HP kaiken alku

Mundungus

Sinä iltana oli taivas kovin tumma ja tuuli tuiversi pitkin synkkiä katuja. Ränsistyneeseen asuntoon kadun pimeimmässä nurkassa kukkaan ei tuntunut kiinnittävän huomiota. Ihmiset vain kävelivät asunnon ohi ja luultavasti eivät tienneet asunnon olemassaolosta mitään. Mutta jos omasi tietyn etuoikeuden näki, että asunnon eräässä huoneessa paloi takassa räiskyvä tuli. Tulen ympärille oli kokoontunut kolme ihmistä; mies nainen ja lapsi. Miehen tummat hiukset olivat aivan sekaisin, naisen silmät olivat hätkähdyttävän vihreät ja lapsi, pieni poika, omasi nämä molemmat ominaisuudet.

Naurahdin ääneen katsellessani ikkunasta hämärässä. Ohi kävelevä nainen katsahti minuun ja kavahti. Niinpä niin. Jopa jästit tunsivat minusta virtaavan pahuuden. Virnistin

***

”Kuule James. Minulla on hieman levoton tunne tästä”, nainen sanoi.

”Niin mistä?” mies, jota oli kutsuttu Jamesiksi, kysyi hajamielisesti.

”No tästä kaikesta. Peter Piskulanin tekemisestä salaisuudenhaltijaksi, ja…” nainen vuodatti.

”Kuule Lily! Peter on täysin luotettava. Siriuksenkin mielestä oli hyvä veto vaihtaa hänet salaisuudenhaltijaksi. Voldemorthan luulee tietenkin, että Sirius tai Dumbledore on salaisuudenhaltijamme. Hän ei ikinä epäilisi hiljaista ja huomaamatonta matohäntää”, James selitti hiljaa.

”Niin, mutta silti. Lupinkin olisi ollut parempi. Tiedäthän, että joku lähipiiristämme on Voldemortin palveluksessa, ja…” Lily sanoi hiljaa, mutta hänet keskeytettiin.

”ÄLÄ IKINÄ VIHJAA, ETTÄ YKSI MINUN YSTÄVISTÄNI OLISI VOLDEMORTIN KÄSKYLÄINEN!” James huusi.

Samassa alkoi kuulua itkua huopaan kääritystä nyytistä. Lily loi Jamesiin moittivan katseen, ja riensi rauhoittamaan lohduttomasti itkevää lasta.

”Kaikki hyvin Harry. Kaikki hyvin”, Lily puhui rauhoittavalla äänellä, ja pian pieni Harry olikin jo unten mailla.

”Anteeksi, että kiihdyin”, James mumisi, kun Lily istui takaisin hänen viereensä.

”Ei se mitään. Se on tämä ilmapiiri. Se tekee minutkin aivan vainoharhaiseksi. Kunpa pääsisimme täältä pian pois”, Lily kuiskasi voipuneena.

James kaappasi Lilyn kainaloonsa, ja he istuivat hiljaa sylikkäin, Jamesin silitellessä Lilyn hiuksia.

***

Isäni äkisti alkanut huuto herätti minut unestani, ja aloin itkeä. Äitini riensi luokseni, ja puhui korvaani rauhoittavalla äänellä tuudittaen minua samalla sylissään. Rauhoituin, ja vaivuin horrokseen. Äitini laski minut vuoteeseen ja moiskautti suukon otsalleni. Samassa hän käveli pois. Alahuuleni alkoi tärisemään, mutta en alkanut uudestaan itkemään. Koko tämä paikka, jossa jouduimme oleskelemaan oli mielestäni kauhea. Usein näin painajaisia, ja herätessäni olin aivan hysteerinen. Tajusin, että olimme tällä jostain tietystä syystä, mutta en vaan tiennyt miksi. Vanhempanikin olivat muuttuneet etäisimmiksi, kun muutimme tähän paikkaan. Silmäni kävivät raskaiksi, ja vaivuin uneen vaivaamatta päätäni enempää ajatuksillani.

***

Koko kuulemani keskustelu huvitti minua suuresti. Voi, kuinka oikeassa Lily olikaan. Nyt oli vain liian myöhäistä. Matohäntä tuo pieni epäluotettava limanuljaska oli hoitanut tehtävänsä. Kaikki oli viimeistelyä valmis. Hymyilin julmasti, kun ajattelin Jamesin ilmettä minun astuessani sisään. Sisään astumisesta puheen ollen, Nyt oli jo tarpeeksi pimeää aloittaa, totesin vilkuillen ympärilleni. Otin kasvoilleni julman, hieman huvittuneen ilmeen, ja astelin ovelle.

***

Hiljaisen ja rauhallisen huoneen tunnelma muuttui hetkessä, kun ovi tempaistiin auki. Lily ja James hyppäsivät seisaalleen sauvat ojossa. Ovensuussa seisoi punasilmäinen mies, joka hymyili julmaa hymyä.

”Ei, ei!” Lily henkäisi

”En kai häiritse”, mies sanoi ivallisesti ja astui avoimesta ovesta sisään. ”Kidutu”, mies huusi, ja ositti sauvallaan Jamesia.

James hyppäsi juuri viimehetkellä sivuun väistäen loitsun täpärästi.

”Lily, ota Harry ja pakene! Se on hän! Pakene! Juokse! Minä pidättelen häntä. Mene!” James huusi.

Lily kaappasi Harryn, mutta Voldemort sulki häneltä ulospääsytien. Harry nukkui edelleen sikeästi äitinsä sylissä. Lily oli pudottanut sauvansa, mutta James piteli sauvaa valppaana.

”Vai sinä pidättelet minua. Sehän nähdään. Hyvästi James Potter. Avada kevadra!” mies sanoi kylmällä äänellä.

Kaikki tapahtui niin nopeasti, ettei kukaan ehtinyt tekemään mitään. James kaatui velttona maahan.

”Eiii….”, Lily kirkui hysteerisesti nyyhkien.

”Ja nyt… Anna poika minulle, niin säästän henkesi”, mies sanoi kylmäverisesti.

”Ei poikaa, ei poikaa, minä pyydän, ei poikaa!” Lily aneli kyynelten valuen hänen poskillaan.

Punasilmäinen mies näytti raivostuneelta. ”Väisty sivuun tyhmä naikkonen… Väisty sivuun, nyt!”

”Ei poikaa, minä pyydän, ota minut, tapa minut…”

Mies näytti nyt huvittuneelta ”No sovitaan, että ensin tapan sinut ja sitten pojan!”

”Ei poikaa! Pyydän… anna armoa… armoa…” nainen aneli kasvot kyynelten tahrimina. Samalla hän polvistui suojaamaan lastaan vartalollaan.

”No itsepähän kerjäsit”, mies lausui ivallisesti. ”Hyvästit myös sinulle Lily Evans. Vie miehellesi terveisiä. Avada kevadra!”

***

Heräsin unestani, kun sokaisevan vihreä valo häikäisi silmäni. Äitini kaatui lattialle. Arvelin, että häntäkin väsytti. Isääni en nähnyt missään. Huoneessa seisoi vain tumma mies, jonka punaiset silmät katsoivat minuun. Pysyin vaiti, ja täysin paikallani. En liikuttanut sormeanikaan.

”Vai olet sinä Harry Potter. Sinun vuoksesi olen nähnyt hyvin paljon vaivaa”, mies sanoi kylmällä äänellä.

Otin äitini sormesta kiinni ja puristin sitä tiukasti. Miehen ääni pelotti minua.

”Nyt nähdään, kuinka pieni rääpäle pärjää suurelle ja mahtavalle lordi Voldemortille. Nyt lähdet sinäkin viimeinen Potter vanhempiesi luo. Avada Kevadra…”


tunsin vihlovan kivun otsassani aloin pelätä miestä entistä enemmän sillä ei kai ollut luonnollista että otsaan sattuu niin paljon että tuntuu kuin pää halkeaisi yhtäkkiä huone oli yhtä kirkas kuin siellä olisi sytytetty tuhat valois loitsua kun valo oli sammunut oli mieskin poissa puristin äitini sormea entistä lujemmin kunnes kuulin ääniä joku kolisteli eteisessä palasiko se mies!?! ei, ei se ollut se mies
se oli iso mies voisi sanoa jättiläinen

siinä sitä taas on mulla on viälä tässä koneella muutama mut ne on huonompia antakaa kommenttia et pistänkö niitä vai en

6

530

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • älä

      älä laita.

      • WereWolf

        Minun mielestäni voisit laittaa! Se oli hyvä! ^^


      • sormusaave
        WereWolf kirjoitti:

        Minun mielestäni voisit laittaa! Se oli hyvä! ^^

        Minustaki tu oli kiva! =) voisit hyvin laittaa lisää.


      • kitzie-girl

        miten voit olla potter ja myös voldemort tekstissä toi tarina oli surkee muutenki


    • Nimrodel

      hei, kirjota ihmeessä paljon,paljon,paljon lisää..! tosi mukavaa lukea tuollaista niin monesta eri näkökulmasta.. lisää vaan.. :D

    • Apari:)

      Se oli tosi hyvä!!! Mut mua mietitytti se et miten voi olla mahollista et pikkuvauva voi ajatella tollein! :o :DD

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      81
      1800
    2. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      81
      1437
    3. Suomalaisia naisia lennätetään seksimatkoille

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1f5f5e20-8c36-4907-9640-8e0c3b017c5a Gambia on jo vuosia ollut yhtä kuin munanhaku ma
      Lieksa
      209
      1432
    4. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      106
      1318
    5. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      163
      1091
    6. huono omatunto

      johtuu siitä, että minulla on tunteita sinua kohtaan. Se vaikuttaa asiaan. Kaipasin sinua tänäänkin.
      Ikävä
      64
      1073
    7. Päätin juuri että

      En odota että meidän välillä enää tapahtuisi mitään. Tämä on aivan liian monimutkaista ja kyllä sinäkin olisit joskus mi
      Ikävä
      32
      922
    8. Onnistuit sohaisemaan mua

      Kaikkein herkimpään kohtaan ja kyseenalaistamaan mun luottamuksellisuuden. Kun sitä ei ole niin ei ole mitään muutakaan
      Ikävä
      62
      896
    9. Huomenna se

      Tulee kohta, odotatko?
      Ikävä
      61
      846
    10. Mitä kaipaat

      Usein elämässäsi
      Ikävä
      94
      804
    Aihe