Voiko vanhemmat??

nuori2

Voiko vanhemmat puuttua nuoren elämään jos tämä on jo 18-vuotta??? Koska siis täytän Lokakuussa 18 johon kyllä vielä aikaa, mutta olisin valmis muuttamaan pois kotoa, mutta vanhemmat vetoavat siihen kun olen liian pieni. Eikö minulla joka olen siinä vaiheessa 18 ole oikeus päättää asioistani itse tiedostaen mitä se merkitsisi elämälleni. (leipä tulee olemaan kapea)
Ja äitistä on tullut semmoinen piirre esiin kuin kaksinaamaisuus. Siis kun mä puhun sen kanssa kahdestaan se on silleen "kyllähän sä voit muuttaa kunhan käyt kotona välillä. Mutta sitten kun isä on samassa tilassa niin ei voi olla isän kanssa eri mieltä vaan äiti puoltaa isää eikä sano omaa mielipidettään asiasta.
Nyt olisin tyytyväinen jos te ihmiset siellä kertoisitte mulle pitäiskö mun porukoitten asenne muuttua vai pitäiskö mun nyt vaan herätä tässä asiassa. Tai pitäisikö mun alentua ja jäädä pyörimään vanhempien jalkoihin sinne asti että täytän 30 vuotta?? Oonko mä ihan oikeesti väärässä vai mikä tässä ei mee nyt yks yhteen. Kertokaa mulle olkaa niin kilttejä.

2

249

Vastaukset 2

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • neuvon

Jos ne sut kerran toivottaa tervetulleeks myös kotiin muuton jälkeen ni kyllä sun ilman muuta kantseis koittaa omaa kämppää. Itellä oli se tilanne et ku kerran lähen ni ei oo takas tulemist. Ja juu, itelläkin oli (on) leipä kapea ja mulle sanottiin että omillani sitten pärjään ja niin oon nippanappa pärjännytkin xP

Mutta tosiaanki äiti ja isovanhemmat oli kovasti sitä mieltä et ei kannata muuttaa ennen lukion jälkeisiä opiskeluja koska lukio oli lähellä ja siinä kämpässä (vuokra ja ruuat jne.) palaa ihan turhaan mun omia säästöjä, mut olin jo niin kauan oottanu et täytän ni lähin kuitenki.

Jos sun porukat on sellasii ettei päästä pois kotoot muual ku kouluun ni lähe ihmees mielenterveytes säästämiseks, mut jollei oo oikeesti mitää hyvää syytä ni sul säästyy sairaasti rahaa siihen hetkeen ku vihdoinki muutat omilles joskus jos jäät nyt kotiin.

• Näin on yleistä

Voit kirjoittaa vuokrasopimuksen itsenäisesti kun olet 18 huolimatta mitä perheesi säännöt ovat. Mutta nuo epäviralliset, ei lakiin perustivat, perheen säännöt pätevät niin kauan kun asuu kotona. Esimerkiksi ilmoitusvelvollisuus mihin menee ei lopu 18v-päivänä ellei heti muuta pois.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä kaivatussasi ärsyttää

Juuri nyt, tällä hetkellä?
      Ikävä
      106
      1261
    2. Salaisuudet paljastuu

Viimeiset hetket meneillään ottaa yhteyttä. Kertoa totuus ja selvittää asioita. Viimeiset hetket meneillään jos joku
      Ikävä
      94
      878
    3. Poliisi pamputti Variskankaalla

Mistä lie alkanut ja miksi poliisit kutsuttu, mutta mielestäni hyvin toimittu. Jos haluaa rähistä eikä rauhoitu puheella
      Kajaani
      31
      784
    4. vapaa

sana :) 🚮
      Ikävä
      66
      693
    5. Karita Tykkä mennyt kihloihin.

Onnittelu kuuluu hänelle ja tulevalle aviopuolisolleen.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      93
      626
    6. 32
      625
    7. S-ryhmän ihmisoikeuslinja ei kestä omaa hankintaketjuaan

S-ryhmän Israel-boikotin suurin uskottavuusongelma löytyy yllättävän läheltä, SOK:n omien tuotemerkkien hankintaketjuist
      Maailman menoa
      16
      574
    8. Nainen tosi ikävä sua

Näkispä edes ohimennen
      Ikävä
      18
      558
    9. Haavoittuvuutesi on aseista riisuvaa

Harmi, etten voi osoittaa sinulle tunteita. Hyvää yötä miehelle. Naiselta
      Ikävä
      43