Voiko vanhemmat puuttua nuoren elämään jos tämä on jo 18-vuotta??? Koska siis täytän Lokakuussa 18 johon kyllä vielä aikaa, mutta olisin valmis muuttamaan pois kotoa, mutta vanhemmat vetoavat siihen kun olen liian pieni. Eikö minulla joka olen siinä vaiheessa 18 ole oikeus päättää asioistani itse tiedostaen mitä se merkitsisi elämälleni. (leipä tulee olemaan kapea)
Ja äitistä on tullut semmoinen piirre esiin kuin kaksinaamaisuus. Siis kun mä puhun sen kanssa kahdestaan se on silleen "kyllähän sä voit muuttaa kunhan käyt kotona välillä. Mutta sitten kun isä on samassa tilassa niin ei voi olla isän kanssa eri mieltä vaan äiti puoltaa isää eikä sano omaa mielipidettään asiasta.
Nyt olisin tyytyväinen jos te ihmiset siellä kertoisitte mulle pitäiskö mun porukoitten asenne muuttua vai pitäiskö mun nyt vaan herätä tässä asiassa. Tai pitäisikö mun alentua ja jäädä pyörimään vanhempien jalkoihin sinne asti että täytän 30 vuotta?? Oonko mä ihan oikeesti väärässä vai mikä tässä ei mee nyt yks yhteen. Kertokaa mulle olkaa niin kilttejä.
Voiko vanhemmat??
2
166
Vastaukset
- neuvon
Jos ne sut kerran toivottaa tervetulleeks myös kotiin muuton jälkeen ni kyllä sun ilman muuta kantseis koittaa omaa kämppää. Itellä oli se tilanne et ku kerran lähen ni ei oo takas tulemist. Ja juu, itelläkin oli (on) leipä kapea ja mulle sanottiin että omillani sitten pärjään ja niin oon nippanappa pärjännytkin xP
Mutta tosiaanki äiti ja isovanhemmat oli kovasti sitä mieltä et ei kannata muuttaa ennen lukion jälkeisiä opiskeluja koska lukio oli lähellä ja siinä kämpässä (vuokra ja ruuat jne.) palaa ihan turhaan mun omia säästöjä, mut olin jo niin kauan oottanu et täytän ni lähin kuitenki.
Jos sun porukat on sellasii ettei päästä pois kotoot muual ku kouluun ni lähe ihmees mielenterveytes säästämiseks, mut jollei oo oikeesti mitää hyvää syytä ni sul säästyy sairaasti rahaa siihen hetkeen ku vihdoinki muutat omilles joskus jos jäät nyt kotiin. - Näin on yleistä
Voit kirjoittaa vuokrasopimuksen itsenäisesti kun olet 18 huolimatta mitä perheesi säännöt ovat. Mutta nuo epäviralliset, ei lakiin perustivat, perheen säännöt pätevät niin kauan kun asuu kotona. Esimerkiksi ilmoitusvelvollisuus mihin menee ei lopu 18v-päivänä ellei heti muuta pois.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.3891919Kaksi vuotta
Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek111728Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E2411348Miksi me ei mies voida edes viestitellä irl?
En odota enkä vaadi mitään, voitaisiin vain olla yhteyksissä jollain tapaa ihan oikeasti.75947Oliko Farmi-finaalitehtävät mielestäsi tasaveroisia Lloydin ja Johannan välillä?
Onnea Farmi-voitosta, Lloyd. Et tainnut olla ihan kaikkien suosikki, mutta puskit voittoon! Oliko finaalitehtävät miel51940Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden
"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia402898Rakennetaanko yhdessä?
Haluaisin rakentaa sun kanssa yhteistä tulevaisuutta❤️ Onko meistä siihen? Huomaan että sulta puuttuu se joku tärkeä elä32724- 55710
- 63693
Hyvää yötä mies
Nuku hyvin. Viikonloppuna on tulossa hellettä, se on mukavaa. Juhannuskin kohta. Mun tekis mieli huolehtia susta. Semmo68688