japanese chin

jjj2

Olisi mukava kuulla muiden kokemuksia japanese chinistä. Mistä olette hankkineet?käytättekö vaatteita koirallanne kovilla pakkasilla, millä koiranne tykkää leikkiä yms..? Itselle tuli pentu joulukuun alussa ja kiinnostaisi kuulla kovasti muiden kokemuksia ja vinkkejä.

6

231

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jade chin

      Hei! Hienoa huomata että olet löytänyt tämän upean rodun.

      Minulla on tällä hetkellä toinen chini, ensimmäinen eli 14v 3kk. Rölli oli hankittu Laajoen kennelistä Oulusta. Nyt minulla on sijoituksessa valko-punainen Jade Riihimäeltä, aivan ihana valloittava leikkisä narttu. Jade täyttää maaliskuun lopussa 2vuotta ja on todella leikkisä, leikkii milellään yksin ja toisten koirien/ihmisten kanssa leluilla.

      Chinit jaksavat lenkkeillä pitkiä lenkkkejä mielellään, myös pienemmätkin lenkit riittävät niille hyvin.

      Meillä on käytössä pakkasilla villapaita, sadehaalari- ja viittakin löytyvät kaapista, niitä ei niin paljon käytetä kun tuo turkin omin ominaisuus on kiva, kun turkki on kostea ja rapainen, antaa turkin kuivua ja harjaa läpi karvat niin koiran turkki on päällisin puolin taas siisti. Toki pesuja pitää välillä tehdä. Kannattaa opettaa koirasi siihen että se antaa harjata ja föönata mielellään kun on turkinhoito aika, sama pätee kynsiin.

      Onnea elämään pennun kanssa ja toivasti joskus laitat vaikka tänne palstalle kuulumisianne. Japanese chin Finland ry:n facebook sivuille kannattaa myös tulla juttelemaan ja vaihtamaan kuulumisia :)

      Terv: Miia&Jade

    • 4x chin

      Tervetuloa chin piireihin, kesällä on muuramessa kesäpäivät jonne olet tervetullut viikonlopuksi tai vaikka päiväksi tutustumaan meihin muihinkin, yhdistyksen sivuilta tietoa tästä enemmän. Minulla tällä hetkellä neljä chiniä joista yksi on tullu 8vuotiaana minulle, omistajan kuoleman johdosta. Miia tuossa jo kirjoittelin sulle paljon asiaa reippaasti vaan mukaan tutustumaan.
      [email protected] on mailiossani siellä voidaan jutella vaikka lisää.

    • jjj2

      Kiitos paljon vastauksista. Kynsien leikkuu meillä meneekin sujuvasti kun toinen pitää sylissä ja toinen leikkaa, mutta harjausta olemme harjoitelleet lähes päivittäin, eikä oikein malttaisi olla vieläkään paikallaan. Föönausta pitääkin alkaa pesun jälkeen harjoittelemaan. Meillä pentu tykkää leikkiä lähes kaikilla leluilla mitä on ostettu. Yksistään kun on niin leikkii aktivointipallolla. Meillä pentu onkin jo lähemmäs 5kk vanha, tuli meille 4kk ikäisenä. On väriä lemon white. Asun muuten itsekin keuruulla :)
      Pitää laitella s-postia.

    • 4x chin

      YES, hieno juttu että asut täällä kuten me ekana vastannut oli tyttäreni ja minä toisena vastaajana:) saatan tietää koirasi kasvattajan:) jos on tästä läheltä:) voidaan järkätä jossain välissä tapaaminen:)

    • lillstina

      terve täällä hyvinkään lähellä on kenneli jota pitää paula kangassalojo 40 vuoden kokemuksella olen ostanut häneltä 2 pentua peräkkäin upeita koiria terveitä hyvin hoidettuja suosittelen kennelliitosta saa puh.numeron salonkikelpoisia kiltteja ei hauku edes ovikelloa.ei tarvitse talvivaatteita helppo ottaa autoon lentokoneeseen mihin vaan matkalle mukaan herunen on muuten paikka jos kiinnostaa voisin lähteä kanssasi käymään siellä eräs chini hullu rouvashenkilö terveisin

    • IKÄVÄ

      KILTTI OPPIVAINEN OMAPÄINEN HAUKKU PIHASSA EI SISÄLLÄ SYDÄMMEN VAJATOIMINTA YLEINEN KARVASSA KOVATYÖ SAKSET APUNA TULEE TOIMEEN MUITEN KOIRIEN KANSSA LENKEILEE PITKIÄ MATKOJA EI TARTTE VAATETUSTA METÄSTI ROTTIA VEDESTÄ OLI PALJON ULKONA KISSAN KANSSA KUOLI VUOSI SITTEN

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      214
      3419
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2171
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2071
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1955
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      75
      1617
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1371
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1271
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1257
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1217
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1198
    Aihe