon käytäviin ja ullakolle (ovien lukot vaihdettiin ja ulko-ovet eivät aina napsahda kunnolla kiinni ja mitään hämäräporukkaa en ole koskaan huomannut talon ulko- tai sisäpuolellakaan). Pahoittelin hänelle huomaamattomuuttani ja lupasin tarkistaa oven paremmin siitä kulkiessani..
Nyt olen kuulemma saamassa häneltä henkilökohtaisesti minulle osoitetun talon ohjekirjan johon voin tutustua.
Voiko tälläiselle käytökselle mitään? vai onko vain jatkettava yhden naapurin jatkuvaa valittamista ja olla sen suuremmin siitä välittämättä
v-mäinen naapuri
5
279
Vastaukset
- hyvämieli
Sano sille että haista sinä vittu!
- jhjkgjhb
Pääset kaikkein helpoimmalla, kun luet ohjekirjan ja noudatat sitä. Talon ohjekirja ei ole vain sinulle vaan kaikille.
Riippumatta siitä oletko sinä jättänyt auki, niin on erinomaisen tärkeää huolehtia, että ulko-ovi todellakin menee kiinni riippumatta siitäkään mihin aikaan siitä kulkee ja toki koiraa voi _tarvittaessa_ viedä ulos yölläkin, kunhan liikkuu mahdollisimman hiljaisesti.
”hyvämieli” antama ohje on melkein idioottimaisinta mitä voi tehdä. Siitä idioottimaisempi olisi tappaa tuo naapuri. - 6969
Oletko nainen? Vois olettaa, että tuo kiusanteko on naapurisi taholta jotain muutakin.
- 34232
Noista perättömistä lenkille menoista kannattaa sanoa ja juuri silloin kun muut asukkaat ovat kuulemassa. Semmoinen pieni julkinen nolaaminen auttaa varmasti. Mutta muista puhua asiallisesti. Eikö se kyttääminen sitten lopu!.
- Anonyymi
Joo vmäisiä on munt mun asia vmäisyydestä on tää että kauneuteen ihastutaan mut luonne onkin sitten eri juttua eli tyrkyttää aina itseään esille puhumisella, eleillä ym.
Pidän ihmisistä jotka osaavat kuunnella, ottaa osaa, elää toisten kanssa sovussa olematta tossu... olematta tyrkky...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.605768- 1154980
Helena Koivu on äiti
Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.4042947Ovatko naiset lopettaneet sen vähäisenkin vaivannäön Tinderissa?
Meinaan vaan profiileja selatessa nykyään valtaosalla ei ole minkäänlaista kirjoitettua tekstiä siellä. Juuri ja juuri s961435Suomi vietiin Natoon väärin perustein. Viides artikla on hölynpölyä. Yksin jäämme.
Kuka vielä uskoo, että viides artikla takaa Suomelle avun, jos Suomeen hyökätään. Liikuttavasti täällä on uskottu ja ved3401129- 65971
- 29968
Sydämeni on sinun luona
Koko ajan. Oli ympärilläni ketä oli niin sinä olet vain ajatuksissa ja tunteissa. En halua muiden kosketusta kuin sinun46886Trump ja Venäjä
Huomasitteko muuten... Käytännössä ainoat valtiot, joille Trump EI eilen asettanut typeriä tariffejaan, olivat Venäjä ja109867Jatkuva stressitila
On sinun vuoksesi kun en tiedä missä mennään mutta tunteeni tiedän ainoastaan52839